Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 december 2020, 10:09   #61
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Sommige mensen zijn heel slim in administraties omzeilen en zelfs te hacken. Daarom een verzekering door ons te “stempelen” als het vee dat we zijn. Geen omzeiling mogelijk in dit systeem.
Ik denk dat je teveel spoken ziet, zonder te kunnen uitleggen waarom het nu werkelijk gaat.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 10:14   #62
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De geest van de anti christ was altijd al in deze wereld, ...
De hele wereld heeft nooit naar de leer van Jezus geleefd, omdat al die onzin die hij heeft beweerd totaal onmogelijk is om daar naar te kunnen leven.

Maar de ware en enig oprechte anti-christ ben ik om al de onzin, leugens en fantasie van Jezus door de waarheid van mijn atoomtheorie en nieuwe Bijbel te vervangen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 11:45   #63
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik denk dat je teveel spoken ziet, zonder te kunnen uitleggen waarom het nu werkelijk gaat.
Ik stel “maar” de vraag
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 13:46   #64
Yog Sothoth
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Locatie: Dieper in de aarde, dieper in je gat
Berichten: 1.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik stel “maar” de vraag
Ah, een typische tactiek, "jaqing off":

https://rationalwiki.org/wiki/Just_asking_questions

Harvey Keitel demonstreerde het prachtig in "From dusk till dawn".
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 13:53   #65
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
Ah, een typische tactiek, "jaqing off":

https://rationalwiki.org/wiki/Just_asking_questions

Harvey Keitel demonstreerde het prachtig in "From dusk till dawn".
Bent u daarmee dan een sealion?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 14:05   #66
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De hele wereld heeft nooit naar de leer van Jezus geleefd, omdat al die onzin die hij heeft beweerd totaal onmogelijk is om daar naar te kunnen leven.

Maar de ware en enig oprechte anti-christ ben ik om al de onzin, leugens en fantasie van Jezus door de waarheid van mijn atoomtheorie en nieuwe Bijbel te vervangen.
Jezus leefde in een tijd van de joodse verwachting van de zogenaamde Eindtijd. Ook Jezus was een eschatoloog. Alleen wist hij niet wanneer de zogenaamde Eindtijd zou komen. “Dat weet God alleen.” , zo oreert hij in het evangelie. Hetgeen impliceert natuurlijk dat hij niet God was . Anders had hij het ook geweten.

Bovendien dacht hij dat de Eindtijd zeer snel zou komen. Sommige van zijn toehoorders , zo beweerde hij stellig, zouden de Eindtijd nog meemaken. Niets van dit alles. We zijn nu 2000 jaar verder en de fameuze Eindtijd is er nog steeds niet. Dus Jezus vertelde op dit punt zo maar wat. Hij geloofde in fabeltjes.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 december 2020 om 14:09.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 16:00   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Jezus leefde in een tijd van de joodse verwachting van de zogenaamde Eindtijd. Ook Jezus was een eschatoloog. Alleen wist hij niet wanneer de zogenaamde Eindtijd zou komen. “Dat weet God alleen.” , zo oreert hij in het evangelie. Hetgeen impliceert natuurlijk dat hij niet God was . Anders had hij het ook geweten.

Bovendien dacht hij dat de Eindtijd zeer snel zou komen. Sommige van zijn toehoorders , zo beweerde hij stellig, zouden de Eindtijd nog meemaken. Niets van dit alles. We zijn nu 2000 jaar verder en de fameuze Eindtijd is er nog steeds niet. Dus Jezus vertelde op dit punt zo maar wat. Hij geloofde in fabeltjes.
Naar welke evangeliepassage verwijst u hier? Mattheüs 16, 27–28? Bent u er zeker van dat er gesproken wordt over de eindtijd?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 16:54   #68
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Naar welke evangeliepassage verwijst u hier? Mattheüs 16, 27–28? Bent u er zeker van dat er gesproken wordt over de eindtijd?
Ik citeer van de site Godsquestions.
(Got Questions Ministries streeft ernaar de Heer Jezus Christus via het internet te verheerlijken door het geven van Bijbelse, toepasbare en punctuele antwoorden op geestelijke vragen.")



Vraag: "Wat bedoelde Jezus toen Hij zei dat ‘deze generatie niet voorbij zal gaan’?"

Antwoord: Dit citaat van Jezus over de eindtijd staat in Matteüs 24:34, Markus 13:30 en Lukas 21:32. Jezus zei: "Ik verzeker jullie, deze generatie gaat niet voorbij voordat dit allemaal gebeurd is.”

Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 17:26   #69
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Jezus leefde in een tijd van de joodse verwachting van de zogenaamde Eindtijd. Ook Jezus was een eschatoloog. Alleen wist hij niet wanneer de zogenaamde Eindtijd zou komen. “Dat weet God alleen.” , zo oreert hij in het evangelie. Hetgeen impliceert natuurlijk dat hij niet God was . Anders had hij het ook geweten.

Bovendien dacht hij dat de Eindtijd zeer snel zou komen. Sommige van zijn toehoorders , zo beweerde hij stellig, zouden de Eindtijd nog meemaken. Niets van dit alles. We zijn nu 2000 jaar verder en de fameuze Eindtijd is er nog steeds niet. Dus Jezus vertelde op dit punt zo maar wat. Hij geloofde in fabeltjes.
Ik denk dat je niet begrepen hebt wat de joden toen bedoelden met de eindtijd.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 17:28   #70
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Ik denk dat je niet begrepen hebt wat de joden toen bedoelden met de eindtijd.
In alle geval niet de val van Jeruzalem.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 18:16   #71
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In alle geval niet de val van Jeruzalem.
Nee natuurlijk niet. Jij verward " eindtijd " met " einde der tijden ". Hier is sprake van een eindtijd. Je mag nog eens raden.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 18:36   #72
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Nee natuurlijk niet. Jij verward " eindtijd " met " einde der tijden ". Hier is sprake van een eindtijd. Je mag nog eens raden.
"De eindtijd, het einde der tijden, de laatste dagen, armageddon en eschaton is een voorstelling van de laatste tijdsperiode (het einde) van alle menselijke geschiedenis die in de eschatologie van zowel abrahamitische als niet-abrahamitische religies voorkomt"

Die eindtijd in ieder geval heeft niet plaatsgevonden tijdens de generatie van Jezus.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 18:56   #73
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
"De eindtijd, het einde der tijden, de laatste dagen, armageddon en eschaton is een voorstelling van de laatste tijdsperiode (het einde) van alle menselijke geschiedenis die in de eschatologie van zowel abrahamitische als niet-abrahamitische religies voorkomt"
Dat werd niet bedoeld.

Citaat:
Die eindtijd in ieder geval heeft niet plaatsgevonden tijdens de generatie van Jezus.
En nu moet je me eerst nog vertellen wat de joden met 'een eindtijd ' bedoelden.Ik ga je nog een hint geven : het verhaal van Jona en de grote vis ' was toen zeer populair onder de vrome joden.

Laatst gewijzigd door Aton : 6 december 2020 om 18:59.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 19:19   #74
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Dat werd niet bedoeld.

En nu moet je me eerst nog vertellen wat de joden met 'een eindtijd ' bedoelden.Ik ga je nog een hint geven : het verhaal van Jona en de grote vis ' was toen zeer populair onder de vrome joden.

In het judaïsme verwijst de eindtijd vaak naar het laatste stuk van de wereldgeschiedenis, waarin de Joodse diaspora wordt bijeengebracht, de Messias verschijnt, de "komende wereld" komt en de doden opstaan.”

Welke soort eindtijd u ook moge bedenken, ze greep niet plaats tijdens de generatie van Jezus. En daar ging het om.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 december 2020 om 19:21.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 19:54   #75
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In het judaïsme verwijst de eindtijd vaak naar het laatste stuk van de wereldgeschiedenis, waarin de Joodse diaspora wordt bijeengebracht, de Messias verschijnt, de "komende wereld" komt en de doden opstaan.”

Welke soort eindtijd u ook moge bedenken, ze greep niet plaats tijdens de generatie van Jezus. En daar ging het om.
Nee, jij hebt het over het einde der tijden en met de eindtijd wordt wat anders bedoeld. Ik had je al een hint gegeven maar duidelijk niet begrepen. Her werd hiermee bedoeld de eindtijd van de Romeinse overheersing. Er zijn tags uit die tijd gevonden pleisterwerk en graftombes wat de vis van Jona moest voorstellen. Toen een teken van de weerstand. Jona ( jood ) was in het verleden door een grote vis uitgespuwd. Hiermee werd bedoeld dat na een overheersing van een groot Rijk, de jood zijn vrijheid herwon en dit was reeds driemaal gebeurd, omschreven als 3 dagen/ tijden. Dat men nog bij leven deze eindtijd zou meemaken was puur propaganda van de nationalisten. Jezus' prediken waren niet meer of minder dan oproepen tot verzet en ronselen.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 20:30   #76
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Nee, jij hebt het over het einde der tijden en met de eindtijd wordt wat anders bedoeld. Ik had je al een hint gegeven maar duidelijk niet begrepen. Her werd hiermee bedoeld de eindtijd van de Romeinse overheersing. Er zijn tags uit die tijd gevonden pleisterwerk en graftombes wat de vis van Jona moest voorstellen. Toen een teken van de weerstand. Jona ( jood ) was in het verleden door een grote vis uitgespuwd. Hiermee werd bedoeld dat na een overheersing van een groot Rijk, de jood zijn vrijheid herwon en dit was reeds driemaal gebeurd, omschreven als 3 dagen/ tijden. Dat men nog bij leven deze eindtijd zou meemaken was puur propaganda van de nationalisten. Jezus' prediken waren niet meer of minder dan oproepen tot verzet en ronselen.

Dat is een vergezochte interpretatie, maar soit. Zelfs in die optiek kwam de voorspelling van Jezus niet uit.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 20:34   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik citeer van de site Godsquestions.
(Got Questions Ministries streeft ernaar de Heer Jezus Christus via het internet te verheerlijken door het geven van Bijbelse, toepasbare en punctuele antwoorden op geestelijke vragen.")
Dit is geen antwoord op de vraag. Waar staat in de bijbeltekst dat dit gaat over de eindtijd? Met daarnaast ook nog eens de bijvraag of het woord "eindtijd" niet iets bij u opwekt die het niet heeft.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 20:47   #78
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit is geen antwoord op de vraag. Waar staat in de bijbeltekst dat dit gaat over de eindtijd? Met daarnaast ook nog eens de bijvraag of het woord "eindtijd" niet iets bij u opwekt die het niet heeft.
U draait rond de pot. Zegt u me dan maar wat men moet verstaan onder de eindtijd. In ieder geval, de eindtijd is nooit gekomen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 20:57   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U draait rond de pot. Zegt u me dan maar wat men moet verstaan onder de eindtijd. In ieder geval, de eindtijd is nooit gekomen.
Er wordt in die tijd geen melding gemaakt van de eindtijd, waardoor de associatie die gelegd wordt in bepaalde verklaringen twijfelachtig wordt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 21:04   #80
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is een vergezochte interpretatie, maar soit. Zelfs in die optiek kwam de voorspelling van Jezus niet uit.
Voor de hand liggende interpretatie en is zelfs de mijne niet. Ik heb écht geen zin weer eens ping-pong te spelen met jou geneuzel. Doeiii
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be