Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2021, 09:50   #61
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

Ik moet niet speculeren hoor;

loonKOST (dat is niet hetzelfde als LOON hé!) verhogen = aantal werknemers zo gering mogelijk berekenen en er dan nog onder gaan.

Op deze manier is Vlaanderen zowat al zijn echt grote werkgevers,waar vele duizenden werknemers op een relatief beperkt oppervlak doende waren (in mijn regio Bekaert,Barco,de Witte Lietaer,......) kwijtgeraakt (schimmen zijn daarvan nog over) maar staa gans Vlaanderen nu vol met bedrijven waar 2 heftrucks en 10 man per hectare werken(kzit er zelf in zo een,op een normale werkdag kan ik een machinegeweer afvuren in de hallen en is het onwaarschijnlijk dat ik iemand zou raken,wel de baas zijn marchandise )...Bovendien alles zo verspreid dat enigerlei vorm van openbaar vervoer onmogelijk meer te realiseren valt en de piekuren nu van sochtends 6h30 tot savonds 19h00 zijn gezien al het verkeer van hot naar her moet......
DAT is nog eens organisatie hé?
Alles hangt aan alles,zelfs loonkost aan verkeersstromen,ruimtelijke inrichting en milieu!

Laatst gewijzigd door kelt : 17 januari 2021 om 09:52.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 10:31   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Fijn artikeltje op VRT-site vandaag. 100 jaar geleden bestormden de oud-strijders het parlement wegens het totaal gebrek aan (financiële) erkenning voor hun leed.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01...an-het-belgis/

Ik heb ook nog een paar van de laatste hoogbejaarde oud-strijders gekend, en ze hadden nog niets van hun combativiteit verloren. Zo herinner ik me dat er één van hen me vertelde dat een asielzoeker die hier toekwam blijkbaar evenveel geld kreeg dan hij, die heel z'n leven als zelfstandige had gewerkt, en als jongeling dan ook nog voor België gevochten. Nagel op de kop.
Wie is dan de onnozelaar?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 12:10   #63
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Fijn artikeltje op VRT-site vandaag. 100 jaar geleden bestormden de oud-strijders het parlement wegens het totaal gebrek aan (financiële) erkenning voor hun leed.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01...an-het-belgis/

Ik heb ook nog een paar van de laatste hoogbejaarde oud-strijders gekend, en ze hadden nog niets van hun combativiteit verloren. Zo herinner ik me dat er één van hen me vertelde dat een asielzoeker die hier toekwam blijkbaar evenveel geld kreeg dan hij, die heel z'n leven als zelfstandige had gewerkt, en als jongeling dan ook nog voor België gevochten. Nagel op de kop.
En zoals gewoonlijk is dat een broodje aap bedoeld om extreem rechtse figuren op te hitsen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 13:00   #64
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En zoals gewoonlijk is dat een broodje aap bedoeld om extreem rechtse figuren op te hitsen.
Bon, je hoeft me niet te geloven. De oud-strijder in kwestie is al vele jaren geleden overleden, maar ik verzin hier niets.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 17:50   #65
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik moet niet speculeren hoor;

loonKOST (dat is niet hetzelfde als LOON hé!) verhogen = aantal werknemers zo gering mogelijk berekenen en er dan nog onder gaan.

Op deze manier is Vlaanderen zowat al zijn echt grote werkgevers,waar vele duizenden werknemers op een relatief beperkt oppervlak doende waren (in mijn regio Bekaert,Barco,de Witte Lietaer,......) kwijtgeraakt (schimmen zijn daarvan nog over) maar staa gans Vlaanderen nu vol met bedrijven waar 2 heftrucks en 10 man per hectare werken(kzit er zelf in zo een,op een normale werkdag kan ik een machinegeweer afvuren in de hallen en is het onwaarschijnlijk dat ik iemand zou raken,wel de baas zijn marchandise )...Bovendien alles zo verspreid dat enigerlei vorm van openbaar vervoer onmogelijk meer te realiseren valt en de piekuren nu van sochtends 6h30 tot savonds 19h00 zijn gezien al het verkeer van hot naar her moet......
DAT is nog eens organisatie hé?
Alles hangt aan alles,zelfs loonkost aan verkeersstromen,ruimtelijke inrichting en milieu!
Inderdaad, al de grote bedrijven trokken weg.
Er wordt enkel nog geïnvesteerd in automatisatie (lees: zoveel mogelijk VE's er uit bonjouren). En die automatisatie mag iets kosten hé, de bedrijfsleider haalt het er gemakkelijk terug uit.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 17:54   #66
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Inderdaad, al de grote bedrijven trokken weg.
Er wordt enkel nog geïnvesteerd in automatisatie (lees: zoveel mogelijk VE's er uit bonjouren). En die automatisatie mag iets kosten hé, de bedrijfsleider haalt het er gemakkelijk terug uit.
Vlaanderen zit vol met bedrijfjes die dat soort automatisatieoplossingen aanbieden, internationaal.

Maar dat zijn weer geen jobs volgens u.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 18:22   #67
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Vlaanderen zit vol met bedrijfjes die dat soort automatisatieoplossingen aanbieden, internationaal.

Maar dat zijn weer geen jobs volgens u.
en we zijn er steengoed in.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be