Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 maart 2012, 16:10   #21
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter
 
Bert Deckers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Berichten: 2.064
Standaard

Het is één groot complot van Dewinter om boeken te kunnen verkopen.
__________________
Bert Deckers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 18:56   #22
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

De man is een idealist, die gewoon maar zegt waar hij in gelooft. Dat men het in Vlaanderen niet wil horen is te begrijpen... het moet jullie echt de stuipen op het lijf jagen te horen dat we met z'n allen 5x per dag moeten bidden, halal eten, de sharia eigen maken, knielen voor Allaah, .... en dit voor zij die geloven maar ook zij die niet geloven . Maar we weten allen dat de echte angst erin zit dat het net deze boodschap is dat de nieuwe jongeren, de toekomst van dit land, zodanig kan inspireren.

ps: Ik vind het steeds grappig hoe mensen instinctief de neiging hebben om alle nieuwe tegenstanders steevast te kunnen linken aan hun oudere nemisissen. Ik ben er zeker van dat, zoals men hier de AEL/Sharia4belgium wil linken met het VB, ze ook bij het VB hen proberen te ontmaskeren als een constructie van de PVDA. Het geloof van "het is zo, omdat het zo wel moet zijn". Misschien dat de kinderen van de autochtonen beter zullen integreren in het Islamitische Belgie dan men wel zou aannemen...

__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!

Laatst gewijzigd door Raven : 6 maart 2012 om 18:58.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 20:31   #23
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Fouad Belkacem, en zijn sharia4belgium... zijn youtube filmpjes en uitspraken zijn een karikatuur van zichzelf. Mocht ik een gans land willen trollen als "fundamentalist" zou ik het exact zo doen. Volgens mij zijn heel wat van zijn acties zonder meer contra-productief en weet hij dat goed genoeg. Belkacem is imho aandachtsgeil en misbruikt daar zijn godsdienst voor. Maarja daar dient godsdienst dan ook voor...

Anyways, is hij echt of trollt hij gewoon gans Vlaanderen? Het zou me persoonlijk niets verwonderen mocht hij op de loonlijst van het Vlaams Blok staan.
Hij is gewoon een marginaal met een 'achterban' van vijftien persoonlijke fundamentalist-vrienden die men veel meer aandacht geeft dan hij verdient.

Wanneer ik aan Vlaamse Marokkanen de vraag stel wat men van hem vindt, krijg ik steevast één van volgende antwoorden.

- "Hij is een marginaal".
- Schaterlach enkel bij het horen van de naam.

Vrij vertaald: werkelijk niemand in de Marokkaanse gemeenschap neemt hem serieus. (Wat uiteraard de vraag oproept waarom men aan dit typetje zoveel aandacht besteed).


Mijn neven hebben hem trouwens goed gekend als kind (kwam bij hen thuis spelen in de tuin) en hebben er ook wel wat over te vertellen.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 08:44   #24
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Verder nog een reactie op die gast in deze draad die denkt dat er niet extremistische moslims èn/of katholieken bestaan.
Vergeet het.
Ze zijn misschien tijdelijk niet extremistisch, of ze zijn uit praktische overwegingen tijdelijk wat gemodereerder, maar in wezen zijn ze allemaal dezelfde: laat ze los, en ze beginnen iedere andersgezinde te demoniseren, aardig geholpen door wetgeving te doen stemmen die echtscheiding strafbaar maakt, net zoals voorhuwelijkse betrekkingen en overspel, voorbehoedsmiddelen, homosexualiteit, abortus, euthanasie, in vitro fertilisatie, arbeid of plezier op de dag des heren, monokini of bikini, enzovoorts ...
2!!!!!!

Daarom ook mijn vergelijking met hun spiegelbeeldideologie: het nazisme.
Er zullen zeker brave nazi's geweest zijn maar zet ze maar eens in een getto met honderdduizend tegelijk en de dag erna heb je een fakkeltocht.....

Daarom ook vind ik het een belediging voor de miljoenen slachtoffers van het nazisme om nu identiek dezelfde ideologie te katalogeren als "een godsdienst", "niet extremistisch" enz ....
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 10:14   #25
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter
 
Bert Deckers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Berichten: 2.064
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
2!!!!!!

Daarom ook mijn vergelijking met hun spiegelbeeldideologie: het nazisme.
Er zullen zeker brave nazi's geweest zijn maar zet ze maar eens in een getto met honderdduizend tegelijk en de dag erna heb je een fakkeltocht.....

Daarom ook vind ik het een belediging voor de miljoenen slachtoffers van het nazisme om nu identiek dezelfde ideologie te katalogeren als "een godsdienst", "niet extremistisch" enz ....
Heb jij iets tegen fakkeltochten?
__________________
Bert Deckers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 12:24   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Hij is gewoon een marginaal met een 'achterban' van vijftien persoonlijke fundamentalist-vrienden die men veel meer aandacht geeft dan hij verdient.

Wanneer ik aan Vlaamse Marokkanen de vraag stel wat men van hem vindt, krijg ik steevast één van volgende antwoorden.

- "Hij is een marginaal".
- Schaterlach enkel bij het horen van de naam.

Vrij vertaald: werkelijk niemand in de Marokkaanse gemeenschap neemt hem serieus. (Wat uiteraard de vraag oproept waarom men aan dit typetje zoveel aandacht besteed).


Mijn neven hebben hem trouwens goed gekend als kind (kwam bij hen thuis spelen in de tuin) en hebben er ook wel wat over te vertellen.
Ja, ik heb ook wel eens aan individuele Marokkanen wat gevraagd over Bin Laden, je kreeg dan als antwoord dat Bin Laden zelfs geen moslim was.

Niettemin stonden de mensen die me dat verontwaardigde antwoord gaven te juichen en te dansen van plezier toen die vliegtuigen de torens binnenvlogen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 13:21   #27
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Heb jij iets tegen fakkeltochten?
Oeps...eigenlijk niet neen...nu je het zegt...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 7 maart 2012 om 13:23.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 13:36   #28
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een paar bedenkingen:

- als je geneigd bent te geloven dat dat kieken op de loonlijst van het Belang staat, dan ben ik geneigd te geloven - gelet op de naïviteit van de koekendozenaanbidders - dat de BUB ook op die loonlijst staat;
en idem dito voor de communistische partij van de arbeid, wegens hun ongelooflijke aanbidderij van hun pertang waanzinnige ideeën en wegens de hardnekkigheid waarmee ze die blijven aanhangen.

- was jij misschien ook geneigd om te geloven dat de piloten-kapers van 9/11, of van de aanslagen in Londen of Madrid, ook op een soortgelijke maar buitenlandse loonlijst stonden ?

- en die moslims die in hun thuislanden jonge meisjes vermoorden omdat ze naar een school durven gaan, of die verliefd werden op een andere dan die uitverkoren was door hun ouders; of die homo's opknopen ..., staan die beulen ook op extreem-rechtse loonlijsten ?
Ik zeg niet dat ik dat denk.. Het zou me niet verwonderen, dat is genuanceerder. Ik doe geen uitspraak in eender welke richting. Hoogst waarschijnlijk niet, maar uw vergelijking is zonder meer hyperbolisch.

Dat extreem-rechts acties sponsort van zijn vijanden, of deze imiteert is bovendien algemeen geweten. Daarom zeg ik "het zou mij niet verwonderen". Het is een optie, net zoals er een optie is dat hij gewoon een randdebiel is.

Citaat:
Verder nog een reactie op die gast in deze draad die denkt dat er niet extremistische moslims èn/of katholieken bestaan.
Vergeet het.
Ze zijn misschien tijdelijk niet extremistisch, of ze zijn uit praktische overwegingen tijdelijk wat gemodereerder, maar in wezen zijn ze allemaal dezelfde: laat ze los, en ze beginnen iedere andersgezinde te demoniseren, aardig geholpen door wetgeving te doen stemmen die echtscheiding strafbaar maakt, net zoals voorhuwelijkse betrekkingen en overspel, voorbehoedsmiddelen, homosexualiteit, abortus, euthanasie, in vitro fertilisatie, arbeid of plezier op de dag des heren, monokini of bikini, enzovoorts ...
Als ik me niet vergis heeft zowel CD&V als VB een katholieke zuil. De eerste heeft zeer veel dergelijke wetten afgeschaft, en volgens propaganda zou VB die net terug willen. Hierover ga ik me niet verder uitspreken. Het is evenzeer hyperbool. Ik geloof dat de meeste "katholieken" van het type C&E zijn, namelijk Christman and Easter, en voor de rest enkel de waarden aannemen die ze zelf belangrijk vinden.

Niet ieder persoon is strenggelovig en niet ieder persoon neemt klakkeloos de dogmas van zijn godsdienst over. Dat geldt zowel voor christenen van alle strekkingen als voor moslims van alle strekkingen.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 16:31   #29
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Niet ieder persoon is strenggelovig en niet ieder persoon neemt klakkeloos de dogmas van zijn godsdienst over. Dat geldt zowel voor christenen van alle strekkingen als voor moslims van alle strekkingen.
Nazisme is voor u als NVA'er bijgevolg geen probleem.
Want
Citaat:
niet ieder persoon neemt klakkeloos de dogmas van zijn godsdienst over. Dat geldt zowel voor christenen van alle strekkingen als voor moslims van alle strekkingen
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 19:05   #30
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Fouad Belkacem, en zijn sharia4belgium... zijn youtube filmpjes en uitspraken zijn een karikatuur van zichzelf. Mocht ik een gans land willen trollen als "fundamentalist" zou ik het exact zo doen. Volgens mij zijn heel wat van zijn acties zonder meer contra-productief en weet hij dat goed genoeg. Belkacem is imho aandachtsgeil en misbruikt daar zijn godsdienst voor. Maarja daar dient godsdienst dan ook voor...

Anyways, is hij echt of trollt hij gewoon gans Vlaanderen? Het zou me persoonlijk niets verwonderen mocht hij op de loonlijst van het Vlaams Blok staan.
Een VB'er in moslimpak lijkt me wat ver gezocht, maar ik ga ernstig uit van de these dat shari4belgium en vooral de kopman een grandioze pastiche neerzetten.
Ik sta met die stelling wel redelijk alleen...
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 19:07   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ik zeg niet dat ik dat denk.. Het zou me niet verwonderen, dat is genuanceerder. Ik doe geen uitspraak in eender welke richting. Hoogst waarschijnlijk niet, maar uw vergelijking is zonder meer hyperbolisch.

Dat extreem-rechts acties sponsort van zijn vijanden, of deze imiteert is bovendien algemeen geweten. Daarom zeg ik "het zou mij niet verwonderen". Het is een optie, net zoals er een optie is dat hij gewoon een randdebiel is.



Als ik me niet vergis heeft zowel CD&V als VB een katholieke zuil. De eerste heeft zeer veel dergelijke wetten afgeschaft, en volgens propaganda zou VB die net terug willen. Hierover ga ik me niet verder uitspreken. Het is evenzeer hyperbool. Ik geloof dat de meeste "katholieken" van het type C&E zijn, namelijk Christman and Easter, en voor de rest enkel de waarden aannemen die ze zelf belangrijk vinden.

Niet ieder persoon is strenggelovig en niet ieder persoon neemt klakkeloos de dogmas van zijn godsdienst over. Dat geldt zowel voor christenen van alle strekkingen als voor moslims van alle strekkingen.
?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 19:48   #32
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Het kan zijn dat Belkacem for real is, maar hij is zo van de pot gerukt dat het in België geen naam heeft.
U vergeet gemakkelijkheidshalve dat de Islam OOK van de pot gerukt is.

Islam "geleerden" voor zover we dat woord mogen gebruiken, houden zich bezig met de vraag of vlees van een dier dat door een islamiet verkracht is al dan niet aan een naburige stam mag verkocht worden.

Citaat:
A man can have sex with animals such as sheep, cows, camels and so on. However, he should kill the animal after he has his orgasm. He should not sell the meat to the people in his own village, but selling the meat to a neighbouring village is reasonable.
Een "ruling" van de, in de Islam dan toch, eminente "geleerde" Ayatollah Ruhollah Khomeini, van Salman Rushdie faam.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 20:17   #33
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Een VB'er in moslimpak lijkt me wat ver gezocht,
Ik geef toe dat er veel schminkwerk aan is maar ik heb het er voor over



Citaat:
maar ik ga ernstig uit van de these dat shari4belgium en vooral de kopman een grandioze pastiche neerzetten.
mijn woorden exact..."grandioos"


Citaat:
Ik sta met die stelling wel redelijk alleen...
de eenzame stellingwerker...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 23:08   #34
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Dat extreem-rechts acties sponsort van zijn vijanden, of deze imiteert is bovendien algemeen geweten. Daarom zeg ik "het zou mij niet verwonderen". Het is een optie, net zoals er een optie is dat hij gewoon een randdebiel is.
Dat het VB hem sponsort geloof ik nooit. Hij is gewoon een man met marginale opvattingen die niet gedeeld worden door zijn gemeenschap maar uiteraard vinden bepaalde mensen hem de ideale tegenstander en men gebruikt hem dan ook handig om het eigen gelijk te 'bewijzen'.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 23:14   #35
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
die niet gedeeld worden door zijn gemeenschap
bron?
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 23:18   #36
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Fouad Belkacem, en zijn sharia4belgium... zijn youtube filmpjes en uitspraken zijn een karikatuur van zichzelf. Mocht ik een gans land willen trollen als "fundamentalist" zou ik het exact zo doen. Volgens mij zijn heel wat van zijn acties zonder meer contra-productief en weet hij dat goed genoeg. Belkacem is imho aandachtsgeil en misbruikt daar zijn godsdienst voor. Maarja daar dient godsdienst dan ook voor...

Anyways, is hij echt of trollt hij gewoon gans Vlaanderen? Het zou me persoonlijk niets verwonderen mocht hij op de loonlijst van het Vlaams Blok staan.
Ofwel staat die man op de loonlijst van de staatsveiligheid (of eerder een buitenlandse geheime dienst/lobbygroepen), ofwel gaat het hier gewoon om een zoveelste jonge vreemdeling die gewoon zeer goed weet hoe hij aandacht kan verkrijgen, kan shockeren, en bij wie een gemiddelde zin voor moraliteit zoals bij zoveel mensen die tussen twee stoelen vallen vrijwel volledig verdwenen is met de jaren.

In elk geval is hij geen echte islamfundamentalist én willen de meeste moslims (zowel de gematigde als de échte fundi's zelf) er niks maar dan ook niks mee te maken hebben. Belkacem's aanhang bestaat uit jongeren die willen shockeren, graag een grote bek opzetten en verduiveld goed weten dat de antiracisme-wetgeving hen ongekende en bijna ongelimiteerde mogelijkheden biedt voor spelletjes.

Kortom: nauwelijks of geen aandacht waard!

Laatst gewijzigd door -Jo- : 7 maart 2012 om 23:22.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 23:19   #37
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
?
Hoezo "?"

Je weet toch dat er een aanzienlijke groep katholieke fundamentalisten bij het VB zit?
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 23:22   #38
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Het is één groot complot van Dewinter om boeken te kunnen verkopen.
Van iemand die zijn dochter steunt/aanmoedigt in dergelijke politieke viespeukerij als die campagneaffiche, mag alles verwacht worden...
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 23:27   #39
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Hoezo "?"

Je weet toch dat er een aanzienlijke groep katholieke fundamentalisten bij het VB zit?
weet u wel wat het woord Katholiek fundamentalist wil zeggen?


Maar u bedoelt misschien Opus Dei?

__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 7 maart 2012 om 23:29.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 23:28   #40
annieRUok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2012
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
In elk geval is hij geen echte islamfundamentalist
Wanneer ben je een échte islamfundamentalist?
Na je eerste zelfmoordaanslag?

Citaat:
én willen de meeste moslims (zowel de gematigde als de échte fundi's zelf) er niks maar dan ook niks mee te maken hebben.
Jij zult dat wel weten, jij bent nogal vertrouwd met dat milieu.
annieRUok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be