Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 februari 2016, 20:38   #1
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard Aanval op cash geld nu vollop ingezet

Het briefje van 500€, 200€, 100$ en wss nog anderen moeten worden afgeschaft onder het mom van de strijd tegen misdaad, terrorisme en fraude.

http://www.zerohedge.com/news/2016-0...-500-euro-bill

Citaat:
So what, big deal, eliminate it. The people will still have 5, 10, 20, 50, 100 and 200 euro bills right?


Citaat:
In other words, if overnight the €307 billion worth of €500 bills were eliminated, the notional value of the entire amount of European physical currency in circulation would decline by 30% to €700 billion!

And there you have it: while it may not be banning all European cash outright, we are confident the ECB would be delighted if one third of it was to start, while pretending to be fighting financial crime, terrorism, corruption and drug dealers.
http://www.hln.be/hln/nl/926/Geld/ar...in-zicht.dhtml

Citaat:
We kunnen dat argument niet meer negeren, gelet op het belang van de strijd tegen witwassen en terreurfinanciering."
http://trends.knack.be/economie/fina...al-665933.html

Citaat:
Van Hove pleitte voor 50 euro als hoogste coupure.
http://www.zerohedge.com/news/2016-0...-kill-100-bill

Citaat:
"It’s time to kill the $100 bill" in which he makes it clear that the pursuit of paper money is only just starting. Not surprisingly, just like in Europe, the argument is that killing the Benjamins would somehow eradicate crime, saying that "a moratorium on printing new high denomination notes would make the world a better place."
Negative Interst Rates en totale controle over "digitaal geld" incoming...

Wanneer het 500 Euro biljet uit de circulatie wordt gehaald, zal de totale waarde van het contant geld afnemen met 30 procent en blijft er nog 700 miljard contant geld over.

Met het aloude sprookje dat contant geld hoort bij criminaliteit vegen ze straks met één pennenstreek eenderde van het contante geld weg.

Ook in Amerika hoor je geluiden over het afschaffen van het grootste biljet, dat van 100 Dollar. Ook daar dezelfde redenen zoals criminaliteit, witwassen en terrorisme.

Als Amerika het 100 Dollarbiljet uit de circulatie haalt dan verdwijnt er in dat land maar liefst 78 procent van het contante geld in één klap.

Dát is de werkelijke reden dat de grote bankbiljetten nu ineens overal het doelwit worden. Het heeft absoluut niets te maken met drugs dealers en belastingontwijking, maar als beiden verdwijnen, het 500 Euro biljet in Europa en het 100 Dollar biljet in Amerika, dan zijn ze direct meer dan de helft van het contante geld in omloop kwijt, 56 procent om precies te zijn.

Grote stappen snel thuis.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 21:10   #2
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.714
Standaard

en nu de vraag: wat kunnen we ertegen doen?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 21:14   #3
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Het briefje van 500€, 200€, 100$ en wss nog anderen moeten worden afgeschaft onder het mom van de strijd tegen misdaad, terrorisme en fraude.

http://www.zerohedge.com/news/2016-0...-500-euro-bill







http://www.hln.be/hln/nl/926/Geld/ar...in-zicht.dhtml



http://trends.knack.be/economie/fina...al-665933.html



http://www.zerohedge.com/news/2016-0...-kill-100-bill



Negative Interst Rates en totale controle over "digitaal geld" incoming...

Wanneer het 500 Euro biljet uit de circulatie wordt gehaald, zal de totale waarde van het contant geld afnemen met 30 procent en blijft er nog 700 miljard contant geld over.

Met het aloude sprookje dat contant geld hoort bij criminaliteit vegen ze straks met één pennenstreek eenderde van het contante geld weg.

Ook in Amerika hoor je geluiden over het afschaffen van het grootste biljet, dat van 100 Dollar. Ook daar dezelfde redenen zoals criminaliteit, witwassen en terrorisme.

Als Amerika het 100 Dollarbiljet uit de circulatie haalt dan verdwijnt er in dat land maar liefst 78 procent van het contante geld in één klap.

Dát is de werkelijke reden dat de grote bankbiljetten nu ineens overal het doelwit worden. Het heeft absoluut niets te maken met drugs dealers en belastingontwijking, maar als beiden verdwijnen, het 500 Euro biljet in Europa en het 100 Dollar biljet in Amerika, dan zijn ze direct meer dan de helft van het contante geld in omloop kwijt, 56 procent om precies te zijn.

Grote stappen snel thuis.
Wacht even, ik ben niet mee. Als je een briefje van 500 hebt, dan ga je dat toch wisselen voor 10 briefjes van 50? Dan vermindert het contante geld dat in omloop is toch niet?
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 21:21   #4
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Wacht even, ik ben niet mee. Als je een briefje van 500 hebt, dan ga je dat toch wisselen voor 10 briefjes van 50? Dan vermindert het contante geld dat in omloop is toch niet?
Das waar, maar veel mensen zullen dat geld op hun bankrekening zetten en mss 50€ in hun zak stoppen.

Het geld in omloop, dat dus niet direct onderhevig is aan een eventuele NIR, zal zowiezo massaal in volume afnemen.

Tel daarbij dat ondertussen de beperkingen op cashbetalingen zullen verdergaan. Alles zal worden gedaan om het cash geld in omloop te verminderen.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 21:23   #5
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
en nu de vraag: wat kunnen we ertegen doen?
Ijsland worden, of anders in de toekomst met een chip in de hand betalen en ondergaan dat dat waar we voor werken enkel een 0 en een 1 zullen zijn...

Goud stijgt weer wel.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 21:31   #6
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Das waar, maar veel mensen zullen dat geld op hun bankrekening zetten en mss 50€ in hun zak stoppen.

Het geld in omloop, dat dus niet direct onderhevig is aan een eventuele NIR, zal zowiezo massaal in volume afnemen.

Tel daarbij dat ondertussen de beperkingen op cashbetalingen zullen verdergaan. Alles zal worden gedaan om het cash geld in omloop te verminderen.
ik denk dat het plan eerder zoiets is:
http://trends.knack.be/economie/fina...al-665933.html
Citaat:
Het 500 eurobiljet zou worden geschrapt op een moment dat negatieve intresten op spaargeld niet ondenkbaar zijn. Is dat een voorbereiding?

Van Hove: "Ik betwijfel of de ECB zo happig is op negatieve intrestvoeten voor particulieren. Dat zou een consumptielogica invoeren waarmee beleidsmakers niet echt ervaring hebben."
Ik betwijfel dat niet, nog even een wet stemmen die het banken mogelijk maakt om negatieve intrestvoeten voor particulieren te rekenen, zo'n wet kan snel gestemd worden, unaniem!!!
En dan gaan we ze zien komen, de opiniemakers, die gaan eens komen vertellen hoe gevaarlijk het toch niet is om uw geld thuis te bewaren: diefstal, brand, en daarbij dan nog eens onze grootouders uitmaken voor dommeriken en bangeriken.

Laatst gewijzigd door djoebidoebidoe : 16 februari 2016 om 21:32.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 03:05   #7
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Is betalen met een kaart verplicht? Ik dacht het niet. Of tenminste nog niet. Ik heb wel een bankkaart maar ik gebruik die niet en ligt meestal ergens in de wagen. En voor te tanken heb ik een tankkaart. Wel betaal ik bijna overal cash. Soms heb ik vrij veel cash geld bij (voor sommigen ettelijke maanden loon). En het zijn meestal briefjes van 50, 100 en soms 200 euro. Kan je niet cash betalen dan koop ik er niet. zelfs bedragen hoger dan wat wettelijk mag wordt cash betaald. Niemand heeft dat al geweigerd.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 07:00   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Na bijna een decennium "geld pompen" is het nogal "out of control" waarschijnlijk?

Het is moeilijk te "spelen" met monetaire maatregelen als er immense hoeveelheden cash in omloop zijn.Onze toplui zijn nog niet zover dat ze "derde wereld" maatregelen durven nemen in de trant van massale gedwongen inwisseling...

Ze durven ook nog niet te doen wat ze moeten doen en letterlijk de geldpersen stilleggen......

Laatst gewijzigd door kelt : 17 februari 2016 om 07:04.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 07:31   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.213
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Langs de ene kant kant het me weinig schelen dat het biljet van €500 zou verdwijnen, het maakt we weinig uit dat ik nu 10 van 500 of 25 van 100 meezeul.

Wat betreft de wettelijke regeling dat men maar een beperkt bedrag cash mag betalen. Da's zo simpel te omzeilen dat het gewoon hilarisch is.

Als men cash gewoon helemaal zou laten verdwijnen. Het is verdorie bijna een zegen. Alternatieve betaalmiddelen met compleet arbitraire waardes zijn zo uitgevonden in het criminele milieu. Uiteindelijk is cash zo uitgevonden. IPV X aantal gram edel metaal zoals goud of zilver mee te zeulen, een vodje met de belofte dat het X gram edel metaal waard is.

Nu zijn het fictieve nullen en eenen die een fictieve waarde hebben.

Wil men van die fictieve waarde af, moet men gewoon een meetbare waarde-eenheid nemen. Watt-uur bijvoorbeeld.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 09:06   #10
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Als ik het goed lees gaat het er vooral om dat ze denken dat er een causaliteit is tussen de "hoge" waarde van de euro en de aanwezigheid van € 500 briefjes. Of om het m.a.w. te zeggen, de € 500 briefjes worden gebruikt als store of value.

Ze willen die dus nu uit de handel nemen om een aantal van die mensen die ze gebruiken als store of value naar de US dollar te duwen en deze in prijs op te drijven (of om het anders te zeggen de euro naar beneden te duwen).

Los van een discussie over cashless, is dit wel een teken van een veel groter probleem, met name dat het ECB beleid van 0% interest niet aanslaat.

De onderliggende trend is nog steeds deflatoir. Niet in het minst omdat de olie goedkoop is (waarvan ik vermoed dat de Arabieren hier specifiek op mikken).

Als je het mij vraagt kun je 2 dingen doen :
- of je stapt over op USD in de hoop dat die nu gaat stijgen omdat die gebruikt gaat worden als store of value. De kans is echter reëel dat de FED hetzelfde gaat doen.
- of je gaat op een andere munt over waarvan je vermoedt dat die niet zo direct in het vizier komt. Echter dat laatste ligt nogal moeilijk omdat vrijwel alle overheden/banken (1 pot nat) waar ook in vieze papieren zitten.

Persoonlijk gok ik erop dat een aantal van die mensen hun heil zullen gaan zoeken in goud of in cryptocurrency.

De overheden hebben dit totaal aan zichzelf te danken. Als je alles aan banden legt en wil controleren dan gaan de mensen op de duur gewoon geen interesse meer hebben om het nog te doen.
De wereld is aan het evolueren naar een totalitair regime dat veel meer overeenkomsten vertoont met het communisme dan met het kapitalisme.

Nog een beetje verder denken, heb ik zo het idee dat de grote financiers en bedrijven er lak aan hebben in welk systeem ze functioneren zolang ze maar de macht hebben. Concreet gezien evolueren wij dus nu naar een soort corporate communisme waarin alles en iedereen eigendom is van hen.

Bedroevend.

In elk geval is het duidelijk dat de democratie dood is.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."

Laatst gewijzigd door non-conformist : 17 februari 2016 om 09:32.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 18:23   #11
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Als ik het goed lees gaat het er vooral om dat ze denken dat er een causaliteit is tussen de "hoge" waarde van de euro en de aanwezigheid van € 500 briefjes. Of om het m.a.w. te zeggen, de € 500 briefjes worden gebruikt als store of value.

Ze willen die dus nu uit de handel nemen om een aantal van die mensen die ze gebruiken als store of value naar de US dollar te duwen en deze in prijs op te drijven (of om het anders te zeggen de euro naar beneden te duwen).

Los van een discussie over cashless, is dit wel een teken van een veel groter probleem, met name dat het ECB beleid van 0% interest niet aanslaat.

De onderliggende trend is nog steeds deflatoir. Niet in het minst omdat de olie goedkoop is (waarvan ik vermoed dat de Arabieren hier specifiek op mikken).

Als je het mij vraagt kun je 2 dingen doen :
- of je stapt over op USD in de hoop dat die nu gaat stijgen omdat die gebruikt gaat worden als store of value. De kans is echter reëel dat de FED hetzelfde gaat doen.
- of je gaat op een andere munt over waarvan je vermoedt dat die niet zo direct in het vizier komt. Echter dat laatste ligt nogal moeilijk omdat vrijwel alle overheden/banken (1 pot nat) waar ook in vieze papieren zitten.

Persoonlijk gok ik erop dat een aantal van die mensen hun heil zullen gaan zoeken in goud of in cryptocurrency.

De overheden hebben dit totaal aan zichzelf te danken. Als je alles aan banden legt en wil controleren dan gaan de mensen op de duur gewoon geen interesse meer hebben om het nog te doen.
De wereld is aan het evolueren naar een totalitair regime dat veel meer overeenkomsten vertoont met het communisme dan met het kapitalisme.

Nog een beetje verder denken, heb ik zo het idee dat de grote financiers en bedrijven er lak aan hebben in welk systeem ze functioneren zolang ze maar de macht hebben. Concreet gezien evolueren wij dus nu naar een soort corporate communisme waarin alles en iedereen eigendom is van hen.

Bedroevend.

In elk geval is het duidelijk dat de democratie dood is.
Super post. 2!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 06:51   #12
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Als ik het goed lees gaat het er vooral om dat ze denken dat er een causaliteit is tussen de "hoge" waarde van de euro en de aanwezigheid van € 500 briefjes. Of om het m.a.w. te zeggen, de € 500 briefjes worden gebruikt als store of value.

Ze willen die dus nu uit de handel nemen om een aantal van die mensen die ze gebruiken als store of value naar de US dollar te duwen en deze in prijs op te drijven (of om het anders te zeggen de euro naar beneden te duwen).

Los van een discussie over cashless, is dit wel een teken van een veel groter probleem, met name dat het ECB beleid van 0% interest niet aanslaat.

De onderliggende trend is nog steeds deflatoir. Niet in het minst omdat de olie goedkoop is (waarvan ik vermoed dat de Arabieren hier specifiek op mikken).

Als je het mij vraagt kun je 2 dingen doen :
- of je stapt over op USD in de hoop dat die nu gaat stijgen omdat die gebruikt gaat worden als store of value. De kans is echter reëel dat de FED hetzelfde gaat doen.
- of je gaat op een andere munt over waarvan je vermoedt dat die niet zo direct in het vizier komt. Echter dat laatste ligt nogal moeilijk omdat vrijwel alle overheden/banken (1 pot nat) waar ook in vieze papieren zitten.

Persoonlijk gok ik erop dat een aantal van die mensen hun heil zullen gaan zoeken in goud of in cryptocurrency.

De overheden hebben dit totaal aan zichzelf te danken. Als je alles aan banden legt en wil controleren dan gaan de mensen op de duur gewoon geen interesse meer hebben om het nog te doen.
De wereld is aan het evolueren naar een totalitair regime dat veel meer overeenkomsten vertoont met het communisme dan met het kapitalisme.

Nog een beetje verder denken, heb ik zo het idee dat de grote financiers en bedrijven er lak aan hebben in welk systeem ze functioneren zolang ze maar de macht hebben. Concreet gezien evolueren wij dus nu naar een soort corporate communisme waarin alles en iedereen eigendom is van hen.

Bedroevend.

In elk geval is het duidelijk dat de democratie dood is.
Beste belegging, een stuk landbouwgrond, zodat je zelfvoorzienend kan zijn.
Om Schoof zijn term te gebruiken, terug "keuterboer" worden.
Die hebben door de eeuwen heen, ondanks alle uitbuiting overal ter wereld overleefd.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 07:12   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Is betalen met een kaart verplicht? Ik dacht het niet. Of tenminste nog niet. Ik heb wel een bankkaart maar ik gebruik die niet en ligt meestal ergens in de wagen. En voor te tanken heb ik een tankkaart. Wel betaal ik bijna overal cash. Soms heb ik vrij veel cash geld bij (voor sommigen ettelijke maanden loon). En het zijn meestal briefjes van 50, 100 en soms 200 euro. Kan je niet cash betalen dan koop ik er niet. zelfs bedragen hoger dan wat wettelijk mag wordt cash betaald. Niemand heeft dat al geweigerd.
Eigenaardig:
één product koop je wel met plastic money;
de andere producten niet.

Waarom maak je uitzondering voor dat ene ? Tellen je argumenten voor de andere producten niet dan voor dat ene ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 08:24   #14
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Citaat:
Beste belegging, een stuk landbouwgrond, zodat je zelfvoorzienend kan zijn.
Om Schoof zijn term te gebruiken, terug "keuterboer" worden.
Die hebben door de eeuwen heen, ondanks alle uitbuiting overal ter wereld overleefd.
Tot dat uwen vriend den Islamiet er met zijn vliegerke gaat overvliegen om wat peper op te strooien....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 08:29   #15
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Is betalen met een kaart verplicht? Ik dacht het niet. Of tenminste nog niet. Ik heb wel een bankkaart maar ik gebruik die niet en ligt meestal ergens in de wagen. En voor te tanken heb ik een tankkaart. Wel betaal ik bijna overal cash. Soms heb ik vrij veel cash geld bij (voor sommigen ettelijke maanden loon). En het zijn meestal briefjes van 50, 100 en soms 200 euro. Kan je niet cash betalen dan koop ik er niet. zelfs bedragen hoger dan wat wettelijk mag wordt cash betaald. Niemand heeft dat al geweigerd.
ER MOET contant geld aanblijven voor in tijden van onmacht met de pin automaat die kapot valt door een aanslag op de digitalisering algemeen .... komt er zo aan hoor binnenkort ...hackers groeien nu al aan de bomen....wakker blijven A.U.B.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 08:56   #16
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Beste belegging, een stuk landbouwgrond, zodat je zelfvoorzienend kan zijn.
Om Schoof zijn term te gebruiken, terug "keuterboer" worden.
Die hebben door de eeuwen heen, ondanks alle uitbuiting overal ter wereld overleefd.
De overheden willen niet dat je te onafhankelijk van hen wordt. Het beste bewijs is het elektriciteitsnet en de situatie met de zonnepanelen waar alles wat nog maar enigzins ruikt naar standalone, fameus tegengewerkt wordt.

Als je standalone (los van de maatschappij) wil gaan zul je naar één of andere onherbergzaam gebied moeten gaan vrees ik. Zoiets als Alaska, Groenland, IJsland, de Sahara etc.

Om eerlijk te zien heb ik nu zoiets van : heel die zwarte en bruin mannen willen naar hier komen. Misschien moeten wij naar daar verhuizen en daar iets opnieuw opbouwen.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 10:08   #17
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.280
Standaard

In België is het systeem van elektronisch betalen voor de KMO's een schandalig hoge kost, vergeleken met de meeste andere landen. De belangrijkste reden waarom het hier nog niet zo algemeen is dan, bijvoorbeeld in Zweden.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2016, 13:56   #18
msh
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 februari 2016
Berichten: 54
Standaard

iemand die 0 € heeft, heeft zogenaamd een probleem, al denk ik dan nog van niet, maar als men nullen toevoegt achter de 1, is men binair en niet bipolair, PS. een stemmingswissel is vrij normaal,... slapen en wakker zijn, is ook een andere stemming aanvaarden. (wie ziet het, achter de schermen als babylon claxoneerd, met de voorgaande 7 gedachten kronkels = populariteit winnen? Nee er is iets wonderbaarlijks aan de hand)?
msh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2016, 19:33   #19
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
De overheden willen niet dat je te onafhankelijk van hen wordt. Het beste bewijs is het elektriciteitsnet en de situatie met de zonnepanelen waar alles wat nog maar enigzins ruikt naar standalone, fameus tegengewerkt wordt.

Als je standalone (los van de maatschappij) wil gaan zul je naar één of andere onherbergzaam gebied moeten gaan vrees ik. Zoiets als Alaska, Groenland, IJsland, de Sahara etc.
Hoe werkt de overheid u tegen om u te laten afsluiten van het net?
Je hoeft er zelfs niets voor te doen. Betaal uw rekeningen niet en het gebeurt automatisch.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2016, 23:27   #20
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.932
Standaard

Afschaffen van cash geld in de strijd tegen de misdaad is onzin: dan worden er gewoon heel gesofisticeerde soorten bitcoin ontwikkeld die via darknet worden gebruikt en helemaal niet meer te traceren zijn.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be