Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2018, 17:55   #141
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tiens? Gisteren op vakantie geweest?
dat klein herstel heeft niet het verlies goedgemaakt.

Ondertussen al meer dan -3%
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 18:03   #142
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
dat klein herstel heeft niet het verlies goedgemaakt.

Ondertussen al meer dan -3%
De beursdag duurt nog 3 uur.

Tesla gaat zijn duurdere bakken gemakkelijker kwijtgeraken in mogelijk de grootste buitenlandse afzetmarkt binnenkort: China

Citaat:
https://electrek.co/2018/05/22/tesla...manufacturing/

Tesla (TSLA) prepares massive push in China as import duties fall and local manufacturing is coming
- May. 22nd 2018
Importtaksen zouden van 25 % naar 15% gedaald zijn.

Citaat:
Earlier today, the Chinese Ministry of Finance confirmed that they are lowering the import duties on vehicles from 25% to 15%.
Ik zie dat Tesla daar hun duurste model X SUV, "maar" *2.017 maal verkocht heeft Q1-2018. In gans Europa was dat 2.315 stuks hetzelfde kwartaal. Die 2.017 in China zou wel eens een forse groei kunnen kennen... En ook het model S natuurlijk. (USA was 4500 model X, Q1-2018)

*


Een model X P100D kost in China 1.405.600 Yuan(CNY) dat gaat dan zowat 10% minder worden. lol.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 mei 2018 om 18:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 22:44   #143
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
dat klein herstel heeft niet het verlies goedgemaakt.

Ondertussen al meer dan -3%
Citaat:
Stock markets drop after Trump signals dissatisfaction with China negotiations
Tesla zet hard in op China.

Trump maakt beleggen in risico aandelen zoals Tesla...gevarieerd.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 11:47   #144
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Beurzen zakken wereldwijd. Ben benieuwd wat dat in de USA gaat geven.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 14:27   #145
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Tesla to rally 50% because media negativity is ‘increasingly immaterial’: Baird

Baird reiterates its outperform rating for Tesla shares, predicting the electric car maker will make significant progress in raising its Model 3 production volumes.
The firm downplays the recent negative media coverage on Tesla, predicting the carmaker's stock will rise "significantly with execution."
Zo zie ik het ook. Nu, het kan nog wel een tijdje "slecht" gaan hoor. Er moeten groene cijfers verschijnen eer dat het aandeel wat stabiliseert.

Maar als "het" begonnen is wereldwijd, zijn we allemaal de klos. Al mijn aandelenfondsen. Dan is het gewoon uitzweten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 14:27   #146
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Wat gaan de belegger vandaag doen?

Citaat:
Tesla's stock rises after analyst suggests negative sentiment has peaked

Published: May 23, 2018 9:17 a.m. ET

Shares of Tesla Inc. TSLA, (+0.71%) gained 0.4% in premarket trade Wednesday, bucking the expected selloff in the broader market, after Baird analyst Ben Kallo recommended investors "lean into the 'fever pitch'" of negative sentiment. Kallo reiterated his outperform rating and stock price target of $411, which is 49% above current levels.

"Negative headlines have increased substantially in the past month and, in our opinion, increasingly immaterial reports have dominated news cycles," Kallo wrote in a note to clients. "We think we have hit a peak in negative coverage/sentiment, and believe shares could appreciate significantly with execution, which should coincide with an improvement in sentiment." He said while the decision by Consumer Reports to not recommend the Model 3 was negative, the fact that Consumer Reports will revisit its evaluation after a software update is implemented is a positive.
"We think [Tesla's] ability to continuously improve its vehicles through software updates is a differentiating factor for the company," Kallo wrote.

Tesla's stock has tumbled 21.9% over the past three months through Tuesday, while the S&P 500 SPX, -0.31% has slipped 0.8% and the Dow Jones Industrial Average DJIA, -0.72% has lost 1.9%.

https://www.marketwatch.com/story/te...ked-2018-05-23
Ook in Europa zijn ze wereldkampioen in het verkeerd interpreteren van Musk uitspraken. Of ze laten een stukje van de context wegvallen zodat het veel meer negatief klinkt.

Laatst gewijzigd door Micele : 23 mei 2018 om 14:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 15:07   #147
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Probleem is dat die negatieve sentiment op niks is gebaseerd. De lekken uit de fabriek, de VIN registraties, de afleveringen, enz...tonen allemaal dat de productie echt hard begint te lopen. Als je gewoon VIN registraties afgelopen twee weken deelt door het aantal dagen krijg je dikke getallen, die duiden op het feit dat ze "on target" zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 15:08   #148
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

We spreken hier wel over een omzetsgroei van 50-60 % op 1 kwartaal...wie doet het hun na ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 15:25   #149
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Probleem is dat die negatieve sentiment op niks is gebaseerd. De lekken uit de fabriek, de VIN registraties, de afleveringen, enz...tonen allemaal dat de productie echt hard begint te lopen. Als je gewoon VIN registraties afgelopen twee weken deelt door het aantal dagen krijg je dikke getallen, die duiden op het feit dat ze "on target" zijn.
Natuurlijk zijn ze dat maar het dringt blijkbaar niet door bij de vele bangerikken.

Nu heeft Musk gezegd nog dit jaar degelijke kwartaalwinst te maken en doet dat -voor alle zekerheid- door allereerst de dure (AWD en Performance) model 3 van 55k tot 80k op markt te brengen waar ze veel meer aan kunnen verdienen dan aan het basismodel 3 van 35-40k die hij wslk pas gaat produceren als er 2 kwartalen zwarte cijfers geschreven zijn. Maar dat is ook al weer niet goed voor de miereneukers, die schrijven nu al dat Musk de massaproductie volledig gaat opgeven en zo een onzin. Ze schrijven gewoon wat ze willen.

Laatst gewijzigd door Micele : 23 mei 2018 om 15:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 21:22   #150
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Beurzen zakken wereldwijd. Ben benieuwd wat dat in de USA gaat geven.
Dow is de enige die niet in het rood gaat zelfs +0,21% geeindigd.

Wslk dankzij de Tech aandelen die plots beginnen te stijgen vanaf ca. 2 pm EDT, Nasdaq eindigt +0,64 %

Tesla wslk een van de betere stijgers van de Tech met +1,48 % sterk eindigend... ook pas vanaf 2 pm uit het lichtrood of -0,1 %. Wat is er om 2 pm gebeurd?

ICE-autoconstructeurs zoals Ford -0,69 % of GM -1,15 % stegen ook lichtjes vanaf 2 pm maar kwamen helemaal niet uit het rood. Wslk niet Tech genoeg...

Laatst gewijzigd door Micele : 23 mei 2018 om 21:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 22:29   #151
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dow is de enige die niet in het rood gaat zelfs +0,21% geeindigd.

Wslk dankzij de Tech aandelen die plots beginnen te stijgen vanaf ca. 2 pm EDT, Nasdaq eindigt +0,64 %

Tesla wslk een van de betere stijgers van de Tech met +1,48 % sterk eindigend... ook pas vanaf 2 pm uit het lichtrood of -0,1 %. Wat is er om 2 pm gebeurd?

ICE-autoconstructeurs zoals Ford -0,69 % of GM -1,15 % stegen ook lichtjes vanaf 2 pm maar kwamen helemaal niet uit het rood. Wslk niet Tech genoeg...
Wel, er is iemand op twitter beginnen flippen.

Aandeelhouders vonden dat leuk ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 23:06   #152
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wel, er is iemand op twitter beginnen flippen.

Aandeelhouders vonden dat leuk ?
Trump of Musk?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 23:08   #153
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Trump of Musk?
Trump Jr heeft al gereageerd en zijn steun betuigd voor Elon.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 23:13   #154
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Even tussendoor: ikzelf ben ook ingenieur, met zowat dezelfde achtergrond als meneer musk (aerospace).

De man leidt gigantisch hard aan engineers syndrome. Iets waar ik mezelf ook op betrap. In de aerospace is dat de manier om ergens te geraken. Ieder probleem heeft een logische, fysieke & technische oplossing. Verklaart zijn enorm innovatieve en can-do attitude. En ook de resultaten.

Een gewone CEO, met een juristen of pol en soc (ugh) achtergrond zou een PR man in hebben gehuurd en de media hebben bespeeld. Hij zou zelfs wat reclame hebben gemaakt. "Maak er vrienden van".

Musk zoekt direct de confrontatie op: ontmasker bepaalde media outlets door het gebruik van technologie (een site, algorhitmes, enz...). Los het probleem op met de dingen die hij kent en beheerst.

Niks aan te doen. Ik ken er zo tientallen, en ik ben er zelf ook schuldig aan.

Ik vermoed wel dat hij het niet door heeft....getuige zijn scheidingen.

Laatst gewijzigd door Tavek : 23 mei 2018 om 23:13.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 23:40   #155
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

De Fed aankondiging rond 2 pm zou de hoofdoorzaak geweest zijn dat kort na 2 pm al de beurswaardes omhoog gingen, sommige Tech aandelen stegen het meeste...:
(met grafiek)

Citaat:
https://www.marketwatch.com/story/st...tes-2018-05-23

Stocks trim losses after Fed minutes

Published: May 23, 2018 2:03 p.m. ET

U.S. stocks trimmed losses on Wednesday after the release of minutes from the May 1-2 Federal Reserve policy meeting. Fed officials confirmed they planned to raise interest rates in June and were not concerned they were behind the curve on inflation. The Dow Jones Industrial Average DJIA, +0.21% was down 95 points, or 0.4%, to 24,735. The S&P 500 index SPX, +0.32% was off by 6 points, or 0.2% to 2,718. Meanwhile the Nasdaq Composite COMP, +0.64% was flat at 7,376.

Laatst gewijzigd door Micele : 23 mei 2018 om 23:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 12:34   #156
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Toen ik kocht stond de dollar 0.8 euro

Nu 0.86 euro.

Dat is 6 % die je niet mag vergeten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 15:23   #157
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Even tussendoor: ikzelf ben ook ingenieur, met zowat dezelfde achtergrond als meneer musk (aerospace). De man leidt gigantisch hard aan engineers syndrome. Ik ken er zo tientallen, en ik ben er zelf ook schuldig aan. Ik vermoed wel dat hij het niet door heeft....getuige zijn scheidingen.
Uw engineers syndrome verdwijnt wel met de jaren en zeker als je eens tegen een muur bent gelopen. Iedereen die destijds met mij is afgestudeerd had dat en nu niemand meer. Vlak na je studies is dit enorm en moet je zien wat je doet. Ik noemde het destijds een zwaar ego probleem van de mensen die verder hadden gestudeerd. Vooral bij mannen want vrouwen hadden dat niet zo erg. Musk heeft dat enorm, tot op een ziekelijk niveau en eigenlijk niet echt gezond meer. Ik vergelijk het soms met onze eigen selfmade man Coucke. Die heeft datzelfde ego probleem.

Maar dat nu als reden geven voor scheidingen? IK ben al bijna 30 jaar samen met mijn vrouw. De meesten van mijn jaar die samen zijn afgestudeerd zijn ook nog samen met hun eerste vrouw. Ik ken Musk niet maar ik zie de gelijkenis met Trump. Bakken geld en constant jong bloed in hun bed willen hebben. Geld en macht en denken dat ze elke Miss World kunnen plat krijgen. Musk heeft dit probleem heel hard. Of de boekskes schrijven alleen roddels.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 09:24   #158
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Het aandeel daalde niet meer verder en bleef wakkelen rond de $ 278, sluit af deze week 25/05 op $ 278,85 tov van verleden vrijdag, eindkoers van 18/05 was $ 276,82.
Citaat:
PERFORMANCE
5 Day
+ 0.73%
De vele shorters beginnen al wat te zweten en doen niet anders als deinformatie blijven bashen. Ook de shorters die blut zijn (van vorige squeezes) blijven steeds maar verder natrappen. Hun internetverbinding hebben ze nog. lol.

Hier een shorter bij de eerste short squeezes... het aandeel verdrievoudigde toen de volgende jaren...

Citaat:
https://www.marketwatch.com/story/se...led-2018-05-23

Sell the Musk hero worship, says investor who bet against Tesla before it tripled



Chris Macintosh of the Capitalist Exploits blog is not a fan of Tesla TSLA, +0.36% or Elon Musk. In fact, he thinks the stock is worth “a big donut.”

This is nothing new. He’s been a grumbling bear for years, as you can see by this trade, which he describes as “clearly not the zenith of market timing.”
De haat en frustratie zit diep.

Laatst gewijzigd door Micele : 26 mei 2018 om 09:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2018, 14:40   #159
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Memorial weekend, vandaag memorail day is feestdag, Tesla maakt daar gebruik van de loopband te optimaliseren (dus ook geen beurs)

Op weg naar de 5000 stuks/week of >700 per dag van het model 3.

(Volkswagen produceert ocharme 72 E-Golf per dag)

Laatst gewijzigd door Micele : 28 mei 2018 om 14:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2018, 19:29   #160
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

Historisch moment meegemaakt vandaag.......
Ondergetekende stond met zijn Spaanse benzinebrandertje in een rijtje te wachen voor een verkeerslicht (regio Kortrijk)

DIRECT voor mij stond een S en enkele auto's na mij stond warempel een X.....

neen,wat ik wou zeggen,speciaal die Ss-en zie je steeds vaker rondkarren....

Ondertussen,over het draadje....eigenijk zal er een moment komen dat het bedrijf zal moeten beslissen of ze nog wel WILLEN beursgenoteerd zijn.Ieder kwartaal moet je broek naar beneden en haalt men het vergrootglas boven om schaamluizen te vinden......
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 28 mei 2018 om 19:34.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be