Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juli 2010, 17:21   #2101
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Je hebt geen idee hoeveel tijd ik daar al aan verspild heb.
Toch wel: veel te veel. Net als ik trouwens.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 18:04   #2102
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ga je het een 5de keer proberen?
Ik denk niet dat hij een even grote steenezel is als gij.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 18:17   #2103
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik onthoud dat je eens te meer geen antwoord geeft op mijn vraag.
Nee, ik heb hier al tijd genoeg verspild met het soort volkje dat niet kan begrijpen dat er op de wereld mensen rondlopen die zelfstandig denken in plaats van klakkeloos atheïstische haat- en scheldsites af te schrijven. Het gebezigde gamma van drogargumenten is mij ondertussen volledig bekend.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Het is gemakkelijk om vanop de zijlijn je vrolijk te maken over alles en nog wat, maar als men op een gegeven moment jouw standpunt vraagt, reageer je als een duiveltje in een wijwatervat.
Dat van die zijlijn zijn jou woorden. En ik maak mij niet vrolijk om alles en nog wat. Ik kan mij niet herinneren ooit een wiskundige ontdekking in twijfel getrokken te hebben of belachelijk gemaakt te hebben. Om een of andere reden valt daar zelden mee te lachen. Maar het is natuurlijk onmiskenbaar dat met bepaalde wetenschapstakken wel veel te lachen valt. Vooral dan met de discrepantie tussen de echte resultaten die geboekt worden en de extrapolaties die aan onbewezen feiten worden gekoppeld, vooral als die extrapolaties in feite eerder filosofische beschouwingen zijn dan wetenschappelijke. Evolutie-biologie is daarbij absolute kampioen. Wat veel te maken heeft met de verwevenheid die gegroeid is tussen evolutie-biologie en atheïstisch materialisme.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 18:20   #2104
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Homo Sapiens Forumus.
Is dat de Latijnse naam voor gewone huistrol?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 18:21   #2105
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Je hebt geen idee hoeveel tijd ik daar al aan verspild heb.
En daarmee is de club weer bijna compleet. Alleen Praha nog, en we kunnen herbeginnen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 19:04   #2106
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.708
Standaard

Je schrijft vier berichten in 17 minuten, en nog weet ik jouw standpunt niet over de creatie van de mens, Aarde en het heelal.

Indien ik zo geen rotsvast vertrouwen had in je intelligentie en integriteit, zou ik haast nog durven denken dat je eigenlijk geen mening hebt.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 19:58   #2107
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
En daarmee is de club weer bijna compleet. Alleen Praha nog, en we kunnen herbeginnen.
U vraagt , wij draaien

Misschien terug aanvatten daar waar je de mist in geraakt was en waar ieder eenduidig antwoord ontbrak ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 23:16   #2108
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ik heb alle respect voor wetenschappers die plichtsbewust hun werk doen, maar tegelijk ook beseffen waar de grenzen van hun kennis liggen.
Elke wetenschapper weet waar de grens va de kennis ligt. Het is immers zijn taak om die grens te verleggen, om van een klein stukje Terra Incognita Terra Cognita te maken.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 13:00   #2109
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
U vraagt , wij draaien

Misschien terug aanvatten daar waar je de mist in geraakt was en waar ieder eenduidig antwoord ontbrak ?
God, ik was al bang dat je nog altijd bezig zou zijn met het berekenen van de variantie van de halfwaardetijd van het verval van 267Ds.
En voor de rest wacht ik nog altijd naar de wetenschappelijke methodes die worden aangewend om het onderscheid te maken tussen de hypothese van Darwin en die van Motoo Kimura. En bij uitbreiding dan achteraf tussen de winnaar daarvan en Intelligent Design.

Nog een prettige feestdag voor de rest.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 13:17   #2110
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
[i]In 1964 Heeft de Engelse wetenschapper Stanley Miller als eerste een inmiddels klassiek experiment uitgevoerd waarbij hij in een atmosfeer waarin deze stoffen voorkwamen, bliksemontladingen plaats liet vinden. Door deze ontladingen leverde hij energie voor een heel scala aan chemische reacties, waarbij onder andere aminozuren, de bouwstenen van eiwitten, ontstonden.
Toch even op wijzen dat al in de zeventiger jaren aangetoond is dat de atmosfeer bij het ontstaan van de aarde absoluut niet overeenkwam met de omstandigheden die in het Miller-Urey experiment werden tot stand gebracht.
Dat als je chemische stoffen en voldoende energie samenbrengt het niet abnormaal is dat er een zekere concentratie ontstaat van elke mogelijke chemische verbinding. En dat men nog nooit verder is geraakt dan die amino-zuren maken. De rest is dus pure speculatie, ondanks het feit dat we nu toch al 45 jaar de tijd gehad hebben om eens iets hard te maken.

Eigenlijk moet je je de vraag stellen waarom men in Godsnaam nog altijd naar dat experiment blijft verwijzen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 13:22   #2111
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Toch even op wijzen dat al in de zeventiger jaren aangetoond is dat de atmosfeer bij het ontstaan van de aarde absoluut niet overeenkwam met de omstandigheden die in het Miller-Urey experiment werden tot stand gebracht.
Dat als je chemische stoffen en voldoende energie samenbrengt het niet abnormaal is dat er een zekere concentratie ontstaat van elke mogelijke chemische verbinding. En dat men nog nooit verder is geraakt dan die amino-zuren maken. De rest is dus pure speculatie, ondanks het feit dat we nu toch al 45 jaar de tijd gehad hebben om eens iets hard te maken.

Eigenlijk moet je je de vraag stellen waarom men in Godsnaam nog altijd naar dat experiment blijft verwijzen.
Het experiment is geen bewijs, slechts een voorzichtig vermoeden. Niemand heeft dat ooit een bewijs genoemd.

En wil je nu echt dat men in een laboratorium van decennia geleden eventjes het ontstaan en de verdere evolutie nabootst, iets waar de natuur vele tientallen miljoenen jaren voor nodig gehad heeft ?

Beetje ernstig blijven he.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 13:34   #2112
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Jij hebt wél een oplossing voor een event dat een dikke 17? miljard jaar geleden plaatsvond?
Nee, omdat ik ervan uitga dat het met de huidige kennis niet mogelijk is om voorbij een bepaalde horizon te kijken. En die wordt voorlopig nog bepaald door de modellering van hypothetische entiteiten die we platte-kazen noemen. Sommigen geloven dat platte-kazen ondeelbaar zijn, net zoals sommigen ooit geloofden dat moleculen ondeelbaar waren, en daarna dat atomen ondeelbaar waren en daarna dat elementaire deeltjes ondeelbaar waren. Natuurlijk, als je op basis van die ondeelbaarheid gaat rekenen met wiskundige modellen dan kom je tot conclusies die je kan samenvatten als oneindig gedeeld door oneindig, al dan niet gerenormalizeerd tot een singulariteit.
Alles wat je beweerd over wat er voor de platte-kaas-pap zou geweest zijn is pure extrapolatie, speculatie en/of wiskundig artefact waarvan het geloof dat je eraan hecht meer met levensbeschouwing te maken heeft dan met wetenschap. Misschien zullen we ooit in staat zijn te zien waar de platte kaas dan weer uit gemaakt wordt, alhoewel dat waarschijnlijk dusdanige energieën vraagt dat we ze nooit gaan kunnen opwekken. Maar welke vooruitgang je ook boekt, er zal altijd weer de vraag rijzen: en wat was er dan voordien?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 16:41   #2113
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Nee, omdat ik ervan uitga dat het met de huidige kennis niet mogelijk is om voorbij een bepaalde horizon te kijken. En die wordt voorlopig nog bepaald door de modellering van hypothetische entiteiten die we platte-kazen noemen. Sommigen geloven dat platte-kazen ondeelbaar zijn, net zoals sommigen ooit geloofden dat moleculen ondeelbaar waren, en daarna dat atomen ondeelbaar waren en daarna dat elementaire deeltjes ondeelbaar waren. Natuurlijk, als je op basis van die ondeelbaarheid gaat rekenen met wiskundige modellen dan kom je tot conclusies die je kan samenvatten als oneindig gedeeld door oneindig, al dan niet gerenormalizeerd tot een singulariteit.
Alles wat je beweerd over wat er voor de platte-kaas-pap zou geweest zijn is pure extrapolatie, speculatie en/of wiskundig artefact waarvan het geloof dat je eraan hecht meer met levensbeschouwing te maken heeft dan met wetenschap. Misschien zullen we ooit in staat zijn te zien waar de platte kaas dan weer uit gemaakt wordt, alhoewel dat waarschijnlijk dusdanige energieën vraagt dat we ze nooit gaan kunnen opwekken. Maar welke vooruitgang je ook boekt, er zal altijd weer de vraag rijzen: en wat was er dan voordien?
God?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 18:57   #2114
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be