Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2007, 18:45   #41
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

allé, zijn ze het Belgisch onderwijs al aan het klaarstomen op islamitische nieuwkomers ofzo? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat er in dit land nog veel christelijke creationisten zitten. Dat zal allezins een héel marginale minderheid zijn. Het creationisme kan wetenschappelijk tot in de fijnste puntjes weerlegd en verworpen worden;
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 18:46   #42
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Ik geloof niet dat wat er in Genesis staat letterlijk gebeurd is. Ik geloof dus niet in een pratende slang, in een engel die met een vurig zwaard de toegang tot de tuin van Eden bewaakt, e.d.
Maar als u niet gelooft in de letterlijke betekenis van Genesis, dan interpreteert u. En de betekenis die u uit uw interpretatie haalt is zeer subjectief. Wat meer is: een persoonlijke interpretatie is natuurlijk geen garantie op de ware interpretatie.
Citaat:
Omdat dat ingaat tegen de natuurlijke orde.
Dat begrijp ik niet. Wat is dan volgens u de 'natuurlijke orde'?


Citaat:
Ik kan me vergissen, maar ik denk dat u zelf ook geen voorstander bent dat iemand almachtig wil worden.
Neen, u verwart. In Genesis staat ook dat ze wilden worden zoals God. En dan heb ik er niets op tegen want God is bijvoorbeeld oneinig goed.
Citaat:
U bent diegene die impliceert recht te hebben op een gunst die u onthouden wordt, ik niet. In principe zegt u dus ergens recht op te hebben zonder dat u kunt zeggen waarom.
Dan heb ik u verkeerd begrepen. U had het toch over een gunst die mij werd ontzegd omdat mijn voorouders in de fout waren gegaan. Het onthouden van een gunst is toch ook ergens een straf. Indien men mij een gunst onthoudt omdat ik in de fout ben gegaan, kan ik dat begrijpen. Maar niet omdat mijn voorouders in de fout zijn gegaan.

Laatst gewijzigd door system : 24 augustus 2007 om 18:49.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 18:50   #43
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Als je zegt dat God aan de basis ligt van het ontstaan van ons universum, ben je een extremist?
wel als je hiermee de evolutie ontkent.
De oerknal is ondertussen zo goed als bewezen. Ik kan je morgen vier (keiharde wetenschappelijke) argumenten opsommen die je mag proberen te verwerpen. Veel succes
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 19:00   #44
godisanidiot
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 615
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
allé, zijn ze het Belgisch onderwijs al aan het klaarstomen op islamitische nieuwkomers ofzo? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat er in dit land nog veel christelijke creationisten zitten. Dat zal allezins een héel marginale minderheid zijn. Het creationisme kan wetenschappelijk tot in de fijnste puntjes weerlegd en verworpen worden;
Op dit forum zit er alleszinds een paar met de typische kenmerken van een creationist.
__________________
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg
:: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens
:: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn
godisanidiot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 19:01   #45
godisanidiot
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 615
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Waarom beperkt de erfzonde zich volgens u tot gelovigen?
Omdat die zo dwaas zijn om er in te geloven.
__________________
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg
:: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens
:: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn

Laatst gewijzigd door godisanidiot : 24 augustus 2007 om 19:02.
godisanidiot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 23:37   #46
nero1
Burger
 
Geregistreerd: 27 juli 2007
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door godisanidiot Bekijk bericht
Correctie: De erfzonde is een toestand waarin gelovige mensen zich bevinden. Gelieve die zever te beperken tot de doelgroep.
Bedankt "godisanidiot", ik begon me al zorgen te maken...
nero1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 00:04   #47
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
wel als je hiermee de evolutie ontkent.
De oerknal is ondertussen zo goed als bewezen. Ik kan je morgen vier (keiharde wetenschappelijke) argumenten opsommen die je mag proberen te verwerpen. Veel succes
Neen, extremistisch zou zijn om te proberen een ander te verbieden 'evolutie' te verdedigen.

Ik geloof overigens zowel in evolutie als in de oerknal als dat ons universum door God geschapen is.



En bedenk dat ik het volgende volledig volg:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Ik beschouw mezelf als (ultra-)liberaal christen. Ik zie dit echter meer als een culturele identiteit dan als "mijn" godsdienst, aangezien ik mij ideologisch niet kan vinden in het idee om mensen kunstmatig te gaan verdelen in groepen die (naar mijn mening slechts schijnbaar) hetzelfde geloven. Ik geloof verder ook in bepaalde zaken die men traditioneel niet echt met het christendom associeert.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door lombas : 25 augustus 2007 om 00:07.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 06:04   #48
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Waarom zou men tijdens de godsdienstles niet mogen werken met Atlas of Creation? Bovendien staat het boek vol met prachtige kleurenillustraties van fossielen. Zolang het boek niet als wetenschappelijk handboek gebruikt wordt, zie ik het probleem niet.
"Beste jongens en meisjes,

Vandaag ga ik het hebben over het onstaan van het menselijk leven door middel van een goddelijke tussenkomst. A propos, wij aanbidden de Enige Echte Ware God, trekt je dus maar niet teveel aan van die overige goden, want dat zijn valsschaards.

Ik heb daarom een prima boekje meegebracht, vol met prachtige prentjes. Er komen zelfs plaatjes van fossielen in voor! Wauw! Zeg nu nog eens dat godsdienst niet wetenschappelijk kan worden onderbouwd!

Let wel, wat ik nu ga vertellen kan door geen enkel argument worden gestaafd. Ik kan geen enkel bewijs naar voor dragen. Het is volkomen in strijd met de gangbare wetenschappelijke feiten.

Vandaag gooien we alle biologische, paleontologische, archeologische en geologische kennis gewoonweg overboord wegens niet relevant met de inhoud van dit boek.

Dit alles belet me uiteraard evenwel niet om jullie te "onderwijzen" inzake het onstaan van het menselijk leven.

Kortom, wat ik jullie nu ga vertellen is De Waarheid en niets anders dan De Waarheid.

Dat jullie, wanneer geconfronteerd met de wetenschappelijke feiten die het tegendeel bewijzen, mogelijks in de knoop kunnen geraken, is uiteraard mijn probleem niet.

Goed, we gaan beginnen,

God heeft ons geschapen..."

--------------

*knip*

Niet persoonlijk worden.
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 25 augustus 2007 om 06:26.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 06:07   #49
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

De Aarde is ontstaan en dat is een feit.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 06:11   #50
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Als u beweert dat de katholieke theologie van de erfzonde niet kan overeenstemmen met evolutie dan verwacht ik ook een onderbouwde theologische redenering.
Wauw, een theologische redenering, onderbouwd dan nog...

Wetenschappelijke feiten en bewijzen zijn me veel meer waard dan wat interpreterend gewauwel.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 06:21   #51
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Ook nu nog is iedere mens vanaf de geboorte belast met de erfzonde.
Lap, heb je nog maar net een pets op de poep gekregen, je eerste ademteug genomen en wij zadelen je al direct op met de erfzonde.

Is dat niet mooi van ons?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Dankzij Jezus' kruisdood wordt de erfzonde echter door het doopsel weggewassen.
Geen nood echter, wij hebben hiervoor een pracht van een remedie!

We laten je dopen - wat jij later hiervan denkt, interesseert ons niet - en hopla, hocus pocus pats, jouw erfzonde is verdwenen.

Is dat niet mooi van ons?

BTW, welkom in de 21° eeuw.

------------------

De maffioso tegen de winkelier :

"Betaal ons beschermgeld en wij zorgen ervoor dat je tegen ons beschermd wordt."
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 25 augustus 2007 om 06:22.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 07:15   #52
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar als u niet gelooft in de letterlijke betekenis van Genesis, dan interpreteert u. En de betekenis die u uit uw interpretatie haalt is zeer subjectief. Wat meer is: een persoonlijke interpretatie is natuurlijk geen garantie op de ware interpretatie.
Dat is waar, er is nooit volledige wetenschappelijke garantie dat die interpretatie de juiste is. Rekening houdend met de exegese van teksten uit Genesis en hun samenhang met de rest van de Bijbel en de bijna 2000-jaar oude traditie van de Kerk, lijkt mij dat de meest logische interpetatie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat begrijp ik niet. Wat is dan volgens u de 'natuurlijke orde'?
De mens maakt deel uit van de Schepping. Hij is er geen meester van.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen, u verwart. In Genesis staat ook dat ze wilden worden zoals God. En dan heb ik er niets op tegen want God is bijvoorbeeld oneinig goed.
God is niet enkel oneindig goed, Hij is ook de schepper van al wat is en de Heer en meester van die schepping. Als de mens zich wil verheffen boven de schepping verloochent hij zijn eigen natuur en wil hij iets zijn waar hij geen recht op heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dan heb ik u verkeerd begrepen. U had het toch over een gunst die mij werd ontzegd omdat mijn voorouders in de fout waren gegaan. Het onthouden van een gunst is toch ook ergens een straf. Indien men mij een gunst onthoudt omdat ik in de fout ben gegaan, kan ik dat begrijpen. Maar niet omdat mijn voorouders in de fout zijn gegaan.
U gaat er vanuit dat u sowieso recht hebt op die gunst, terwijl dat per definitie niet het geval is, anders zou het geen gunst zijn. God heeft de eerste mensen een bepaalde gunst gegeven (ontsterfelijkheid van de ziel). Door hun eigen toedoen, heeft God hen die gunst weer ontnomen. Mensen hebben daar niet automatisch recht op, dus wordt u niet gestraft als u die gunst onthouden wordt.
__________________
Spiritus vivificat

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 25 augustus 2007 om 07:23.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 07:29   #53
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door godisanidiot Bekijk bericht
Omdat die zo dwaas zijn om er in te geloven.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat u werkelijk denkt dat iemand niet met iets belast kan worden als hij/zij er niet in gelooft. Daarom ook mijn vraag: Waarom geldt dat volgens u wel voor de erfzonde maar niet voor andere zaken?
__________________
Spiritus vivificat
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 08:52   #54
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

[quote=Dave Brocatus;2878069]
Citaat:
Dat is waar, er is nooit volledige wetenschappelijke garantie dat die interpretatie de juiste is. Rekening houdend met de exegese van teksten uit Genesis en hun samenhang met de rest van de Bijbel en de bijna 2000-jaar oude traditie van de Kerk, lijkt mij dat de meest logische interpetatie.
Neen, het lijkt op een religeuze interpretatie vanuit uw geloof, niet zozeer op een logische interpretatie.
Citaat:
De mens maakt deel uit van de Schepping. Hij is er geen meester van.

Het is vooralsnog de vraag of er zoiets als de schepping is geweest. En indien de dinosauriërs niet plotseling waren uitgestorven en daardoor de zoogdieren hun kans kregen, is het ook nog maar de vraag of er een mens zou zijn geweest. Met 'schepping' heeft dat allemaal niet veel te maken

Citaat:
God is niet enkel oneindig goed, Hij is ook de schepper van al wat is en de Heer en meester van die schepping. Als de mens zich wil verheffen boven de schepping verloochent hij zijn eigen natuur en wil hij iets zijn waar hij geen recht op heeft.
Ik weet nog altijd niet wat de 'eigen natuur' van de mens nu eigenlijk inhoudt.

Citaat:
U gaat er vanuit dat u sowieso recht hebt op die gunst, terwijl dat per definitie niet het geval is, anders zou het geen gunst zijn. God heeft de eerste mensen een bepaalde gunst gegeven (ontsterfelijkheid van de ziel). Door hun eigen toedoen, heeft God hen die gunst weer ontnomen. Mensen hebben daar niet automatisch recht op, dus wordt u niet gestraft als u die gunst onthouden wordt
Die 'gunst' bestaat alleen in uw brein omdat u daarin gelooft. Ik wil u niet kwetsen, maar ik vrees dat het allemaal hersenschimmen zijn. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2007 om 08:57.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 10:12   #55
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Neen, het lijkt op een religeuze interpretatie vanuit uw geloof, niet zozeer op een logische interpretatie.
Het ene sluit het andere niet uit. De inhoud van de Bijbel lijkt mij veel logischer wanneer ik hem lees als een door God geïnspireerd geheel dan wanneer ik hem lees als een losse verzameling van eeuwenoude door mensen verzonnen teksten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het is vooralsnog de vraag of er zoiets als de schepping is geweest. En indien de dinosauriërs niet plotseling waren uitgestorven en daardoor de zoogdieren hun kans kregen, is het ook nog maar de vraag of er een mens zou zijn geweest. Met 'schepping' heeft dat allemaal niet veel te maken.
Zelfs als we leven in een statisch heelal, dan nog is er voor mij geen enkele reden om de mens boven alle andere zaken in dat heelal te plaatsen en blijf ik het nastreven van almachtigheid verkeerd vinden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik weet nog altijd niet wat de 'eigen natuur' van de mens nu eigenlijk inhoudt.
De mens is een schepsel, geen wezen dat altijd al bestaan heeft.
Door zich boven de schepping te willen plaatsen, ontkent de mens dat hij zelf deel uitmaakt van de schepping.

Zelfs als u de schepping in vraag stelt, kunt onmogelijk stellen (tenzij u tal van paleontologische vondsten negeert) dat de mens altijd al bestaan heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Die 'gunst' bestaat alleen in uw brein omdat u daarin gelooft. Ik wil u niet kwetsen, maar ik vrees dat het allemaal hersenschimmen zijn. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Het is uw goed recht dat te geloven. Maar ik hoop dat ik u enige duidelijkheid heb kunnen verschaffen betreffende de erfzonde.
__________________
Spiritus vivificat
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 10:21   #56
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Het is uw goed recht dat te geloven. Maar ik hoop dat ik u enige duidelijkheid heb kunnen verschaffen betreffende de erfzonde.
Ja en neen.

Ja, u geeft uw interpretatie en uw uitleg.

Neen, omdat ik nog steeds niet inzie wat ik te maken heb met een mogelijke fout van een mogelijke voorouder vele x-duizenden jaren geleden.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 10:31   #57
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja en neen.

Ja, u geeft uw interpretatie en uw uitleg.

Neen, omdat ik nog steeds niet inzie wat ik te maken heb met een mogelijke fout van een mogelijke voorouder vele x-duizenden jaren geleden.
Hopelijk maakt deze eenvoudige vergelijking het duidelijk:

Thomas is een rijk man die heel wat grond en huizen bezit. Zijn nakomelingen kunnen normaal gezien genieten van een enorme erfenis. Op een dag besluit Thomas echter al zijn bezittingen in te zetten op het paardenrennen. Hij verliest alles en bijgevolg zullen ook zijn nakomelngen de gevolgen dragen van de fout van Thomas, zij zijn hun erfenis kwijt.

Deze situatie kunt u ook toepassen op de erfzonde:
Onze voorvader (laten we hem gemakshalve Adam noemen) maakte een fout, hij verkwanselde zijn ontsterfelijke ziel, en wij dragen daar nu nog steeds de gevolgen van.

Ik weet dat u niet gelooft dat Adam een fout maakte en zijn ontsterfelijke ziel had/kwijtspeelde. Maar ik hoop dat hiermee het principe achter de erfzonde duidelijk voor u is.
__________________
Spiritus vivificat
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 11:05   #58
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Hopelijk maakt deze eenvoudige vergelijking het duidelijk:

Thomas is een rijk man die heel wat grond en huizen bezit. Zijn nakomelingen kunnen normaal gezien genieten van een enorme erfenis. Op een dag besluit Thomas echter al zijn bezittingen in te zetten op het paardenrennen. Hij verliest alles en bijgevolg zullen ook zijn nakomelngen de gevolgen dragen van de fout van Thomas, zij zijn hun erfenis kwijt.

Deze situatie kunt u ook toepassen op de erfzonde:
Onze voorvader (laten we hem gemakshalve Adam noemen) maakte een fout, hij verkwanselde zijn ontsterfelijke ziel, en wij dragen daar nu nog steeds de gevolgen van.

Ik weet dat u niet gelooft dat Adam een fout maakte en zijn ontsterfelijke ziel had/kwijtspeelde. Maar ik hoop dat hiermee het principe achter de erfzonde duidelijk voor u is.
Dat begrijp ik wel. Maar waar men aan die informatie komt dat er ooit een fout zou zijn gemaakt voor de verre voorouder, die dan overgegaan zou zijn op de nakomelingen, d�*t snap ik niet.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 11:29   #59
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

Ik geloof overigens zowel in evolutie als in de oerknal als dat ons universum door God geschapen is.
ok, ik ook btw
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 11:33   #60
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
ok, ik ook btw
'Geloven' is nog wat ander dan 'weten'. Men kan ook 'geloven' dat God Adam en Eva in een paradijs gezet heeft. Maar daarom is dit nog niet zo. Het kan zijn. Maw: we weten het niet echt.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be