Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 februari 2020, 17:55   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard Hoeveel procent vd vluchtelingen zijn gestuurd met een missie?

Waarom zouden de imams in landen als Irak, Iran, Afghanistan, ... geen opdrachthouders naar hier sturen, met een missie?
Missie: geld inzamelen voor de goede zaak thuis?
Missie: de islam verspreiden?
Zelfs terreur zaaien als daartoe eens een bericht komt?

Lees wat Katiana Kayvantash er van vindt:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1497...823IqByfiVJIPE

Citaat:
’Ik huil als ik zie wat er met het Nederlandse volk gebeurt’
Vluchteling: ’Jullie halen je eigen ondergang binnen’
author avatar

Door Wierd Duk
Updated Vandaag, 11:10
Vandaag, 10:00 in BINNENLAND
32
comments icon

Eindhoven - Een groot deel van de niet-westerse allochtonen in Nederland (48 procent) pleit voor minder immigratie. Katiana Kayvantash, die vluchtte voor de Iraanse moellahs, waarschuwt: „Wees niet zo naïef. Doe de grenzen dicht. Jullie halen je eigen ondergang binnen.”
Katiana Kayvantash: „Moslims worden aan alle kanten verdedigd, maar waar is de steun voor andere allochtonen?”

Katiana Kayvantash: „Moslims worden aan alle kanten verdedigd, maar waar is de steun voor andere allochtonen?”

? Beeld werkt

Katiana (57) arriveerde in 1987 in Nederland. Zij maakt zich zorgen over de toekomst. „Iedere buitenlander kan jullie een mooi verhaal op de mouw spelden en jullie geloven het. Maar ik zie zogenaamde Iraanse vluchtelingen die in Nederland propaganda bedrijven voor het islamistische regime. Hoe kan dat?”

Kayvantash doelt op recente demonstraties in Den Haag van Iraniërs tegen Israël en de Verenigde Staten na de uitschakeling van de Iraanse generaal Soleimani. „Hoe hebben die mensen zo makkelijk naar Nederland kunnen komen? Hoe bestaat het dat zij hier een terrorist als held ophemelen?”

"Elke dag ben ik Nederland dankbaar"

Katiana werd na de islamitische revolutie in Iran als jonge activiste gearresteerd en mishandeld. Ze week in 1984 uit naar Turkije en arriveerde drie jaar later in Nederland. Hier kreeg ze politiek asiel en bouwde een bestaan op. „Elke dag ben ik Nederland dankbaar”, zegt ze. „Als ik hier niet had kunnen schuilen, was ik nu dood geweest. En eerlijk, ik huil als ik zie wat er met het Nederlandse volk gebeurt. Als ik zie dat Nederlanders worden blootgesteld aan dezelfde gevaren als waar wij zo onder hebben geleden.”
Hoofddoek

Kayvantash is één van die niet-westerse allochtonen die pleiten voor een beperking van de immigratie naar ons land. „Ik ben tegen immigratie uit moslimlanden”, zegt ze zonder omhaal. „Of het nou Iraniërs, Irakezen, Syriërs of Afghanen zijn, het merendeel van hen heeft geen enkele ervaring met open, vrije samenlevingen. Hoe kun je aan een Afghaanse man, die nog nooit een vrouw heeft gezien zonder hijab (hoofddoek – red.), uitleggen dat schaars geklede westerse vrouwen geen hoeren zijn? Die man heeft geen idee, die moet nog een hele ontwikkeling doormaken. Het is niet hun schuld, maar veel van die mensen komen nu eenmaal uit veel primitievere culturen, met normen en waarden die haaks staan op die in het Westen. Toen de sjah ooit werd gevraagd waarom hij zo streng optrad tegen islamisten en marxisten, antwoordde hij: ’Ik zal me gedragen als de koning van Zweden, als mijn mensen zich als Zweden gedragen’.”

"Ik ben tegen immigratie uit moslimlanden"

Overigens, vindt Kayvantash, moet Nederland wel asiel blijven geven aan ’echte politieke vluchtelingen’. „Maar veel immigranten komen hier binnen op oneigenlijke gronden. Dat verbaast me zo in Nederland, die welwillendheid is ongetwijfeld goedbedoeld, maar Nederlanders hebben vaak geen idee met wie ze te maken hebben.”

Katiana Kayvantash’ vader, een officier in het leger van de sjah, vluchtte eveneens, eerst naar Frankrijk; later kwam hij naar zijn dochter in Nederland, bij wie hij zou sterven. „Mijn moeder bleef in Iran, mijn oudere zuster is daar ook weer naar teruggegaan. Ik heb een heel diverse familie: ongelovigen, moslims.” Haar vader wilde in Nederland worden begraven. „Hij wilde niet naar Iran zolang de geestelijken daar aan de macht zijn. Mijn familie in Iran wilde dat ik hem terugstuurde. Ik zei: daar heb ik niks mee te maken, ik vervul zijn laatste wens. Sindsdien zijn ze boos op me en hebben we geen contact meer.”
’Ik ben niet bang’

Kayvantash ging in Nederland aan de slag als administratief medewerkster, groeide door als secretaresse en werd uiteindelijk integratie-adviseur, trainer en coach. „Ik heb al die jaren met allochtonen gewerkt. Dus als mensen mij een racist of xenofoob noemen, moet ik lachen. Op mijn werk heb ik ze ook vaak ontmoet, islamitische mannen die nare dingen zeggen: ’Zuster, je bent toch moslima, waarom draag je geen hoofddoek?’ Dan antwoord ik: ’Ik ben een Perzische vrouw en ongelovig’. Ik ben niet bang om daarvoor uit te komen.”

"Ik geloof niet in een gematigde, moderne islam, zoals die linkse mensen"

Tegenwoordig schrijft ze columns, waarin ze regelmatig waarschuwt tegen wat zij ziet als een verbond tussen ’links en de islamisten’. „Ik geloof niet in een gematigde, moderne islam, zoals die linkse mensen. Wat betekent dat dan? Dat je niet in de woorden van de profeet gelooft, dat je niet vast en bidt, dat je alcohol drinkt? Ik vind dat verhaal niet te verkopen.”

Katiana Kayvantash vreest dat ze ooit ook Nederland zal moeten verlaten. „Je mag al nauwelijks kritiek hebben op de islam, want dan ben je een islamofoob en een racist. En het wordt steeds erger, het lijkt wel een syndroom. Moslims worden aan alle kanten verdedigd, maar waar is de steun voor andere allochtonen, voor christenen, afvalligen, Joden, ongelovigen? Daar hoor je nooit iemand over.”
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2020, 18:30   #2
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarom zouden de imams in landen als Irak, Iran, Afghanistan, ... geen opdrachthouders naar hier sturen, met een missie?
Missie: geld inzamelen voor de goede zaak thuis?
Missie: de islam verspreiden?
Zelfs terreur zaaien als daartoe eens een bericht komt?

Lees wat Katiana Kayvantash er van vindt:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1497...823IqByfiVJIPE
Ik ben het voor de volle honderd procent eens met Katiana Kayvantash
Andere tekst die dezelfde richting uitgaat...

https://sceptr.net/2020/02/expert-is...-voortbrengen/

Expert: “Islamistische wijken zullen altijd geweld voortbrengen”

De krant De Morgen bracht een opzienbarend interview met de Franse Midden-Oosten-kenner Bernard Rougier. Dit naar aanleiding van zijn nieuwste boek, 'les territoires conquis...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2020, 18:39   #3
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.226
Standaard

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180703_03596781

Citaat:
De Belgische veiligheidsdiensten geloven dat het Iraanse koppel uit Wilrijk dat in Parijs een aanslag wilde plegen, wel degelijk door het Iraanse regime als spionnen naar Europa werden gestuurd. Ze moesten asiel aanvragen, en zich jarenlang als ‘slapende cel’ gedeisd houden. Dat Amir S. (38) en zijn vrouw Nasimeh N. (33) werden bedreigd en onder druk gezet, dat geloven ze niet meer.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2020, 08:47   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Hoeveel procent vd vluchtelingen zijn gestuurd met een missie?

Allemaal!

Er zijn landen waar juist niets aan de hand is waar ze met zen allen toch maar richting de EU trekken dan denk je???

Ik 'durf' nog altijd denken dat de meeste van de 'oorlogen' waar sommigen met te maken hebben in hun eigen landen gewoon in scene gezet zijn een totaal andere reden hebben.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2020, 08:50   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Ik durf hopen dat dit niet zo is.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be