Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 maart 2012, 08:04   #21
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Zit iets in, we zouden het deel van de overheid dat we door vereenvoudiging uitsparen, kunnen inzetten voor productie. In principe - wanneer geen belatsingsvermindering zou doorgevoerd worden - zou dit ex-overheidspersoneel dat 'gratis' kunnen doen. Beter, hun loon wordt dan nog steeds via de overheid (belastingen) betaalt, voor de werkgever geen meerkost.
Oei oei , nieuwe vorm van subside , een ambtenaar meesturen met een aannemer zodat die aannemer een gratis metsendiender heeft om de loonkost wat te dempen . ha ha ha ha, oorlog in vakbondsland !!!!


Je mag er mij ook een paar brengen , moet overmorgen een rolletje roefing of 60 (56 kg t'rolleke) naar boven sleuren 25 meter stappen door een gangske en dan via de ladder naar het tweede . ik denk dat ge dergelijk werk van een ambtenaar zelfs met een zweepke nog niet gedaan krijgt .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2012, 08:09   #22
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Oei oei , nieuwe vorm van subside , een ambtenaar meesturen met een aannemer zodat die aannemer een gratis metsendiender heeft om de loonkost wat te dempen . ha ha ha ha, oorlog in vakbondsland !!!! Je mag er mij ook een paar brengen , moet overmorgen een rolletje roefing of 60 (56 kg t'rolleke) naar boven sleuren 25 meter stappen door een gangske en dan via de ladder naar het tweede . ik denk dat ge dergelijk werk van een ambtenaar zelfs met een zweepke nog niet gedaan krijgt .
Het gaat erom om het BNP te laten groeien, daarom moeten alle mensen zinvol ingezet worden. Zou niet goed weten waarom de vakbond hier een probleem mee zou hebben, integendeel zelfs.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 00:51   #23
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Het gaat erom om het BNP te laten groeien, daarom moeten alle mensen zinvol ingezet worden. Zou niet goed weten waarom de vakbond hier een probleem mee zou hebben, integendeel zelfs.
Juist , de vraag is alleen welke invloed ( positive invloed ? ) dat het vermeerderen van ambtenaren jobs en het creeeren van nebjobs heeft op de economie . men teld natuurlijk alle broekzak vestzak jobkes mee in het bnp , maar eigenlijk zijn er duizenden jobs die geen enkele economische waarde hebben .
Ik denk dat het creeeren en complexer maken van administratie inderdaad vele jobs heeft gecreeerd , maar of dat dergelijk jobs effectief mogen meegetelt worden om je economie te waarderen , daar heb ik echt mijn twijfels over .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be