Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Roel Deseyn (CD&V) - 12 tot 18 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Roel Deseyn (CD&V) - 12 tot 18 februari Deze jonge CD&V'er zit al sinds 2002 in het parlement. Hij werkt er oa rond mobiliteit en zorg. Ook de West-Vlaamse belangen krijgen zijn aandacht in het parlement.

 
 
Discussietools
Oud 16 februari 2007, 01:57   #1
Babylonia
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 januari 2007
Berichten: 1.605
Standaard bent u wel zeker dat amerika haar vrijheidsbeeld verdient?

Hoe vrij is amerika?
De gevangenispopulatie van de Verenigde Staten blijft explosief stijgen. Als de komende jaren geen beleidsveranderingen worden doorgevoerd, leeft over vier jaar een op de 178 Amerikanen in een detentiecentrum. Dat komt neer op 1,7 miljoen mensen, 192.000 meer dan in 2006.

Dat blijkt uit een onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van het Pew Charitable Trusts, een Amerikaanse denktank. 1,7 miljoen mensen is het inwonertal van de steden Denver, Baltimore en Atlanta samengenomen. Tussen 1970 en 2005 kenden de Verenigde Staten al een stijging van 700 procent van het aantal mensen dat achter slot en grendel moest verblijven.
De Verenigde Staten ziet gevangenen steeds meer als goedkope dwangarbeiders.
Als je in de states voor je 18 de 3 keer met een joint word gepakt heet dat zware recidive...en krijg je de keus; levenslang of het leger...

In opdracht van de ministers van Justitie en Financiën heeft het Nederlands Economisch instituut berekend wat privatisering zou kunnen betekenen voor het gevangeniswezen in Nederland: miljoenen guldens besparing, zegt het NEI in het rapport dat afgelopen weekend vroegtijdig uitlekte via het Radio 1 journaal.
In Irak vrijheid en democratie brengen?
Kent u de inhoud van de Patriot act?

Als het in de states regent druppelt het hier
Er zit in Belgie de eesrte politieke gevangene al 3 mnd vast door de anti terrorisme wet.
Roel, er is soms bij mensen een verschil tussen woorden en daden
Heel pijnlijk....
Ik was 30 toen ik daar achter kwam....

Ik hoop dat u ons zal vrijwaren van iets dergelijks...
en onze vrijheden zal beschermen
Ik wil niet gechipped worden!
Babylonia is offline  
Oud 16 februari 2007, 12:01   #2
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
Er zit in Belgie de eesrte politieke gevangene al 3 mnd vast door de anti terrorisme wet.
Verder is er nog de oude anti-militie-wet, de anti-discriminatiewet, de negationismewet, ... Er zitten en zaten heel wat meer politieke gevangenen vast dan je denkt, hoor. Dit is echt geen recent verschijnsel, als wordt het de laatste tien jaar met het jaar ernstiger

Waarom stel je deze vraag eigenlijk aan ons Roeltje?!?
IlluSionS667 is offline  
Oud 16 februari 2007, 17:31   #3
Roel Deseyn
 
 
Roel Deseyn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2007
Berichten: 48
Standaard

Toen ik als rugzakreiziger in de states was, begreep ik hoe minder de uidrukking 'land of freedom and liberty'. Zoveel regels en regulering.
Roel Deseyn is offline  
Oud 17 februari 2007, 19:22   #4
Babylonia
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 januari 2007
Berichten: 1.605
Standaard

Ik geloof altijd eerst in het goede van de mensen
We hebben allemaal moeite een leugen van mega omvang te moeten inzien
Net als hitler al had ontdekt en schreef in Mein Kampf;
'Hoe groter de leugen hoe moeilijker ze te ontkrachten'
helaas zijn er grote bedriegers en manipulators bezig op aarde
Ook hitler loog over polen dat zijn rijk zogezegd binnen viel om een leger te kunnen mobiliseren dit is een historisch feit nu toen een leugen
Jonge mannen sprongen plots graag op de bres voor hun volk ....
net als gij !
Operation North Wood al van gehoord?
Een vals vlag operatie van het pentagon om cuba te kunnen binnenvallen die onderschept is door de president van de states toen der tijd... Kennedy.........
tja....
helaas helaas valse vlag operaties bestaan niet alleen in het verleden
Herinner u recenter de vrouw die met haar dramatische verklaring voor de United Nations zei dat er incubator babies gedood werden en daarmee de aanleiding gaf voor de invasie van Koeweit Dit bleek na de oorlog de dochter van de koeweitse ambassadeur in de VS te zijn en totaal gelogen!! Heel de campagne was door een PR buro opgezet. Dat doet er gewoon niet meer toe het doel is bereikt....in de doofpot
Deze drie mega leugens zijn historsche feiten....
Zo denken velen dat 911 een new Pearl Harbor is op dezelfde manier...
ook deze twee ex ministers en Cia deskundige en members of parlement uk.
kent u deze reportage van tweevandaag? (duur 15 min)
http://video.google.nl/videoplay?doc...=meacher+bulow
Babylonia is offline  
Oud 17 februari 2007, 19:32   #5
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Kijk in uw eigen achtertuin. Is er bv. geen bakker in Belgie die een petitie moet starten om toch maar de zondag zijn bakkerij te mogen openen? Als dat geen vrijheidsbeknotting is vanwege de staat.
longhorn is offline  
Oud 17 februari 2007, 19:34   #6
Roel Deseyn
 
 
Roel Deseyn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2007
Berichten: 48
Standaard

ik zou wel eens willen weten waar een bakker niet de zondag mag open zijn ? Hij moet wel de minimum rusttijd in de week respecteren natuurlijk.
Roel Deseyn is offline  
Oud 17 februari 2007, 20:21   #7
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Deseyn Bekijk bericht
ik zou wel eens willen weten waar een bakker niet de zondag mag open zijn ? Hij moet wel de minimum rusttijd in de week respecteren natuurlijk.
Daar zegt je het. Hij MOET...Laat een baas zelf beslissen of hij zijn bakkerij 7/7 wilt openen.

En wat betreft al die regels en richtlijnen, mijn broer is het zaakvoeren strontbeu in Belgie wegens 'regeltjes'.
longhorn is offline  
Oud 17 februari 2007, 21:49   #8
Babylonia
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 januari 2007
Berichten: 1.605
Standaard

dit is pas correcte politiek
het belang van de broodbakker en zijn klant
De amerikanen die in de shit zitten en onze hulp nodig hebben met een vrijheidsprobleem dat bovendien bij ons gevolgen heeft en zal hebben als het niet gestopt word!
wij zijn de amerikaanse burgers ethisch steun verschuldigd in hun vrijheidsstrijd en zoeken naar de waarheid the ultimate debt!
zij hebben ons ook bevrijd van het fascisme met verlies van eigen leven zelfs!!!
slechts 55 jaar geleden
Omdat ik het niet eens ben met de "gangbare" mening ben ik onbetrouwbaar?
Omdat wij suggereren dat leden binnen de amerikaanse regering de oorlogen zelf uitlokken en haar eigen burgers en duizenden irakezen en afghanen voor niets dood ?
Is dit een zo onaanvaardbaar idee?
De meeste oorlogen in de geschiedenis zijn gestart met een leugen.
Achter mij staat een groeiende groep wetenschappers getuigen piloten en deskundigen vergeet dat niet en heel de arabische wereld....ziet het kunstmatige gecreerde probleem van verdeel en heers dat the bogus war on terror veroorzaakt. Zolang dat de geldende mening de verdeeldheid van de mensen in twee kampen; voor bush of ertegen..... zal het vlaams belang aan invloed winnen en onze samenleving lijden onder haat en nijd!.
Puetin deze week;
Much of the problems can be traced to America’s unilateralism under the presidency of George W. Bush, in what has been called America’s "unipolar moment." In simple terms, it means that over the past six years the United States has been able to do what it pleases without restraint -- to invade, torture, kill and destroy, ignoring international laws and conventions.

Wat kunnen wij doen om dit lijden te helpen stoppen is mijn vraag?
Boycot america ? Maar dat raakt ook de burgers...
Vanwaar haalt u uw mening?
UIt de krant?
www.aljazeera.com dit is ook een krant

Bent u bereid op onderzoek te gaan?
en hier terug te komen met een antwoord?
Is amerika haar symbool van vrijheidstrijder nog waard?
meer vraag ik niet.
Babylonia is offline  
Oud 18 februari 2007, 03:38   #9
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Daar zegt je het. Hij MOET...Laat een baas zelf beslissen of hij zijn bakkerij 7/7 wilt openen.

En wat betreft al die regels en richtlijnen, mijn broer is het zaakvoeren strontbeu in Belgie wegens 'regeltjes'.
nee, dat is juist goed, dat bakkers eens geslote moeten zijn. Anders kunnen ze niet op tegen de concurrentie omdat die meer en meer willen/kunnen open zijn door meer mensen aan te nemen. Vooral grotere ketens kunnen dit, maar klein niet. Deze moete dus beschermd worden
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline  
Oud 18 februari 2007, 11:35   #10
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Je kunt altijd iemand inhuren om je zaak open te houden als je eens wat tijd vrij nodig hebt.

Verder zijn er heel wat zelfstandigen die niet de luxe hebben om een dag vrij te kunnen nemen, omdat hun beroep dat niet toelaat.
IlluSionS667 is offline  
Oud 18 februari 2007, 14:34   #11
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

idd, omdat ze anders niet rondkomen..
maar als iedereen een sluitingsdag moet nemen, compenseert men dat, en krijgt de kleine zelfstandige ook zijn verdiende rustdag.

Staat in de bijbel niet, dat zondag rustdag is?
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline  
Oud 18 februari 2007, 14:43   #12
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
maar als iedereen een sluitingsdag moet nemen, compenseert men dat, en krijgt de kleine zelfstandige ook zijn verdiende rustdag.
Nogmaals, heel wat zelfstandigen hebben die luxe niet. Die moeten op zondagvoormiddag op de markt staan en moeten de hele zondagnamiddag ook doorwerken.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 18 februari 2007 om 14:44.
IlluSionS667 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be