Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juli 2020, 13:00   #21
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb zo de indruk dat jij graag zou zien dat jouw zwartgallige scenario’s waarheid worden. Wees er maar zeker van dat een vacvin op punt zal gesteld worden. Maar zowel door de aard van het Covid-19 beestje als door de aard van het menselijk gestel zullen we waarschijnlijk elk jaar (of misschien zelfs 2 x per jaar) ons moeten laten inenten.

Waarom zou ik dat willen ? Jij vergeet de realiteit. Als een vaccin wordt ontwikkeld duurt dat gemiddeld tien jaar. Op voorwaarde er één kan worden ontwikkeld.
Er is een nieuwe ziekte en onmiddellijk begint men te fantaseren over een vaccin. Wel U dwaalt. Ik heb dat ook geweten bij HIV...alle dagen waren er wel fantasten die op een uur stonden van een vaccin. Miljarden heeft de farma daar aan verdiend. Nu horen we ze uiteraard niet meer. Dat zal met corona niet anders zijn.
Ze spreken over een vaccin maar weten in feite nog totaal niks over dit virus. En met niks bedoel ik ook totaal niks.Ook Mevrouw Vlieghe gaf toe dat ze er eigenlijk nog niks over weten.
Laat de miljarden maar komen

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/hiv-o...g-coronavaccin

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2020 om 13:07.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2020, 13:04   #22
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het ergste moet nog komen. Zoals ik al meerdere malen schreef en ik niet alleen is dit een aangekweekt virus dat zeker niet in het eerste decennia meer zal verdwijnen.
]
Logisch, het is maar een griepje dat ook elk jaar terug komt.
Volgens Van Ranst moeten we ons meer zorgen maken over de gewone griep.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2020, 14:04   #23
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het eerste jaar ? De pest heeft tientallen jaren gewoed.

Ja daarom zullen de olympische spelen in Tokio Augustus 2021 al bijna zeker niet doorgaan net als het EK 2021. Veel landen gaan al op slot om te beginnen tot het einde van dit jaar. Daarna zal dat jaar na jaar worden verlengd. Ook de Schengen staten onderling gaan zeker na de zomer weer op slot gaan daar mag je zeker van zijn.
Heb je het dan nog niet begrepen ?
De mortaliteit en ernst van de pest was vele malen hoger dan die van corona. Ook al zou er nooit een vaccin tegen Covid-19 gevonden worden, is dat helemaal niet erg. Op korte tot middellange termijn zal dat niet meer doden eisen dan een griep en daar heeft blijkbaar niemand problemen mee : geen lockdown, mondmaskers, enz .... Gewoon kosten-baten analyse.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2020, 14:25   #24
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
De mortaliteit en ernst van de pest was vele malen hoger dan die van corona. Ook al zou er nooit een vaccin tegen Covid-19 gevonden worden, is dat helemaal niet erg. Op korte tot middellange termijn zal dat niet meer doden eisen dan een griep en daar heeft blijkbaar niemand problemen mee : geen lockdown, mondmaskers, enz .... Gewoon kosten-baten analyse.
Al dan niet een vaccin of al dan niet vele doden toch zal niemand het risico durven nemen en zal alles voor een groot deel op slot blijven.

Voor de huidige generatie is corona een dodelijke ziekte die extreem besmettelijk is. Dat zal in de optiek van de mensen van nu niet meer veranderen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2020 om 14:28.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2020, 14:40   #25
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Al dan niet een vaccin of al dan niet vele doden toch zal niemand het risico durven nemen en zal alles voor een groot deel op slot blijven.

Voor de huidige generatie is corona een dodelijke ziekte die extreem besmettelijk is. Dat zal in de optiek van de mensen van nu niet meer veranderen.
In maart/april had een 80-plusser meer dan 90% kans om corona te overleven. Diegenen die gestorven zijn, waren bijna altijd ook al diegenen die andere, vaak terminale, aandoeningen hadden. Die zij er dus nu tussenuit. Zo dodelijk is dat virus dus niet.
Extreem besmettelijk ? Ook dat valt reuze mee :11.000.000 besmettingen op de volledige wereldbevolking is bijna te verwaarlozen. Laat het er zelfs 10 x meer zijn, dan is dat nog niet veel. Ook de nog steeds dalende besmettingen ondanks de versoepelingen bewijzen dit.
En dat dit niet meer veranderd in de optiek van de mensen : U bent de laatste weken blijkbaar niet meer buitengekomen.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2020, 15:02   #26
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
In maart/april had een 80-plusser meer dan 90% kans om corona te overleven. Diegenen die gestorven zijn, waren bijna altijd ook al diegenen die andere, vaak terminale, aandoeningen hadden. Die zij er dus nu tussenuit. Zo dodelijk is dat virus dus niet.
Extreem besmettelijk ? Ook dat valt reuze mee :11.000.000 besmettingen op de volledige wereldbevolking is bijna te verwaarlozen. Laat het er zelfs 10 x meer zijn, dan is dat nog niet veel. Ook de nog steeds dalende besmettingen ondanks de versoepelingen bewijzen dit.
En dat dit niet meer veranderd in de optiek van de mensen : U bent de laatste weken blijkbaar niet meer buitengekomen.
Dan vraag ik me af waarom de ganse wereld nog op slot blijft ? Dan vraag ik me af waarom studenten nog op 5 meter van elkaar moeten zitten ? Dan vraag ik me af waarom je nu voor alles en nog wat een afspraak moet maken om ergens binnen te mogen ? Maar goed meningen zijn als konten zegt men wel eens ieder heeft er één.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2020 om 15:03.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2020, 15:27   #27
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.720
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dan vraag ik me af waarom de ganse wereld nog op slot blijft ? Dan vraag ik me af waarom studenten nog op 5 meter van elkaar moeten zitten ? Dan vraag ik me af waarom je nu voor alles en nog wat een afspraak moet maken om ergens binnen te mogen ? Maar goed meningen zijn als konten zegt men wel eens ieder heeft er één.
Dat is hiervoor, goe poeier.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=253951
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2020, 16:54   #28
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Inderdaad een mens weet niet meer wat hij er allemaal nog moet van denken
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2020, 18:42   #29
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Het is nie waar hé.
Zijn we terug bij af, zoals toen met de Italiaanse ski-oorden ?



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VRT NWS
Het district El Segri?* in Catalonië wordt opnieuw in lockdown geplaatst nadat daar de voorbije week een piek in het aantal besmettingen is vastgesteld. Viroloog Marc Van Ranst pleit ervoor dat Belgen die daar op vakantie waren en recent terugkeerden in quarantaine moeten. Minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) roept Belgen die uit het gebied terugkeren op zich te laten testen en thuis te blijven.
Zie: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07...e-in-lockdown/

Ik wil wel binnen drie weken naar Valencia, iets meer zuidwaarts.
Voor mijn part mogen ze mij daar twee maanden in lockdown steken.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 4 juli 2020 om 18:43.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2020, 19:04   #30
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het is nie waar hé.
Zijn we terug bij af, zoals toen met de Italiaanse ski-oorden ?





Zie: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07...e-in-lockdown/

Ik wil wel binnen drie weken naar Valencia, iets meer zuidwaarts.
Voor mijn part mogen ze mij daar twee maanden in lockdown steken.
Fred had het nochtans voorspelt. Van dat proberen normaal te leven zal niet veel in huis komen.
Vergeet het maar. Beetje gaan werken en voor de rest in uw kot blijven.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2020, 19:33   #31
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.720
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het is nie waar hé.
Zijn we terug bij af, zoals toen met de Italiaanse ski-oorden ?



Zie: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07...e-in-lockdown/

Ik wil wel binnen drie weken naar Valencia, iets meer zuidwaarts.
Voor mijn part mogen ze mij daar twee maanden in lockdown steken.
Zijn er wel doden? Het is logisch dat de rest van de bevolking het nu zal krijgen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2020, 19:37   #32
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Zijn er wel doden? Het is logisch dat de rest van de bevolking het nu zal krijgen.
Het aantal besmettingen is niet van belang, wel het aantal ziekenhuisopnames en doden.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2020, 19:45   #33
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Het aantal besmettingen is niet van belang, wel het aantal ziekenhuisopnames en doden.
Dat is wel van belang. Van heel groot belang. Want hoe meer besmettingen er (weer) komen hoe meer opnames en doden er procentueel zullen zijn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2020, 20:36   #34
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Het aantal besmettingen is niet van belang, wel het aantal ziekenhuisopnames en doden.
De besmettingen vormen het begin.
'k Begrijp je wel, je kan wachten tot er dooien vallen en dan aan de alarmbel trekken.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2020, 21:01   #35
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waarom zou ik dat willen ? Jij vergeet de realiteit. Als een vaccin wordt ontwikkeld duurt dat gemiddeld tien jaar. Op voorwaarde er één kan worden ontwikkeld.
Er is een nieuwe ziekte en onmiddellijk begint men te fantaseren over een vaccin. Wel U dwaalt. Ik heb dat ook geweten bij HIV...alle dagen waren er wel fantasten die op een uur stonden van een vaccin. Miljarden heeft de farma daar aan verdiend. Nu horen we ze uiteraard niet meer. Dat zal met corona niet anders zijn.
Ze spreken over een vaccin maar weten in feite nog totaal niks over dit virus. En met niks bedoel ik ook totaal niks.Ook Mevrouw Vlieghe gaf toe dat ze er eigenlijk nog niks over weten.
Laat de miljarden maar komen

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/hiv-o...g-coronavaccin
Covid 19 is een virus dat de meeste mensen met hun eigen afweer te bovden komen. Van HIV is geweten dat zo goed als niemand het met eigen afweer kan opruimen. Dat verschil maakt dat het veel doenbaarder is om voor Covid 19 vaccins te ontwikkelen. Want je kan onderzoeken hoe die natuurlijke afweer in zijn werk gaat. Wellicht zijn er meerdere mogelijk.

zie ook: https://globalnews.ca/news/7095794/c...s-surge-fauci/
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2020, 21:37   #36
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat is wel van belang. Van heel groot belang. Want hoe meer besmettingen er (weer) komen hoe meer opnames en doden er procentueel zullen zijn.
??? Hoe meer besmettingen, hoe procentueel meer opnames en doden. Legt U me dat even uit, want ik zie dat verband niet.
Procentueel neemt het aantal ziekenhuisopnames en doden net steeds verder af, dus nee, het aantal besmettingen is niet van belang.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)

Laatst gewijzigd door schietboog : 4 juli 2020 om 21:40.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2020, 21:37   #37
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Covid 19 is een virus dat de meeste mensen met hun eigen afweer te bovden komen. Van HIV is geweten dat zo goed als niemand het met eigen afweer kan opruimen. Dat verschil maakt dat het veel doenbaarder is om voor Covid 19 vaccins te ontwikkelen. Want je kan onderzoeken hoe die natuurlijke afweer in zijn werk gaat. Wellicht zijn er meerdere mogelijk.

zie ook: https://globalnews.ca/news/7095794/c...s-surge-fauci/
Ja dat zou wel eens kunnen. Maar ook voor de doenbare vaccins ligt de gemiddelde zoektocht rond de 10 jaar.
Waarom zou dat nu anders zijn ? Dus laten we hopen op 2032 alvorens we weer zorgeloos naast elkaar kunnen leven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2020 om 21:39.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2020, 21:40   #38
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja dat zou wel eens kunnen. Maar ook voor de doenbare vaccins ligt de gemiddelde zoektocht rond de 10 jaar.
Om een echt veilig vaccin te hebben zijn minstens 30 jaar nodig. Hoe oud bent u eigenlijk, want dit dure vaccin zal alleen toegediend kunnen worden aan 65-minners.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2020, 21:41   #39
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Procentueel neemt het aantal ziekenhuisopnames en doden steeds verder af, dus nee, het aantal besmettingen is niet van belang.
Er zijn nu nog ongeveer 80 besmettingen per dag en een 10 tal ziekenhuisopnames per dag.
Dat is nog net hetzelfde als toen er 800 besmettingen waren per dag en 80 opnames per dag.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2020, 21:44   #40
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Om een echt veilig vaccin te hebben zijn minstens 30 jaar nodig. Hoe oud bent u eigenlijk, want dit dure vaccin zal alleen toegediend kunnen worden aan 65-minners.
Dan ben ik met mijn 10 jaar nog optimistisch. Ik kom dan niet meer in aanmerking. Maar dat zal dan ook wel niet meer hoeven
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be