Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 december 2013, 13:43   #21
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Relevantie ?

Zoals bij de treinbestuurders en busbestuurders ?


Zoals bij de ruimtevaarders.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2013, 14:24   #22
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht


Zoals bij de ruimtevaarders.
Zoals bij de fietsers en bromfietsers ?

Zoals bij de piloten die UFO´s zien ?

Citaat:
Ja. Met een volautomaat kan men dat ontwikkelen.
Een volautomaat voor de oudjes die op electrische fietsen rijden ?
Ga jij dat ontwikkelen ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 december 2013 om 14:27.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2013, 15:06   #23
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dan moeten die volautomatische wagens wel op en top werken.

En ze moeten betaalbaar zijn.
Kijk, laat de wet ze verplichten en de belgische markt heeft kritische massa genoeg om die systemen mainstream te maken voor gans de wereld
In feite is zo'n remsysteem gewoon technologie die moet opgeschaald worden tot >100.000stuks per jaar. Eenmaal daarboven is de kost peanuts. Je moet dus gewoonopschalen.

Als je soberder wil beginnen, verplicht ze gewoon op alle wagens met meer dan 120pk bvb...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2013, 15:07   #24
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Ja. Met een volautomaat kan men dat ontwikkelen. Met een gewone auto blijft de aap achter het stuur de zwakke schakel: doe wat je wilt maar als de bestuurder onveilig wil rijden dan doet ie het.
Kijk als je morgen de maximumsnelheid stuurt van alle auto's, hoeveel flitsboetes kun je nog geven ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2013, 15:33   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Kijk als je morgen de maximumsnelheid stuurt van alle auto's, hoeveel flitsboetes kun je nog geven ?
Dan gaan ze de fietsers flitsen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2013, 21:06   #26
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dan gaan ze de fietsers flitsen.
Ik zie ze er inderdaad toe bekwaam..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2013, 22:12   #27
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben daar wel voorstander van.
Elk technisch middel dat de chauffeur kan helpen, is een goede zaak.

Alleen ouderwetse mensen moeten niet weten van zaken als cruise control, parkeersensoren of parkeerhulp tot en met gps ... net zoals oude piloten het niet begrijpen dat op grote vliegtuigen een automatische piloot zit.
Zever in pakskes. Een cruise control, automatische versnelling, parkeersensoren, rembegrenzer en nog een heleboel moet ik niet hebben. Ik zal wel bepalen welke gadgets of laten we zeggen gadgets voor debielen ik wel of niet moet hebben.

En uw vergelijking met oude mensen gaat in dit gevel niet op want het is juist voor deze mensen dat al die gadgets nuttig zijn. Het zijn in feite hulpjes waardoor mensen met totaal geen rijvaardigheid ook aan het verkeer kunnen deelnemen zonder dat hun onkunde opvalt.

Oh ! En ik ben nooit naar een rijschool geweest, behalve dan zelf als instructeur. Ik kan er van meespreken hoeveel mensen er in feite totaal nimmer of te nimmer een rijbewijs zouden mogen krijgen.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2013, 11:10   #28
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Weer een stapje vooruit. Nog efkens wachten op de auto die mij veilig thuisbrengt, terwijl ik mijn roes op de achterbank uitslaap!
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2013, 14:37   #29
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Allemaal goed en wel, zolang er ook een knopje is om het snel uit te schakelen. Je moet er niet aan denken dat je net een rivaal de straat ziet oversteken en je auto zelf beslist om alles dicht te smijten...
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2013, 16:48   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Weer een stapje vooruit. Nog efkens wachten op de auto die mij veilig thuisbrengt, terwijl ik mijn roes op de achterbank uitslaap!
Veilig ? wie weet lig je al na 100 m in de gracht of land je in ´t kanaal...

De flut-wegcode in een softwareprogramma gieten tesamen met de weginfra dito verkeerstekens én precieze GPS nauwkeurig x cm´s, gewoon utopie. Zelfs bij perfecte weersomstandigheden en wegdek. Vooral die eerste 2. Wat met normale wegen waar zwaar verkeer niet kan kruisen als er bvb een fietser ook (plots) op de rijbaan rijdt ? Ola boenk de gracht in. Weg te smal of fietser niet snel genoeg gedetecteerd. Oeps. Of wel gedetecteerd en fietser valt van de schrik en kruipt weg. Alle verkeer blijft staan voor hindernis, iemand moet uitstappen en het wegruimen... ai ladingsverlies op snelweg... ai...

Ik lach me kreupel als 4 auto´s tegelijkertijd een vierarms kruispunt met voorrang van rechts naderen, Vlaanderen staat nu al bijna stil op bepaalde plaatsen tijdens de spits. Maar dan staat het echt stil, zelfs in een niemandsdorpstraat als er 4 auto´s toevallig een kp naderen.

Zelfs een moderne trein heeft het niet, ofwel ?
Denk aan het treinongeval in Compostella onlangs...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinra...de_Compostella

bvb. hoeveel treinen rijden er nog elke dag door het rood ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 december 2013 om 17:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2013, 17:13   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Zever in pakskes. Een cruise control, automatische versnelling, parkeersensoren, rembegrenzer en nog een heleboel moet ik niet hebben. Ik zal wel bepalen welke gadgets of laten we zeggen gadgets voor debielen ik wel of niet moet hebben.

En uw vergelijking met oude mensen gaat in dit gevel niet op want het is juist voor deze mensen dat al die gadgets nuttig zijn. Het zijn in feite hulpjes waardoor mensen met totaal geen rijvaardigheid ook aan het verkeer kunnen deelnemen zonder dat hun onkunde opvalt.

Oh ! En ik ben nooit naar een rijschool geweest, behalve dan zelf als instructeur. Ik kan er van meespreken hoeveel mensen er in feite totaal nimmer of te nimmer een rijbewijs zouden mogen krijgen.
Dat denk jij, dat jij dat zelf wel zult bepalen.

Ik ken er zo die dachten dat ze nooit een cent zouden uitgeven aan veiligheidsgordels, maar een paar maand later waren ze verplicht op alle nieuwe auto's.

Kunnen wij in Vlaanderen nog nieuwe auto's kopen zonder abs? Ik weet het niet, ik ben niet zo'n auto-freak.

Tuurlijk, het kan nog zotter. Destijds kreeg je een boete van de flikken als je zelf een derde remlicht gemonteerd had. Even later werd die gadget dan weer verplicht.

We zijn wel akkoord: gadgets moeten of mogen niet verplicht worden. Maar het veiliger maken van auto's en verkeer, daar moeten we wel voor gaan.

Noot: jij zou mijn bomma nooit ofte nooit doorlaten voor een rijbewijs (dat ze indertijd kreeg op simpele verklaring dat ze kon rijden). Ze kan niet parkeren, zelfs niet in een gat waar een autobus in kan. Alleen: ze rijdt nog steeds 200 km per week. Van oprit naar oprit, of naar de parkeerplaats van het grootwarenhuis waar ze in een verloren hoek ver van de ingang plaats genoeg heeft ... ze betaalt verkeersbelasting, benzine, verzekering .... en ze heeft nog nooit één ongeval meegemaakt.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 2 december 2013 om 17:13.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2013, 17:16   #32
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Zever in pakskes. Een cruise control, automatische versnelling, parkeersensoren, rembegrenzer en nog een heleboel moet ik niet hebben. Ik zal wel bepalen welke gadgets of laten we zeggen gadgets voor debielen ik wel of niet moet hebben.

En uw vergelijking met oude mensen gaat in dit gevel niet op want het is juist voor deze mensen dat al die gadgets nuttig zijn. Het zijn in feite hulpjes waardoor mensen met totaal geen rijvaardigheid ook aan het verkeer kunnen deelnemen zonder dat hun onkunde opvalt.

Oh ! En ik ben nooit naar een rijschool geweest, behalve dan zelf als instructeur. Ik kan er van meespreken hoeveel mensen er in feite totaal nimmer of te nimmer een rijbewijs zouden mogen krijgen.
Jij hebt niks te bepalen.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2013, 18:49   #33
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Zever in pakskes. Een cruise control, automatische versnelling, parkeersensoren, rembegrenzer en nog een heleboel moet ik niet hebben. Ik zal wel bepalen welke gadgets of laten we zeggen gadgets voor debielen ik wel of niet moet hebben.

En uw vergelijking met oude mensen gaat in dit gevel niet op want het is juist voor deze mensen dat al die gadgets nuttig zijn. Het zijn in feite hulpjes waardoor mensen met totaal geen rijvaardigheid ook aan het verkeer kunnen deelnemen zonder dat hun onkunde opvalt.

Oh ! En ik ben nooit naar een rijschool geweest, behalve dan zelf als instructeur. Ik kan er van meespreken hoeveel mensen er in feite totaal nimmer of te nimmer een rijbewijs zouden mogen krijgen.
ale hup weer een zelfgenoegzame ambtenaar, die met veel liefde zoveel mogelijk studentjes buist omdat ze zogezegd nog niet kunnen rijden

Dus jij schakelt altijd ABS, EPS, motorpompen, remcontrole, injectoren, uit een kwestie van gezellig op de goeie oude manier te rijden, ofne je rijdt dus duidelijk met een oldtimer uit de jaren '70

Laatst gewijzigd door brother paul : 2 december 2013 om 18:51.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2013, 18:52   #34
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Allemaal goed en wel, zolang er ook een knopje is om het snel uit te schakelen. Je moet er niet aan denken dat je net een rivaal de straat ziet oversteken en je auto zelf beslist om alles dicht te smijten...
ja hack uw auto, vervals de logging, en dan zeg je dat het een fabrieksfout is ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 2 december 2013 om 18:52.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2013, 19:07   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ja hack uw auto, vervals de logging, en dan zeg je dat het een fabrieksfout is ?
Neen, je zegt dat het vermoedelijk oxidatie zal zijn (aan een van xxx sensors/meetpunten) wegens teveel strooizout op de weg. Ik gis maar.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 10:47   #36
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Win-win :-p

Rivaal van de baan + vadertje staat betaalt de schade aan de wagen
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 15:40   #37
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

We hebben weer zo'n mist-kettingbotsing, en stel u voor dat ze allemaal een zelfremmende wagen hadden, dan leefden er nu nog 2 burgers van elk 500.000euro waarde, meer 40 gewonden minder die elk 20.000euro medische kosten gaan veroorzaken, was de blikschade 40 auto's meer, of 4-5 miljoen bespaard alleen al vandaag.
Zo'n gadget standaardiseren kost vb 100euro, dus 1 miljoenauto's bespaart kost 100miljoen investering, of goed voor een macroeconoisch rendement van 5% alleen al vandaag. Ik doe het al beter dan electrawinds
Mijn klein teen zegt als je dit standaardiseert dat er een knik komt in de verkeersstastiek, dat er 1 dod minder per dag en 20 auto's minder kapot per dag, moet goed zijn voor 6.000auto's, 300doden minder, 6000gewonden minder of een economisch rendement van 200%

Laatst gewijzigd door brother paul : 3 december 2013 om 15:45.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 15:44   #38
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
We hebben weer zo'n mist-kettingbotsing, en stel u voor dat ze allemaal een zelfremmende wagen hadden, dan leefden er nu nog 2 burgers meer, was de blikschade 40 auto's meer, of 4-5 miljoen bespaard alleen al vandaag.
Zo'n gadget standaardiseren kost vb 100euro, dus 1 miljoenauto's bespaart kost 100miljoen investering, of goed voor een macroeconoisch rendement van 5% alleen al vandaag. Ik doe het al beter dan electrawinds
Jaja, maar het klootjesvolk wil zelf kunnen kiezen he.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 16:47   #39
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
We hebben weer zo'n mist-kettingbotsing, en stel u voor dat ze allemaal een zelfremmende wagen hadden, ...
Die zouden dan niet remmen en gewoon los door de mist rijden, dus ook tijdswinst.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 18:08   #40
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

ik dacht dat die collision detect niet perfect werkt aan 140 per uur door een mistmuur ? Laten we zeggen dat je kunt vertragen tot 60/u en zo proberen te vertrouwen op uw techniek dat hij op tijd zal remmen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be