Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 15 december 2007, 15:17   #1
whopperke
Vreemdeling
 
whopperke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 94
Standaard Sarkozy belooft voorlopig militair niet tussen te komen

Artikeltje in het Laatste Nieuws van zaterdag 15 Dec 2007. Sarkozy zou gisteren aan Verhofstadt (Door Geert Hoste gekend als Blue Tooth) beloofd hebben om voorlopig militair niet tussen te komen in Belgie naar aanleiding van de crisis tussen Vlamingen en Walen. Wat een franskiljonne arrogantie van die man. Dus maw, in Frankrijk hebben ze al een denkpiste om eventueel militair geschut boven te halen indien wij Vlamingen ons niet vlug koest gaan houden. Het zint Sarko blijkbaar niet dat we het Franse juk willen afgooien. Ik heb tot nu toe altijd meedeleven gehad met de Fransen naar aanleiding van de rellen in hun steden, ze gaan mij verdorie nog zo ver krijgen dat ik mij ga aansluiten bij die jongeren die Frankrijk in brand willen steken. Dus Sarko, gij Uw problemen in Frankrijk en wij de onze in het voorlopige Belgie. En den Blue Tooth liet zich dat allemaal zeggen gisteren op de Europese top in Brussel. En Den gucht? Minister van Buitenlandse zaken, zou beter eens de Fransen tot de orde roepen. Deze Vlaming en ik ben beslist niet alleen, duldt geen Franse of andere buitenlandse inmenging. We zullen zelf wel uitmaken wat goed is voor ons.
whopperke is offline  
Oud 15 december 2007, 15:19   #2
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Mont de l'Enclus
Berichten: 3.440
Standaard

Ik heb het ook gelezen, ik heb nooit rekening gehouden met een Franse militaire interventie. De scheiding zal toch vreedzaam verlopen, niet?

De weg ligt dus wel open naar Brussel en de gestolen Vlaamse gemeenten in Wallonie
__________________
Atmosphere quote .... zichzelf en valt door de mand als dubbelaccount:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline  
Oud 15 december 2007, 15:22   #3
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whopperke Bekijk bericht
Artikeltje in het Laatste Nieuws van zaterdag 15 Dec 2007. Sarkozy zou gisteren aan Verhofstadt (Door Geert Hoste gekend als Blue Tooth) beloofd hebben om voorlopig militair niet tussen te komen in Belgie naar aanleiding van de crisis tussen Vlamingen en Walen. Wat een franskiljonne arrogantie van die man. Dus maw, in Frankrijk hebben ze al een denkpiste om eventueel militair geschut boven te halen indien wij Vlamingen ons niet vlug koest gaan houden. Het zint Sarko blijkbaar niet dat we het Franse juk willen afgooien. Ik heb tot nu toe altijd meedeleven gehad met de Fransen naar aanleiding van de rellen in hun steden, ze gaan mij verdorie nog zo ver krijgen dat ik mij ga aansluiten bij die jongeren die Frankrijk in brand willen steken. Dus Sarko, gij Uw problemen in Frankrijk en wij de onze in het voorlopige Belgie. En den Blue Tooth liet zich dat allemaal zeggen gisteren op de Europese top in Brussel. En Den gucht? Minister van Buitenlandse zaken, zou beter eens de Fransen tot de orde roepen. Deze Vlaming en ik ben beslist niet alleen, duldt geen Franse of andere buitenlandse inmenging. We zullen zelf wel uitmaken wat goed is voor ons.
Wallonie komt vrijwillig naar Frankrijk ,daar zijn geen troepen voor nodig.
I amsterdam is offline  
Oud 15 december 2007, 15:23   #4
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Ik heb het ook gelezen, ik heb nooit rekening gehouden met een Franse militaire interventie. De scheiding zal toch vreedzaam verlopen, niet?

De weg ligt dus wel open naar Brussel en de gestolen Vlaamse gemeenten in Wallonie
Vlaanderen en de EU zullen er voor moeten zorgen dat Brussel nooit bij Frankrijk komt.
I amsterdam is offline  
Oud 15 december 2007, 15:26   #5
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Mont de l'Enclus
Berichten: 3.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Wallonie komt vrijwillig naar Frankrijk ,daar zijn geen troepen voor nodig.
Inderdaad hoe zielig, allemaal wegens gebrek aan alternatief. Ze kunnen niet op hun eigen benen staan. Wallonië zal wellicht ook wel barsten, de Oostkantons zullen voor Luxemburg en/of Duitsland opteren en provincie Luxemburg zal toch eerder richting G-H Luxemburg kijken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Vlaanderen en de EU zullen er voor moeten zorgen dat Brussel nooit bij Frankrijk komt.
Met de steun van de Angelsaksische wereld en de EU (Alsof Duitsland een sterker Frankrijk wenst) zal ons dat wel lukken, ook al zullen de Brusselaars ook iets te zeggen willen hebben.
__________________
Atmosphere quote .... zichzelf en valt door de mand als dubbelaccount:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline  
Oud 15 december 2007, 15:30   #6
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Inderdaad hoe zielig, allemaal wegens gebrek aan alternatief. Ze kunnen niet op hun eigen benen staan. Wallonië zal wellicht ook wel barsten, de Oostkantons zullen voor Luxemburg en/of Duitsland opteren en provincie Luxemburg zal toch eerder richting G-H Luxemburg kijken.



Met de steun van de Angelsaksische wereld en de EU (Alsof Duitsland een sterker Frankrijk wenst) zal ons dat wel lukken, ook al zullen de Brusselaars ook iets te zeggen willen hebben.
De Brusselaars zullen voor een Europeese toekomst kiezen en niet voor een omstreden positie binnen Frankrijk.
I amsterdam is offline  
Oud 15 december 2007, 15:36   #7
luke
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 23 mei 2006
Berichten: 44
Standaard Brussel blijft bij ons.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Vlaanderen en de EU zullen er voor moeten zorgen dat Brussel nooit bij Frankrijk komt.
Deel graag Uw verlangen, maar dat zal niet zonder moeite gaan...persoonlijk zou ik Brussel nog liever zien verengselen dan verfransen, maar waar is de tijd dat we zegden "onverengelst en onverfranst"...nader nadenken doet ons engels doen verkiezen boven frans. Niet alleen is engels nauwer verwant met onze taal( wij hadden indertijd 1 uur ,elke twee jaar ,engels in het college en ik spreek het perfect, durf niet zeggen hoeveel uren frans we hadden per week...maar spreek ook perfect frans, maar niet perfect genoeg om mijn moedertaal te laten vallen voor de brusseleers) maar zij hebben ook geen gemeenschappelijke grenzen met ons moederland en dus taalgrens is geen probleem met het engels, bovendien zitten zij , dank zij Europa ,reeds flink binnen in Brussels.
luke is offline  
Oud 15 december 2007, 15:38   #8
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whopperke Bekijk bericht
Artikeltje in het Laatste Nieuws van zaterdag 15 Dec 2007. Sarkozy zou gisteren aan Verhofstadt (Door Geert Hoste gekend als Blue Tooth) beloofd hebben om voorlopig militair niet tussen te komen in Belgie naar aanleiding van de crisis tussen Vlamingen en Walen. Wat een franskiljonne arrogantie van die man. Dus maw, in Frankrijk hebben ze al een denkpiste om eventueel militair geschut boven te halen indien wij Vlamingen ons niet vlug koest gaan houden. Het zint Sarko blijkbaar niet dat we het Franse juk willen afgooien. Ik heb tot nu toe altijd meedeleven gehad met de Fransen naar aanleiding van de rellen in hun steden, ze gaan mij verdorie nog zo ver krijgen dat ik mij ga aansluiten bij die jongeren die Frankrijk in brand willen steken. Dus Sarko, gij Uw problemen in Frankrijk en wij de onze in het voorlopige Belgie. En den Blue Tooth liet zich dat allemaal zeggen gisteren op de Europese top in Brussel. En Den gucht? Minister van Buitenlandse zaken, zou beter eens de Fransen tot de orde roepen. Deze Vlaming en ik ben beslist niet alleen, duldt geen Franse of andere buitenlandse inmenging. We zullen zelf wel uitmaken wat goed is voor ons.
Had ik een paar maanden geleden in andere draden al niet gewaarschuwd dat de crisis in Belgie, binnen de Belgische grenzen moest gehouden worden, of dat we het middenpunt van een Europees slagveld zouden worden.
En daar Frankrijk geen Nato-lid is en Belgie wel, zijn alle nato-landen verplicht om Belgie te komen bevrijden van de Franse bezetter bij de minste oproep van een verkozen volksvertegenwoordiger of het staatshoofd of zijn plaatsvervanger.

Sarko kan dus beter eerst eens goed nadenken voor hij een militaire aanval op Belgie plant, want dan vraaagt hij zelf immers om aangevallen te worden door al zijn buurlanden.
Jantje is offline  
Oud 15 december 2007, 16:04   #9
janPieter
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2004
Berichten: 346
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Had ik een paar maanden geleden in andere draden al niet gewaarschuwd dat de crisis in Belgie, binnen de Belgische grenzen moest gehouden worden, of dat we het middenpunt van een Europees slagveld zouden worden.
En daar Frankrijk geen Nato-lid is en Belgie wel, zijn alle nato-landen verplicht om Belgie te komen bevrijden van de Franse bezetter bij de minste oproep van een verkozen volksvertegenwoordiger of het staatshoofd of zijn plaatsvervanger.

Sarko kan dus beter eerst eens goed nadenken voor hij een militaire aanval op Belgie plant, want dan vraaagt hij zelf immers om aangevallen te worden door al zijn buurlanden.
Inderdaad Belgie is lid van de Nato maar een onafhankelijk vlaanderen is dat niet!
Vlamingen zijn voor het ogenblik in het buitenland uiterst ongeliefd en onsympathiek.
Ze worden gelijkgesteld met onverdraagzame nationalisten en extremisten.
Vooral hun agressieve houding tegenover franstalige verkozenen (burgemeesters), franstalige sociale gevallen (sociale huurlijsten) en franstalige kinderen (scholen in de brusselse rand) smaakt ongelooflijk bitter en wrang.
Niemand bij de echte belgen, noch bij de Nato-landen zou er iets op tegen hebben moest Sarko eens de boel opkuisen met zijn beroemde karcher.
Als je goed luistert naar de woorden van de Luxemburger die laatst op TV was, zijn alle scenario's al lang doorbesproken, en zal men wel de nodige maatregelen treffen om te vermijden dat de flaminganten balkantoestanden veroorzaken.
janPieter is offline  
Oud 15 december 2007, 16:10   #10
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard dubbele thread!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whopperke Bekijk bericht
Artikeltje in het Laatste Nieuws van zaterdag 15 Dec 2007. Sarkozy zou gisteren aan Verhofstadt (Door Geert Hoste gekend als Blue Tooth) beloofd hebben om voorlopig militair niet tussen te komen in Belgie naar aanleiding van de crisis tussen Vlamingen en Walen. Wat een franskiljonne arrogantie van die man. Dus maw, in Frankrijk hebben ze al een denkpiste om eventueel militair geschut boven te halen indien wij Vlamingen ons niet vlug koest gaan houden. Het zint Sarko blijkbaar niet dat we het Franse juk willen afgooien. Ik heb tot nu toe altijd meedeleven gehad met de Fransen naar aanleiding van de rellen in hun steden, ze gaan mij verdorie nog zo ver krijgen dat ik mij ga aansluiten bij die jongeren die Frankrijk in brand willen steken. Dus Sarko, gij Uw problemen in Frankrijk en wij de onze in het voorlopige Belgie. En den Blue Tooth liet zich dat allemaal zeggen gisteren op de Europese top in Brussel. En Den gucht? Minister van Buitenlandse zaken, zou beter eens de Fransen tot de orde roepen. Deze Vlaming en ik ben beslist niet alleen, duldt geen Franse of andere buitenlandse inmenging. We zullen zelf wel uitmaken wat goed is voor ons.
Onderwerp hier al in bespreking:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=99429
filosoof is offline  
Oud 15 december 2007, 16:13   #11
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janPieter Bekijk bericht
Vlamingen zijn voor het ogenblik in het buitenland uiterst ongeliefd en onsympathiek.
Ze worden gelijkgesteld met onverdraagzame nationalisten en extremisten.
Vooral hun agressieve houding tegenover franstalige verkozenen (burgemeesters), franstalige sociale gevallen (sociale huurlijsten) en franstalige kinderen (scholen in de brusselse rand) smaakt ongelooflijk bitter en wrang.
Conclusie: niet de Vlamingen zijn uiterst ongeliefd en onsympathiek, maar enkel (of vooral) de flaminganten en de andere Vlamingen lijden eronder.

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 december 2007 om 16:14.
filosoof is offline  
Oud 15 december 2007, 16:23   #12
Sickboy
Lokaal Raadslid
 
Sickboy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2007
Locatie: Land van Waas
Berichten: 330
Standaard

Ik ga al wa molotov-cocktails klaarzetten...
En juist nu de wapenwet is verstrengd...doemetoch...
Sickboy is offline  
Oud 15 december 2007, 16:37   #13
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sickboy Bekijk bericht
Ik ga al wa molotov-cocktails klaarzetten...
En juist nu de wapenwet is verstrengd...doemetoch...
mja, ik zou eerder opteren vr zwaar oorlogsgeschut en nt te vergeten, het aloude jachtgeweer.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 15 december 2007, 16:43   #14
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
mja, ik zou eerder opteren vr zwaar oorlogsgeschut en nt te vergeten, het aloude jachtgeweer.
Het mijne zal niet gericht zijn op de fransen ... wees gerust
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 15 december 2007, 16:53   #15
Sickboy
Lokaal Raadslid
 
Sickboy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2007
Locatie: Land van Waas
Berichten: 330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Het mijne zal niet gericht zijn op de fransen ... wees gerust
tot ze in uw living staan...
Sickboy is offline  
Oud 15 december 2007, 16:53   #16
Daimanta
Parlementsvoorzitter
 
Daimanta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2007
Berichten: 2.063
Standaard

Als het nodig is zal ik persoonlijk de fransen proberen tegen te houden. Laten we echter lopen dat de scheiding vreedzaam zal verlopen.
__________________
Steun Groot Nederland!
Daimanta is offline  
Oud 15 december 2007, 16:56   #17
Sickboy
Lokaal Raadslid
 
Sickboy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2007
Locatie: Land van Waas
Berichten: 330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Het mijne zal niet gericht zijn op de fransen ... wees gerust
En mogen we vragen op wie dan wel?
Sickboy is offline  
Oud 15 december 2007, 16:57   #18
De Waal
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2007
Berichten: 1.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Als het nodig is zal ik persoonlijk de fransen proberen tegen te houden.
De Waal is offline  
Oud 15 december 2007, 16:58   #19
Aeternitas
Banneling
 
 
Aeternitas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2005
Berichten: 417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whopperke Bekijk bericht
Artikeltje in het Laatste Nieuws van zaterdag 15 Dec 2007. Sarkozy zou gisteren aan Verhofstadt (Door Geert Hoste gekend als Blue Tooth) beloofd hebben om voorlopig militair niet tussen te komen in Belgie naar aanleiding van de crisis tussen Vlamingen en Walen. Wat een franskiljonne arrogantie van die man. Dus maw, in Frankrijk hebben ze al een denkpiste om eventueel militair geschut boven te halen indien wij Vlamingen ons niet vlug koest gaan houden. Het zint Sarko blijkbaar niet dat we het Franse juk willen afgooien. Ik heb tot nu toe altijd meedeleven gehad met de Fransen naar aanleiding van de rellen in hun steden, ze gaan mij verdorie nog zo ver krijgen dat ik mij ga aansluiten bij die jongeren die Frankrijk in brand willen steken. Dus Sarko, gij Uw problemen in Frankrijk en wij de onze in het voorlopige Belgie. En den Blue Tooth liet zich dat allemaal zeggen gisteren op de Europese top in Brussel. En Den gucht? Minister van Buitenlandse zaken, zou beter eens de Fransen tot de orde roepen. Deze Vlaming en ik ben beslist niet alleen, duldt geen Franse of andere buitenlandse inmenging. We zullen zelf wel uitmaken wat goed is voor ons.
Militaire inmenging? Komaan, zeg! Net of Europa (en, aangezien het hier om Frankrijk gaat, meerbepaald Duitsland en Engeland) dat zal toestaan. Te belachelijk voor woorden.
Aeternitas is offline  
Oud 15 december 2007, 16:59   #20
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Wallonie komt vrijwillig naar Frankrijk ,daar zijn geen troepen voor nodig.
Neen, indien Vlaanderen zich zou afscheiden zal Wallonië onafhankelijk blijven, want in Frankrijk zouden de Di Rupo's, de Milquets en de Michels niets meer te zeggen hebben.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be