Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 april 2019, 09:24   #21
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

De meer religieuze groepen blijven gedwee kweken. Jammer genoeg vind je in die groep ook tamelijk wat zelfgenoegzame hufters. Dat gaat nog gezellig worden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 09:28   #22
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zeg nu eerlijk, ik doe het als analfabeet toch zo slecht nog niet?

p.s.

Eigenlijk had ik ook een beetje twijfels over wat er in het artikel geschreven stond.

Maar toch denk ik dat de vrouwen van buitenlandse nationaliteit hun kweekgedrag hoger ligt dan die van de autochtone bevolking. (legers kweken?)
Ik geloof niet dat de Deense, Bulgaarse of zelfs Canadese vrouwen die hier wonen een bijzonder verschillend fertiliteitsgraad hebben, hoor.

Maar ik vermoed dat uw 'buitenlanders' eigenlijk enkel verwijzen naar 'Moslims'. Uit cijfers uit Nederland blijkt dat, kort geschetst: "De vruchtbaarheid van vrouwen van niet-westerse herkomst blijft convergeren naar het niveau van autochtone vrouwen. Het kindertal van de tweede generatie Turkse en Marokkaanse vrouwen is lager dan dat van de eerste generatie, maar nog steeds hoger dan dat van autochtone vrouwen".
https://www.cbs.nl/-/media/imported/...04-b15-art.pdf

Hogere fertiliteitsgraad dus (maar wel in mindering), maar zeker geen 'legers kweken'.

Dus ja, de daling van het aantal geboortes hoidt ook rekening met de Moslims.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 11:24   #23
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De westerse vrouwen zijn teveel gefocust op 'genieten' ofzoiets. Ik kon daarnet nog bij de kapster amper m'n oren geloven. Er zat zo'n hoogbejaard vlaamse madam te zagen (lees haar levensverhaal te doen): ze was kwaad op haar man omdat die vorig jaar op 84jr overleed en haar alleen achterliet. Ze kon met moeite koken en de afwas doen op haar leeftijd want vroeger, toen ze gepensioneerd waren, ging ze altijd met haar man uit eten. Ze hadden ook geen kinderen ( wss een beetje teveel de pil gepakt tijdens haar leven - ze had altijd gewerkt met haar man in de zaak) en hadden daarom een volmacht voor alles gegeven aan een Limburgs familielid, een vermaarde bankdirecteur. Die laatste heeft haar na 't overlijden van haar man in 't zak gezet en alles afgenomen. Nu ligt ze altijd wakker tot 5u 's morgens door aan vanalles te denken. De goeie dokter in haar straat is ook overleden, moet ze naar diens broer en da's niet zo'n goede dokter. En ook kan ze bijna niemand hulp vragen, het restaurant/bistro/ café waar ze 'vroeger' ging is failliet en haar leeftijdsgenoten zijn er allemaal niet meer. Enz enz...

What the hell. Hoe asociaal en kortom ziek zijn de Vlamingen eigenlijk? En dan moeten allochtonen zich eraan assimileren. Ik dacht van niet.

Ik leer lessen uit het verhaal van dat mens. Zware levenslessen.
U heeft natuurlijk weer gelijk, genieten mogen vrouwen zeker niet doen, en op hoge leeftijd je hart eens uitstorten bij de kapper is reden om als veralgemening alle Vlamingen als asociaal en ziek te bestempelen!

Ondertussen rollen uw wijsheden het forum op, een vrouw zonder kinderen moet wel " teveel de pil geslikt hebben". De bedenking dat die mevrouw misschien kinderen had die al overleden waren of geen kinderen kon krijgen komt niet bij u op.

Dat een vrouw die hoogbejaard is verdrietig is omdat haar man overleed en ze nu eenzaam is, ook omdat ze werd opgelicht want haar man regelde alles, en nu moest ze dit zelf oplossen, is echt een schande hoor!

"Assimileren" aan medeleven, begrip, en een luisterend oor? Moet u nooit doen! Het idee moet voor u een gruwel zijn!
Zolang je hoofddoek maar goed zit, toch?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 11:27   #24
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U heeft natuurlijk weer gelijk, genieten mogen vrouwen zeker niet doen, en op hoge leeftijd je hart eens uitstorten bij de kapper is reden om als veralgemening alle Vlamingen als asociaal en ziek te bestempelen!

Ondertussen rollen uw wijsheden het forum op, een vrouw zonder kinderen moet wel " teveel de pil geslikt hebben". De bedenking dat die mevrouw misschien kinderen had die al overleden waren of geen kinderen kon krijgen komt niet bij u op.

Dat een vrouw die hoogbejaard is verdrietig is omdat haar man overleed en ze nu eenzaam is, ook omdat ze werd opgelicht want haar man regelde alles, en nu moest ze dit zelf oplossen, is echt een schande hoor!

"Assimileren" aan medeleven, begrip, en een luisterend oor? Moet u nooit doen! Het idee moet voor u een gruwel zijn!
Zolang je hoofddoek maar goed zit, toch?
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 11:28   #25
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De één z'n dood is een ander z'n brood?
Dood en gebrek aan nieuw leven.
M'n werkgever is ook zo iemand zonder kinderen. Ok, die heeft zich in z'n leven ooit als andersgeaarde geout. En hij heeft een zaak die hij aan niemand buiten de vremden kan overlaten.
Mag dat wel van je geloof, werken voor anders geaarde mannen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 11:30   #26
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
2
Toch een a sociale en zieke mening die Guinni er op na houdt!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 11:33   #27
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
U hoeft zich niet te assimileren. U kan altijd terugkeren. Ik begrijp eigenlijk niet waarom u dit niet eerder heeft gedaan gelet op uw gekanker over het westen altijd.
Ik begrijp ook niet dat die mensen hier blijven wanneer het je zo weinig bevalt....zoek dan een land overeenkomstig je ( islamitische ) normen en waarden, wanneer je man uit Pakistan komt, waarom dan niet daar gaan wonen? Dat zou consequent zijn!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 13:27   #28
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik begrijp ook niet dat die mensen hier blijven wanneer het je zo weinig bevalt....zoek dan een land overeenkomstig je ( islamitische ) normen en waarden, wanneer je man uit Pakistan komt, waarom dan niet daar gaan wonen? Dat zou consequent zijn!
Consequent kun je de keuze van moslims niet noemen, maar unaniem wel. Als ze de keuze hebben tussen leven te midden van de decadente Westerlingen in een land met royale sociale voorzieningen of te gaan vertoeven in een land waar alles in functie staat van een godsvruchtig bestaan in functie van Allah, weze het dan met een iets minder gul uitdelende overheid, valt die keuze toch wel heel erg vaak op het goddeloze Westen.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 16:19   #29
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Consequent kun je de keuze van moslims niet noemen, maar unaniem wel. Als ze de keuze hebben tussen leven te midden van de decadente Westerlingen in een land met royale sociale voorzieningen of te gaan vertoeven in een land waar alles in functie staat van een godsvruchtig bestaan in functie van Allah, weze het dan met een iets minder gul uitdelende overheid, valt die keuze toch wel heel erg vaak op het goddeloze Westen.
Wie zegt jou dat ze niet consequent zijn??? Zij zijn heel consequent bezig met onze contreien in te palmen en op termein zal hier de Islam de wet uitmaken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 17:48   #30
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De westerse vrouwen zijn teveel gefocust op 'genieten' ofzoiets. Ik kon daarnet nog bij de kapster amper m'n oren geloven. Er zat zo'n hoogbejaard vlaamse madam te zagen (lees haar levensverhaal te doen): ze was kwaad op haar man omdat die vorig jaar op 84jr overleed en haar alleen achterliet. Ze kon met moeite koken en de afwas doen op haar leeftijd want vroeger, toen ze gepensioneerd waren, ging ze altijd met haar man uit eten. Ze hadden ook geen kinderen ( wss een beetje teveel de pil gepakt tijdens haar leven - ze had altijd gewerkt met haar man in de zaak) en hadden daarom een volmacht voor alles gegeven aan een Limburgs familielid, een vermaarde bankdirecteur. Die laatste heeft haar na 't overlijden van haar man in 't zak gezet en alles afgenomen. Nu ligt ze altijd wakker tot 5u 's morgens door aan vanalles te denken. De goeie dokter in haar straat is ook overleden, moet ze naar diens broer en da's niet zo'n goede dokter. En ook kan ze bijna niemand hulp vragen, het restaurant/bistro/ café waar ze 'vroeger' ging is failliet en haar leeftijdsgenoten zijn er allemaal niet meer. Enz enz...

What the hell. Hoe asociaal en kortom ziek zijn de Vlamingen eigenlijk? En dan moeten allochtonen zich eraan assimileren. Ik dacht van niet.

Ik leer lessen uit het verhaal van dat mens. Zware levenslessen.
En jij hebt dat allemaal in detail kunnen volgen tussen het geblaas van die haardrogers ?
Draag jij een hoofddoek ? Indien ja dan ga jij zeker niet bij een autochtone kapster tussen die zeurende autochtone oudjes
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 18:24   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En jij hebt dat allemaal in detail kunnen volgen tussen het geblaas van die haardrogers ?
Draag jij een hoofddoek ? Indien ja dan ga jij zeker niet bij een autochtone kapster tussen die zeurende autochtone oudjes
Mevrouw G heeft wel voldoende fantasie.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 20:47   #32
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
U hoeft zich niet te assimileren. U kan altijd terugkeren. Ik begrijp eigenlijk niet waarom u dit niet eerder heeft gedaan gelet op uw gekanker over het westen altijd.
Ik bedoel dat ik als uw opvolger in Vlaanderen lessen leer, he.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 20:50   #33
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Waarom die hatelijke emoticon?
Lol hebben is haat?

En m'n werkgever is soms een beetje stout, ook naar mij toe, moet ik 'm soms oneindig liefhebben ofzo? Crazy flemish people.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 11 april 2019 om 20:51.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 20:54   #34
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wie zegt jou dat ze niet consequent zijn??? Zij zijn heel consequent bezig met onze contreien in te palmen en op termein zal hier de Islam de wet uitmaken...
Zo is dat.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 21:03   #35
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En jij hebt dat allemaal in detail kunnen volgen tussen het geblaas van die haardrogers ?
Draag jij een hoofddoek ? Indien ja dan ga jij zeker niet bij een autochtone kapster tussen die zeurende autochtone oudjes
Dat oudje gaat bij een Marokkaanse kapster in haar buurt. Wist ik veel dat die er ook zijn. En dat ze in de wachtstoel tegen je beginnen zeeuuuren... In elk geval, ik besef heus wel dat ze dezelfde problemen heeft als quasi alle ouderlingen. Alleen zonder kinderen en familie wordt het allemaal nog erger.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2019, 06:40   #36
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik bedoel dat ik als uw opvolger in Vlaanderen lessen leer, he.
Ben je dan een trage leerling mss?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2019, 06:41   #37
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Lol hebben is haat?

En m'n werkgever is soms een beetje stout, ook naar mij toe, moet ik 'm soms oneindig liefhebben ofzo? Crazy flemish people.
Lol hebben kan idd hatelijk zijn. Je laatste zin impliceert ook dat je een hatelijk persoon bent.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2019, 07:30   #38
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Consequent kun je de keuze van moslims niet noemen, maar unaniem wel. Als ze de keuze hebben tussen leven te midden van de decadente Westerlingen in een land met royale sociale voorzieningen of te gaan vertoeven in een land waar alles in functie staat van een godsvruchtig bestaan in functie van Allah, weze het dan met een iets minder gul uitdelende overheid, valt die keuze toch wel heel erg vaak op het goddeloze Westen.
Voeg daarbij een totaal misplaatst superioriteit- gevoel, waar nogal wat gelovigen in het algemeen aan lijden, en je engelengeduld raakt vanzelf op.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2019, 07:36   #39
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dat oudje gaat bij een Marokkaanse kapster in haar buurt. Wist ik veel dat die er ook zijn. En dat ze in de wachtstoel tegen je beginnen zeeuuuren... In elk geval, ik besef heus wel dat ze dezelfde problemen heeft als quasi alle ouderlingen. Alleen zonder kinderen en familie wordt het allemaal nog erger.
En hoppa, we gaan nog even verder...het ligt er maar aan wat voor familie je hebt. Familie die het dood normaal vinden om te bepalen wat jij wel of niet mag, zonen niet opvoeden buiten de voordeur of dochters enkel beperken, moeders in de keuken en vaders als grote afwezigen in de VZW zijn geen zegen.
Evenmin ene moeder die je zou verstoten omwille van je seksuele geaardheid, of ouders die denken je partner te mogen kiezen.
Dat u wanneer een oudere dame iets over haar leven vertelt als zeuren bestempelt en overal kritiek op geeft zegt echter iets over u en uw karakter, en dat besef lijkt me een begin om wat menselijker te worden, ook tegen ouderen. Wel verontrustend dat u er eerst over moet worden aangesproken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2019, 07:37   #40
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Zo is dat.
Nee dus. Dat mag u vergeten. Vrije en kritische mensen onderwerpen zich niet aan collectieve achterlijkheid.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be