Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 maart 2012, 13:13   #1
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard De man van het verleden

http://hbvl.typepad.com/dekern/2012/...-verleden.html

Citaat:
Man van het verleden

Olivier Deleuze, sinds afgelopen zondag de nieuwe co-voorzitter van Ecolo, was maandagavond te gast in Reyers Laat. Maar toen hij zag dat ook Reddy De Mey was uitgenodigd, weigerde hij nog langer deel te nemen aan de show. De Mey behoort immers tot het Vlaams Belang en Olivier Deleuze praat niet met vertegenwoordigers van wat hij beschouwt als ondemocratische partijen.

De houding van Olivier Deleuze was ronduit beledigend voor de persoon van Reddy De Mey. De Mey zat immers niet in de studio als vertegenwoordiger van het Vlaams Belang, wel als voormalige VRTjournalist die 25 jaar geleden als enige tot op de gezonken Herald of Freee Enterprise geraakte. Het was de bedoeling om dag op dag 25 jaar na de ramp terug te kijken op wat er toen gebeurde. Olivier Deleuze wist dat, maar had er geen boodschap aan. De VRT doet uiteraard wat hij wil, maar wij zouden Deleuze nooit meer uitnodigen.

Olivier Deleuze - de man vindt zichzelf zo goed dat hij zich tijdens de regeringsonderhandelingen naar voren schoof als dé kandidaatminister voor Ecolo - vindt dat het Vlaams Belang geen democratische partij is. Op basis van wat zegt hij dat? Bij ons weten is de partij niet buiten de wet gesteld. Doet de partij mee aan verkiezingen. Heeft ze vertegenwoordigers in Kamer en Senaat en in het Vlaams en het Brussels parlement. Respecteert ze de besluitvorming. Heeft ze nog nooit een staatsgreep gepleegd.

Uiteraard hoeft Olivier Deleuze het niet eens te zijn met de standpunten van het Vlaams Belang. We kunnen ons voorstellen dat dit met name het geval is met de VB-standpunten in verband met de allochtone gemeenschap in ons land. Maar in een democratie gaat men wel met elkaar in discussie. En probeert men op die manier elkaar en bij uitbreiding de bevolking te overtuigen van de zin en onzin van bepaalde standpunten.

In een echte democratie is het zelfs zo dat men rekening houdt met de standpunten van de andere om te komen tot een nog betere besluitvorming. Olivier Deleuze, Ecolo en bij uitbreiding alle zelfverklaarde democratische partijen hadden dat trouwens beter gedaan nadat het Vlaams Belang in 1991 electoraal doorbrak en de problemen met de allochtone gemeenschap op de politieke agenda plaatste.

Hun antwoord was het cordon sanitaire en de negatie van het probleem. Met als resultaat dat we vandaag moeten vaststellen dat de integratie mislukt is, dat er geen sprake is van integratie maar van segregatie. Maar Olivier Deleuze blijft volhouden. Hij is een man van het verleden.

Eric Donckier
Dit hoeft verder geen betoog.
Het bewijst -samen met de reacties in de Franstalige dagbladen - Dat we echt in twee democratieën leven: of beter gezegd één democratie die bereid is met iedereen van gedachten te wisselen en een andere die helemaal geen democratisch systeem verdraagt en haar eigen beperkte en beperkende visie aan al de anderen wil opdringen.
Eric Donckier slaat weer nagels met koppen.
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 7 maart 2012 om 13:15.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 13:20   #2
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Eric Donckier is een laffe hond.
De hemeltergende evidentie die hij hier vertelt had hij ook twintig jaar geleden kunnen vertellen.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 13:22   #3
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Eric Donckier is een laffe hond.
De hemeltergende evidentie die hij hier vertelt had hij ook twintig jaar geleden kunnen vertellen.
Hij vertelt ze toch.
Al ergens anders in de regimepers die 'evidentie' gelezen?
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 13:24   #4
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Hij vertelt ze toch.
Al ergens anders in de regimepers die 'evidentie' gelezen?
Moet ik nu blij zijn als iemand die twintig jaar lang mijn partij verkracht nu plotseling een stuk tegen verkrachting schrijft?
Denkt u niet dat dit kan kaderen in de pogingen van de regimepers om het VB vandaag terug aan stemmen te helpen om de NVA te kloten?

U moet weten dat ik als VB sympathisant daar niet blij van wordt hoor...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 7 maart 2012 om 13:25.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 13:32   #5
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Moet ik nu blij zijn als iemand die twintig jaar lang mijn partij verkracht nu plotseling een stuk tegen verkrachting schrijft?
Denkt u niet dat dit kan kaderen in de pogingen van de regimepers om het VB vandaag terug aan stemmen te helpen om de NVA te kloten?

U moet weten dat ik als VB sympathisant daar niet blij van wordt hoor...
Ik denk niet , neen, ik ben er zeker van dat dat niet bij Donckier het geval is.
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 13:35   #6
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

In Franstalig België zouden ze er beter aan doen wel te debatteren met "extreem-rechts". Het zou aan het licht brengen dat Vlamingen en Walen helemaal niet zo verschillend denken over migratie en integratie.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 13:37   #7
winklende waterding
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2012
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Moet ik nu blij zijn als iemand die twintig jaar lang mijn partij verkracht nu plotseling een stuk tegen verkrachting schrijft?
Denkt u niet dat dit kan kaderen in de pogingen van de regimepers om het VB vandaag terug aan stemmen te helpen om de NVA te kloten?

U moet weten dat ik als VB sympathisant daar niet blij van wordt hoor...
Dat is ongetwijfeld het geval.

Het is wel droevig dat de leiding van de VB dat spel meespeelt.

Of beseffen ze dat niet? Zouden ze werkelijk zo dom zijn? Dit is moeilijk te geloven. Waarschijnlijk kiezen ze voor de postjes en het geld. Ze weten toch dat ze nooit nog iets te betekenen hebben in de hervorming van dit land. Daarom beter de N-VA beschadigen in de hoop dat hun partij daarmee groter wordt.
Vanuit hun standpunt bekeken is dat natuurlijk zo.


-----------------------------

Betonneer de belgicistische structuren en stem dus VB.

Of

Stem VB en versterk de belgicistische structuren!

Laatst gewijzigd door winklende waterding : 7 maart 2012 om 13:39.
winklende waterding is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 14:47   #8
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winklende waterding Bekijk bericht
Dat is ongetwijfeld het geval.

Het is wel droevig dat de leiding van de VB dat spel meespeelt.
Wel spel speelde het VB?

Citaat:
De Mey zat immers niet in de studio als vertegenwoordiger van het Vlaams Belang, wel als voormalige VRTjournalist die 25 jaar geleden als enige tot op de gezonken Herald of Freee Enterprise geraakte. Het was de bedoeling om dag op dag 25 jaar na de ramp terug te kijken op wat er toen gebeurde
.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 14:57   #9
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winklende waterding Bekijk bericht
Dat is ongetwijfeld het geval.

Het is wel droevig dat de leiding van de VB dat spel meespeelt.

Of beseffen ze dat niet? Zouden ze werkelijk zo dom zijn? Dit is moeilijk te geloven. Waarschijnlijk kiezen ze voor de postjes en het geld. Ze weten toch dat ze nooit nog iets te betekenen hebben in de hervorming van dit land. Daarom beter de N-VA beschadigen in de hoop dat hun partij daarmee groter wordt.
Vanuit hun standpunt bekeken is dat natuurlijk zo.


-----------------------------

Betonneer de belgicistische structuren en stem dus VB.

Of

Stem VB en versterk de belgicistische structuren!


Ik heb nu al héél veel gelezen op dit forum.

Maar nu mogen lezen dat het VB van achter zijn cordon mediatique de pen van Donckier vasthoudt is een fantastisch vondst....welke genie denkt er aan vraag ik ij dan af....
Bovendien klinkt het als muziek in mijn oren als ik nitwits hoor verklaren dat het terechtwijzen van een racist als Deleuze nu ook al een aanval is op de NVA.

Belacheljk en grotsesk is trouwens ook de vaststelling van vele NVA'ers dat eventueel succes van het VB negatief zou zijn voor Vlaanderen.
Het enige wat die NVA'ers moeten doen is het VB gebruiken om hun eigenste statuut nr één punt één (= 1.1) uit te voeren. Of moet ik toch concluderen dat de NVA'ers het in hun broek doen bij de gedachte dat hun eigen programma zou kunnen worden uitgevoerd?
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 14:59   #10
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ik denk niet , neen, ik ben er zeker van dat dat niet bij Donckier het geval is.
Hoe "zeker" Bokkie?
Wat weet u dat ik niet weet?
Pas op! Ik beweer niet dat u ongelijk heeft hé...maar is er iets dat ik zou moeten weten? Vertel het eens aan nonkel Fie...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 15:16   #11
De Koninck
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 313
Standaard

Puur racisme!
Mocht ik in de plaats geweest zijn van De Mey, ik stapte naar het CGKR.
De Koninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 16:02   #12
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck Bekijk bericht
Puur racisme!
Mocht ik in de plaats geweest zijn van De Mey, ik stapte naar het CGKR.
Ik weet dat uw posting een poging is op neo-sarcastische grappenmakerij...en begrijp mij niet verkeerd...niemand houdt van grappen zoveel als ikzelf...maar om ook wat humor in die grap te steken zou ik mij eens proberen voor te stellen welk een gehuil uit pocolinkieland zou opstijgen mocht het andersom geweest zijn....en om nog een stapje verder te gaan...denk er eens over na wat er in het datbetreffende geval zou gebeurd zijn mocht racist Deleuze een islamiet geweest zijn?
Deleuze een racist?....nooooooitvanmelevevangehooord in pocolinkieland....
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 17:08   #13
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Eric Donckier is een laffe hond.
De hemeltergende evidentie die hij hier vertelt had hij ook twintig jaar geleden kunnen vertellen.
Ja maar, dat is de kunst he Fieseler: veel praten maar uiteindelijk niks zeggen
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 17:42   #14
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Eric Donckier is een laffe hond.
De hemeltergende evidentie die hij hier vertelt had hij ook twintig jaar geleden kunnen vertellen.
Ik denk nochtans dat het VB maar in schijn een democratische partij is. In ieder geval, de stichter-voorzitter van het VB, wijlen Karel Dillen, was geen democraat. Zoveel is zeker. En Dewinter? De Man, Alexandra Colen, Joris Van Hautem, enz, zijn het maar evenmin. Dat zijn allemaal zogenaamde 'solidaristen'. En solidaristen hebben niet veel op met parlementaire democratie. Die gooien ze zo vlug als het kan pardoes in de vuilbak, moesten ze het voor het zeggen hebben.

Laatst gewijzigd door system : 7 maart 2012 om 17:51.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 17:46   #15
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik denk.......
Tja...als ge zo begint...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 7 maart 2012 om 17:46.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 17:47   #16
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Tja...als ge zo begint...
Durft ge me niet helemaal quoten? Foei. Bangerik!

Laatst gewijzigd door system : 7 maart 2012 om 17:48.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 17:52   #17
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Durft ge me niet helemaal quoten? Foei. Bangerik!
Inderdaad Sys...Fie heeft echt en waarlijk schrik van u.....daarom geef ik het ook onmiddellijk op als ge mij bedreigt met uw "denken"....
Ik kan tegen veel, dat weet ge hé, maar als gij al begint met te gaan "denken"...tja...daar kan zelfs Fieseler niet tegen op hé...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 18:44   #18
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Inderdaad Sys...Fie heeft echt en waarlijk schrik van u.....daarom geef ik het ook onmiddellijk op als ge mij bedreigt met uw "denken"....
Ik kan tegen veel, dat weet ge hé, maar als gij al begint met te gaan "denken"...tja...daar kan zelfs Fieseler niet tegen op hé...
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 18:56   #19
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.539
Standaard

Het ware nuttig de definitie van "democratie" operationeel te maken.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 19:46   #20
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
In Franstalig België zouden ze er beter aan doen wel te debatteren met "extreem-rechts". Het zou aan het licht brengen dat Vlamingen en Walen helemaal niet zo verschillend denken over migratie en integratie.
Waarom zouden we moeten debatteren met mensen die in hun eigen partij al vechtend over de grond rollen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be