Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 mei 2019, 13:40   #1
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard De macht van evangelisten; door bril van Haaretz





Artikel https://www.haaretz.com/israel-news/...alem-1.7227246 gaat over verplaatsing van Amerikaanse en Guatemalaanse Ambassade naar en het hoe en het waarom erachter - waarom andere landen nog niet volgen.



Interessant om de koekdiagrammen door te nemen.

*Volgens mij liggen de cijfers van evangelisten in L. Amerika (nog) hoger, nml. niet iedereen heeft zich al uitgeschreven bij de RK en cijfers zijn reeds 6 jaar oud - en bovenal cijfers zijn schattingen..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vertaald uit artikel
Ondertussen zei 82 procent van de Amerikaanse Amerikaanse evangelicals dat ze geloven dat God het Land van Israël "heeft gegeven" aan het Joodse volk - meer dan het dubbele van het percentage Amerikaanse Joden die hetzelfde zeiden (40 procent).

Deze cijfers kunnen verklaren waarom in juni 2018 Trump zei dat evangelische christenen hem dankbaarder zijn voor het verplaatsen van de ambassade dan joden.

De New York Times meldde in december 2017 dat Trump de ambassade heeft verplaatst om zijn evangelische basis te kalmeren.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 14 mei 2019 om 13:51.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 13:44   #2
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Ergens toch van de zotte dat evangelisten zich zo extreem focussen op Israël; terwijl een aanslag in Sri Lanka of Nigeria op kerken hen daarentegen weer geen zier kan schelen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 14 mei 2019 om 13:48.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 14:47   #3
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Interesting...indeed...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 15:29   #4
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ergens toch van de zotte dat evangelisten zich zo extreem focussen op Israël; terwijl een aanslag in Sri Lanka of Nigeria op kerken hen daarentegen weer geen zier kan schelen.
Moslims ook hoor, enkel vanuit het omgekeerde perspectief. En dat er moslims door moslims uitgemoord worden kan ze ook geen zier schelen. Vreemde gedachtegangen zijn er overal.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 23:18   #5
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Hei idee om je geroepen te voelen om een andere godsdienst te eren en dienen, meer dan je eigen geloofsgenoten— doet mij eigenaardiger voorkomen dan de paff muzelman, die eerst anderen afslacht om daarna de messen tegen de eigen uma te richten. Laatste kan ik vreemd genoeg in komen. Wat evangelisten doen daarentegen weer niet. Of weer wel; vergelijkbare patronen zijn te zien bij de cultuurmarxisten. Namelijk andere cultuur eerst en pas 'zij' . 'Wij' kijken ernaar en moedigen aan — aldus cultuurmarxisten. Ergens zal deze kronkel toch te herleiden zijn naar het Christendom? Dergelijke standpunten innemen voor een vreemde religie of cultuur heeft alles weg van laf anarchisme.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 14 mei 2019 om 23:30.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2019, 07:36   #6
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Hei idee om je geroepen te voelen om een andere godsdienst te eren en dienen, meer dan je eigen geloofsgenoten— doet mij eigenaardiger voorkomen dan de paff muzelman, die eerst anderen afslacht om daarna de messen tegen de eigen uma te richten. Laatste kan ik vreemd genoeg in komen. Wat evangelisten doen daarentegen weer niet. Of weer wel; vergelijkbare patronen zijn te zien bij de cultuurmarxisten. Namelijk andere cultuur eerst en pas 'zij' . 'Wij' kijken ernaar en moedigen aan — aldus cultuurmarxisten. Ergens zal deze kronkel toch te herleiden zijn naar het Christendom? Dergelijke standpunten innemen voor een vreemde religie of cultuur heeft alles weg van laf anarchisme.
De evangelisten hebben per slot van rekening één doel: volgens hun visie is het feit dat Israël teruggegeven wordt aan het Joodse volk een profetie die hun eigen heiland (jezus dus) als ultimatieve messias op deze aarde zal laten terugkeren, en van de hele wereld brave Christenen zal maken die allemaal in peis en vree volgens de regels van het evangelische Christendom leven. Ze hemelen dus helemaal geen vreemde religie op, ze zien er enkel gemeenschappelijkheden mee, die een middel voor hun eigen religieuze doel is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2019, 11:35   #7
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
De evangelisten hebben per slot van rekening één doel: volgens hun visie is het feit dat Israël teruggegeven wordt aan het Joodse volk een profetie die hun eigen heiland (jezus dus) als ultimatieve messias op deze aarde zal laten terugkeren, en van de hele wereld brave Christenen zal maken die allemaal in peis en vree volgens de regels van het evangelische Christendom leven. Ze hemelen dus helemaal geen vreemde religie op, ze zien er enkel gemeenschappelijkheden mee, die een middel voor hun eigen religieuze doel is.
Duidelijk. Maar nu vraag ik mij toch af hoe die evangelisten gaan reageren als Israël 100% joods wordt — en na deze transitie de Messias uitblijft. Ergo, hun religieuze doel niet wordt gehaald. Als evangelist zijnde kan je dan of je eigen club verlaten; of de joden de schuld geven dat de belofte niet is waargemaakt?

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 15 mei 2019 om 11:37.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2019, 11:43   #8
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Duidelijk. Maar nu vraag ik mij toch af hoe die evangelisten gaan reageren als Israël 100% joods wordt — en na deze transitie de Messias uitblijft. Ergo, hun religieuze doel niet wordt gehaald. Als evangelist zijnde kan je dan of je eigen club verlaten; of de joden de schuld geven dat de belofte niet is waargemaakt?
Ik gok eerder op het tweede. Ironisch genoeg is zowel de Islam alsook het protestantisme van Maarten Luther daar getuige van.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2019, 11:58   #9
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Diezelfde gok had ik ook al genomen, nu zie ik deze 'bevestigd'.

Zullen de joden blij mee zijn — maar dat is van latere zorg..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 15 mei 2019 om 12:00.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be