Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 15 februari 2005, 14:47   #21
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Ik denk dat ze mijn obligaties aan't delen zijn ....

Ik denk dat Duchatelet graat een titel zou krijgen... Hij heeft er al een geschikte naam voor he..
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 15 februari 2005, 14:47   #22
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

De Belgische staat heeft geen aandeel in die obligaties...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 16 februari 2005, 08:14   #23
KK69
Burger
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Het is bedenkelijk om te zien dat Duchatelet moet wegvluchten in platte aanvallen op een partij en dit wegens gebrek aan argumenten node moet beperken tot discussie over semantische definities.


[size=1]Doet mij een beetje denken aan een student die gebuisd is op zijn examen maar als verdediging heeft dat de prof een dt fout heeft gemaakt in zijn examenvragen.[/size]
Geen nood.
De niet debiele Duchatelet kan nog niet eens een nederlandse naam bedenken voor zijn partij.
KK69 is offline  
Oud 16 februari 2005, 10:30   #24
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Roland had al geen stemmen achter zich, nu is ie z'n rechtste achterban ook nog es kwijt.

Of, om het in z'n Duchatelet te zeggen: "Liever kwijt als rijk"
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline  
Oud 16 februari 2005, 15:12   #25
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door obiwan
Ik dacht dat jullie voor de vrijheid van meningsuiting waren, waarom mag dan die persoon dan niet posten wat hij wil op jullie forum ? 8)
dat mag-ie, maar het is behoorlijk laf om anoniem te komen zeggen dat we losers zijn; wie stoer wil komen doen, mag toch het lef hebben om zich te registreren. Het feit dat we voorstanders zijn van de vrije meningsuiting moet voldoende garantie zijn om als buitenstaander op ons forum te komen discussiëren.


Blijkbaar wordt er op meerdere forums gediscussieerd. Op ons Vivantforum worden geregeld berichten gepost die linken naar politicsinfo of politics.be, en vice versa. Het komt de eenvoud alvast niet ten goede.

Ik ga proberen om hier grondig op te antwoorden, maar dan moet ik écht wel gaan blokken hoor...

Vooreerst is de hele problematiek begonnen met een N-VA actie over de geldstromen van Vlaanderen naar Wallonië.
Het persstandpunt dat Vivant daarover innam, is dat de geldstromen van noord naar zuid minder belangrijk zijn dan de geldstroom van armen naar rijken.
Wie het Vivantprogramma en de filosofie kent, kan in de persmededeling inderdaad die boodschap ontdekken. Misschien is de persmededeling zelf (ik heb ze gelezen) niet doorzichtig genoeg... in dat geval moeten we beter leren communiceren.

Als Duchatelet opmerkt dat de staatsobligaties (staatsaandelen is een term die door een VB'er op ons forum gebruikt werd ipv staatsobligaties; een staatsaandeel is inderdaad een aandeel dat de staat heeft in een bepaald bedrijf, bv. Belgacom) voor een groot stuk in handen zijn van rijke Vlamingen, ligt dus de klemtoon op het woord rijk en niet zozeer op Vlaming.

Voor Vivant is het duidelijk dat de overheid jarenlang via veel te dure staatsschuld, veroorzaakt door slecht beheer (dat uiteraard in de context van het toenmalige politieke keynesianisme moet gezien worden), geld leende bij de rijken, aanwendde voor nutteloze zaken en de lening mét hoge intrest liet betalen door de gewone man.
Op een gegeven ogenblik ging één vierde van alle belastingen naar staatsschuld. In de ogen van Vivant is dit een geldstroom van arm naar rijk.
Dat deze geldstroom bovendien van noord naar zuid loopt, is voor Vivant van kleiner belang: communautaire problemen worden al te vaak gebruikt als uitvlucht om de échte problemen niet te moeten aanpakken.
Werkloosheid is er zowel in Vlaanderen als in Wallonië. Het is niet omdat wij 8% werklozen hebben en zij 18%, dat zij daarom fundamenteel andere problemen hebben. Neen; Vivant analyseert de situatie, en stelt een systeem voor om de werkloosheidsproblemen op te lossen.

Het Vivantprogramma overschrijdt de grenzen van de communautaire problematiek. We hebben duidelijke standpunten over sociaal-economische thema's. Ook over communautaire problemen hebben we een standpunt: laat de bevolking beslissen via het bindend referendum op volksinitiatief.

Citaat:
De niet debiele Duchatelet kan nog niet eens een nederlandse naam bedenken voor zijn partij
de uitspraak over het debiele karakter van het VB gebeurde in een reactie op een post van een VB'er op het Vivantforum, waarin de term overheidsaandeel gebruikt werd in plaats van overheidsobligatie. Dat de bewuste VB'er hierop ging uithuilen bij de studiedienst, is op zijn minst even verwonderlijk te noemen als Duchatelets reactie.

Dat we geen Nederlandse naam hebben: "Spirit" is ook geen door-en-door Nederlandse naam. Het staat voor een heleboel dingen (sociaal-progressief- en wat weet ik nog allemaal). Vivant is ook zo'n letterwoord, en staat voor "Voor Individuele Vrijheid in Arbeid, en een Nieuwe Toekomst".

De naam van de partij is bovendien een slecht politiek argument, getuige de recente naamsverandering van het VB.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be