Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 maart 2018, 09:40   #1
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard Denemarken stimuleert verhuizen naar het getto.

Denemarken heeft 22 stadswijken met immigranten en met hoge criminaliteit. Dat noemen Denen gettowijken. Daar wil de regering verandering in brengen door criminelen die in die wijken wonen bij misdrijven dubbel zwaar te straffen en door kansrijke burgers te stimuleren om in die wijken te gaan wonen. De minister van integratie denkt dat dit werkt. Wat mij betreft, ik zou nog niet eens gratis in zo een wijk gaan wonen. Misschien denken de Denen dat het een specifiek Deens probleem is. Ik vermoed dat die getto's nog wel een eeuw standhouden.
Zones met hogere straffen

Volgens de Deense regering is het hoog tijd voor een hardere aanpak. Dit jaar staan er 22 wijken op de zogenaamde 'gettolijst'; immigrantenwijken die worden beschouwd als afzonderlijke gemeenschappen binnen de samenleving. Pleeg je als bewoner van deze wijk een misdrijf, dan kun je volgens het nieuwe plan dubbel zo hard worden gestraft. "Discriminerend", zo geeft de premier toe, maar het doel heiligt het middel: over twaalf jaar is Denemarken volgens de regering vrij van getto's. https://nos.nl/artikel/2220149-denem...arder-aan.html
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 09:50   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

het lijkt vooral een spreidingsplan voor criminelen ... zij zullen de grootste incentive hebben om uit die wijken te verhuizen immers vanwege de potentieel dubbel zo zware straffen...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 09:51   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Dat lijkt me in te gaan tegen mijn ideeën omtrent "vrijheid, gelijkheid en broederlijkheid".

Er zijn betere, directere en eerlijkere oplossingen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 11:49   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat lijkt me in te gaan tegen mijn ideeën omtrent "vrijheid, gelijkheid en broederlijkheid".

Er zijn betere, directere en eerlijkere oplossingen.
Shariawet is er al.

Citaat:
De Deense premier, geflankeerd door zeven van zijn ministers, presenteerde zijn nieuwe gettoplan in het hol van de leeuw: "Mjølnerparken" in Kopenhagen, het meest beroemde getto van Denemarken.

Bij aankomst werden de ministers opgewacht door een groep vredige demonstranten met borden met daarop de tekst 'gelijke wetten voor iedereen'. De minister van Integratie, Inge Støjberg, reageerde hoofdschuddend: "Ze staan hier te demonstreren voor gelijke wetten, terwijl hier de shariawet geldt", aldus Støjberg.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 maart 2018 om 11:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 12:03   #5
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat lijkt me in te gaan tegen mijn ideeën omtrent "vrijheid, gelijkheid en broederlijkheid".

Er zijn betere, directere en eerlijkere oplossingen.
Akkoord. Wanneer het adres van je domicilie een factor wordt in je strafmaat heb je geen gelijkheidsbeginsel meer, zoals in artikel 10 van de B grondwet.

https://www.senate.be/doc/const_nl.html#mod10
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 12:12   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er zijn betere, directere en eerlijkere oplossingen.
Die zijn er niet, of die hebben volledig gefaald en dit al 20 jaar....

Citaat:
Zones met hogere straffen

Volgens de Deense regering is het hoog tijd voor een hardere aanpak. Dit jaar staan er 22 wijken op de zogenaamde 'gettolijst'; immigrantenwijken die worden beschouwd als afzonderlijke gemeenschappen binnen de samenleving. Pleeg je als bewoner van deze wijk een misdrijf, dan kun je volgens het nieuwe plan dubbel zo hard worden gestraft. "Discriminerend", zo geeft de premier toe, maar het doel heiligt het middel: over twaalf jaar is Denemarken volgens de regering vrij van getto's.

Denemarken, met een kleine zes miljoen inwoners, heeft de afgelopen twintig jaar talloze aanscherpingen van het asiel- en immigratiebeleid doorgevoerd. Het kleine land staat in Europa bekend om het strenge immigratiebeleid. Maar volgens de Deense regering heeft het 'anti-gettobeleid' volledig gefaald.

Daarom wil de liberale premier Rasmussen nu een strengere wetgeving voor bewoners uit deze wijken invoeren. De politie krijgt de taak om zones in de probleemwijken aan te wijzen. Word je in zo'n zone gearresteerd voor bijvoorbeeld drugshandel een overval of bedreiging, dan kun je rekenen op een dubbel zo hoge straf.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 maart 2018 om 12:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 16:00   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Die zijn er niet, of die hebben volledig gefaald en dit al 20 jaar....
Er zijn wel fatsoenlijke oplossingen.
Een eerste noodzakelijke voorwaarde evenwel, is dat de politieke partijen die ze willen doorvoeren, niet teveel afgezwakt worden door onwillige maar onvermijdelijke coalitiepartners.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 16:18   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er zijn wel fatsoenlijke oplossingen.
Die wordt nu uitgevoerd.
Citaat:
Een eerste noodzakelijke voorwaarde evenwel, is dat de politieke partijen die ze willen doorvoeren, niet teveel afgezwakt worden door onwillige maar onvermijdelijke coalitiepartners.
Kronkel kronkel. Wat is het nu? Dit gettoplan is niet afgezwakt, of volgens jou wel?

De liberale regering wil eindelijk resultaat zien.

Ze stellen de gettowijken buiten de samenleving, lees de tekst nog maar eens, dat is echt doorgrijpen.

Ze zullen het allszins doorvoeren wait and see. Denemarken is sossenland niet.

Met een goede-manieren-wet lachen sharia-aanhangers je uit.. Capito? Neen want Schoof is het fatsoenorakel.

Allez Schoof herhaal nog eens honderdmaal dat er fatsoenlijke oplossingen zijn voor ne binnenband op te pompen.

Waar blijft jouw voorstel?

Laatst gewijzigd door Micele : 2 maart 2018 om 16:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2018, 12:10   #9
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

Hebben er echt zo weinig mensen begrepen dat gelijk welk West Europees land binnen niet zo lange tijd de duimen zal moeten leggen voor de Islam???????De toestanden die tot nu toe geschapen zijn kunnen niet meer teruggedraaid worden maar alleen verergeren........
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2018, 12:13   #10
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Hebben er echt zo weinig mensen begrepen dat gelijk welk West Europees land binnen niet zo lange tijd de duimen zal moeten leggen voor de Islam???????De toestanden die tot nu toe geschapen zijn kunnen niet meer teruggedraaid worden maar alleen verergeren........
hoezo niet meer teruggedraaid kunnen worden?

grote migratiestromen binnen Europa hebben in de geschiedenis altijd al geleid tot oorlog.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2018, 18:10   #11
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Akkoord. Wanneer het adres van je domicilie een factor wordt in je strafmaat heb je geen gelijkheidsbeginsel meer, zoals in artikel 10 van de B grondwet.

https://www.senate.be/doc/const_nl.html#mod10
Dringend tijd dat men durft zeggen en vaststellen dat bepaalde groepen lieden niets te maken hebben met onze grondwet en onze grondwet niets met hen!
Haal de wetten van hun landen van oorsprong maar boven, als ze al wetten hebben...
En "hier geboren" maakt niets uit! Wat je bent en blijft, dat is belangrijk.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 10:29   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hoezo niet meer teruggedraaid kunnen worden?

grote migratiestromen binnen Europa hebben in de geschiedenis altijd al geleid tot oorlog.
Dat blijken véél mensen niet te begrijpen of willen het niet begrijpen, of die groep mensen lag toch wel goed te slapen tijdens de lessen geschiedenis denk ik.

Maar ja zoals u met zen allen wel weet is mijn denken niet je dat meer.

Zou ik echt al beginnen te dementeren?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 maart 2018 om 10:31.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be