Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 19 september 2003, 18:45   #21
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
En Vivant neo-liberaal? Oink???????
Troost u Tantist.
Sommigen bestempelen Vivant als communisten......
Links is het wel, of hoe kun je anders een herverdelingseconomie noemen?
Extreem-linkse- iberalen.
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline  
Oud 19 september 2003, 21:48   #22
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Links is het wel, of hoe kun je anders een herverdelingseconomie noemen?
Extreem-linkse- iberalen.
Herverdelingseconomie, waar? Is een basisinkomen een vorm van herverdeling?
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 19 september 2003, 21:52   #23
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Links is het wel, of hoe kun je anders een herverdelingseconomie noemen?
Extreem-linkse- iberalen.
Herverdelingseconomie, waar? Is een basisinkomen een vorm van herverdeling?
Ergens wel ja, een zeer vreemde vorm van herverdelen. Zelfs de liberalen durven niet voorstellen dat de miljardair maandelijks 40,000 BEF inkomen van de staat moet krijgen en de landloper net evenveel.

Voor mij is dit de eerlijke manier van verdelen, maar ik denk niet dat er daar het veel mee eens zijn.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 19 september 2003, 22:20   #24
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Voor mij is dit de eerlijke manier van verdelen, maar ik denk niet dat er daar het veel mee eens zijn.
Ik wel
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 20 september 2003, 06:24   #25
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Idem.

Maar er zijn helaas nogal wat hindernissen die eerst genomen moeten worden.
Het basisinkomen is als het ware de afronding van het geheel.

Denk maar even aan de kommedie die nu word opgevoerd door onze hooggeleerde heren. Ik weet zo al wat er uit de bus gaat komen.
Afbraak sociale waarden,
Verhoging winsten van het bedrijfsleven waardoor die geld vrij krijgen om naar de lage loonlanden te verhuizen.
Tegen 2007 op papier minder werkozen door uitsluiting.
In werkelijkheid nog een heel pak meer werklozen.
Dat men niet door heeft dat de opeenvolgende regeringen de laatste 30 jaar steeds maar hetzelfde scenario laten lopen, telkens verpakt in een ander papiertje maar verder indentiek aan het voorgaande plan.
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline  
Oud 20 september 2003, 08:32   #26
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Voor mij is dit de eerlijke manier van verdelen, maar ik denk niet dat er daar het veel mee eens zijn.
Ik wel
Ik heb dat hier al veel gezegd: Je kan dat maar pas bereiken als je dat in gans Europa doet.
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline  
Oud 20 september 2003, 12:01   #27
PO
Schepen
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Berichten: 466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Nou ja. Vivant is een partij van 13 in een dozijn. Brengt dus geen echte uitvoerbare vernieuwingen en zal dan ook de 5% drempel nooit halen. Het is zo dat wanneer je een nieuwe partij opricht en je maakt je al zorgen over deze drempel kan je er beter niet aan beginnen want het betekend gewoon dat je zelf al zeker weet dat je partijprogramma waardeloos is.
In 1997/98 was er van een kiesdrempel natuurlijk nog geen sprake, en moest Vivant zich daar geen zorgen over maken.
Vivant heeft door de starre houding van haar voorzitter, enorm véél kansen laten liggen om daadwerkelijk invloed te hebben op het Belgisch politiek bestel. Als dat al de bedoeling mocht zijn geweest?
Waarschijnlijk ook de partij die meer mensen (leden en symphatisanten) verloren heeft dan eender welke partij in België de laatste vijf jaar.
Ook dat is een gegeven waar men niet langs kan kijken.
__________________
Vriendelijke groeten,
PO
PO is offline  
Oud 20 september 2003, 14:44   #28
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PO
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Nou ja. Vivant is een partij van 13 in een dozijn. Brengt dus geen echte uitvoerbare vernieuwingen en zal dan ook de 5% drempel nooit halen. Het is zo dat wanneer je een nieuwe partij opricht en je maakt je al zorgen over deze drempel kan je er beter niet aan beginnen want het betekend gewoon dat je zelf al zeker weet dat je partijprogramma waardeloos is.
In 1997/98 was er van een kiesdrempel natuurlijk nog geen sprake, en moest Vivant zich daar geen zorgen over maken.
Vivant heeft door de starre houding van haar voorzitter, enorm véél kansen laten liggen om daadwerkelijk invloed te hebben op het Belgisch politiek bestel. Als dat al de bedoeling mocht zijn geweest?
Waarschijnlijk ook de partij die meer mensen (leden en symphatisanten) verloren heeft dan eender welke partij in België de laatste vijf jaar.
Ook dat is een gegeven waar men niet langs kan kijken.
Volledig gelijk.
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline  
Oud 20 september 2003, 19:21   #29
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Ik heb dat hier al veel gezegd: Je kan dat maar pas bereiken als je dat in gans Europa doet.
En waarom dan wel? Ondervindt het buitenland daar misschien enige hinder van dat wij een basisinkomen verstrekken aan iedereen die hier woont? En zo ja, waarom zou het dan wel werken wanneer dit in geheel Europa wordt ingevoerd, dient men dit dan niet in de gehele wereld in te voeren alvorens het werken kan?
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 21 september 2003, 04:12   #30
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Voor mij is dit de eerlijke manier van verdelen, maar ik denk niet dat er daar het veel mee eens zijn.
Ik wel
Toch ergens een bodempje inbouwen voor laat ons zeggen de gehandicapten etc. misschien.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 21 september 2003, 04:14   #31
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Voor mij is dit de eerlijke manier van verdelen, maar ik denk niet dat er daar het veel mee eens zijn.
Ik wel
Ik heb dat hier al veel gezegd: Je kan dat maar pas bereiken als je dat in gans Europa doet.
Je kan dat perfect in Belgie alleen invoeren. De enige reden dat ze dat Europees wilden invoeren was omwille van de BTW, en daar is een fiscale mouw aan gepast na lang lobbien van de economisten binnen en buiten Vivant.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 21 september 2003, 09:16   #32
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Ik heb dat hier al veel gezegd: Je kan dat maar pas bereiken als je dat in gans Europa doet.
En waarom dan wel? Ondervindt het buitenland daar misschien enige hinder van dat wij een basisinkomen verstrekken aan iedereen die hier woont? En zo ja, waarom zou het dan wel werken wanneer dit in geheel Europa wordt ingevoerd, dient men dit dan niet in de gehele wereld in te voeren alvorens het werken kan?
We zitten hier nog altijd met veel buitenlandse bedrijven.
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline  
Oud 21 september 2003, 12:37   #33
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Wanneer het systeem alleen in België zou worden ingevoerd moeten we wel de grenzen hermetisch afsluiten. Ik ga nu al bijna alles kopen in duitsland. Dan word het nog meer. Als we het binnen europa invoeren worden die grenzen, relatief gezien, veel korter en dus beter te bewaken.
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be