Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2016, 16:29   #921
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Eerste Brexit-belofte al gebroken: ‘350 miljoen per week naar gezondheidszorg, was foute bewering’



‘We sturen de Europese Unie elke week 350 miljoen pond, laten we in de plaats onze nationale gezondheidszorg sponsoren.’ Het was een van dé campagneslogans van het ‘Leave’-kamp. Nu de Brexit een feit is, trekt politicus Nigel Farage zijn staart al in. ‘Het was fout van me om dat de beweren. Dat zal niet gaan.

Lies, lies, lies.
Langs alle kanten werd er overdreven en gelogen. Ik zou een journalist graag eens aan Tusk zien vragen of hij nu nog steeds gelooft dat brexit het einde van de westerse beschaving betekent of dat dat maar onderdeel van een angsstrategie was.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:31   #922
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik kan mij schromelijk vergissen, maar ik krijg de indruk dat de Britten de EU nog niet gaan verlaten, ondanks de uitslag van dit referendum. De druk van jongeren tegen de keuze van de babyboomers wordt precies alsmaar groter. En laat ons eerlijk zijn. 51.9% van 72,2%, dat is 37,47% van de stemgerechtigden is niet echt een democratische meerderheid.
Of hoe statistisch materiaal lekker gemanipuleerd kan worden...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:33   #923
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
BROV = populisme in het kwadraat, en dat werkt in twee richtingen.
Kortom, het volk is volgens u dom en niet in staat zichzelf te regeren. Hoe zou het volk dan de kennis bezitten om de juiste volksvertegenwoordiger(s) te kiezen?

Kortom, uw zienswijze is fundamenteel ondemocratisch.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:33   #924
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Inderdaad, een referendum mag pas geldig zijn wanneer de uitslag conform de wil van Europa is, en anders moet je het de bevolking opnieuw vragen
Daar zit het.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:33   #925
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Of hoe statistisch materiaal lekker gemanipuleerd kan worden...
Geïnterpreteerd zou ik zeggen, het is niet dat hij foute cijfers geeft...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:34   #926
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik kan mij schromelijk vergissen, maar ik krijg de indruk dat de Britten de EU nog niet gaan verlaten, ondanks de uitslag van dit referendum. De druk van jongeren tegen de keuze van de babyboomers wordt precies alsmaar groter. En laat ons eerlijk zijn. 51.9% van 72,2%, dat is 37,47% van de stemgerechtigden is niet echt een democratische meerderheid.
En het percentage van de 'remainers', is dat een democratische meerderheid volgens uw politiek correcte berekeningen?



Wat gaan we hier nu nog allemaal meemaken?

Citaat:
En laat ons eerlijk zijn.
Trololooo
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 24 juni 2016 om 16:35.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:34   #927
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Watblieft? 72 % opkomst is zeer goed voor een Europees land. Als je zo denkt u is geen enkele VS president legitiem want maar door een kwart van de bevolking gekozen. Maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat u die 'logica' selectief boven haalt.

Degenen die de babyboomers tegen de jongeren proberen op te zetten lijken al aan een tweede referendum te denken. Sociale klasse en migratie spelen minstens een even grote rol als leeftijd. Daar is minder mee te scoren. Dat speelt in het voordeel van brexit. Men moet de pers begrijpen. Ze zijn bijzonder subjectief in deze zaak.
Zeker, maar wel een generatie die nog in het verleden leeft .. The Great British Empire
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:34   #928
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Watblieft? 72 % opkomst is zeer goed voor een Europees land. Als je zo denkt u is geen enkele VS president legitiem want maar door een kwart van de bevolking gekozen. Maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat u die 'logica' selectief boven haalt.

Degenen die de babyboomers tegen de jongeren proberen op te zetten lijken al aan een tweede referendum te denken. Sociale klasse en migratie spelen minstens een even grote rol als leeftijd. Daar is minder mee te scoren. Dat speelt in het voordeel van brexit. Men moet de pers begrijpen. Ze zijn bijzonder subjectief in deze zaak.
Een groot deel van de Britse pers is in handen van Rupert Murdoch - je weet wel de eigenaar van je favoriete zender Fox News - en die is bekend anti-E.U. Op de vraag wat hij toch tegen de E.U. had, zei Rupert Murdoch: simpel, als ik Downing street bel, dan doen ze wat ik ze vraag. Als ik naar de Europese Commissie bel, dan luisteren ze niet naar mij.

Dat is dus de realiteit van de fameuze "sovereignty of Parliament" in een burgerlijke democratie.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:36   #929
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En toch vind ik Europa een heerlijke zaak. Het is toch fantastisch dat je nu met je auto kan vertrekken en zonder stoppen naar alle windrichtingen kan rijden zonder dat je moet stoppen en als het ware in je achtertuin blijft......Dat je bijvoorbeeld tot aan de Oostenrijkse Alpen kan rijden de Dolomieten en bij jezelf zeggen......dit is ook mijn thuis...dit maakt net als mijn land deel uit van Europa.
Ook met de grenzen heb ik al altijd gevoel gehad thuis te zijn in Europa (zij het iets minder in de Balkanlanden).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:37   #930
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Langs alle kanten werd er overdreven en gelogen. Ik zou een journalist graag eens aan Tusk zien vragen of hij nu nog steeds gelooft dat brexit het einde van de westerse beschaving betekent of dat dat maar onderdeel van een angsstrategie was.
Je liegt ook want Tusk heeft dat nooit gezegd, hij had het over het einde van de westerse politieke beschaving. Groot verschil.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:37   #931
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Watblieft? 72 % opkomst is zeer goed voor een Europees land. Als je zo denkt u is geen enkele VS president legitiem want maar door een kwart van de bevolking gekozen. Maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat u die 'logica' selectief boven haalt.

Degenen die de babyboomers tegen de jongeren proberen op te zetten lijken al aan een tweede referendum te denken. Sociale klasse en migratie spelen minstens een even grote rol als leeftijd. Daar is minder mee te scoren. Dat speelt in het voordeel van brexit. Men moet de pers begrijpen. Ze zijn bijzonder subjectief in deze zaak.
Ik ben blij dat ze eruit liggen. Dat ze hun uittredingsbrief zo snel mogelijk binnenbrengen!
Maar ik heb de indruk dat Boris het op de lange baan aan het schuiven is en niet goed weet wat te doen.

En ik vraag me af wat de yes voters zouden doen bij een nieuw referendum? Er zijn er volgens mij veel die gedacht hadden dat het maar om te lachen was en die nu met een ei in hun broek zitten
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:38   #932
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Je liegt ook want Tusk heeft dat nooit gezegd, hij had het over het einde van de westerse politieke beschaving. Groot verschil.
Ook dat is onzin natuurlijk, net alsof er in landen als Noorwegen, IJsland of Zwitserland geen "westerse politieke beschaving" bestaat, net alsof die landen onderontwikkelde dictaturen zouden uitmaken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:39   #933
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben blij dat ze eruit liggen. Dat ze hun uittredingsbrief zo snel mogelijk binnenbrengen!
Maar ik heb de indruk dat Boris het op de lange baan aan het schuiven is en niet goed weet wat te doen.
Uw fantasie slaat een beetje op hol.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:39   #934
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Vreemd, ik kon het wel lezen. Komt er eigenlijk op neer dat EU naar GB op 5% van EU BBP kome en van GB naar EU op 15% van hun BBP. Dat verzwakt hun onderhandelingspositie, ondanks de negatieve handelsbalans van GB.
.(dubbel)

Laatst gewijzigd door Bob : 24 juni 2016 om 16:40.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:39   #935
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Vreemd, ik kon het wel lezen. Komt er eigenlijk op neer dat EU naar GB op 5% van EU BBP kome en van GB naar EU op 15% van hun BBP. Dat verzwakt hun onderhandelingspositie, ondanks de negatieve handelsbalans van GB.
Maar de negatieve handelsbalans van GB versterkt dan weer hun positie.

Laatst gewijzigd door Bob : 24 juni 2016 om 16:41.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:40   #936
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw fantasie slaat een beetje op hol.
Heb je hem niet gehoord: het is allemaal niet zo dringend, laten we het langzaam aan doen. Hij doet het momenteel in zijn broek
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:41   #937
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze hebben het vandaag al gezegd bij de EU: de plannen voor de Brexit liggen klaar, laat ons de papieren zo snel mogelijk ondertekenen.

In tegenstelling tot de Britten weet de EU heel goed wat ze gaan doen.
De EU weet geel goed wat ze gaan doen? Ze spelen gewoon blufpoker met de Britten die nu last krijgen van een droge keel en weke knieën. Ik denk dat er veel van het leave kamp nooit gedacht hadden dat ze zouden winnen en dat ze daarom geen plannen hebben gemaakt hoe het nu verder moet.

Cameron heeft zijn conclusies getrokken en stapt op. Zijn opvolger zal niet verplicht zijn om effectief uit de EU te stappen. Men zal dit laten bekoelen en nog wat doemscenario's verkondigen en binnen één jaar wil geen enkele Brit nog uit de EU stappen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:42   #938
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Heb je hem niet gehoord: het is allemaal niet zo dringend, laten we het langzaam aan doen. Hij doet het momenteel in zijn broek
Aan de ftse te zien, doen ze nog niet teveel in hun broek.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:44   #939
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De EU weet geel goed wat ze gaan doen? Ze spelen gewoon blufpoker met de Britten die nu last krijgen van een droge keel en weke knieën. Ik denk dat er veel van het leave kamp nooit gedacht hadden dat ze zouden winnen en dat ze daarom geen plannen hebben gemaakt hoe het nu verder moet.

Cameron heeft zijn conclusies getrokken en stapt op. Zijn opvolger zal niet verplicht zijn om effectief uit de EU te stappen. Men zal dit laten bekoelen en nog wat doemscenario's verkondigen en binnen één jaar wil geen enkele Brit nog uit de EU stappen.
Ja maar alles wijst erop dat Boris Johnson premier wordt (ze gaan hem dwingen). En dan staat hij in de hoogst vervelende positie waar hij Cameron in wou brengen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:44   #940
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Blijkbaar ontgaat velen dat de UK vlak voor toetreding EU vrijwel failliet was.
Als Britten aangeven, weer terug zoals het was, kunnen ze hun lol op ....
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be