Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 oktober 2019, 16:13   #41
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Om dergelijke huwelijken te verbieden moet men eerst erkennen dat de culturen fout zitten.
Men zou dan een wettelijk kader creeren win racisme en discininatie tegenover andere culturen gerechtvaardigd is.
Demir zou dus moeten toegeven dat er iets grondig fout zit bij de allochtones cultuur.
En ze moet dan ook toegeven dat die culturen hier niet thuishoren.
Toegeven dat die culturen, of wat ervoor moet doorgaan, hier niet thuishoren is al lang niet meer een vraag maar een vaststelling. En wat hier niet thuishoort moet maar weer verdwijnen. We hebben evenveel te verwachten van de islam als destijds van de nazi's...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 16:31   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Demir is boos??

dat Demir eens wat maatregelen treft.

zulke huwelijken automatisch nietig verklaren, families die zulke praktijken tolereren met z'n allen uitwijzen. Boetes die hoger zijn dan gelijk welke bruidschat whatever, maar dat ze iets doet ipv boos te zijn.
Demir is geen federaal minister.
Maar misschien wordt Magnette wel onze premier:

https://www.standaard.be/cnt/dmf20191023_04680167


Citaat:
Magnette draagt politie op uitwijzing Albanese familie niet uit te voeren

Vandaag om 16:26 door (wwi)

Magnette draagt politie op uitwijzing Albanese familie niet uit te voeren
Paul Magnette. Foto: Photo News
Burgemeester van Charleroi en PS-voorzitter Paul Magnette heeft zijn lokale politie opgedragen om een uitwijzingsbevel voor een Albanese familie niet uit te voeren, schrijven Le Soir en de kranten van Sudpresse. Magnette maakte de beslissing zelf bekend in de gemeenteraad.

Het gaat om een familie met drie kinderen die al acht jaar in Charleroi verblijft. De familie kwam naar België omdat de vader een levertransplantatie nodig had die in zijn eigen land onmogelijk was. Nadien bleef hij medicatie nodig hebben om een normaal leven te leiden, maar volgens Vreemdelingenzaken is hij nu voldoende hersteld om te kunnen terugkeren.

In Charleroi is al actie gevoerd om het gezin te laten blijven, onder meer door de scholen waar de kinderen les volgen. Magnette toonde zich gevoelig voor hun argumenten en verbood de politie om in te grijpen. Volgens hem zou een uitwijzing een verstoring van de openbare orde kunnen veroorzaken.

Het kabinet van minister van Asiel en Migratie Maggie De Block (Open VLD) kwam de beslissing te weten via de pers, zonder dat Magnette zelf haar op de hoogte bracht. De Block is ontstemd: ‘een burgemeester die een familie aanmoedigt om illegaal in België te verblijven en die aankondigt dat hij zijn politie verbiedt om een uitwijzingsbevel uit te voeren, gaat zijn boekje te buiten.’
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 16:34   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het feit dat dit nu groot in de kranten verschijnt, bewijst net dat het een uitzondering aan het worden is.

sommigen blijven steken in hun conservatief gedachtegoed, dat is blijkbaar niet alleen bij de VB'ers van deze wereld blijkbaar maar ook bij sommige moslims.
Maak gauw een mail naar het Vlaams Comité voor Persprijzen.
Die gazet heeft het allerlaatste geval van uithuwelijking in Vlaanderen ontdekt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 16:36   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
In dit geval is het ook Aisha zelf die iets aan haar situatie doet. En zo moet het, want België is groot en vrij genoeg, begrijp je? Of ze trouwt met haar neef, ofwel niet. De keuze en oplossingen liggen bij haar.
Ik wil niet dat mijn land evolueerde naar iets waar dergelijke toestanden bestaan.
Ik wil zo'n mensen niet als buren hebben. Of hun kinderen bij mijn kleinkinderen in dezelfde klas.

Godsdienst is foei. Het wordt hier nogmaals bewezen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 16:58   #45
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Toegeven dat die culturen, of wat ervoor moet doorgaan, hier niet thuishoren is al lang niet meer een vraag maar een vaststelling. En wat hier niet thuishoort moet maar weer verdwijnen. We hebben evenveel te verwachten van de islam als destijds van de nazi's...
Met jouw mentaliteit zouden we waarschijnlijk het geschrift niet eens kennen.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 16:59   #46
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
En laat dat nu juist een enorm groot struikelblok zijn om dat toe te willen geven.
Inderdaad.
Dat toegeven is niet politiek correct.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 17:06   #47
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Toegeven dat die culturen, of wat ervoor moet doorgaan, hier niet thuishoren is al lang niet meer een vraag maar een vaststelling. En wat hier niet thuishoort moet maar weer verdwijnen. We hebben evenveel te verwachten van de islam als destijds van de nazi's...
De nagel op de kop !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 19:21   #48
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik wil niet dat mijn land evolueerde naar iets waar dergelijke toestanden bestaan.
Ik wil zo'n mensen niet als buren hebben. Of hun kinderen bij mijn kleinkinderen in dezelfde klas.

Godsdienst is foei. Het wordt hier nogmaals bewezen.
Dan moest je maar harder je best doen om de generatie van m'n ouders te integreren.

Maar troost u, op en top Vlaams nationalisten zijn ook niet mijn ideale buren en mede-burgers.

Godsdienst is de toekomst.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 19:30   #49
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dan moest je maar harder je best doen om de generatie van m'n ouders te integreren.

Maar troost u, op en top Vlaams nationalisten zijn ook niet mijn ideale buren en mede-burgers.

Godsdienst is de toekomst.
Vandaar dat de kerken leeglopen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 19:30   #50
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Maar hun achtergrond mag niet primeren op de achtergrond van het land waar ze vrijwillig naar uitgeweken zijn... en dat is nogthans het doel van de meeste moslims...
Mijn beste, het gaat niet om het primeren van achtergronden maar de afwezigheid van de achtergrond van het 'gastland' om het zo te zeggen. Je gaat me niet zo warm voor bv de scouts kunnen maken als een Vlaams kind. Simpelweg omdat het niet leeft bij ons. Vakantiekamp kan mss nog wel (als opvang in het geval van werkende ouders). Maar de tijd die m'n kind in de scouts zou spenderen kan ze beter in de islamlessen van de moskee steken.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 23 oktober 2019 om 19:31.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 20:10   #51
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Mijn beste, het gaat niet om het primeren van achtergronden maar de afwezigheid van de achtergrond van het 'gastland' om het zo te zeggen. Je gaat me niet zo warm voor bv de scouts kunnen maken als een Vlaams kind. Simpelweg omdat het niet leeft bij ons. Vakantiekamp kan mss nog wel (als opvang in het geval van werkende ouders). Maar de tijd die m'n kind in de scouts zou spenderen kan ze beter in de islamlessen van de moskee steken.
Oh ja de enige achtergrond is God en zijn profeet die alle moslims al duizende jaren verdeeld en tegen elkaar opzet...
Achtergrond voor mensen zonder kop???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 20:24   #52
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dan moest je maar harder je best doen om de generatie van m'n ouders te integreren.

Maar troost u, op en top Vlaams nationalisten zijn ook niet mijn ideale buren en mede-burgers.

Godsdienst is de toekomst.
Of de generatie van uw ouders hadden beter hun best moeten doen om te willen integreren.

Laatst gewijzigd door alberto : 23 oktober 2019 om 20:26.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 20:52   #53
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Met jouw mentaliteit zouden we waarschijnlijk het geschrift niet eens kennen.
Je zou nog verbaasd staan hoeveel van de recente nieuwkomers effectief het geschrift niet kennen.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 20:54   #54
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dan moest je maar harder je best doen om de generatie van m'n ouders te integreren.

Maar troost u, op en top Vlaams nationalisten zijn ook niet mijn ideale buren en mede-burgers.

Godsdienst is de toekomst.
Als ook onze regering en de EU-leiders dat nou eens zouden willen inzien, dan zouden ze misschien eindelijk de juiste maatregelen nemen.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen

Laatst gewijzigd door No Apologies : 23 oktober 2019 om 20:59.
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 20:54   #55
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Je zou nog verbaasd staan hoeveel van de recente nieuwkomers effectief het geschrift niet kennen.
Tuurlijk dat ze het geschrift niet kennen, maar de verdwazing die er wordt rondgestrooid door hun imams die kennen ze wel hoor...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2019, 00:20   #56
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Mijn beste, het gaat niet om het primeren van achtergronden maar de afwezigheid van de achtergrond van het 'gastland' om het zo te zeggen. Je gaat me niet zo warm voor bv de scouts kunnen maken als een Vlaams kind. Simpelweg omdat het niet leeft bij ons. Vakantiekamp kan mss nog wel (als opvang in het geval van werkende ouders). Maar de tijd die m'n kind in de scouts zou spenderen kan ze beter in de islamlessen van de moskee steken.
Waar ze leren dat de man zijn vrouw mag slaan.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2019, 00:22   #57
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Of de generatie van uw ouders hadden beter hun best moeten doen om te willen integreren.
Doet me denken aan islam lover Somers die zegt dat WIJ allemaal ons best moeten doen om te integreren.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2019, 05:24   #58
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Je zou nog verbaasd staan hoeveel van de recente nieuwkomers effectief het geschrift niet kennen.
Je zou zelfs verbaasd kunnen zijn hoeveel oudkomers het geschrift niet kennen.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2019, 06:22   #59
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Je zou zelfs verbaasd kunnen zijn hoeveel oudkomers het geschrift niet kennen.
ja, en?
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2019, 07:22   #60
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Godsdienst is de toekomst.
Jammer genoeg wel ja, het zijn de religioten die de meeste kinderen maken

Vergeet echter niet dat het de ongelovigen en hun wetenschap zijn die hen allemaal in leven houdt, als wij wegvallen (en dat is aan het gebeuren) dan mogen religioten hun expansie ook wel vergeten.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be