Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Heeft CD&V nog een toekomst?
Ja 13 35,14%
Neen 24 64,86%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 23 september 2003, 22:43   #61
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Het zou goed kunnen dat dat uiteindelijk tot seperatisme komt, maar dan geleidelijk aan, en niet zo abrupt van vandaag op morgen waarvoor het VB en de NVA pleiten. U kan trouwens moeilijk ontkennen dat er emotionele argumenten bij het VB (en de NVA) zijn, het gaat altijd om "de franstaligen, de Vlaamse Leeuw, de Ijzewake, de Guldensporenslag etc. etc.
Alle academici volgen ons studiewerk. Zo emotioneel zullen we wel niet zijn zekers? nooit gehoord van het lambermont? Wie heeft uw partij op andere gedachten gebracht om tegen dat akkoord te stemmen?
Jullie vallen allemaal onze stellingen aan maar ge gebruikt de inhoud van ons programma om aan politiek te doen.
giserke is offline  
Oud 24 september 2003, 08:43   #62
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Giserke, ik wil nu niet vervelend doen, maar het is 'academicus' in het enkelvoud, en 'academici' in het meervoud.
luc broes is offline  
Oud 24 september 2003, 14:06   #63
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Seba, ik herhaal nogmaals mijn vraag:

Misschien kan u een voorbeeld geven van waar confederalisme niet tot separatisme geleid heeft en een huidige confederale staat?


Vervolgens: de N-VA wil ook niet abrupt de onafhankelijkheid uitroepen, ze willen eerst delen zoals mobiliteit, kinderbijslag etc. transfereren naar de regio's. Zoveel verschil is er niet tss CD&V en N-VA
Bruno* is offline  
Oud 24 september 2003, 14:21   #64
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Seba, ik herhaal nogmaals mijn vraag:

Misschien kan u een voorbeeld geven van waar confederalisme niet tot separatisme geleid heeft en een huidige confederale staat?


Vervolgens: de N-VA wil ook niet abrupt de onafhankelijkheid uitroepen, ze willen eerst delen zoals mobiliteit, kinderbijslag etc. transfereren naar de regio's. Zoveel verschil is er niet tss CD&V en N-VA
Ik dacht dat de VS een confederale staat is en Engeland (Wales)
giserke is offline  
Oud 24 september 2003, 16:19   #65
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Seba, ik herhaal nogmaals mijn vraag:
Misschien kan u een voorbeeld geven van waar confederalisme niet tot separatisme geleid heeft en een huidige confederale staat?
Vervolgens: de N-VA wil ook niet abrupt de onafhankelijkheid uitroepen, ze willen eerst delen zoals mobiliteit, kinderbijslag etc. transfereren naar de regio's. Zoveel verschil is er niet tss CD&V en N-VA
Tacitus, ik meen te weten dat, tot overmaat van de 'ramp' de VLD ook in die richting evolueert. Karel De Gucht zei: België zal verdampen.
Ik vrees, de enige waar je echt nog kunt op rekenen is Agalev, dat bijna van de kaart geveegd werd.
Het ziet er dus goed uit!
luc broes is offline  
Oud 24 september 2003, 17:37   #66
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Seba, ik herhaal nogmaals mijn vraag:
Misschien kan u een voorbeeld geven van waar confederalisme niet tot separatisme geleid heeft en een huidige confederale staat?
Vervolgens: de N-VA wil ook niet abrupt de onafhankelijkheid uitroepen, ze willen eerst delen zoals mobiliteit, kinderbijslag etc. transfereren naar de regio's. Zoveel verschil is er niet tss CD&V en N-VA
Tacitus, ik meen te weten dat, tot overmaat van de 'ramp' de VLD ook in die richting evolueert. Karel De Gucht zei: België zal verdampen.
Ik vrees, de enige waar je echt nog kunt op rekenen is Agalev, dat bijna van de kaart geveegd werd.
Het ziet er dus goed uit!
karel deklucht plooit voor de eerste beste uitspraal van de PS
giserke is offline  
Oud 25 september 2003, 18:38   #67
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Seba, ik herhaal nogmaals mijn vraag:

Misschien kan u een voorbeeld geven van waar confederalisme niet tot separatisme geleid heeft en een huidige confederale staat?


Vervolgens: de N-VA wil ook niet abrupt de onafhankelijkheid uitroepen, ze willen eerst delen zoals mobiliteit, kinderbijslag etc. transfereren naar de regio's. Zoveel verschil is er niet tss CD&V en N-VA
Ik dacht dat de VS een confederale staat is en Engeland (Wales)

Amerika heeft een BURGEROORLOG uitgevochten om geen confederale Staat te zijn.
Bruno* is offline  
Oud 26 september 2003, 12:33   #68
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Deze is grappig: Over 22 dagen leveren wij samen het bewijs dat niet alleen CD&V, maar heel Vlaanderen een alternatief wil. Dat Vlaanderen op een betrouwbare manier wil bestuurd worden. Dat Vlaanderen de paars-groene chaos en de besluiteloosheid meer dan beu is.(...)Ik ben er klaar voor. Jullie zijn er klaar voor.
CD&V staat er weer."
(S. Declerck 26 april)
Bruno* is offline  
Oud 26 september 2003, 18:50   #69
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Vervolgens: de N-VA wil ook niet abrupt de onafhankelijkheid uitroepen, ze willen eerst delen zoals mobiliteit, kinderbijslag etc. transfereren naar de regio's. Zoveel verschil is er niet tss CD&V en N-VA
Ik het voornamelijk over het VB

Citaat:
Deze is grappig: Over 22 dagen leveren wij samen het bewijs dat niet alleen CD&V, maar heel Vlaanderen een alternatief wil. Dat Vlaanderen op een betrouwbare manier wil bestuurd worden. Dat Vlaanderen de paars-groene chaos en de besluiteloosheid meer dan beu is.(...)Ik ben er klaar voor. Jullie zijn er klaar voor.
CD&V staat er weer."
Hoeveel mensen die zoals ons echt begaan zijn met politiek stemmen nog op de VLD: zij hebben het voordeel dat ze alle "domme" rechtse kiezers binnenrijven, terwijl het VB alle proteststemmen binnenrijft, waardoor de CD&V dubbel verliest. Als die VB'ers nu eens gaan inzien dat het VB helemaal niet de kracht heeft om ooit deftig te gaan besturen, zal daar weinig aan veranderen.
Seba is offline  
Oud 26 september 2003, 18:59   #70
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Deze is grappig: Over 22 dagen leveren wij samen het bewijs dat niet alleen CD&V, maar heel Vlaanderen een alternatief wil. Dat Vlaanderen op een betrouwbare manier wil bestuurd worden. Dat Vlaanderen de paars-groene chaos en de besluiteloosheid meer dan beu is.(...)Ik ben er klaar voor. Jullie zijn er klaar voor.
CD&V staat er weer."



Hoeveel mensen die zoals ons echt begaan zijn met politiek stemmen nog op de VLD: zij hebben het voordeel dat ze alle "domme" rechtse kiezers binnenrijven, terwijl het VB alle proteststemmen binnenrijft, waardoor de CD&V dubbel verliest. Als die VB'ers nu eens gaan inzien dat het VB helemaal niet de kracht heeft om ooit deftig te gaan besturen, zal daar weinig aan veranderen.
CD&V mikt dus op die 0% intelligentsia
Bruno* is offline  
Oud 26 september 2003, 19:25   #71
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antwerpenaar
CD&V zou zich beter bezig houden met het geven van de eigen hefbomen voor Groot-Antwerpen, zie: http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=6177
Hoor ik daar een Antwerpse air?
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline  
Oud 28 september 2003, 13:09   #72
El Cid
Gouverneur
 
El Cid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 september 2003
Locatie: België
Berichten: 1.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
De Vlaamse (of Waalse) belangen hebben sowieso geen toekomst, het Vl-nationalistisch kiezerspubliek kalft zienderogen af, behalve de VB-stemmers (malcontenten, racisten). De Ijzerbedevaart en -wake trekken nauwelijks nog toeschouwers. Er is totaal geen consensus over Vlaamse autonomie, laat staan onafhankelijkheid, noch onder de partijen en zeker niet onder de mensen die zich nog steeds Belg voelen. De enige relevante staatsvorming is die van Europa.
Neen, want dat betekent het einde van België. Maak alstublieft niet die fout om Europa op te hemelen, want dat is even anti-Belgisch als een stem op NV-A en Vlaams Blok.
El Cid is offline  
Oud 28 september 2003, 13:12   #73
El Cid
Gouverneur
 
El Cid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 september 2003
Locatie: België
Berichten: 1.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Seba, ik herhaal nogmaals mijn vraag:

Misschien kan u een voorbeeld geven van waar confederalisme niet tot separatisme geleid heeft en een huidige confederale staat?


Vervolgens: de N-VA wil ook niet abrupt de onafhankelijkheid uitroepen, ze willen eerst delen zoals mobiliteit, kinderbijslag etc. transfereren naar de regio's. Zoveel verschil is er niet tss CD&V en N-VA
Ik dacht dat de VS een confederale staat is en Engeland (Wales)

Amerika heeft een BURGEROORLOG uitgevochten om geen confederale Staat te zijn.
Fout. De Zuidelijke Staten hebben zich afgescheiden en vormden een confederatie, en die voerden intern geen burgeroorlog. Die voerden een burgeroorlog met het Noorden van de (hoe kan het ook anders) nationalist Abraham Lincoln.
El Cid is offline  
Oud 28 september 2003, 13:13   #74
El Cid
Gouverneur
 
El Cid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 september 2003
Locatie: België
Berichten: 1.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Seba, ik herhaal nogmaals mijn vraag:
Misschien kan u een voorbeeld geven van waar confederalisme niet tot separatisme geleid heeft en een huidige confederale staat?
Vervolgens: de N-VA wil ook niet abrupt de onafhankelijkheid uitroepen, ze willen eerst delen zoals mobiliteit, kinderbijslag etc. transfereren naar de regio's. Zoveel verschil is er niet tss CD&V en N-VA
Tacitus, ik meen te weten dat, tot overmaat van de 'ramp' de VLD ook in die richting evolueert. Karel De Gucht zei: België zal verdampen.
Ik vrees, de enige waar je echt nog kunt op rekenen is Agalev, dat bijna van de kaart geveegd werd.
Het ziet er dus goed uit!
karel deklucht plooit voor de eerste beste uitspraal van de PS
Eenheidspartijen en het is opgelost.
El Cid is offline  
Oud 28 september 2003, 13:42   #75
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Wat denkt u dat de B.U.B. is? Vergeet CDenV, VLD, Spirit en de rest van de particratie.
Hans1 is offline  
Oud 28 september 2003, 13:44   #76
El Cid
Gouverneur
 
El Cid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 september 2003
Locatie: België
Berichten: 1.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Wat denkt u dat de B.U.B. is? Vergeet CDenV, VLD, Spirit en de rest van de particratie.
Op wie denkt u dat ik ga stemmen? BUB! Als ze een deftig programma hebben, want nu is het niet veel soeps.
El Cid is offline  
Oud 28 september 2003, 17:50   #77
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Waarom geeft u dan niet wat suggesties waar we ons programma zouden moeten aanpassen?
Bruno* is offline  
Oud 28 september 2003, 18:06   #78
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Wat denkt u dat de B.U.B. is? Vergeet CDenV, VLD, Spirit en de rest van de particratie.
Die tesamen wel een Vlaamse meerderheid vormen. Vlaams parlement: 31 zetels CD&V, 29 zetels VLD, 4 zetels spirit.


groetjes Thomas
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline  
Oud 28 september 2003, 18:21   #79
El Cid
Gouverneur
 
El Cid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 september 2003
Locatie: België
Berichten: 1.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Waarom geeft u dan niet wat suggesties waar we ons programma zouden moeten aanpassen?
Zeker, graag!

Dat startinkomen voor elke Belg is een slecht idee. Dat zal enkel de vlaamsnationalisten in de kaart spelen. U weet wel hoe nefast links is voor België, dat ontstaan is als een katholiek en liberaal land. Een partij die overigens met denkpistes werkt, doet mij ook in de haren krabben.

De verplichte tweetaligheid is ook een fout. Het Nederlands als bindmiddel onder de Belgen zou werkelijk rekening houden met de natievormende factor taal, met respect voor het Frans, het Duits en het Luxemburgs uiteraard.

Ik lees veel te weinig over fiscaliteit en economie, en wat er staat doet veel te veel aan Vivant denken. Ook over ruimtelijke ordening lees ik niets. Ook over migranten lees ik niets, drugs evenmin. Alles lijkt geconcentreerd op België unitair maken. Dat is goed, verdomd goed zelfs, maar in zijn geheel ontoereikend.

U kan dit gewoon negeren of goed praten, maar zou het niet heilzamer zijn voor de BUB er aan te werken?
__________________
[size=7][/size]
[size=7]België is en blijft[/size]
El Cid is offline  
Oud 28 september 2003, 19:03   #80
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Dat startinkomen voor elke Belg is een slecht idee. Dat zal enkel de vlaamsnationalisten in de kaart spelen. U weet wel hoe nefast links is voor België, dat ontstaan is als een katholiek en liberaal land. Een partij die overigens met denkpistes werkt, doet mij ook in de haren krabben.
We bedoelen met 'denkpiste' dat het geen conditio sine qua non is. Ik denk niet dat het startinkomen links is, het is net de synthese tussen links & rechts. Bovendien werken we dat punt nu bij.

Citaat:
De verplichte tweetaligheid is ook een fout. Het Nederlands als bindmiddel onder de Belgen zou werkelijk rekening houden met de natievormende factor taal, met respect voor het Frans, het Duits en het Luxemburgs uiteraard.
Interessante denkpiste, maar in een land met 3.000.000 Franstaligen kun je moeilijk het Frans uitschakelen.

Citaat:
Ik lees veel te weinig over fiscaliteit en economie, en wat er staat doet veel te veel aan Vivant denken. Ook over ruimtelijke ordening lees ik niets. Ook over migranten lees ik niets, drugs evenmin. Alles lijkt geconcentreerd op België unitair maken. Dat is goed, verdomd goed zelfs, maar in zijn geheel ontoereikend.
Wij hebben over de inhoud van het vernieuwd programma een debat in december. Ik kan u alvast mijn voorstellen meegeven, aangaande de door u aangekaarte problematiek (tweetalig bijwijlen):
-Startinkomen voor iedere Belg/Salaire de départ pour chaque Belge (Europeaan/Européen)
-Gelijkheid tussen werknemer en zelfstandige/Egalité entre travailleur et indépendant
-Afschaffing van de lasten op arbeid/Suppression des charges sur le travail
-Afschaffing zwartwerk/Suppression du travail en noir
-Lastenopheffing op buitenlandse ondernemingen onder voorwaarden (min. 65% Belgische arbeiders)/Levée des charges sur les entreprises étrangères sous condition (min. 65% de travailleurs belges)

-Reorganisatie fiscale amnestie ifv banken (3% buitenlandse banken, 0% Belgische)/ Réorganisation de l’amnestie fiscale ifc banques (3% étrangères/0% belges)
-Heroprichting van een nieuwe, winstgevende luchtvaartmij./Création d’un nouvelle compagnie aérienne rentable
-Inkrimping ambtenarij/Diminution du fonctionnariat
-Corruptie bij vakbonden aanpakken/poursuivre la corruption dans les syndicats
-Betere dienstverlening bij de Post, verlaging van tarieven/Meilleur service de poste, diminution des tarifs
-Afschaffing van het illegaal copiëren; Copiëren is een recht, de cd/dvd-leveranciers moeten ervoor zorgen dat hun product klantvriendelijker is/ Suppression des copies illegaux; Copier est un droit, les fournisseurs de cd doivent veiller �* ce que leurs produits sont plus conviviaux �* l’égard du consommateur
-Personeelskwaliteit in klantvriendelijke overheidsbedrijven/Qualité du personnel dans des entreprises publiques plus conviviales
-Vereenvoudiging justitie
-Oprichting speciale korpsen voor probleemwijken
-Illegalen het land uit (uitzondering politieke vluchtelingen)
-Meer en betere fietspaden
-geen rijbewijs met punten
-geen onbemanda camera's
-Inburgeringscursus
-Verantwoorde aanpak vluchtelingen
-Allochtonen (of mensen die nog geen 10 jaar Belg zijn) het land uit na 2 zware misdrijven
Bindend referendum op alle niveaus
Status-quo monarchie
Afschaffing partijfinanciering voor extremistische partijen
Naast zetelmeerderheid ook stemmenmeerderheid
Partijfinanciering terugschroeven
Strijd tegen particratie
Depolitisering openbare omroepBehoud stemplicht op 18
Neen aan vreemdelingenstemrecht
-Verdubbeling straf bij recidivisme
Bruno* is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be