Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 mei 2007, 11:47   #21
Doc2
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 28 februari 2007
Berichten: 13
Standaard

Beste Thomas Leys,
Je mag nog zo goed je best doen om mijn woorden te verdraaien en te manipuleren, Ik weet voor mezelf wel wat ik wil en ik ben niet door u of door anderen te overhalen in mijn stemgedrag.
De bedoeling van mijn topic was ook niet een politieke discussie hier op gang te brengen ten voordele van het VB, maar wél om wapenbezitters die de site van het A.V.W.L normaal niet bezoeken te verwittigen van twee belangrijke adviezen op die site die hen kunnen aanbelangen.
Aangezien u waarschijnlijk geen wapenbezitter bent zullen deze adviezen u zeker niet aanbelangen en hoefde u op mijn topic dus niet te reageren.
Als wapenbezitter laat ik mensen die géén wapen bezitten met rust, het zou mooi zijn als niet-wapenbezitters dat ook zouden doen met ons.
Maar dat is blijkbaar wel teveel gevraagd van 'vredelievende' mensen en partijen zoals jullie ! Luister naar mijn woorden, maar kijk niet naar mijn daden nietwaar ! We kennen dat al ! Maar doe zo voort, ...van mij geen verdere reacties meer over deze topic... bye !

Laatst gewijzigd door Doc2 : 29 mei 2007 om 11:50.
Doc2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 14:51   #22
postbus24
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Berichten: 208
Standaard

"De Wapenbezitter"
-zit ofwel in een club en als em braaf is en regelmatig komt 'sporten' is een vergunning geen probleem.
-heeft een jachtvergunning en kan ongestoord de buurt terroriseren

Diegene die moeilijk doen, hebben ofwel iets op hunne kerfstok zodat ze er geen mogen hebben (terecht !), zijn te lui om een paar keer per jaar te gaan 'sporten' of te lomp om een jachtvergunning te behalen
Maar willen wel hun wapen in huis om op de katten in de hof te schieten, om de grote jan (=eikel) uit te hangen bij verkeersagressie,café disputen, e.d. ...
Die mensen zijn meer geholpen met een cursus "zelfvertrouwen" denk ik dan.

-Ohw ja, de verzamelaars nog vergeten, als het wapen 'onbruikbaar' is heb je geen vergunning nodig. Niemand is trouwens gelukkig met een buur die een munitie depot op zolder of in de kelder heeft liggen
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 14:55   #23
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus24 Bekijk bericht
"De Wapenbezitter"
-zit ofwel in een club en als em braaf is en regelmatig komt 'sporten' is een vergunning geen probleem.
-heeft een jachtvergunning en kan ongestoord de buurt terroriseren

Diegene die moeilijk doen, hebben ofwel iets op hunne kerfstok zodat ze er geen mogen hebben (terecht !), zijn te lui om een paar keer per jaar te gaan 'sporten' of te lomp om een jachtvergunning te behalen
Maar willen wel hun wapen in huis om op de katten in de hof te schieten, om de grote jan (=eikel) uit te hangen bij verkeersagressie,café disputen, e.d. ...
Die mensen zijn meer geholpen met een cursus "zelfvertrouwen" denk ik dan.

-Ohw ja, de verzamelaars nog vergeten, als het wapen 'onbruikbaar' is heb je geen vergunning nodig. Niemand is trouwens gelukkig met een buur die een munitie depot op zolder of in de kelder heeft liggen
Ahzo een uitspraken doen over dingen waar je totaal geen weet van hebt
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 16:16   #24
postbus24
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Ahzo een uitspraken doen over dingen waar je totaal geen weet van hebt
de man met de 'stevige' argumenten laat ook van zich horen.
Waarde gebuisd ofzo ?
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 16:27   #25
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus24 Bekijk bericht
de man met de 'stevige' argumenten laat ook van zich horen.
Waarde gebuisd ofzo ?
Gebuisd op wat? Jachtexamen? Ben geen jager dus pfffft.
Maar wat je ligt uit te kramen klopt niet...zeker niet als het gaat over wapenverzamelingen...lees een keertje de desbetreffende wetteksten alvorens commentaar te geven.

Kan je vinden op www.sportschieten.be / www.unact.be / www.kvbsv.be ............
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 17:32   #26
postbus24
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
...zeker niet als het gaat over wapenverzamelingen.
Dat kan best zijn, toen ik nog (oorlogs)wapens verzamelde mocht dat, zolang ze permanent onklaar waren gemaakt. Maar dat is al lang geleden
Moet je nu een vergunning hebben voor wapens die niet meer schieten?

en wat klopt er voor de rest allemaal niet dan ? vertel het eens ?

Ik heb hier een 'allochtoon' in mijn vriendenkring die met gemak de nodige stappen voor zen vergunning doorlopen heeft.
€20 aan de dokter betaald voor een papierke
Lidgeld betaald aan de schietclub (en een paar keer zwaar tegen zijn goesting gaan schieten)
Examen overschrijven van de gebuur in het zaaltje van het gemeentehuis, de antwoorden waar hij niet zeker van was, werden 'toegelicht' door de 'ambtenaar' van dienst.
En de champetter op bezoek gehad om bij een taske koffie te vertellen dat zijn wapen in de kluis lag (voor één keer omdat hij wist dat die man ging komen)

Moraal van het verhaal:
-zonder strafblad is het niet al te moeilijk om aan de nodige papieren te geraken eh !?
-die vergunning kost geld aan de ziekenkas bij wijze van duizenden nutteloze visieten bij den doktoor (jaja het wordt terugbetaald)
-de 'sport' clubs worden rijk van slapende leden
-het 'examen' is om te lachen
-de wijkagent krijgt extra bezigheids therapie
-als klap op de vuurpijl heeft de provincie een flauw ekskuus om nog meer nutteloze ambtenaren aan te schaffen. Want ze kunnen niet bijblijven om stempelkes te zetten


Diegene die ik weet die zeuren en klagen, zijn diegene die een geweer achter de kleerkas steken hebben om op vanalles te schieten wat niet mag, en diegene die de moeite niet willen doen maar wel een pistool in hun nachtkastje steken hebben om hun gezin te 'beschermen'
Om dan nog maar te zwijgen over diegene dat het gewoon niet verantwoord dat die in het bezit zouden zijn, een blanco strafblas is toch wel het minste dat je mag hebben, niet ?

Maar nee, ik weet er niet alles van, vult gij mischien effekes aan ipv als een kip zonder kop op de man te schieten

Laatst gewijzigd door postbus24 : 29 mei 2007 om 17:32.
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 20:55   #27
Jukes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 1.898
Standaard Georganiseerde diefstal

De wapenwet, zoals ze nu is, komt neer op door de Staat georganiseerde diefstal. Immers: duizenden sportschutters hebben ooit vergunningen voor wapens gekregen zonder enige verplichting (moesten vroeger géén lid zijn van een schuttersclub, geen doktersattest nodig, geen praktijk- of theorie-examen nodig... De Staat heeft hen dus toen de toelating gegeven een wapen aan te schaffen (dikwijls heel dure wapens), zonder meer. Nu moet die burger, als hij niet wil (of kan, wegens bijvoorbeeld te weing tijd om regelmatig te gaan oefenen in een club - of wegens te dom om voor het theorie-examen te slagen, bijvoorbeeld) voldoen aan al die nieuwe eisen, zijn wapen inleveren, zonder enig vergoeding. Dit komt neer op georganiseerde diefstal. Ik ben er ook vrij zeker van dat, als je tegen deze gang van zaken procedeert, de Staat gegarandeerd zal worden veroordeeld tot het betalen van een 'billijke vergoeding' voor ieder ingeleverd wapen. En zo hoort het ook. Zonde dus dat er al zoveel sukkels zijn die pro deo hun wapen hebben afgegeven. Maar dat heb je nu eenmaal in een land waar het merendeel van de bevolking 'klaagt van keelpijn als je ze een stamp in hun kloten verkoopt' (vrij citaat naar Jef Geeraerts).

Laatst gewijzigd door Jukes : 31 mei 2007 om 21:02.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 21:45   #28
Doc2
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 28 februari 2007
Berichten: 13
Standaard

Inderdaad Jukes !
Doc2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 14:56   #29
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Het vb vind de wapenwet van nu niet streng genoeg.Ik ben ermee akkoord dat de wapenwet mag verstrengd worden maar ik zeg er wel duidelijk bij ook al is dat een heel ander punt;als ik een wapen heb en er breekt iemand in in m'n wagen en/of huis dan knal ik deze omver tenzij deze niet gaat gaan lopen en mooi zich overgeeft.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 15:22   #30
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Het vb vind de wapenwet van nu niet streng genoeg.Ik ben ermee akkoord dat de wapenwet mag verstrengd worden maar ik zeg er wel duidelijk bij ook al is dat een heel ander punt;als ik een wapen heb en er breekt iemand in in m'n wagen en/of huis dan knal ik deze omver tenzij deze niet gaat gaan lopen en mooi zich overgeeft.
Mag niet!
Verdediging van goederen mag nog steeds niet in belgique.
Tijdens de dag moet het geweld in verhouding staan alvorens je mag schieten om jezelf of personen in je woonst te verdedigen.
Tijdens de nacht is dit meer een grijze zone als er een inbreker bijvoorbeeld je trap op komt gelopen ofzo...enfin, best 100keer nadenken alvorens de trekker over te halen om een inbreker uit te schakelen want in belgique gaan ze de brave burger in de bak steken ipv de inbreker in zulke gevallen en betaal je wss nog een fikse schadevergoeding er bovenop.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be