Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 april 2019, 10:53   #81
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is dan ook een van de redenen waarom "rauw materiaal vrijgeven" en betere manier is van doen dan enkel maar "analyses" posten. Er is niks beter dan de bronnen zelf kunnen onderzoeken. Dat is dan ook de spirit van Wikileaks: rauw bronmateriaal vrijgeven. Daarmee besluit ge dan zelf wat ge wilt.
Zoals ik al schreef ben ik helemaal niet tegen het CONCEPT van Wikileaks, ik geef je hier dus volkomen gelijk.

Waar ik op tegen ben is tegen Assange als boegbeeld hiervan, een vent met een hoop personal issues, die wikileaks meer en meer ging gebruiken als een persoonlijke instrument in een politieke strijd.

Dat hij daarvoor de levens van informanten op het spel zette en bewust een pro-russische koers ging varen is ettelijke bruggen te ver.

De man is duidelijk ergens onderweg de trappers kwijtgeraakt en heeft en passant ook de reputatie van Wikileaks serieus beschadigd, wat eigenlijk wel jammer is, want het is een nuttig iets.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2019, 16:32   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Waar ik op tegen ben is tegen Assange als boegbeeld hiervan, een vent met een hoop personal issues
Ik zou willen weten welke issues eigenlijk. Je bent het toch eens dat die "verkrachtingszaak" gewoon een manier was om hem in de handen van de Amerikanen te krijgen he, en er nooit de minste "zaak" is geweest, hoop ik. En voor de rest zou ik niet weten welke "issues" er zijn.

Ge kunt uw (door de media gemaakte) opinie over die mens hebben, maar ik zou niet goed weten welke "issues" er zijn.

Citaat:
die wikileaks meer en meer ging gebruiken als een persoonlijke instrument in een politieke strijd.
Hij had iets tegen de USA, ja. Voor iemand die "waarheid" als een belangrijke waarde heeft, is dat begrijpelijk, nee ?

Citaat:
Dat hij daarvoor de levens van informanten op het spel zette en bewust een pro-russische koers ging varen is ettelijke bruggen te ver.
Dat wordt altijd maar herhaald, maar zijn daar ten eerste bewijzen van, dat levens van informanten op het spel gezet werden (die al niet op het spel stonden) ? Assange is niet pro-Russisch. Assange gebruikt de Russen in zijn strijd tegen de USA, ja. De vijanden van mijn vijanden zijn soms handige medewerkers, dat wel. Hij is een openlijke vijand van de USA omdat hij dat een bolwerk van leugenaars beschouwt waarvan veel mensen denken dat ze "waarheden" vertellen. Wat is daar mis mee ?

Ik sta ook volledig achter Assange's idee dat Trump moest verkozen worden. Niemand gelooft Trump. Trump kan geen leugens verkopen, want iedereen weet dat hij liegt. Dat is dus GOED. Moest Truttemie Clinton verkozen zijn, dan zouden we verder in de schijnheiligheid a la Obama verder gedaan hebben, en zouden de Amerikanen iedereen in het Westen bij hun pietje blijven nemen met hun hypocriete zever. DAT is wat Assange bedoelde met "als de democraten aan de macht zijn, worden ze corrupt - als ze in de oppositie zitten, komt het beste in hen naar voren". Daarvoor moest dus een kwiebus zonder de minste geloofwaardigheid aan de macht komen, Trump, en dat is veel en veel beter. Het is ook de reden waarom IK voorstander ben dat Trump president moet zijn. Omdat het een idioot is, en iedereen dat WEET. Er is dus geen illusie. Trump kan geen snode plannen maken (ten eerste omdat hij te dom is, ten tweede omdat die direct zouden "gelekt" worden). Een "bewonderde dame" zoals Truttemie zou wel snode plannen hebben. En we zouden erin trappen.

Citaat:
De man is duidelijk ergens onderweg de trappers kwijtgeraakt en heeft en passant ook de reputatie van Wikileaks serieus beschadigd, wat eigenlijk wel jammer is, want het is een nuttig iets.
Maar wat is Wikileaks anders, dan een tool om gelekte documenten te verspreiden, door gelijk wie die zulke documenten heeft, en die wil lekken ?

De enige manier om de reputatie van Wikileaks te schaden, zou erin bestaan om NEP documenten te verspreiden alsof ze echte gelekte documenten zouden zijn. Maar voor zover ik weet, zijn ze daar nog niet ingetrapt. Dus de reputatie van Wikileaks als "manier om documenten te lekken" is intact, zou ik denken. En ik zie niet goed in hoe Assange die reputatie zou geschaad hebben.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2019, 18:46   #83
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Ik zie vooralsnog niet 't beste naar boven komen bij de Democraten in de VS.

Ze zullen zich moeten haasten tegen 2020.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 09:26   #84
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik zie vooralsnog niet 't beste naar boven komen bij de Democraten in de VS.
Inderdaad, het is een beetje teleurstellend
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 09:29   #85
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, het is een beetje teleurstellend
Of juist niet. Het hangt er volledig vanaf vanuit welk perspectief u hier kijkt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be