Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 september 2018, 12:49   #17721
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Filmpjes leveren geen enkel bewijs. Ze versterken enkel de fantasie van de believers die daarin hun eigen verhaal bevestiging zien krijgen.
Het zullen wilde ganzen zijn die we daar zien vliegen op de filmpjes van Elizondo. Mens, kom tot bezinning.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 september 2018 om 12:51.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 14:36   #17722
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het zullen wilde ganzen zijn die we daar zien vliegen op de filmpjes van Elizondo. Mens, kom tot bezinning.
Als Alex Jones morgen komt verklaren dat het vliegende schotels zijn die in opdracht van de deep state & google gekomen zijn om ons te verknechten dan heeft dat evenveel waard als Elizondo zijn mijmeringen. Nul komma nul dus.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 18:31   #17723
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als Alex Jones morgen komt verklaren dat het vliegende schotels zijn die in opdracht van de deep state & google gekomen zijn om ons te verknechten dan heeft dat evenveel waard als Elizondo zijn mijmeringen. Nul komma nul dus.

U kunt onmogelijk volhouden dat al deze mensen die als geloofwaardig moeten worden beschouwd allemaal deze verhalen uit hun mouw schudden, verzinnen dus, zich maar wat inbeelden, liegen, hallucineren, verkeerd interpreteren, enz, enz. Wanneer ik dit opper, dan antwoordt u daar nooit echt op.

Trouwens, zelfs als men de verklaring van Elizondo kan beschouwen als een eerste schuchtere stap naar een disclosure, dan is het nog maar de vraag wat men onder 'disclosure' verstaat. Heel wat mensen hebben zo hun eigen interpretatie over deze term.

https://www.youtube.com/watch?v=2MZwh6p-OTw&app=desktop

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 september 2018 om 18:46.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 20:11   #17724
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
juist ja... filmpjes of foto's alleen tellen absoluut niet
Waarom zouden ze ?

En dat heeft zelfs niks met voorzichtigheid omwille van die vele fake filmpjes te maken.
Iets kan in perfect goedertrouw gecapteerd zijn, ontzettend lijken op iets dat ( en dat is dan nog het grappige daar dat blijkbaar zeer gevoelig is van wat de tijdsgeest ons voorschoteld) voor ons op een geadvanceerd vliegend tuig lijkt ... en achteraf toch wee niks blijken of gewoon nikszeggend zijn.

Ge moet er eens een jaarverslag van het www.ufomelpunt.be op na slaan
Ufomeldpunt.be ...is ook maar een aanmelding van al iets ziet.
Maar het Belgisch leger heeft er toch al eens f16 op afgestuurd en daar zouden toch ook wel iets van film bestaan.

Het leger gaat nu toch niet zwanzen neem ik aan?

En andere legers hebben toch ook al meldingen gedaan.
En waarschijnlijk nog meer niet gemeld.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 20:30   #17725
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U kunt onmogelijk volhouden dat al deze mensen die als geloofwaardig moeten worden beschouwd allemaal deze verhalen uit hun mouw schudden, verzinnen dus, zich maar wat inbeelden, liegen, hallucineren, verkeerd interpreteren, enz, enz. Wanneer ik dit opper, dan antwoordt u daar nooit echt op.
Logisch toch ? Enkel een idioot stapt mee in een verhaal met omkering van de bewijslast.
Citaat:
Trouwens, zelfs als men de verklaring van Elizondo kan beschouwen als een eerste schuchtere stap naar een disclosure,
Alleen schlemielen zitten theorietjes over 'disclosure' te propageren omdat ze nu eenmaal niets anders hebben dat hun 'religie' schraagt.

Citaat:
dan is het nog maar de vraag wat men onder 'disclosure' verstaat. Heel wat mensen hebben zo hun eigen interpretatie over deze term.
Kort samengevat : het is onzin.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 21:15   #17726
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U kunt onmogelijk volhouden dat al deze mensen die als geloofwaardig moeten worden beschouwd allemaal deze verhalen uit hun mouw schudden, verzinnen dus, zich maar wat inbeelden, liegen, hallucineren, verkeerd interpreteren, enz, enz. Wanneer ik dit opper, dan antwoordt u daar nooit echt op.

Trouwens, zelfs als men de verklaring van Elizondo kan beschouwen als een eerste schuchtere stap naar een disclosure, dan is het nog maar de vraag wat men onder 'disclosure' verstaat. Heel wat mensen hebben zo hun eigen interpretatie over deze term.

https://www.youtube.com/watch?v=2MZwh6p-OTw&app=desktop
en waarom zou dat überhaupt ?
Er is niks dat speciaal in hun voordeel pleit... en zeer vaak spreekt zo wat alles in hun nadeel

Ge blijft die vraag maar uit de weg gaan.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 21:24   #17727
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ufomeldpunt.be ...is ook maar een aanmelding van al iets ziet.
uiteraard !
Is dat nu niet precies wat een ufo is ?
Ge hebt wat gezien dat ge totaal niet kunt thuisbrengen en meldt dat ...meetal om toh een soort van antwoord te kunnen vinden.

Citaat:
Maar het Belgisch leger heeft er toch al eens f16 op afgestuurd en daar zouden toch ook wel iets van film bestaan.
Ja en ?

Of dat dat op film staat ?
Daar vrees ik voor
Ge hebt het toch over dat incident tijdens die ufo-golf daar in Wallonië ?
klik
"Op geen enkel ogenblik waren de F-16 piloten in staat om visueel contact met de doelen te krijgen"

Citaat:
Het leger gaat nu toch niet zwanzen neem ik aan?
Die hebben die f-16 uitgestuurd omdat ze serieus namen wat er door het controlecentrum van Glons allemaal gemeld is.
Redelijke standaardprocedure lijkt me dat.
Zegt niks maar dan ook niks over wat het uiteindelijk mocht wezen

Citaat:
En andere legers hebben toch ook al meldingen gedaan.
uiteraard !
Het zou er nog maar aan mankeren dat iedereen ze massaal ziet vliegen behalve de militairen hé

Citaat:
En waarschijnlijk nog meer niet gemeld.
Ja zo kunnen we bezig blijven hé

Laatst gewijzigd door praha : 23 september 2018 om 21:24.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 21:46   #17728
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U kunt onmogelijk volhouden dat al deze mensen die als geloofwaardig moeten worden beschouwd allemaal deze verhalen uit hun mouw schudden, verzinnen dus, zich maar wat inbeelden, liegen, hallucineren, verkeerd interpreteren, enz, enz. Wanneer ik dit opper, dan antwoordt u daar nooit echt op.

]
het antwoord is heel simpel:

inderdaad, zij beelden zich allemaal wat in.
ja, zij liegen allemaal.
ja ja ja! zij hallucineren allemaal.
ja, inderdaad, zij interpreteren allemaal verkeerd.

wat is daar onwaarschijnlijk aan?

De meerderheid van de wereldbevolking gelooft in 1 of meerdere opperwezens.

Ook zij ALLEMAAL vergissen zich.

Want als 1 zich niet vergist, dan is er een opperwezen, en is er 1 godsdienst de ware.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 08:15   #17729
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
het antwoord is heel simpel:

inderdaad, zij beelden zich allemaal wat in.
ja, zij liegen allemaal.
ja ja ja! zij hallucineren allemaal.
ja, inderdaad, zij interpreteren allemaal verkeerd.

wat is daar onwaarschijnlijk aan?

De meerderheid van de wereldbevolking gelooft in 1 of meerdere opperwezens.

Ook zij ALLEMAAL vergissen zich.

Want als 1 zich niet vergist, dan is er een opperwezen, en is er 1 godsdienst de ware
.
Leg me dat eens uit als het effe kan.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 21:59   #17730
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

effe geen moeite gedaan om bij te lezen sinds het laatste bericht dat ik hier nog gepost heb...

Een vaag gevoel bekruipt mij, in weerwil wil ik graag geloven dat er iets is van buitenaards leven, als het geenszins duidelijk is over de vorm met vier verschillende modellen van de aarde, welke is nu de juiste ?

Maar...hoe is het dan gesteld met 'fabricatie van bewijs' ten aanzien van het bestaan van iets ? Kan het zijn dat veelvuldig de woorden op suggestieve wijze in de mond kunnen gelegd worden van alle anderen die niet de schuld zijn van de beweringen ? Immers als je iets openbaart dat er buitenaards leven bestaat had dit allang bekend geweest zijn en wist de hele wereld dat de vorm van de aarde ook correct is, wat mij deed inzien dat daar geen consensus over is, immers de twee kampen van believers en dis-believers strijken elkaar voortdurend tegen de haren en opgezet tegen elkaar strijdend...er schort toch al wat aan dat autoriteit argument !!
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 22:04   #17731
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
effe geen moeite gedaan om bij te lezen sinds het laatste bericht dat ik hier nog gepost heb...

Een vaag gevoel bekruipt mij, in weerwil wil ik graag geloven dat er iets is van buitenaards leven, als het geenszins duidelijk is over de vorm met vier verschillende modellen van de aarde, welke is nu de juiste ?

Maar...hoe is het dan gesteld met 'fabricatie van bewijs' ten aanzien van het bestaan van iets ? Kan het zijn dat veelvuldig de woorden op suggestieve wijze in de mond kunnen gelegd worden van alle anderen die niet de schuld zijn van de beweringen ? Immers als je iets openbaart dat er buitenaards leven bestaat had dit allang bekend geweest zijn en wist de hele wereld dat de vorm van de aarde ook correct is, wat mij deed inzien dat daar geen consensus over is, immers de twee kampen van believers en dis-believers strijken elkaar voortdurend tegen de haren en opgezet tegen elkaar strijdend...er schort toch al wat aan dat autoriteit argument !!
seg Kristof !

Ik lees jouw posts soms wel tot 10x maar ze blijven even cryptisch...alhoewel ik ze echt wel wil ontcijferen omdat het lijkt dat er wat zinnigs of nieuws instaat.
Kan je dat nu aub nog eens overdoen ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2018, 01:23   #17732
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het zullen wilde ganzen zijn die we daar zien vliegen op de filmpjes van Elizondo. Mens, kom tot bezinning.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 14 oktober 2018 om 01:24.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2018, 02:46   #17733
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Leg me dat eens uit als het effe kan.
Meneer is diepgelovig en vindt Uw foofighterballen etc. uiterst ongeloofwaardig, een onwerkbaar model als het ware.


__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2018, 13:07   #17734
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Meneer is diepgelovig en vindt Uw foofighterballen etc. uiterst ongeloofwaardig, een onwerkbaar model als het ware.


IMG]
Zijt ge daar weer met uw creationisme....
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2018, 14:10   #17735
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Meneer is diepgelovig en vindt Uw foofighterballen etc. uiterst ongeloofwaardig, een onwerkbaar model als het ware.


Er zijn nu eenmaal mensen die maar moeilijk kunnen afstappen van hun vooropgezette ideeën. Men mag, neen men moet kritisch zijn. Op voorwaarde echter dat men zich eerst de moeite doet zich grondig te informeren over het ufo-fenomeen.

En dat is meestal verre van het geval met onze kritikasters hier. Veel afbreken maar geen letter gelezen hebben (behalve enkele sites) over het fenomeen, dat is nu eenmaal steevast hun visitekaartje. Van volstrekt non believer tot quasi believer, dat is de evolutie die ik heb doorgemaakt door mij goed te informeren.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 oktober 2018 om 14:22.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2018, 15:03   #17736
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
seg Kristof !

Ik lees jouw posts soms wel tot 10x maar ze blijven even cryptisch...alhoewel ik ze echt wel wil ontcijferen omdat het lijkt dat er wat zinnigs of nieuws instaat.
Kan je dat nu aub nog eens overdoen ?
Ik dacht dat dat de bedoelimg was.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2018, 17:13   #17737
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
. Veel afbreken maar geen letter gelezen hebben (behalve enkele sites) over het fenomeen, dat is nu eenmaal steevast hun visitekaartje. Van volstrekt non believer tot quasi believer, dat is de evolutie die ik heb doorgemaakt door mij goed te informeren.
Welke ernstige werken heb jij dan wel gelezen over ufo's?

Youtube filmpjes of obscure websites van loonies tellen niet mee uiteraard, dus alles van het Disclosure project, Project Camelot, de Raelianen en de Heaven's gate sekte etc. etc etc etc. tellen niet wegens compleet coo-coo.

En een believer wordt je niet door je te informeren, maar door te gaan geloven ondanks het ontbreken van elk hard bewijs.
Dat is dus al een tegenspraak op zich. Juister zou zijn moest je schrijven : "ik heb me geinformeerd maar ben desondankt toch believer geworden".

Laatst gewijzigd door parcifal : 15 oktober 2018 om 17:26.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 20:51   #17738
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Er zijn nu eenmaal mensen die maar moeilijk kunnen afstappen van hun vooropgezette ideeën.
ja da's waar...die mens met z'n baard z'n ideeën hadden het zwaar te verduren ......tot op deze dag

Citaat:
Men mag, neen men moet kritisch zijn.
Daar ontbreekt het een beetje bij hé
Van zodra
Citaat:
Op voorwaarde echter dat men zich eerst de moeite doet zich grondig te informeren over het ufo-fenomeen.
Ge zulke zever ( dat onderlijnde dus) neerpent
Het is niet aan jou of een ander dat te bepalen wanneer iemand grondig zou geïnformeerd zijn.
Men kan alleen maar vaststellen dat diegenen, die claimen dat zij 'grondig' geïnformeerd zijn en de opponent niet, zich beroepen op een Galileo fallacy, beroep op genade, en meer van dat fraais.... en dat het meestal maar kwestie van 3 posts is dat de 'grondig' geïnformeerde grondig door de mand valt

Citaat:
En dat is meestal verre van het geval met onze kritikasters hier. Veel afbreken maar geen letter gelezen hebben (behalve enkele sites) over het fenomeen, dat is nu eenmaal steevast hun visitekaartje. Van volstrekt non believer tot quasi believer, dat is de evolutie die ik heb doorgemaakt door mij goed te informeren
...en dat zet ge dus nu weer eens dik in de verf
Voor den x-tigske keer.... als jij iets hebt onthul het dan en je hebt er een 'believer' bij
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 20:54   #17739
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ik dacht dat dat de bedoelimg was.
Wie weet.
Het is toch niet toevallig een alter ego van je dat je gebruikt in tijden dat ge teveel gezopen hebt ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 21:01   #17740
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Welke ernstige werken heb jij dan wel gelezen over ufo's?

Youtube filmpjes of obscure websites van loonies tellen niet mee uiteraard, dus alles van het Disclosure project, Project Camelot, de Raelianen en de Heaven's gate sekte etc. etc etc etc. tellen niet wegens compleet coo-coo.

En een believer wordt je niet door je te informeren, maar door te gaan geloven ondanks het ontbreken van elk hard bewijs.
Dat is dus al een tegenspraak op zich. Juister zou zijn moest je schrijven : "ik heb me geinformeerd maar ben desondankt toch believer geworden".
idd

Als ge na uzelf te informeren tot de conclusie zou komen dat x of y zeer waarschijnlijk waar is dan kan je dat hooguit 'verlichting' noemen

Het grote probleem _ en dat heb je dus met al die zogenaamde 'believers' die ons komen te vertellen dat ze na het zichzelf goed te informeren zijn beginnen geloven _ is dat die conclusie x of y blijkbaar niet te reproduceren is tov een 'nog-niet-verlicht' persoon waarop deze laatste ook verlicht zou worden
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be