Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 oktober 2018, 15:31   #41
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Kijk eens rondom u, op globale schaal. Wat denk je dat het gaat worden? De mens helpt het overal ter wereld naar de verdoemenis. Is dat filosofisch? Ik denk het niet, eerder een realiteit. Het blokje hout min of meer op mijn kachel gaat het verschil niet maken als er verder gekweekt wordt als vandaag. Ze zijn op de meeste plaatsen nog te dom om een stok in de grond te steken zodat er bananen aan groeien terwijl de grond het perfect zou toelaten.
Uiteraard is het einde van de mens niet dramatisch, het zou voor "de natuur" eerder een goei zaak zijn. Als morgen Yellowstone nog eens uitbarst, ('t is trouwens min of meer het ogenblik volgens de cyclus van wat was het, eens in de 400.000 jaar?) hebben we hier weer een ijstijd en zal je tevreden zijn met een opwarming van 5°C. 't Zal hier dan -15 ipv -20 zijn.
Nu ja, wij in het Westen zijn de daders en de schuldigen. Ongebreidelde voortplanting, oorlogen, stammentwisten in achterlijke landen en een bevolking te lui om voor zichzelf te zorgen, daar kunnen we niets aan doen. Maar jij die met uw wagen durft te gaan werken, wellicht ook nog een deel van uw wedde aan allerlei "goede doelen" schenkt, jij bent de baarlijke duivel voor de planeet.
Rot toch op groene rukkers, mij praten jullie geen schuldgevoel meer aan, nu ga ik de kachel aansteken want 't is hier maar 18°C in huis.
U voelt zich onterecht aangevallen als 'westerling'? Waar dat?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 15:35   #42
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
U voelt zich onterecht aangevallen als 'westerling'? Waar dat?
Het schuldgevoel dat men ons probeert aan te praten lijkt u gegrond? En met geld te geven (milieubelasting bv) is 't ok?
Met welke wagens rijden ons ministers en het "kruim" der aarde? Wonen ze in een klein stulpje om zo min mogelijk te vervuilen? Ik dacht het niet...
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 15:40   #43
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Neem nu die weertrut van de VTM als voorbeeld.
Ze staat voortdurend te kwelen over global warming maar ze vliegt de wereld rond van het ene naar het andere congres.
Al Gore vergeten? De man met een ecologishe voetafdruk van een kleine stad. Die ging ons ook eens de les spellen.
Wel ze kunnen, samen met alle andere global warming fetisjisten, de pot op.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 15:45   #44
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het schuldgevoel dat men ons probeert aan te praten lijkt u gegrond? En met geld te geven (milieubelasting bv) is 't ok?
Met welke wagens rijden ons ministers en het "kruim" der aarde? Wonen ze in een klein stulpje om zo min mogelijk te vervuilen? Ik dacht het niet...
Dat kan allemaal waar zijn en ik begrijp dat hypocrisie in de aanpak van door mensen veroorzaakte klimaatopwarming een foert reactie kan teweeg brengen. En ja. Die hypocrisie bestaat er bij de groenen die zich als milieuonvriendelijke kachelverkopers gedragen. Anderzijds zijn het diezelfde groenen die ons terecht wijzen op de ernst van het probleem.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 15:47   #45
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het schuldgevoel dat men ons probeert aan te praten lijkt u gegrond? En met geld te geven (milieubelasting bv) is 't ok?
Met welke wagens rijden ons ministers en het "kruim" der aarde? Wonen ze in een klein stulpje om zo min mogelijk te vervuilen? Ik dacht het niet...
tot je al die moreel superieure linkie winkies en groene jongens hier zegt van een wasrekje te kopen ipv een droogkast of hun jaarlijkse twee citytrips en grote vakantie met t vliegtuig in vraag stelt... dan is het klimaat ineens een ander zijn zorg.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 15:51   #46
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat kan allemaal waar zijn en ik begrijp dat hypocrisie in de aanpak van door mensen veroorzaakte klimaatopwarming een foert reactie kan teweeg brengen. En ja. Die hypocrisie bestaat er bij de groenen die zich als milieuonvriendelijke kachelverkopers gedragen. Anderzijds zijn het diezelfde groenen die ons terecht wijzen op de ernst van het probleem.
https://www.trouw.nl/opinie/de-eco-e...niet~aa7c935a/

De eco elite is heus zo groen niet.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 15:51   #47
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Neem nu die weertrut van de VTM als voorbeeld.
Ze staat voortdurend te kwelen over global warming maar ze vliegt de wereld rond van het ene naar het andere congres.
Al Gore vergeten? De man met een ecologishe voetafdruk van een kleine stad. Die ging ons ook eens de les spellen.
Wel ze kunnen, samen met alle andere global warming fetisjisten, de pot op.
Iedereen doet wat hij kan. Sommigen zullen rebels zijn als men mensen op kosten wil jagen voor een twijfelachtige nieuwe 'groene' houtkachel of om een nieuwe belasting uit te vinden die weeral vooral door de armeren gedragen zal worden, en dat kan ik begrijpen. Dat wil niet zeggen dat je op andere gebieden wel mee kan werken aan een meer duurzame en propere wereld. Ik begrijp de verbittering en ik wordt er zelf soms ook mee geconfronteerd maar ik wil daarom niet het ideaal overboord gooien. De hypocrisie van anderen is niet dat wat me motiveert een 'deugdelijk' leven te leiden of overboord te gooien. Ouderwets woord. Ik weet. Het blijft een poging tot. Steeds.

Laatst gewijzigd door Bach : 25 oktober 2018 om 15:54.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 15:54   #48
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Iedereen doet wat hij kan. Sommigen zullen rebels zijn als men mensen op kosten wil jagen voor een twijfelachtige nieuwe 'groene' houtkachel of om een nieuwe belasting uit te vinden die weeral vooral door de armeren gedragen zal worden, en dat kan ik begrijpen. Dat wil niet zeggen dat je op andere gebieden wel mee kan werken aan een meer duurzame en propere wereld. Ik begrijp de verbittering en ik wordt er zelf soms ook mee geconfronteerd maar ik wil daarom niet het ideaal overboord gooien. De hypocrisie van anderen is niet dat wat me motiveert een 'deugdelijk' leven te leiden. Ouderwets woord. Ik weet. Het blijft een poging tot. Steeds.
heb jij nog een droogkast in gebruik thuis Bach?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 15:57   #49
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
heb jij nog een droogkast in gebruik thuis Bach?
Ja. Als de zon schijnt gebruik ik ze niet. Overlaatst deed ik dat toch uit gemakzucht en ik schaamde me voor mijn eigen gedrag.

Maar waarom stel je de vraag?

Laatst gewijzigd door Bach : 25 oktober 2018 om 15:57.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 16:00   #50
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ja. Als de zon schijnt gebruik ik ze niet. Overlaatst deed ik dat toch uit gemakzucht en ik schaamde me voor mijn eigen gedrag.

Maar waarom stel je de vraag?
dat droogrekje kan je ook binnen gebruiken hoor, zelfs als het buiten regent wordt je was wel droog op een ecologische manier.

iemand die nog een droogkast gebruikt moet niemand de les lezen over een houtkachel of een dieselauto.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 16:07   #51
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Iedereen doet wat hij kan. Sommigen zullen rebels zijn als men mensen op kosten wil jagen voor een twijfelachtige nieuwe 'groene' houtkachel of om een nieuwe belasting uit te vinden die weeral vooral door de armeren gedragen zal worden, en dat kan ik begrijpen. Dat wil niet zeggen dat je op andere gebieden wel mee kan werken aan een meer duurzame en propere wereld. Ik begrijp de verbittering en ik wordt er zelf soms ook mee geconfronteerd maar ik wil daarom niet het ideaal overboord gooien. De hypocrisie van anderen is niet dat wat me motiveert een 'deugdelijk' leven te leiden of overboord te gooien. Ouderwets woord. Ik weet. Het blijft een poging tot. Steeds.
Wees gerust, ook ik draag mijn steentje bij. Zo heb ik in mijn tuin een honderdtal bomen geplant terwijl dat vroeger een maisveld was. Is het een eeuwigheid geleden dat ik het vliegtuig heb genomen voor mijn plezier. Rij ik 2/3 op LPG in mijn wagen. Liggen er 21 zonnepanelen op mijn dak, gebruiken we regenwater voor zoveel mogelijk (wc/was/tuin...) Plant ik veel van eigen groenten, eet het fruit van 't seizoen uit den hof. Maar stook ik de jaarlijkse 10 m³ hout uit mijn tuin wel op om ons huis te verwarmen. Ik hoef van de Groene Fascisten geen lessen te krijgen terwijl ze met hun 7-serie BMW naar 't parlement rijden.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 16:20   #52
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wees gerust, ook ik draag mijn steentje bij. Zo heb ik in mijn tuin een honderdtal bomen geplant terwijl dat vroeger een maisveld was. Is het een eeuwigheid geleden dat ik het vliegtuig heb genomen voor mijn plezier. Rij ik 2/3 op LPG in mijn wagen. Liggen er 21 zonnepanelen op mijn dak, gebruiken we regenwater voor zoveel mogelijk (wc/was/tuin...) Plant ik veel van eigen groenten, eet het fruit van 't seizoen uit den hof. Maar stook ik de jaarlijkse 10 m³ hout uit mijn tuin wel op om ons huis te verwarmen. Ik hoef van de Groene Fascisten geen lessen te krijgen terwijl ze met hun 7-serie BMW naar 't parlement rijden.
Ik spreek u niet tegen. Ik denk trouwens dat de stadsgroenen niet goed begrijpen hoe zeer ze op het hart van vele mensen trappen door te pogen de vrijheid om stookkosten te besparen door een houtkachel te willen belasten of hen te verplichten tot eventueel een plaatijzeren gedrocht dag lawaai maakt en je op het electriciteisnet dient aan te sluiten. Dat zijn zelfs anti groene maatregelen als je het mij vraagt. Verder weg van het simpele leven dat Agalev ooit voorstond. Maar laten we wel wezen. Groen heeft dit mogen naar buiten brengen maar de andere partijen verbergen zich netjes achter deze maatregel ondertussen zich verheugend hoe men weer een extra inkomst voor de staat gevonden heeft. Mijn opinie.

Alleen. Niet het kind met het badwater weggooien. Ik wil er geen fatalist door worden.

Laatst gewijzigd door Bach : 25 oktober 2018 om 16:20.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 16:22   #53
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat droogrekje kan je ook binnen gebruiken hoor, zelfs als het buiten regent wordt je was wel droog op een ecologische manier.

iemand die nog een droogkast gebruikt moet niemand de les lezen over een houtkachel of een dieselauto.
Dat laatste is bullshit. Dan zou alleen Jezus nog iets mogen zeggen. Ieder volgens zijn eigen capaciteiten draagt bij aan het algemeen goed.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 16:36   #54
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat laatste is bullshit. Dan zou alleen Jezus nog iets mogen zeggen. Ieder volgens zijn eigen capaciteiten draagt bij aan het algemeen goed.
Zwijg jij toch maar al tegen mij, want ik heb geen diesel, geen houtkachel en geen droogkast.
Ik vind dat gij uw best niet genoeg doet om aan gelijk wie te zeggen hoe t zou moeten.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 16:47   #55
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Zwijg jij toch maar al tegen mij, want ik heb geen diesel, geen houtkachel en geen droogkast.
Ik vind dat gij uw best niet genoeg doet om aan gelijk wie te zeggen hoe t zou moeten.
U heeft zichzelf gemengd in de discussie. Het is niet omdat ik een droogkast heb dat ik een 'klimaatontkenner' moet worden toch? Daar gaat het hier om in deze discussie meen ik.

Ik verminder mijn ecologische voetafdruk op andere manieren. Ieder zijn bijdrage naargelang capaciteiten.

Zeg me eens waar ik u heb aangevallen. U geeft me de indruk een stromansdiscussie te voeren.

Laatst gewijzigd door Bach : 25 oktober 2018 om 17:00.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 17:21   #56
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
U heeft zichzelf gemengd in de discussie. Het is niet omdat ik een droogkast heb dat ik een 'klimaatontkenner' moet worden toch? Daar gaat het hier om in deze discussie meen ik.

Ik verminder mijn ecologische voetafdruk op andere manieren. Ieder zijn bijdrage naargelang capaciteiten.

Zeg me eens waar ik u heb aangevallen. U geeft me de indruk een stromansdiscussie te voeren.
Kronkel toch niet zo, we hadden het over uw overbodige droogkast.

Waar heb ik de klimaatverandering ontkent mss??

Laatst gewijzigd door Anna List : 25 oktober 2018 om 17:21.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 18:28   #57
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Kronkel toch niet zo, we hadden het over uw overbodige droogkast.

Waar heb ik de klimaatverandering ontkent mss??
Ik zie nog steeds niet in waarom ik niet zou mogen opineren over klimaatverandering omdat ik een droogkast heb. Ik kronkel niet. Ik denk dat u iets meent gelezen te hebben dat er niet staat.

Laatst gewijzigd door Bach : 25 oktober 2018 om 18:35.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 18:32   #58
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik zie nog steeds niet in waarom ik niet zou mogen opineren over klimaatverandering omdat ik een droogkast heb. Ik kronkel niet. Ik denk dat ik iets meent gelezen te hebben dat er niet staat.
Luister naar mijn woorden, kijk niet naar mijn daden....
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 18:36   #59
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Luister naar mijn woorden, kijk niet naar mijn daden....
Gesproken als een fundamentalistische groene.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 18:39   #60
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Gesproken als een fundamentalistische groene.
Nee gesproken als iemand die om t milieu geeft en zijn daden daar wat op richt ook, en niet alleen maar naar anderen wijst op er wat aan te doen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be