Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 maart 2018, 06:55   #1
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard In de urine van stadskinderen zitten meer roetdeeltjes.

Citaat:
De helft meer roet in de urine van de Brusselse kinderen
De onderzoekers van de UHasselt hebben een plasstaal van tien kinderen uit de vroegere school van Arno in Brussel vergeleken met de urine van tien kinderen uit zijn nieuwe school, in Opwijk. De resultaten zijn frappant - in de urine van de Brusselse kinderen werd de helft méér roet aangetroffen dan in de plas van de kinderen die in Opwijk naar school gingen. Bron.
Als ik zie hoe in Antwerpen dag en nacht file staat rond basisschool De Pijl in het atheneumgebouw (elders vermoedelijk ook maar daar heb ik geen weet van) ... dat is regelrechte schande, schuldig verzuim van de burgemeester en zijn college. De hersenen van de kinderen verstikken daar in de smog en ik durf er mijn hoofd op verwedden dat ziekten te wijten aan vervuilde lucht die kinderen voor de rest van hun leven gaan achtervolgen. De auto moet dringend uit de stad geweerd worden.
De organisatie rond de knip trekt op geen zak trouwens.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 15 maart 2018 om 06:58.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 12:37   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Als ik zie hoe in Antwerpen dag en nacht file staat rond basisschool De Pijl in het atheneumgebouw (elders vermoedelijk ook maar daar heb ik geen weet van) ... dat is regelrechte schande, schuldig verzuim van de burgemeester en zijn college. De hersenen van de kinderen verstikken daar in de smog en ik durf er mijn hoofd op verwedden dat ziekten te wijten aan vervuilde lucht die kinderen voor de rest van hun leven gaan achtervolgen. De auto moet dringend uit de stad geweerd worden.
De organisatie rond de knip trekt op geen zak trouwens.
Kinderen worden elders ook blootgesteld aan roetdeeltjes.

12,5% van een jaar brengen ze in de school door. Voor de rest zijn ze onderweg, thuis of elders.

Laat me die studie dan ook met een ferme korrel zout nemen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 13:00   #3
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Als ik zie hoe in Antwerpen dag en nacht file staat rond basisschool De Pijl in het atheneumgebouw (elders vermoedelijk ook maar daar heb ik geen weet van) ... dat is regelrechte schande, schuldig verzuim van de burgemeester en zijn college. De hersenen van de kinderen verstikken daar in de smog en ik durf er mijn hoofd op verwedden dat ziekten te wijten aan vervuilde lucht die kinderen voor de rest van hun leven gaan achtervolgen. De auto moet dringend uit de stad geweerd worden.
De organisatie rond de knip trekt op geen zak trouwens.
Natuurlijk want de rook die kinderen inademen van wachtende school en lijnbussen kan geen kwaad.
Ook de rook van politie combi's die het verkeer aan de scholen regelen schijnt goed voor de longen te zijn.

Laatst gewijzigd door daiwa : 15 maart 2018 om 13:03.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 13:03   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Van aan hun potlood te likken?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 13:30   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Kinderen worden elders ook blootgesteld aan roetdeeltjes.

12,5% van een jaar brengen ze in de school door. Voor de rest zijn ze onderweg, thuis of elders.

Laat me die studie dan ook met een ferme korrel zout nemen.
En die kinderen op Brusselse scholen zullen wel omgeving Brussel of in Brussel wonen. Verandert niets.

Fact is:



En Opwijk ligt richting Dendermonde maar 25 km van Brussel, ook nog een redelijk vuile streek qua dieselverkeer. Hartje Vlaamse Ruit.

Laatst gewijzigd door Micele : 15 maart 2018 om 13:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 13:35   #6
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.700
Standaard

juist. +52% lijkt spectaculair, maar is minder spectakel als het uitgedrukt wordt in absolute cijfers
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 13:37   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
juist. +52% lijkt spectaculair, maar is minder spectakel als het uitgedrukt wordt in absolute cijfers
Het blijft +52%.

8,7 % is al veel minder...

Citaat:
Het resultaat van de Panotest ligt in de lijn van het eerdere onderzoek van de UHasselt. Toen werd de urine getest van 300 kinderen die naar school gaan in Tienen, Hasselt en Zonhoven. Ook in dat onderzoek was er een duidelijke link tussen roet in de urine en verkeer. De onderzoekers gingen ervan uit dat roet neervalt in een gebied op honderdzestig meter afstand van het verkeer. Ze hebben dan de urine vergeleken van de kinderen die op meer en op minder dan honderdzestig meter van een autosnelweg of N-weg wonen. In de urine van de eerste groep zaten 8,7 procent meer roetdeeltjes.
Het is een opgestapelde dosis, en Brussel is nu eenmaal een smogstad...

Meer dan 100 microgram/m³ is daar niet ongewoon...

Laatst gewijzigd door Micele : 15 maart 2018 om 13:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 13:45   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.808
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Nu is de hamvraag, welke meetmethode en welke totalen zijn er nu?

Uiteindelijk kan je met zeer nauwkeurige meetmethodes zelfs bepalen uit welke brandstof die roetdeeltjes komen. Misschien dat eens bekijken? Is het van de diesels, of van de open haarden in de villa's?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 13:45   #9
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het blijft +52%.

8,7 % is al veel minder...
17 ppm vs 25 klinkt al veel minder spectaculair eh. Der is een reden waarom relatieve cijfers zonder het meegeven van de absolute cijfers en de foutenmarge gewoon wetenschappelijk waardeloos zijn
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 13:51   #10
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

en dat is nog maar de urine, ge wilt niet weten wat er in hun stoelgang zit.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 13:59   #11
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Veel gemekker over roet.
Voor ene keer dat ze geen wijn in pis veranderen!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 14:03   #12
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Veel gemekker over roet.
Voor ene keer dat ze geen wijn in pis veranderen!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 14:25   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
17 ppm vs 25 klinkt al veel minder spectaculair eh. Der is een reden waarom relatieve cijfers zonder het meegeven van de absolute cijfers en de foutenmarge gewoon wetenschappelijk waardeloos zijn
Het blijft 8 ppm verschil. Heeft iemand het hier over spectakel? Wetenschappelijk? Waarom toch altijd dat gekronkel?

Heeft de VUB dat dan niet gemeten?

Laatst gewijzigd door Micele : 15 maart 2018 om 14:27.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 14:26   #14
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het blijft 8 ppm verschil. Heeft iemand het hier over spectakel? Wetenschappelijk? Waarom toch altijd dat gekronkel?
in Antwerpen staan er een paar scholen vlak aan de Antwerpse ring ... daar zou ik de tests wel eens van willen zien.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 14:30   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in Antwerpen staan er een paar scholen vlak aan de Antwerpse ring ... daar zou ik de tests wel eens van willen zien.
Idd, in D wil men zelfs de scholen uit de steden halen, of de drukke hoofdwegen verder van de scholen omleiden, of de diesels en benzines ook verbannen...

In Stuttgart heeft men metingen gedaan op de schoolspeelplaatsen, en niet op 3 meter hoogte maar op 1 m. Kan men alles ggl.

Wat denk je wat in D los is?

In D heeft men zelfs vastgesteld dat bewust op verkeerde plaatsen gemeten wordt daarmee de alarmdrempels wat minder per jaar overschreden worden:
Citaat:
https://www.swr.de/abgasalarm/daten-...02b/index.html
Wird bewusst an „falschen“ Orten gemessen?

Natürlich ist die Stickstoffdioxid-Belastung auf der „grünen Wiese“ oder in einer kleinen Nebenstraße viel geringer als an einer Hauptstraße. Trotzdem sind die Messstationen zum Beispiel in Baden-Württemberg nicht immer dort, wo der Verkehr am größten ist. Das führt zum Teil zu irreführenden Ergebnissen.

Beispiel Wiesloch. Die kleine Stadt in Nordbaden leidet unter einer sehr hohen Verkehrsbelastung. Trotzdem ist die Stickstoffdioxid-Belastung scheinbar gering - zumindest laut den offiziellen Messwerten der zuständigen Landesanstalt für Umwelt Baden Württemberg (LUBW). Rund 20 µg / m³ Luft als Jahresdurchschnitt. Das ist ein guter Wert und würde bedeuten, dass Wiesloch deutlich unter dem EU-Grenzwert von 40 µg / m³ Luft liegt.

Verkehr in der Baiertaler Straße in Wiesloch In der Baiertaler Straße ist die Verkehrsbelastung sehr hoch. Das erklärt die schlechte Luft.

Stickstoffdioxid-Belastung höher als gedacht

Messungen, die im Rahmen des SWR-Projektes „Abgasalarm“ durchgeführt, wurden haben aber zu ganz anderen Ergebnissen geführt. Hier erreichte die Hauptstraße in Wiesloch den höchsten Wert in ganz Baden-Württemberg: Über 60 µg / m³ Luft. Das ist weit über dem gültigen Grenzwert. Wie erklärt sich der erhebliche Unterschied zwischen der behördlichen und der vom SWR durchgeführten Messung? Wenn man sich die beiden Messorte ansieht, ist die Erklärung leicht. Die behördliche Messstation liegt nicht an einer der großen Straßen, sondern an einer Sackgasse "im Grünen" ohne Autoverkehr.
De NOx- alarmdrempel is 40. OK. Men meet echter daar waar amper verkeer is, dus men meet 20. Gaat men daar meten waar het verkeer rijdt en ook de mensen wonen is het dan 60. Stadje Wiesloch, Baiertaler strasse...

Laatst gewijzigd door Micele : 15 maart 2018 om 14:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 14:31   #16
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Ik veronderstel dat Antwerpen tenminste geen dieselbussen meer koopt voor het openbaar vervoer. Of hebben ze het electrische licht nog niet ontdekt daar?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 14:38   #17
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik veronderstel dat Antwerpen tenminste geen dieselbussen meer koopt voor het openbaar vervoer. Of hebben ze het electrische licht nog niet ontdekt daar?
Daar hebben ze nog petroleumlampen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 14:43   #18
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Daar hebben ze nog petroleumlampen.
Met een beetje gelukt wordt de Antwerpenaar uit de 19 de eeuw geloodst dus. Het aantal doden door dit soort van verontreiniging nonchalantie zullen we beter niet berekenen zeker. Misschien is die ene drugdode op een jaar of zo belangrijker. Kwestie van populistische prioriteiten schat ik.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 15:02   #19
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik veronderstel dat Antwerpen tenminste geen dieselbussen meer koopt voor het openbaar vervoer.
Toch wel hoor.
En om hun ban de diesel beleid kracht bij te zetten kopen ze nu nieuwe combi's voor de politie MET DIESELMOTOREN.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 16:46   #20
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Zulke slechte lucht bij kinderen leidt tot fysieke en psychische problemen, leerproblemen, ... . Onvoorstelbaar hoe daar wordt om gelachen en hoe het de Antwerpse politici gene fuck kan schelen.
En dan maar beweren dat men jonge tweeverdienende gezinnen in de stad wil houden.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be