Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juni 2018, 12:22   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard Ik ben elektrisch gegaan.

Accuheggeschaar gekocht vandeweek.
Prijskaartje: 1/3 = heggeschaar en 2/3 is Accu + reserveaccu + snellader.

Al effe uitgeprobeerd en werkt heel goed, maar hoe het met de autonomie gaat zitten zal ik dit weekend weten...
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 12:31   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Accuheggeschaar gekocht vandeweek.
Prijskaartje: 1/3 = heggeschaar en 2/3 is Accu + reserveaccu + snellader.

Al effe uitgeprobeerd en werkt heel goed, maar hoe het met de autonomie gaat zitten zal ik dit weekend weten...
en t gewicht?

ps was uw vorige op naft dan?

Laatst gewijzigd door Anna List : 20 juni 2018 om 12:31.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 12:35   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en t gewicht?

ps was uw vorige op naft dan?
Met de lichtste batterij 4,4 kg en met de zwaardere 5,4.

Vorige was met snoer. Ik heb getwijfeld tussen accu en benzine. Maar met 2 batterijen kan je ook continu werken, het is stiller en comfortabeler.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 12:36   #4
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Met de lichtste batterij 4,4 kg en met de zwaardere 5,4.

Vorige was met snoer. Ik heb getwijfeld tussen accu en benzine. Maar met 2 batterijen kan je ook continu werken, het is stiller en comfortabeler.
4,4 en 5,4 kg heggeschaar omhoog steken???

Jerommeke, gij!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 12:41   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
4,4 en 5,4 kg heggeschaar omhoog steken???

Jerommeke, gij!
Mijn snoerheggenschaar is ook bijna 4 kg en de benzines zijn ook rond de 5 kg.

Ik Jan Spier zijn

ps. als het te zwaar is kan je de accu ook in een harnas op je rug zetten. Dan is het maar 3 kilo.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 20 juni 2018 om 12:50.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 14:05   #6
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Mijn snoerheggeschaar van Stilh weegt ook 4.2 kg.

Ik heb wel de grotere variant (grote heggen ook).

En ja, dat weegt. Is zo een accuheggeschaar krachtig genoeg om door dikkere takken heen te gaan Dadeemelee ? Mijn huidige is 600 W.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 14:23   #7
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijn snoerheggeschaar van Stilh weegt ook 4.2 kg.

Ik heb wel de grotere variant (grote heggen ook).

En ja, dat weegt. Is zo een accuheggeschaar krachtig genoeg om door dikkere takken heen te gaan Dadeemelee ? Mijn huidige is 600 W.
Ik ga het moeten uitproberen. Het is een 56V batterij en een 2Ah pack gaat 30 min mee. Dus dat zou zo'n 200 W moeten zijn (theoretisch als dat vergelijkbaar is).
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 14:59   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Klinkt als DeWalt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 15:09   #9
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Klinkt als DeWalt.
EGO
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 15:31   #10
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Klinkt als DeWalt.
Eerder als het goedkopere broertje Black&Decker.
200W? Autonomie van 30'?
Net goed om een klein buxushaagje bij te trimmen en dan moet je al opletten dat het niet vastloopt op een dikkere tak net onder de toplaag.

De kans dat dit een haagschaar op benzine in leeftijd overtreft is nagenoeg nihil.
Op het einde van de rit is het twijfelachtig of het wel een milieuvriendelijk keuze was.

Ik wil niet anders dan benzinemodellen.
Mijn elektrische hogedrukreiniger heb ik ook onlangs vervangen door een model op benzine.
Professioneler pomp (pistons ipv axiaal) en makkelijk te vervangen door een pomp van een andere fabrikant indien gewenst, krachtiger (225 bar met 15l/min), goedkoper (indien dezelfde specs) en één haspel minder om op- en af te rollen.

Gezien de hogere levensduur van de benzinemodellen, moet men al een pak benzine opgebruiken om slechter te doen dan een goedkoper elektrisch model dat vaak al na 2-3 jaar op het containerpark gedumpt wordt.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 15:33   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Ik snij mijn buxushagen met de hand.
Mooiste resultaat.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 15:35   #12
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Eerder als het goedkopere broertje Black&Decker.
200W? Autonomie van 30'?
Net goed om een klein buxushaagje bij te trimmen en dan moet je al opletten dat het niet vastloopt op een dikkere tak net onder de toplaag.

De kans dat dit een haagschaar op benzine in leeftijd overtreft is nagenoeg nihil.
Op het einde van de rit is het twijfelachtig of het wel een milieuvriendelijk keuze was.

Ik wil niet anders dan benzinemodellen.
Mijn elektrische hogedrukreiniger heb ik ook onlangs vervangen door een model op benzine.
Professioneler pomp (pistons ipv axiaal) en makkelijk te vervangen door een pomp van een andere fabrikant indien gewenst, krachtiger (225 bar met 15l/min), goedkoper (indien dezelfde specs) en één haspel minder om op- en af te rollen.

Gezien de hogere levensduur van de benzinemodellen, moet men al een pak benzine opgebruiken om slechter te doen dan een goedkoper elektrisch model dat vaak al na 2-3 jaar op het containerpark gedumpt wordt.
Mijn electrische Stihl met snoer verslaat gij toch niet met uw benzinedingske hoor.

Duurder, zwaarder, lawaaieriger, meer onderhoud en slechts 100W meer vermogen.

Voor een grasmachine kan ik begrijpen waarm er wordt gekozen voor benzine, wegens de snoerloosheid. Maar voor een heg is dat veel minder een probleem. Met 50 m kabel geraak ik overal.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 15:41   #13
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Eerder als het goedkopere broertje Black&Decker.
200W? Autonomie van 30'?
Net goed om een klein buxushaagje bij te trimmen en dan moet je al opletten dat het niet vastloopt op een dikkere tak net onder de toplaag.

De kans dat dit een haagschaar op benzine in leeftijd overtreft is nagenoeg nihil.
Op het einde van de rit is het twijfelachtig of het wel een milieuvriendelijk keuze was.

Ik wil niet anders dan benzinemodellen.
Mijn elektrische hogedrukreiniger heb ik ook onlangs vervangen door een model op benzine.
Professioneler pomp (pistons ipv axiaal) en makkelijk te vervangen door een pomp van een andere fabrikant indien gewenst, krachtiger (225 bar met 15l/min), goedkoper (indien dezelfde specs) en één haspel minder om op- en af te rollen.

Gezien de hogere levensduur van de benzinemodellen, moet men al een pak benzine opgebruiken om slechter te doen dan een goedkoper elektrisch model dat vaak al na 2-3 jaar op het containerpark gedumpt wordt.
Uh, ken jij nog andere 56V accu garden tools? Metabo en Stihl gebruiken 36V. En de 2 Ah is het kleinste pack.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 20 juni 2018 om 15:42.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 15:41   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Geen haag, veel simpeler.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 18:54   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Mijn heggeschaar met snoer is een fysisch wonderlijk ding: ze wordt elk jaar zwaarder.

Ik begin bang te worden van dat ding, dus ik ga het verkopen en verhuizen naar een leuk appartement in de buurt van een park waar de gemeente de heggen snoeit.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 19:23   #16
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn heggeschaar met snoer is een fysisch wonderlijk ding: ze wordt elk jaar zwaarder.

Ik begin bang te worden van dat ding, dus ik ga het verkopen en verhuizen naar een leuk appartement in de buurt van een park waar de gemeente de heggen snoeit.
Een appartement Schoof? Dat zou ik niet doen. Beter die heggeschaar nog wat rondzwieren
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 19:25   #17
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik snij mijn buxushagen met de hand.
Mooiste resultaat.
Er zijn zelfs mensen die nog hun gras afrijden met een duw toestel. Of hout staan klieven met een bijl, met de hand brandhout zagen, hun hof omspitten met een spade enz. Waarom niet ? Paleo conservatieve regressie naar een leven in Bokrijk-stijl is niet verboden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 19:28   #18
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn heggeschaar met snoer is een fysisch wonderlijk ding: ze wordt elk jaar zwaarder.

Ik begin bang te worden van dat ding, dus ik ga het verkopen en verhuizen naar een leuk appartement in de buurt van een park waar de gemeente de heggen snoeit.
Ben je echt al zo hoogbejaard ? Heb je een looprekje nodig om nog naar de n-va vergadering te gaan ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 20:09   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er zijn zelfs mensen die nog hun gras afrijden met een duw toestel. Of hout staan klieven met een bijl, met de hand brandhout zagen, hun hof omspitten met een spade enz. Waarom niet ? Paleo conservatieve regressie naar een leven in Bokrijk-stijl is niet verboden.
Maar een buxushaag snij je gewoon het beste manueel en onder bepaalde voorwaarden. Heeft dus niets met techniek te maken. Je bent gewoon niet mee...

(of om een buxushaag naar de kloten te helpen moet je bij mijn buurman zijn )

Citaat:
https://www.tuinadvies.be/artikels/struik_buxus_snoeien

Bij het snoeien van buxus wacht je best tot het een bewolkte dag is. Als je een buxushaag op een warme takjes en de bladeren hebben na het snoeien open wondjes waarlangs bij warm weer veel water kan verdampen. De bovenste bladeren zullen uitdrogen en geelbruin verkleuren wat de buxus een stuk minder mooi maakt. Aangezien buxus niet zo snel groeit zal het een heel tijdje duren vooraleer de haag terug mooi is.

Om de snijwondes zo gaaf mogelijk te maken gebruik je best een goed geslepen manuele heggenschaar. Het spreekt voor zich dat de wondes bij gebruik van een elektrische of motorhaagschaar ruwer zullen zijn. Dit kun je een beetje vergelijken als het afrijden van gras met een messenkooimaaier die het gras afsnijdt tov een cirkelmaaier die het gras afslaat.
Citaat:
Er zijn zelfs mensen die nog hun gras afrijden met een duw toestel.
Idem, moderne duwtoestellen met lithium batterijen is het beste wat er is (voor mij toch)

Diegene die serieus wat achter zijn hebben nog die fossiele trekmaaiers van de 20e eeuw.

Laatst gewijzigd door Micele : 20 juni 2018 om 20:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 21:20   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een appartement Schoof? Dat zou ik niet doen. Beter die heggeschaar nog wat rondzwieren
Mocht ik een onbedwingbare drang voelen om met een heggeschaar of grasmaaier pirouettes te draaien, dan zal ik dat wel doen bij een van mijn kinderen.
Idem dito om met een hond te gaan wandelen.

Vanaf binnenkort dwaal ik alleen nog rond a) al wandelend met mijn heksie perfeksie, b) al motorijdend met mijn bende, c) korte of iets langere vakanties met vlieger of auto, en d) niksend tijdens voldoende maanden onder de Spaanse winterzon.

Maar wel twee zaken:
- op tijd en stond de Vlaamse zaak ondersteunen
- dit forum mede vullen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 20 juni 2018 om 21:22.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be