Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 mei 2022, 18:57   #41
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vandaar mijn naam hé.

Een eigen huis hebben is al een flinke reserve.
Dat kan je niet meepakken als je de pijp uitgaat Reservespeler.

Niets is eeuwig.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2022, 20:22   #42
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik ben een sociaal persoon die bekommerd is met mijn medemens.

Mag dat Zipper, of is dat in vlaanderen verboden ?
Ik ook, behalve met zij die tijdens hun jonge(re) jaren "er op los leven" ipv ook aan hun oude dag te denken, en dan als ze met pensioen gaan staan knorren als ze met hun pensioen een huishuur moeten betalen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2022, 20:34   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Het broodnodige en zo dringende opkrikken van de werkzaamheidsgraad, schiet voor geen meter op onder de Vivaldi-paraplu.

(en de discussie of beslissingen omtrent de zware beroepen, nog minder).
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2022, 20:38   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat kan je niet meepakken als je de pijp uitgaat Reservespeler.

Niets is eeuwig.
Je eigen huis kan je niet meepakken in je kist, dat is waar.
Maar wat mij betreft, voor mijn persoonlijke situatie: als ik mijn pijp definitief uitgeklopt zal hebben, mag er gerust een aardig koekje overblijven, waar mijn kinderen dan gebruik van kunnen maken om hun kinderen of zelfs hun kleinkinderen "op weg te helpen".
Zelfs al heb ik mijn kinderen al "op weg geholpen" bij de verwerving van hun huis.
Noot: een aardig koekje moet geen volledige koekentrommel zijn. Maar wat mij betreft, toch iets meer dan een zandkoekje.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2022, 06:35   #45
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dan geeft deze discussie een verkeerd beeld, waarbij iedereen die niet werkt voor z'n 65ste wordt afgeschilderd als een potentiële profiteur.
Ja en nee.

Het geeft gewoon aan dat er zoveel mensen zijn die niet werken en ook niet naar werk zoeken.

Daar zitten ook de militairen en politieagenten bij die tot voor kort op 55 jaar op pensioen mochten / konden gaan.
Ook mensen die op SWT moesten / mochten gaan, hetgeen ook meteen verklaard waarom er in Vlaanderen zoveel mensen inactief zijn.

Tot voor kort moest een bruggepensioneerde / SWTer vanaf 55 jaar niet meer op zoek gaan naar een nieuwe baan.
Vlaanderen kende / kent, door z'n hoge productiviteit, nogal wat mensen die er iets vroeger mee stopten / stoppen.

Deze cijfers vergelijken met Brussel en Wallonië geeft dus een totaal verkeerd beeld.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2022, 06:44   #46
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat begrijpt u niet aan mijn antwoord ?
  • De werkloosheidscijfers zijn daar niet in opgenomen.
  • Vlaanderen heeft meer inwoners dan Brussel en Wallonië samen.
  • ...


Ik begrijp niet dat u dat niet begrijpt.

Het totaal percentage mensen tot 65 jaar in Brussel en Wallonië (samen), die niet werken, is een pak hoger dan in Vlaanderen, daarvoor hebben we de werkzaamheidsgraad.


Speciaal voor u:

Werkzaamheidsgraad Vlaanderen
Ruim 75% van 20- tot 64-jarigen aan het werk
In 2021 lag de werkzaamheidsgraad (open definitie) bij de bevolking van 20 tot 64 jaar in het Vlaamse Gewest op 75,3%. Dat betekent dat 75,3% van de 20- tot 64-jarigen in dat jaar betaalde arbeid verrichtte. De werkzaamheidsgraad is tussen 1999 en 2019 toegenomen van 67,9% tot 75,5%. In 2020 was er een lichte daling tegenover 2019, gevolgd door een lichte stijging in 2021.

Vanaf 2021 worden personen die meer dan 3 maanden tijdelijk werkloos zijn omwille van economische redenen (met inbegrip van de maatregelen ter bestrijding van de Covid-19-pandemie) niet meer als werkend beschouwd. Als zij toch meegerekend zouden worden bij de werkenden zou de werkzaamheidsgraad in 2021 0,5 procentpunt hoger liggen.

https://www.vlaanderen.be/statistiek...n-aan-het-werk


https://trends.knack.be/economie/bed...s-1725685.html


Werkzaamheidsgraad in België blijft onder Europees gemiddelde
21/04/21 om 15:19
Bijgewerkt om 15:18
Bron : Belga
De arbeidsmarkt in de Europese Unie werd in 2020 zwaar getroffen door de coronapandemie. De werkzaamheidsgraad van personen in de leeftijdsgroep 20 tot 64 jaar daalde tot 72,4 procent, dat is 0,7 procentpunt (pp) minder dan in 2019. Ook in België daalde dat cijfer vorig jaar, namelijk met 0,5 pp naar 70 procent.


Kunt u mij verklaren waarom de werkzaamheidsgraad in België 5% lager ligt dan in Vlaanderen?

Bedankt bij voorbaat.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2022, 06:46   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat kan je niet meepakken als je de pijp uitgaat Reservespeler.

Niets is eeuwig.
Wat heeft dit te maken in deze discussie?


Een gezinsinkomen van 2000 euro met eigen huis of een gezinsinkomen van 2000 euro zonder eigen huis, een wereld van verschil.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2022, 06:48   #48
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik ook, behalve met zij die tijdens hun jonge(re) jaren "er op los leven" ipv ook aan hun oude dag te denken, en dan als ze met pensioen gaan staan knorren als ze met hun pensioen een huishuur moeten betalen.
Ergo:

Wij, die een spaarcent hebben of een eigen huis, en naar een WZC moeten gaan, mogen het tekort zelf bijleggen. Door verhuur of verkoop van de woning of door het opsouperen van het spaargeld.

Zij die boemelden en ... worden gesteund door het OCMW.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2022, 06:56   #49
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik ook, behalve met zij die tijdens hun jonge(re) jaren "er op los leven" ipv ook aan hun oude dag te denken, en dan als ze met pensioen gaan staan knorren als ze met hun pensioen een huishuur moeten betalen.
Er moet steeds langer worden geleend. Minder tijd om te sparen.
Dan hebben we het nog niet over wie geen lening krijgt en gedoemd is levenslang te huren, en al content mag zijn de maand rond te komen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2022, 07:19   #50
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ergo:

Wij, die een spaarcent hebben of een eigen huis, en naar een WZC moeten gaan, mogen het tekort zelf bijleggen. Door verhuur of verkoop van de woning of door het opsouperen van het spaargeld.

Zij die boemelden en ... worden gesteund door het OCMW.
Je kan ze ook op straat laten sterven, het zou een mooi zicht zijn.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2022, 08:32   #51
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Narcistische jongeren verdienen op 1 maand vaak meer dan een jaarloon van hun vader.
Ge moet maar ongeveer frequent 100K likes verzamelen.
Den tijd van werken in stinkfabrieken om onze volgende generatie en land te vervuilen is passé. And it is good.

Zie maar dat ge gezond oud wordt, niemand gaat vanuit de christenliefde ulder reet afvegen Spuwen op de vorige generatie wordt mandatory. Moge we de volgende generatie in een lus herhalen waar naartoe de vorige ons poogde te brengen.
De globalisten zijn de nieuwe derde rijkers.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 6 mei 2022 om 08:40.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2022, 06:26   #52
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Narcistische jongeren verdienen op 1 maand vaak meer dan een jaarloon van hun vader.
Ge moet maar ongeveer frequent 100K likes verzamelen.
Den tijd van werken in stinkfabrieken om onze volgende generatie en land te vervuilen is passé. And it is good.

Zie maar dat ge gezond oud wordt, niemand gaat vanuit de christenliefde ulder reet afvegen Spuwen op de vorige generatie wordt mandatory. Moge we de volgende generatie in een lus herhalen waar naartoe de vorige ons poogde te brengen.
De globalisten zijn de nieuwe derde rijkers.
?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2022, 07:17   #53
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
?
Niemand wilt nog werken in de wereld van deze moderne slavendrijvers die ons nog geen 100 netto per dag uitbetalen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2022, 08:49   #54
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Niemand wilt nog werken in de wereld van deze moderne slavendrijvers die ons nog geen 100 netto per dag uitbetalen.
Ik weet niet of ge onlangs gekeken hebt naar de arbeidsmarkt, maar als ge een stiel kent of ge hebt een nuttig diploma vindt ge snel werk. Een aantal dagen thuiswerken is niet langer taboe, dankzij de chicom virusknutselaars.

De baas zal U zonder probleem een loon betalen vergelijkbaar met de meerwaarde die je voor het bedrijf realiseert.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2022, 12:08   #55
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik weet niet of ge onlangs gekeken hebt naar de arbeidsmarkt, maar als ge een stiel kent of ge hebt een nuttig diploma vindt ge snel werk. Een aantal dagen thuiswerken is niet langer taboe, dankzij de chicom virusknutselaars.

De baas zal U zonder probleem een loon betalen vergelijkbaar met de meerwaarde die je voor het bedrijf realiseert.
Klopt. En van de belastingbetaler krijg je er om de 4 jaar nog een mooie Volkswagen TSI 150 pk onder je kont bij. En je mag nog eens gratis naar believen tanken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 mei 2022 om 12:08.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2022, 20:11   #56
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik weet niet of ge onlangs gekeken hebt naar de arbeidsmarkt, maar als ge een stiel kent of ge hebt een nuttig diploma vindt ge snel werk. Een aantal dagen thuiswerken is niet langer taboe, dankzij de chicom virusknutselaars.

De baas zal U zonder probleem een loon betalen vergelijkbaar met de meerwaarde die je voor het bedrijf realiseert.
Een bedelaar verdient meer dan een arbeider op 1h tijd.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2022, 21:32   #57
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Niemand wilt nog werken in de wereld van deze moderne slavendrijvers die ons nog geen 100 netto per dag uitbetalen.
2.000€ netto is geen te misprijzen loon voor iemand zonder kwalificaties. Die leeggangers op den dop krijgen wel teveel dat is het probleem. Daarom moet ik oa werken met een Filipijnse, een zwarte (weet niet juist van van welk Afrikaans land ze komt, een Iraanse, een Bosnische etc. Stuk voor stuk mensen die goed hun taak volbrengen, beleefd, vriendelijk en die graag komen werken. terwijl Vlaamse leeggangers nog eens hun strontkont scharten in bed.

Voor mijn part steken ze die doppers in een heropvoedingskamp, als het dan nog niet helpt hen ergens dumpen met een helikopter boven de zee. Dan hebben ze tenminste nog nut als visvoedsel.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2022, 21:37   #58
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
2.000€ netto is geen te misprijzen loon voor iemand zonder kwalificaties. Die leeggangers op den dop krijgen wel teveel dat is het probleem. Daarom moet ik oa werken met een Filipijnse, een zwarte (weet niet juist van van welk Afrikaans land ze komt, een Iraanse, een Bosnische etc. Stuk voor stuk mensen die goed hun taak volbrengen, beleefd, vriendelijk en die graag komen werken. terwijl Vlaamse leeggangers nog eens hun strontkont scharten in bed.

Voor mijn part steken ze die doppers in een heropvoedingskamp, als het dan nog niet helpt hen ergens dumpen met een helikopter boven de zee. Dan hebben ze tenminste nog nut als visvoedsel.
Ik weet niet hoeveel uw rekeningen zijn, maar 2000 mag wel het minimumloon worden om evenredig met de kosten te zijn.

Laten we maar eens eerst de politiek hervormen zodat de lokalen niet moeten concurreren met andere landen. Globalisme werkt maar alleen in het voordeel van die politieke aristocratie die enkel zichzelf uitbreidde en geen privileges te kort deden. Ze zijn niet eens democratisch verkozen en doen aan censuur om hun beleid te kunnen afdwingen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Een bedelaar verdient meer dan een arbeider op 1h tijd.
Wat ik wou zeggen: een bedelaar verdient vaak meer op 1h tijd dan een arbeider op 1 dag.
Daarom werd bedelen voor velen verboden. Wat een pure misdaad is. Niets eerlijker dan bedelen, ge steelt niets.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 7 mei 2022 om 21:43.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2022, 21:58   #59
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wat ik wou zeggen: een bedelaar verdient vaak meer op 1h tijd dan een arbeider op 1 dag.
Toch best een bedelaar die goed kan zingen en een instrument kan bespelen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2022, 22:19   #60
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Toch best een bedelaar die goed kan zingen en een instrument kan bespelen.
Ja der speelt ene Piano op de Meir. Gaat echt diep die zijn muziek.
Veel beter dan die Michael Jackson die daar nu moves verkoopt. Hemeltjelief...
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be