Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 december 2011, 19:51   #81
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Waarom NVA-VB? VB staat niet aan de kant van NVA.
In de praktijk worden ze daar door CD&V-SPA en hun "stadslijst" waarvoor ze ook al OVLD hebben toe uitgenodigd, wel ingeduwd.

NVA en VB zitten nu beide in een feitelijk cordon sanitaire. Janssens zei het nog net in het één journaal dat NVA een ander programma heeft dan hij en Van Peel en Van Peel zei dan weer geen enkel verschil te zien tussen hem en Janssens (qua ideeën over stadsbestuur natuurlijk).
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2011, 06:01   #82
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik zie het oprichten van een nieuwe partij niet zitten. De samenleving ook niet.
News flash: eno2 is de nieuwe denominatie voor samenleving.

@E.migrant:
Als het een partij is die radicaal afstapt van huidige dogma's en maatschappelijke structuur dan stem ik erop. Volgens het resourced based economy model dus.
Sinds 2007 krijgt geen enkel ander systeem of partij/politiek standpunt nog mijn stem daar ze allemaal gefaald hebben en geen verbetering geven aan onze levenskwaliteit.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2011, 20:33   #83
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
News flash: eno2 is de nieuwe denominatie voor samenleving.

@E.migrant:
Als het een partij is die radicaal afstapt van huidige dogma's en maatschappelijke structuur dan stem ik erop. Volgens het resourced based economy model dus.
Sinds 2007 krijgt geen enkel ander systeem of partij/politiek standpunt nog mijn stem daar ze allemaal gefaald hebben en geen verbetering geven aan onze levenskwaliteit.
Onder je Avatar staat dat je van Mechelen bent. Geen zin om een afdeling in Mechelen op te starten? Ik zal indien gewenst mee komen helpen om voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 de 100 nodige handtekeningen daar te verzamelen.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 18:23   #84
acR0B0T
Partijlid
 
Geregistreerd: 16 november 2011
Locatie: Reet
Berichten: 252
Standaard

versnippering is nooit goed
acR0B0T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2011, 14:06   #85
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Een programma-punt voor de Nieuwe Partij zou betrekking kunnen hebben op de leegstaande kerken.

De christenen, aangevoerd door schepen Philip Heylen (nu van de rooms-rode stadsworst) willen hun kerken aan de moslims cadeau doen :

http://antwerpen.cdenv.be/Nieuwsberi...backPid%5D=791

http://www.gva.be/antwerpen/antwerpe...r-moslims.aspx

Maar zouden die lege kerken niet veel beter overgedragen worden aan de Paganisten? (Tenminste diegenen die niet kiezen voor emigratie).

Die zouden er dan plechtigheden en feesten in kunnen organiseren.

Laatst gewijzigd door E. Migrant : 16 december 2011 om 14:12.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 09:44   #86
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Dit worden alvast 2 programmapunten van "PAGAN" :
  • erkenning van de (neo)paganistische levensovertuigingen

  • zoeken naar een beter alternatief voor democratie

Een alternatief voor democratie is noodzakelijk als "minderheden" het recht op een eigen levenswijze willen kunnen afdwingen. In een democratie is zulks onmogelijk, omdat democratie per definitie de "dictatuur van de meerderheid" betekent. Hetgeen in de praktijk neerkomt op een dictatuur van een elite die door haar macht kan bepalen wat al dan niet politiek correct is, wat al dan niet mag gezegd of gedacht worden, welke gemeenschappen en overtuigingen mogen bestaan en welke er moeten verdwijnen (denk aan Doel en het cordon sanitair).

Laatst gewijzigd door E. Migrant : 29 december 2011 om 09:45.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 14:29   #87
neutron
Banneling
 
 
neutron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.022
Standaard

Is er hier interesse om in Antwerpen als vakbond op te komen?

N-Vb = Neutrale Vakbond

NO-Vb = Neutrale en Onafhankelijke Vakbond
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 15:38   #88
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Onder je Avatar staat dat je van Mechelen bent. Geen zin om een afdeling in Mechelen op te starten? Ik zal indien gewenst mee komen helpen om voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 de 100 nodige handtekeningen daar te verzamelen.
Goh ik heb daar al enkel keren aan gedacht hoor maar ik zie teveel praktische problemen. En ik vrees dat niet enkel de huidige publieke opinie nog niet aan dit soort voorstellen toe is mede net dankzij die "opinie". We moeten niet enkel tegen het grootkapitaal/systeem zelf vechten maar ook tegen de publieke opinie. Ook het grote spijtige is dat de RBE deels op het systeem zal moeten teren om groot te worden wat contradictaorisch is en bij de grote massa -weliswaar- onterechte argwaan oplevert.
Langs de andere kant een grotere bekendheid en bewustwording zou geen kwaad kunnen... Tegen 2014 of 2018 misschien eens aan denken...
Tenslotte, lokaal opkomen haalt niets uit; de nodige ommezwaai moet zelfs al wereldwijd kunnen plaats vinden; een stad/dorp of zelfs een land op zich kan dit niet invoeren als alles daarbuiten nog op de dino-modus werkt.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 11:11   #89
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Goh ik heb daar al enkel keren aan gedacht hoor maar ik zie teveel praktische problemen. En ik vrees dat niet enkel de huidige publieke opinie nog niet aan dit soort voorstellen toe is mede net dankzij die "opinie". We moeten niet enkel tegen het grootkapitaal/systeem zelf vechten maar ook tegen de publieke opinie. Ook het grote spijtige is dat de RBE deels op het systeem zal moeten teren om groot te worden wat contradictaorisch is en bij de grote massa -weliswaar- onterechte argwaan oplevert.
Langs de andere kant een grotere bekendheid en bewustwording zou geen kwaad kunnen... Tegen 2014 of 2018 misschien eens aan denken...
Tenslotte, lokaal opkomen haalt niets uit; de nodige ommezwaai moet zelfs al wereldwijd kunnen plaats vinden; een stad/dorp of zelfs een land op zich kan dit niet invoeren als alles daarbuiten nog op de dino-modus werkt.
Zoals ik in het begin van deze thread al ergens heb gezegd is opkomen op lokaal vlak juist wèl interessant. Je hebt namelijk maar een beperkt aantal handtekeningen nodig (100 per gemeente) bij de gemeenteverkiezingen. Een heel lage drempel dus. Je creëert ook meteen een zekere naambekendheid die meegenomen is bij de landelijke verkiezingen als er veel meer inzet bij komt kijken. Ook kan je dan genieten van een eerste leerproces dat je al hebt opgedaan bij kleinschalige lokale verkiezingen. Je kan de meest opvallende kinderziekten uit je programma en communicatie halen bij de landelijke verkiezingen. Je hebt een 'basis' van leden en geïnteresseerden die tijd gehad hebben om aan de nieuwe ideeën te wennen etc. etc.

Er zijn dus zeer veel voordelen aan opkomen op 14.10.2012.

Laatst gewijzigd door E. Migrant : 30 december 2011 om 11:12.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 12:48   #90
neutron
Banneling
 
 
neutron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Zoals ik in het begin van deze thread al ergens heb gezegd is opkomen op lokaal vlak juist wèl interessant. Je hebt namelijk maar een beperkt aantal handtekeningen nodig (100 per gemeente) bij de gemeenteverkiezingen. Een heel lage drempel dus. Je creëert ook meteen een zekere naambekendheid die meegenomen is bij de landelijke verkiezingen als er veel meer inzet bij komt kijken. Ook kan je dan genieten van een eerste leerproces dat je al hebt opgedaan bij kleinschalige lokale verkiezingen. Je kan de meest opvallende kinderziekten uit je programma en communicatie halen bij de landelijke verkiezingen. Je hebt een 'basis' van leden en geïnteresseerden die tijd gehad hebben om aan de nieuwe ideeën te wennen etc. etc.

Er zijn dus zeer veel voordelen aan opkomen op 14.10.2012.
jaja, zo bekijken wij het ook

aan de nieuwe ideeën moeten nog gewend worden

Zijn er al belangstellenden?

www.neutr-on.be
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 12:50   #91
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Een programma hebben is nochtans de eerste stap. Daar draait politiek immers om.
Normaal gezien toch.
Als je gewoon wil meedoen aan de verkiezingen om mee te doen aan de verkiezingen kan je best bij de CD&V gaan.
of de sp.a, of de Open Vld, of groen!
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 12:56   #92
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Een programma hebben is nochtans de eerste stap. Daar draait politiek immers om.
Normaal gezien toch.
Als je gewoon wil meedoen aan de verkiezingen om mee te doen aan de verkiezingen kan je best bij de CD&V gaan.
Ons programma is dat we geen programma hebben De verkozenen stemmen zoals de burgers dat beslissen. Niks particratie, noppes.

www.directdemocracy.be

Paul
__________________
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 14:28   #93
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
of de sp.a, of de Open Vld, of groen!
Of de N-VA of het Vlaams Belang. Wel of geen programma hebben maakt uiteindelijk niets uit als je er niets van verwezenlijkt door er te veel van te willen binnenhalen.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 14:37   #94
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Of de N-VA of het Vlaams Belang. Wel of geen programma hebben maakt uiteindelijk niets uit als je er niets van verwezenlijkt door er te veel van te willen binnenhalen.
Inderdaad, het principe moet zijn dat de burger direct beslissingsrecht heeft. En als hij een volmacht wil geven dan kan hij dat, aan eender wie en enkel voor zolang (of kort) dan hij zelf wil. Zoals in de meeste bedrijven en organisaties.

Paul
__________________
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 14:51   #95
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
Inderdaad, het principe moet zijn dat de burger direct beslissingsrecht heeft. En als hij een volmacht wil geven dan kan hij dat, aan eender wie en enkel voor zolang (of kort) dan hij zelf wil. Zoals in de meeste bedrijven en organisaties.

Paul
Ik ben niet overtuigt van directe democratie en referendum .
Als dat een onderzoekende macht en doel heeft , zeer positief . beslissende uitwerkings kracht , Ik twijfel .

toen ik in Antwerpen mijn keuze ging maken over De lange wapper stond ik in een rij met 7 op de 10 mensen ( oude vrouwtjes van boven de 70 ) die nog nooit een rijbewijs hebben gehad , en die spraken zich uit over mobiliteit . zeg nu niet dat dit een slacht voorbeeld was .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 17:18   #96
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Hierbij nog een lokaal programmapunt voor PAGAN :
  • geen verkeerswisselaar op het Noordkasteel

Poten af van het laatste groen in het Antwerpse!
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 17:40   #97
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik ben niet overtuigt van directe democratie en referendum .
Als dat een onderzoekende macht en doel heeft , zeer positief . beslissende uitwerkings kracht , Ik twijfel .

toen ik in Antwerpen mijn keuze ging maken over De lange wapper stond ik in een rij met 7 op de 10 mensen ( oude vrouwtjes van boven de 70 ) die nog nooit een rijbewijs hebben gehad , en die spraken zich uit over mobiliteit . zeg nu niet dat dit een slacht voorbeeld was .
de Lange Wapper ging over gezondheid en een monstrueus ontwerp dat enkel gemaakt was om aannemers gelukkig te maken. Vergelijk die draak met wat er door bedrijven en burgerverenigingen in een vrije associatie voorgesteld wordt
http://www.ademloos.be/meccano
Gezond verstand dus en niet over een rijbewijs.

Paul
__________________

Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 30 december 2011 om 17:40.
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 17:48   #98
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
de Lange Wapper ging over gezondheid en een monstrueus ontwerp dat enkel gemaakt was om aannemers gelukkig te maken. Vergelijk die draak met wat er door bedrijven en burgerverenigingen in een vrije associatie voorgesteld wordt
http://www.ademloos.be/meccano
Gezond verstand dus en niet over een rijbewijs.

Paul
hahahhaa, en dat ademloos en waardeloos protest werd door een gepensioeneerde hollander gevoerd , gesponsert door de Rotterdamse haven om de compitiviteit van Antwerpen niet sterker te maken . van een klucht gesproken
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 22:02   #99
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Nog een programmapunt van PAGAN:

Door de wet die mee door de groenen werd opgesteld en goedgekeurd in 2002, wordt het kleine minderheden van enkele percenten van de bevolking onmogelijk om een eigen stem te laten horen in de vertegenwoordigende organen.


Citaat:
Wijziging van de kieswet

Op 25 september 2002 stemt de paars-groene meerderheid in de Kamer uiteindelijk de hervormde kieswet. Na de nodige tegenwerking van de oppositie en zelfs een boycot van de nieuwe stem-infrastructuur van de Kamer.

...

Hervorming kiesdrempel:
Ook onderdeel van de eerste fase van de kieshervorming is de invoering van een dubbele kiesdrempel: 5 procent op lokaal én nationaal niveau. Dat wil zeggen dat een partij béide kiesdrempels moet halen voor ze ook zetels krijgt. Deze kiesdrempel heeft grote implicaties voor kleine partijen.

http://asp.gva.be/dossiers/-k/kieswet/dossier.asp

PAGAN wil een einde stellen aan deze onrechtvaardige toestand die mee door de groene fascisten in het leven geroepen is:

AFSCHAFFING VAN DE KIESDREMPEL!
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be