Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 april 2017, 08:55   #1
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard Zuhal Demir: CD&V is dé moslimpartij bij uitstek

http://www.dezondag.be/zuhaldemir/

Citaat:
Voormalig SP.A’er Ahmet Koç wil een migrantenpartij oprichten. Wat vindt u daarvan?

Dat lijkt mij geen goed idee naar integratie toe. Bovendien: CD&V is al dé moslimpartij bij uitstek, niet? Hij maakt dus geen kans op slagen. (feller) Ik vind die demarches van CD&V heel opvallend. Mieke Van Hecke die zegt dat haar partij de enige optie is voor moslims. Of in Genk: CD&V-burgemeester Wim Dries en zijn schepen van Turkse afkomst Ali Caglar die twee jaar geleden op de eerste rij staan te applaudisseren voor Erdogan. Diezelfde schepen zei onlangs zelfs dat de persvrijheid er in Turkije op vooruitgaat. Denk je dat Wouter Beke die man terugfluit? Helemáál niet. Chapeau dat John Crombez dat wel gedurfd heeft met Ahmet Koç. CD&V wil daar nu van profiteren door nog platter op de buik te gaan.
Citaat:
Mag dat niet, moslims aanspreken? Zijn zij in uw partij niet welkom?

Wie zich kan vinden in ons programma, is zeer welkom, ongeacht afkomst. Dat is het verschil. Beke ziet moslims als kiesvee. Anders had hij die schepen wel terechtgewezen. Dat is terugkeren in de tijd. (feller) Of neem Veli Yüksel, CD&V-parlementslid van Turkse afkomst. Die wou niet weten van de herdenking van de Armeense genocide. Mijn voorzitter had me bij de oren getrokken. Beke deed niets. Ik vind dat niet gezond. Alles kan in ruil voor stemmen. Dat is onverantwoorde politiek. Politici moeten de democratische waarden onderschrijven. Ik wil de Vlamingen waarschuwen: CD&V is de nieuwe moslimpartij. Ik hoop dat de ogen van iedereen opengaan.
En gelijk heeft ze! Ze had het ook nog kunnen hebben over CD&V-gemeenteraadslid Abderrahim Lahlali, kwelduivel van juf Magalie, of CD&V-kabinetsmedewerker Youssef Kobo die opriep tot het vermoorden van Geert Wilders, Filip Dewinter en Gaia-activisten.



vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 09:12   #2
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
En gelijk heeft ze!
Met dien verstande dat ik in tegenstelling tot Demir een migrantenpartij wél een goed idee vind.

Dan wordt het voor de klassieke partijen niet langer electoraal interessant om nog januskoppen als Veli Yüksel in hun rangen te tolereren.

Geen beter wapen tegen de nefaste invloed van sharia mollen binnen partijen als CD&V dan het daglicht van het politieke debat en de open ideeënmarkt van onze democratie.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 09:29   #3
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Die kalloten zij spelen altijd vals en ongegrond vuil spel ... liegen bedriegen ,mensen van alles wijsmaken ... eerst hun spaargeld afpakken met valse beloftes ... ongelooflijk dat die nog altijd toch nog volgelingen hebben... pedofielen en geldverduisteraars en moslimaantrekkers ...altijd te vinden in die middens.... zijt eerlijk dat kun je niet betwisten hé
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 09:50   #4
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Tja, Beke heeft niet voor niks de uitstraling van een overjaarse misdienaar.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 09:56   #5
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Tja, Beke heeft niet voor niks de uitstraling van een overjaarse misdienaar.
Misschien heeft "er een priester teveel aan hun pietje gefoefeld toen ze de mis dienden indertijd "vandaar het blijvende trauma van de meeste CD&V leden
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 09:59   #6
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
http://www.dezondag.be/zuhaldemir/





En gelijk heeft ze! Ze had het ook nog kunnen hebben over CD&V-gemeenteraadslid Abderrahim Lahlali, kwelduivel van juf Magalie, of CD&V-kabinetsmedewerker Youssef Kobo die opriep tot het vermoorden van Geert Wilders, Filip Dewinter en Gaia-activisten.



Waarom die passie met dode kinderen en pedofielen uit de middeleeuwen , zou dit horen bij die trauma verwerking ....?

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 9 april 2017 om 10:00.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 10:00   #7
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Met dien verstande dat ik in tegenstelling tot Demir een migrantenpartij wél een goed idee vind.

Dan wordt het voor de klassieke partijen niet langer electoraal interessant om nog januskoppen als Veli Yüksel in hun rangen te tolereren.

Geen beter wapen tegen de nefaste invloed van sharia mollen binnen partijen als CD&V dan het daglicht van het politieke debat en de open ideeënmarkt van onze democratie.
Met een migrantenpartij zetten we helemaal de doos van Pandora open!
En voor we het weten doen ze zoals hun fuhrer in Turkije! Wie, als migrant, niet voor hen kiest zal het geweten hebben... En staan ze nog sterker om al hun achterlijke eisen qua kledij, voeding, slachten enz op te dringen
Neen, dank U. Dat ze maar partijen oprichten in de landen waar ze thuishoren en dat is niet hier!

Laatst gewijzigd door andev : 9 april 2017 om 10:03.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 10:02   #8
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Beke mag trouwens "fier" zijn op zijn mandataris en advocaat Abderrahim Lahlali (cd&v gemeenteraadslid Ronse) die het leven zuur maakte van "Blokkendoos-juf" Magalie.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 10:02   #9
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Met een migrantenpartij zetten we helemaal de doos van Pandora open!
En voor we het weten doen ze zoals hun fuhrer in Turkije! Wie, als migrant, niet voor hen kiest zal het geweten hebben...
Neen, dank U. Dat ze maar partijen oprichten in de landen waar ze thuishoren en dat is niet hier!
Ik ben er ook niet voorstander van ... dan nog liever een oorlog voeren om ons grondgebied te vrijwaren ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 10:37   #10
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.789
Standaard

Demir begint de sossen al op te vrijen met het oog op de volgende regeringsvorming. Eerst neemt ze een sos als kabinetschef en nu gooit ze met complimenten naar Crombez.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 10:48   #11
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Tja, Zuhal Demir heeft nochtans een punt, en een zeer sterk bovendien. Of zijn de uitspraken van Mieke van Hecke en van bepaalde Limburgse CD&V-mandatarissen te beschouwen als "een grapje"? Ik kan begrijpen dat premier Michel bekommerd is over de samenhang van zijn regering. Maar dat betekent toch niet dat het verboden zou zijn de aandacht te vestigen op een (en ik wik mijn woorden) "merkwaardige evolutie" die zich bij de coalitiepartner CD&V aan het doorzetten is. Demir zal dus verplicht zijn haar mening over een coalitiepartner onrechtstreeks wereldkundig te maken via "ghostwriters". Hoe dan ook, het feit dat ze zodanig expliciet pogen te werven in moslim-kringen is een onmiskenbaar teken dat er een sfeer van radeloosheid hangt in CD&V-kringen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 11:02   #12
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tja, Zuhal Demir heeft nochtans een punt, en een zeer sterk bovendien. Of zijn de uitspraken van Mieke van Hecke en van bepaalde Limburgse CD&V-mandatarissen te beschouwen als "een grapje"? Ik kan begrijpen dat premier Michel bekommerd is over de samenhang van zijn regering. Maar dat betekent toch niet dat het verboden zou zijn de aandacht te vestigen op een (en ik wik mijn woorden) "merkwaardige evolutie" die zich bij de coalitiepartner CD&V aan het doorzetten is. Demir zal dus verplicht zijn haar mening over een coalitiepartner onrechtstreeks wereldkundig te maken via "ghostwriters". Hoe dan ook, het feit dat ze zodanig expliciet pogen te werven in moslim-kringen is een onmiskenbaar teken dat er een sfeer van radeloosheid hangt in CD&V-kringen.
Het is weer zondag en de N-VA kan weer eens uitpakken. Opzet geslaagd.

Premier roept staatssecretaris Zuhal Demir tot de orde: "Dit is onaanvaardbaar"
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 11:04   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Demir begint de sossen al op te vrijen met het oog op de volgende regeringsvorming. Eerst neemt ze een sos als kabinetschef en nu gooit ze met complimenten naar Crombez.
Hebt ge daar een link voor, of is dat niet gratis ? Allez hoeveel moet ik je voor die link ? 100 euro ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 11:07   #14
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Was dit dan wel aanvaardbaar ???
http://www.demorgen.be/binnenland/be...rkel-bca27d47/

Soit, mevrouw Demir heeft haar punt kunnen maken en Michel is een zwakke Eerste Minister.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 11:14   #15
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tja, Zuhal Demir heeft nochtans een punt, en een zeer sterk bovendien. Of zijn de uitspraken van Mieke van Hecke en van bepaalde Limburgse CD&V-mandatarissen te beschouwen als "een grapje"? Ik kan begrijpen dat premier Michel bekommerd is over de samenhang van zijn regering. Maar dat betekent toch niet dat het verboden zou zijn de aandacht te vestigen op een (en ik wik mijn woorden) "merkwaardige evolutie" die zich bij de coalitiepartner CD&V aan het doorzetten is. Demir zal dus verplicht zijn haar mening over een coalitiepartner onrechtstreeks wereldkundig te maken via "ghostwriters". Hoe dan ook, het feit dat ze zodanig expliciet pogen te werven in moslim-kringen is een onmiskenbaar teken dat er een sfeer van radeloosheid hangt in CD&V-kringen.
De NVA zit definitief in verkiezingsmodus. Als staatssecretaris je eigen coalitiegenoot afkafferen. Wees maar zeker dat de NVA het met interest terugkrijgt.
Twee volgende regeringsjaren naar de kloten.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 9 april 2017 om 11:14.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 11:18   #16
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hebt ge daar een link voor, of is dat niet gratis ? Allez hoeveel moet ik je voor die link ? 100 euro ?

.
http://www.demorgen.be/plus/demir-ha...1490658602423/

Je bent niet meer bij, Schoof.

Stond gewoon in de krant. Ene die voor de door u vermaledijde minister Smet heeft gewerkt.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 11:19   #17
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De NVA zit definitief in verkiezingsmodus. Als staatssecretaris je eigen coalitiegenoot afkafferen. Wees maar zeker dat de NVA het met interest terugkrijgt.
Twee volgende regeringsjaren naar de kloten.
tja, het is maar dat de cd&v de n-va nooit aanvalt
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 11:25   #18
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
tja, het is maar dat de cd&v de n-va nooit aanvalt
Het verschil is dat Zuhal Demir in de regering zit.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 11:32   #19
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De NVA zit definitief in verkiezingsmodus. Als staatssecretaris je eigen coalitiegenoot afkafferen. Wees maar zeker dat de NVA het met interest terugkrijgt.
Twee volgende regeringsjaren naar de kloten.
Laten we maar zeggen en schrijven dat ze allemaal in verkiezingsmodus zitten. Maar het doet mij toch deugd dat de Tsjeven, die er reeds sedert het begin van de regering Michel op uit zijn om N-VA in zowat alles te saboteren (met de hulp van ACV-slaafje Kris Peeters), nu eens een flinke prik krijgen. vooral dat het vanwege Demir niet zo maar een losse bewering is. Ze citeert uitspraken zowel de Gentse moemoe Mieke Van Hecke als Limburgse CD&V politici.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 11:43   #20
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

CD&V is zich al langer in allerlei bochten aan het wringen met de bedoeling om de stem van de moslims te ronselen zonder dat dit weliswaar te veel opvalt. Ze zien dat sp.a massaal de steun van veel moslims verliest dus springen ze zelf in dat gat. En anderzijds profileren ze zichzelf als zouden ze dé volkspartij van Vlaanderen zijn Ze zijn in ieder geval zeer goed bezig met het volgen van sp.a recht de afgrond in.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be