Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juni 2014, 22:20   #21
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ofwel volstaat het dat er voldoende armoede is.
Dat is de Groene optie: met debiel veel mensen leven als achterlijken, in armoede.
Al bij al een katholiek atavisme.

De andere optie: we stoppen met ons als konijnen voort te planten en houden zoalng het nodig is een gemiddelde aan van 1 kind per koppel tot we weer globaal met een aantal mensen zijn dat in alle comfort kan leven zoals wij nu bezig zijn, maar zonder dat de milieuimpact te groot wordt.

Voor mij is er maar een mogelijke keuze...
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2014, 23:56   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Consumeren wij werkelijk zoveel of wordt er teveel weggesmeten?
Dat wegsmijten valt wel mee.
Het is dat zeiken en schijten dat op zichzelf al een ferm probleem vormt.
Als U me niet geloofd, spijtig genoeg kan ik U de Zenne van de gloriedagen niet meer laten zien, de enorme waterzuiveringsinstallatie Brussel Noord doet de taak prima.

Om op een puur natuurmanier in Blegië 1 persoon's afvalwater te zuiveren zonder het gewoon in zee te laten stromen, is er 400m² rietland nodig.

We zijn met 11 000 000 Belgjes. Dus alleen daarvoor, als we op zijn groensels veganistische nomaden moeten worden, zou er 44 000 km² rietland nodig zijn. Blegië is 32 000km².
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2014, 10:04   #23
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat wegsmijten valt wel mee.
Het is dat zeiken en schijten dat op zichzelf al een ferm probleem vormt.
Als U me niet geloofd, spijtig genoeg kan ik U de Zenne van de gloriedagen niet meer laten zien, de enorme waterzuiveringsinstallatie Brussel Noord doet de taak prima.

Om op een puur natuurmanier in Blegië 1 persoon's afvalwater te zuiveren zonder het gewoon in zee te laten stromen, is er 400m² rietland nodig.

We zijn met 11 000 000 Belgjes. Dus alleen daarvoor, als we op zijn groensels veganistische nomaden moeten worden, zou er 44 000 km² rietland nodig zijn. Blegië is 32 000km².
Mooie post die zou moeten doen nadenken.
Om gewoon nog maar te zeiken en te schijten in ons belgenland hebben we dus met onze huidige 11 000 000 Belgen ongeveer 44 000 km² rietland nodig terwijl België slechts 32 000km² groot is (een kleine 40% te klein dus)
Je kan ook stellen dat we in België met 40% teveel zijn (is een andere manier om het te bekijken).
Dat alles is dan nog maar om te zeiken en te schijten alleen.
We hebben nog geen enkele aardappel of bloemkool gekweekt (alle grond staat immers vol met riet).
Dat het anders verloopt dan in bovenstaand scenario is te danken aan een massale input van energie (moet ook ergens van komen).
Deels gebruikt om directe behoeften te lenigen deels gebruikt om uit andere delen van de wereld dingen tot ons te laten komen (we hebben geld en dus kunnen we dat).
Onze aantallen en wie we zijn zorgen ervoor dat er ergens (hoe meer mensen hoe meer tekorten) tekorten zijn.
De landen van voorspoed worden kleiner en de landen van ontbering worden groter.
Hetgeen resulteert in hetgeen je dagelijks in de journaals voorgeschoteld krijgt.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2014, 14:34   #24
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
..........................
............
De landen van voorspoed worden kleiner en de landen van ontbering worden groter.
Hetgeen resulteert in hetgeen je dagelijks in de journaals voorgeschoteld krijgt.
ziezo,de "State of Planet Earth" netjes samengevat.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 08:19   #25
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat wegsmijten valt wel mee.
Het is dat zeiken en schijten dat op zichzelf al een ferm probleem vormt.
Als U me niet geloofd, spijtig genoeg kan ik U de Zenne van de gloriedagen niet meer laten zien, de enorme waterzuiveringsinstallatie Brussel Noord doet de taak prima.

Om op een puur natuurmanier in Blegië 1 persoon's afvalwater te zuiveren zonder het gewoon in zee te laten stromen, is er 400m² rietland nodig.

We zijn met 11 000 000 Belgjes. Dus alleen daarvoor, als we op zijn groensels veganistische nomaden moeten worden, zou er 44 000 km² rietland nodig zijn. Blegië is 32 000km².
Maddox, het probleem beperkt zich niet wat de gebruiker niet verbruikt. Maar wat de leverancier aankoopt. Als ik in de delhaize sta heb ik nog al dilemma's!
Rucola op zijn italiaans of natuur? Olijven van voor tot achter gevuld.
En winkelmedewerkers hele week door bezig met producten tegen de vervaldatum te herlabelen, herprijzen, uiteindelijk verwijderen ....

Waar is den tijd dat een kip nog een delicatesse was waar een intensief kweekproces aan verbonden zat? Het probleem is het overaanbod, overstock, overproductie, massa consumptie.

Het is de Vlaming zijn plicht minstens 2x per week veganistisch te leven.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 08:59   #26
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het is de Vlaming zijn plicht minstens 2x per week veganistisch te leven.
Het is de Vlaming zijn plicht om minder kinderen te maken, en geen immigratie toe te laten.
Dan kan IEDEREEN hier leven zoals hij het wenst in plaats van zoals een soort nieuwe holbewoner naar Groen model.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 09:32   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maddox, het probleem beperkt zich niet wat de gebruiker niet verbruikt.
Wat niet verbruikt wordt, wordt niet verbruikt, da's grondstof waar energie aan verspild is.
Citaat:
Maar wat de leverancier aankoopt.
Ah, en hoe bepaald die wat de verbruiker verbruikt? Ik dacht dat het net andersom was. De verbruiker zou moeten weten wat ie nodig heeft, en maakt daar zijn keuze qua leverancier mee. Op welke criteria er gekozen wordt, da's dus aan de verbruiker, de leverancier moet er aan voldoen.
Citaat:
Als ik in de delhaize sta heb ik nog al dilemma's!
Dan weet U niet wat U wil.
Ik heb zo geen dilemma als ik door een supermarkt struin.

Citaat:
En winkelmedewerkers hele week door bezig met producten tegen de vervaldatum te herlabelen, herprijzen, uiteindelijk verwijderen ....
Da's ook niet echt een punt. Voorverpakte voedingswaren krijgen al een uiterste houdbaarheidsdatum op moment deze verpakt worden in de fabriek. Dat er verschillende prijsstickertjes ophangen, da's een resultaat van een verkeerde inschatting van de aankoper bij de tussenhandelaar in dit geval.
Citaat:
Waar is den tijd dat een kip nog een delicatesse was waar een intensief kweekproces aan verbonden zat?
Niemand verbied U kip voor eigen gebruik te kweken.
Citaat:
Het probleem is het overaanbod, overstock, overproductie, massa consumptie.
Ik stel voor dat U eens in Noord Korea gaat proberen, daar hebben ze al die problemen niet.
Citaat:
Het is de Vlaming zijn plicht minstens 2x per week veganistisch te leven.
Geef mijn portie maar aan fikkie. Ik ben geen hert. U mag van mij prima veganist zijn, in het ergste geval word ik humanist.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 06:50   #28
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het is de Vlaming zijn plicht om minder kinderen te maken, en geen immigratie toe te laten.
Dan kan IEDEREEN hier leven zoals hij het wenst in plaats van zoals een soort nieuwe holbewoner naar Groen model.
Ja, maar als de Vlaming minder kinderen gaat maken, is hem een uitstervend ras.
Och zo speciaal zen we nooit geweest Niet dat wij iets historisch bereikt hebben behalve de Congo en wat negerkes tegen lage loonkosten voor Cote d'Or laten werken....
What is it we consume and why?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 06:55   #29
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat niet verbruikt wordt, wordt niet verbruikt, da's grondstof waar energie aan verspild is.

Ah, en hoe bepaald die wat de verbruiker verbruikt? Ik dacht dat het net andersom was. De verbruiker zou moeten weten wat ie nodig heeft, en maakt daar zijn keuze qua leverancier mee. Op welke criteria er gekozen wordt, da's dus aan de verbruiker, de leverancier moet er aan voldoen.

Dan weet U niet wat U wil.
Ik heb zo geen dilemma als ik door een supermarkt struin.


Da's ook niet echt een punt. Voorverpakte voedingswaren krijgen al een uiterste houdbaarheidsdatum op moment deze verpakt worden in de fabriek. Dat er verschillende prijsstickertjes ophangen, da's een resultaat van een verkeerde inschatting van de aankoper bij de tussenhandelaar in dit geval.

Niemand verbied U kip voor eigen gebruik te kweken.

Ik stel voor dat U eens in Noord Korea gaat proberen, daar hebben ze al die problemen niet.

Geef mijn portie maar aan fikkie. Ik ben geen hert. U mag van mij prima veganist zijn, in het ergste geval word ik humanist.
Maddox, er is een verschil tussen "houdbaar tot en met" en "te gebruiken tot".
Producten tegen vervalvdatum worden afgeprijsd en verkocht.

Natuurlijk dat de consument bepaalt wat er gekocht wordt, maar er wordt nooit zoveel gekocht dan er aangeboden wordt.
Hoe zou de marge zijn?
Als je 100% inkoopt als winkelier, hoeveel % krijg je daar van verkocht?
Al dat vlees, kip, vis, etc kan toch nooit op tijd verkocht worden in warenhuizen als A.D.? Sorry dat maak je mij niet wijs!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 07:22   #30
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maddox, er is een verschil tussen "houdbaar tot en met" en "te gebruiken tot".
Producten tegen vervaldatum worden afgeprijsd en verkocht.
Beide dingen geven hetzelfde weer. En staan niet tesamen op de zelfde verplichte informatie.
Het is namelijk iets dat ik alle dagen in de gaten moet houden, als deel van mijn job, ik werk namelijk in de voedingsindustrie. Op de barcode en de algemene informatie moet verplicht een houdbaarheidsdatum staan, en die is niet gekozen in functie van de effectieve houdbaarheid, maar een arbitrair gegeven door de bureaucraten/politici opgelegd.

Daar is nu eindelijk iets aan't bewegen, en bepaalde producten zouden binnenkort alleen een "verpakkingsdatum" kunnen krijgen, want zolang die droog en uit het licht bewaard worden, worden die niet slecht, zout, rijst, pasta en koffie zijn zo'n voorbeelden. Ook blikjes en glasconserven kunnen veel langer gebruikt worden dan de dat de opgeprinte datum weergeeft.

Het probleem is dat de grootste hoop mensen te lomp is om de raadgeving "koel, droog en donker bewaren" te volgen. En dan verbaasd zijn dat Pietje de Dood aan hun deur klopt na een portie Botox op volle sterke.

Dat firma's hun personeel aan de slag laten gaan met afprijsstickers om de verliezen minder te houden, is een bijkomend verhaal.
Citaat:
Natuurlijk dat de consument bepaalt wat er gekocht wordt, maar er wordt nooit zoveel gekocht dan er aangeboden wordt.
Da's dus niet het probleem van de consument. Da's het probleem van de aankoper.
Citaat:
Hoe zou de marge zijn?
Als je 100% inkoopt als winkelier, hoeveel % krijg je daar van verkocht?
Al dat vlees, kip, vis, etc kan toch nooit op tijd verkocht worden in warenhuizen als A.D.? Sorry dat maak je mij niet wijs!
De enige manier om dat te vermijden is alles zelf kweken, en de overschot verwerken naar minder bederfelijk product om dat dan te ruilen voor spullen die je zelf niet kan maken. Oftewel, welkom naar de vroege middeleeuwen.

De warenhuizen als firma's houden rekening met een bepaald percentage "verspilling" en rekenen dat bij in de prijs van de producten. Dat men nog steeds goedkoper bij die firma's kan kopen dan rechtstreeks bij de "bron", heeft meer te maken met schaalvergroting -een boer moet zijn land bewerken, niet 60 keer per dag 5 kg aardappelen afwegen- en geografische spreiding -een scampi-kwekerij in Zuid Aarsneukistan leverd 8 ton "verse" scampi's aan €500 minder dan een soortgelijke scampikwekerij in Oost Fellatio-

Als ge dan toch proper groenlinks wil gaan, een die "nieuw Belgische kruidenier" op de straathoek (niet te verwarren met een nachtwinkel), die rekent waarschijnlijk minder verliezen in, want als de vervaldatum gehaald is, dan gaan de etenswaren de pot in bij de familie en kennisssen. En worden die alsnog afgeschreven als "verlies".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 07:56   #31
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ja, maar als de Vlaming minder kinderen gaat maken, is hem een uitstervend ras.
So what.
Liever zelf (comfortabel) overleven dan als soort, ras of volk in grijze miserie te zitten.

Citaat:
Och zo speciaal zen we nooit geweest Niet dat wij iets historisch bereikt hebben behalve de Congo en wat negerkes tegen lage loonkosten voor Cote d'Or laten werken....
Een volk bereikt niks, het zijn individuën die iets bereiken.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 07:57   #32
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Botox?
Btw, jij hebt het over conservevoeding. Wie koopt dat nu nog? hmz
Ik heb het over vers vlees, geïmporteerd groenten en fruit.
Moet je de blauwbesjes eens zien, ik durf te wedden dat meer dan een derde weggegooid wordt.
De slechte eruit halen en de goei bij een bakje gooien met een latere vervaldatum. Constant!!!!!
De frambozen ingelijks!
Allemaal transport voor niets en verleggen van vervaldatum bij goed ogende bessen/frambozen.

En vlees, kip, vis maddox? Hoe zit dat daarmee? Hoeveel ton wordt er wekelijks van vernield?

Geloof het of niet, het is niet wanneer iets wettelijk bepaald is, die richtlijnen daarom gevolgd worden.
Natuurlijk dat de datum verplicht is, maar ik ken verhalen waar men etiketjes op voorgemaakte slaatjes verving. OF de afprijzing over de vervaldatum heen plakken.
Ik ken zelfs een marchand die bonitas als chicitas verkoopt.

Hoe pakt ge consumptie gedrag aan?
Streekproducten? Bezoek de lokale (kinder)boerderij, seizoensgroenten?
We betalen de appels van spanje goedkoper dan de Belgische Jonagold, hoe verklaar je dat?

Laatst gewijzigd door Peche : 17 juni 2014 om 08:00.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 08:09   #33
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De oplossing ligt voor de hand. Ik krijg het vliegend schijt van die geitenwollensokkers die je te pas en te onpas wijzen op je onverantwoorde ecologische voetafdruk, maar die dan tegelijkertijd wel 6 koters op de wereld zetten. Zo een Wouter van Besien bijvoorbeeld loopt ons allemaal een geweten te schoppen maar de voetafdruk van zijn nageslacht zal vele malen groter zijn dan dat van mij. Dit is trouwens een voorstel van groen



Dat noemt zichzelf dan groen hé. Echt....
Niet alleen zetten ze teveel kinderen op de wereld, ze willen ook zoveel mogelijk mensen naar hier halen om meer te komen consumeren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 08:10   #34
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
So what.
Liever zelf (comfortabel) overleven dan als soort, ras of volk in grijze miserie te zitten.


Een volk bereikt niks, het zijn individuën die iets bereiken.
Dat vind ik mooi gezegd. Maar als de rook rond je hoofd verdwijnt, bekijk je volkeren anders. We are a unity... samen bereiken we meer dan te wachten op die ene individu.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 08:20   #35
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

er zijn meer dan genoeg wereldbollen in het heelal. Ik stel voor dat we alle linksen naar de rode planeet sturen, dat kleur staat hen waarschijnlijk wel aan.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 08:26   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Botox?
Botulisme, de meest dodelijke bacterie, dodelijker dan plutonium.
Citaat:
Btw, jij hebt het over conservevoeding. Wie koopt dat nu nog?
Ik koop dat. Het is goedkoop, bewaard lang zonder energietoevoer(koelkast en diepvries) en het is niet ongezonder dan zelfgekweekte en gesterliseerde groenten of soortgelijke.
Citaat:
Ik heb het over vers vlees, geïmporteerd groenten en fruit.
Vers vlees in een supermarkt?

Citaat:
Moet je de blauwbesjes eens zien, ik durf te wedden dat meer dan een derde weggegooid wordt.
De slechte eruit halen en de goei bij een bakje gooien met een latere vervaldatum. Constant!!!!!De frambozen ingelijks!
Allemaal transport voor niets en verleggen van vervaldatum bij goed ogende bessen/frambozen.
Is dat dan niet beter dan de goeie mee weggooien?
En ik heb geen zin in het zelf selecteren van fruit aan de stam. Ik steek die tijd liever in het platkloppen van een stuk gloeiend staal tot een sikkel of hamer.
Citaat:
En vlees, kip, vis maddox? Hoe zit dat daarmee? Hoeveel ton wordt er wekelijks van vernield?
Teveel, daar ben ik het volledig mee eens. Het is puur verspilde energie.

Citaat:
Geloof het of niet, het is niet wanneer iets wettelijk bepaald is, die richtlijnen daarom gevolgd worden.
Da's dus een criminele actie.
Citaat:
Natuurlijk dat de datum verplicht is
Een vrij strikte wetgeving, firma's moeten van alle reeksen een staaltje bijhouden voor de wettelijke periode van verval. Voor de firma waarvoor ik werk is dat dus een deftige hangaar vol.
Citaat:
maar ik ken verhalen waar men etiketjes op voorgemaakte slaatjes verving.
Criminele actie, in dezelfde trand als het onkleuren van rode mazout, maar met als bijkomend nadeel, zieke klanten.
Citaat:
OF de afprijzing over de vervaldatum heen plakken.
Ook een criminele actie, vergelijkbaar met het opstellen van een blanco papier.
Citaat:
Ik ken zelfs een marchand die bonitas als chicitas verkoopt.
Ik ken autoverkopers die een 300 000km hoopje schroot kunnen verkopen als een directiewagen.

Citaat:
Hoe pakt ge consumptie gedrag aan?
Mensen slimmer maken? Eugenetica, het uitbannen van religie of het aanvaarden dat communisme alleen werkt voor insecten?
Citaat:
Streekproducten? Bezoek de lokale (kinder)boerderij, seizoensgroenten?
Ziedaar, dat lammetje, dat gaat deze winter toch een maaltijd 10 ons gezin voeden.
Citaat:
We betalen de appels van spanje goedkoper dan de Belgische Jonagold, hoe verklaar je dat?
Simpel. BTW, achterlijk hoge belasting op arbeid in Blegië, te goedkoop transport met oostblokkers en geknoei met brandstof.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 08:35   #37
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dat vind ik mooi gezegd. Maar als de rook rond je hoofd verdwijnt, bekijk je volkeren anders. We are a unity... samen bereiken we meer dan te wachten op die ene individu.
Dat probe(e)e(d)ren ze jou wijs te maken in de hoop om van jouw individuele prestaties te kunnen profiteren met de groep die ze moreel glorifiëren als smoes.

We zijn helemaal geen eenheid.
Er bestaan slechts tijdelijke verbintenissen, tot zolang er voor alle partijen (individuen) een win-win uit voortkomt.
Zodra een van de partijen zich bekocht of benadeeld begint te voelen, is het uit met de eenheid.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 08:50   #38
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat probe(e)e(d)ren ze jou wijs te maken in de hoop om van jouw individuele prestaties te kunnen profiteren met de groep die ze moreel glorifiëren als smoes.

We zijn helemaal geen eenheid.
Er bestaan slechts tijdelijke verbintenissen, tot zolang er voor alle partijen (individuen) een win-win uit voortkomt.
Zodra een van de partijen zich bekocht of benadeeld begint te voelen, is het uit met de eenheid.
Buh wat voor een kutparadigma is dat!
Natuurlijk dat mijn ecoafdruk kattenpis is vergeleken met die van exxon.

Maar het is een beweging in rust. Toen ik op mijn consumptie ben beginnen letten heb ik minstens 10 mensen na mij weten volgen.
Je moet het niet minimaliseren. Vele kleintjes maken een grote.
Wat het probleem is, ze buiten het uit. Iemand die geen nieuwe wagen kan betalen, wordt gestraft via wegentaks.
En het is die taks niet dat ons zuivere lucht gaat geven, noch zuivere lucht aankopen in een ander land.
Het is pas wanneer wij de vinger omhoog steken en hun producten niet meer aankopen, en de lokale boeren wat rijker worden, we terug naar die eenheid kunnen komen.

Je kan tegenwoordig al kippen bestellen bij boeren die je zelf kan uitkiezen, en ze zien er goed en happy uit
Waarom moet een kieke co2 uitstoot vragen als het achter uw hoek gekeeld kan worden zonder transport? What is humane?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 09:01   #39
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Botulisme, de meest dodelijke bacterie, dodelijker dan plutonium.
Ik koop dat. Het is goedkoop, bewaard lang zonder energietoevoer(koelkast en diepvries) en het is niet ongezonder dan zelfgekweekte en gesterliseerde groenten of soortgelijke.

Vers vlees in een supermarkt?
Ik dacht dat even dat men botox in conservevoeding deed...
Ik denk dat zo'n potje spinazie veel ongezonder is dan verse bladspinazie. Hoeveel zouten men er al niet bijgevoegd heeft losgerekend!
Daarbovenop, je zit met een glazen/blikken verpakking dat wederom een productieproces vraagt, verzwaard het transport, verhoogde uitstoot...

Ik zou het verheugend vinden te merken dat er steeds meer vers gekocht wordt en steeds minder conserve. You don't know what they put it in it. Or worse, wie er in geroggeld heeft.

Vers vlees in de supermarkt? Tuurlijk wel, er zijn supermarkten met goede slagers. Maar laten we een kat een kat noemen, er wordt veel weggegooid.

Citaat:
Is dat dan niet beter dan de goeie mee weggooien?
En ik heb geen zin in het zelf selecteren van fruit aan de stam. Ik steek die tijd liever in het platkloppen van een stuk gloeiend staal tot een sikkel of hamer.

Teveel, daar ben ik het volledig mee eens. Het is puur verspilde energie.


Da's dus een criminele actie.

Een vrij strikte wetgeving, firma's moeten van alle reeksen een staaltje bijhouden voor de wettelijke periode van verval. Voor de firma waarvoor ik werk is dat dus een deftige hangaar vol.

Criminele actie, in dezelfde trand als het onkleuren van rode mazout, maar met als bijkomend nadeel, zieke klanten.

Ook een criminele actie, vergelijkbaar met het opstellen van een blanco papier.

Ik ken autoverkopers die een 300 000km hoopje schroot kunnen verkopen als een directiewagen.


Mensen slimmer maken? Eugenetica, het uitbannen van religie of het aanvaarden dat communisme alleen werkt voor insecten?

Ziedaar, dat lammetje, dat gaat deze winter toch een maaltijd 10 ons gezin voeden.

Simpel. BTW, achterlijk hoge belasting op arbeid in Blegië, te goedkoop transport met oostblokkers en geknoei met brandstof.
Ja tuurlijk dat dat beter is dan ze weggooien. Maar het toont wel aan hoe gemakkelijk er gesjoemeld kan worden met datums.
Uiteindelijk vallen we terug op keuzes. Ik moest in de Aldi zijn voor iets dat in het boekje stond. Ik bekijk die hun aanbod groenten en fruit en ik heb direct doorgebriefd dat niemand daar voor mij nog iets moet halen van groenten of fruit.

Vanaf ik merk dat er iets Belgisch opzij geschoven wordt voor iets minder goed uit buitenland, mogen ze hun boecht houden

Laatst gewijzigd door Peche : 17 juni 2014 om 09:02.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 10:20   #40
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat is de Groene optie: met debiel veel mensen leven als achterlijken, in armoede.
kort door de bocht, maar dat is idd waar sommige groenen van dromen
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be