Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 november 2010, 20:37   #101
stropke1000
Parlementslid
 
Geregistreerd: 27 maart 2010
Berichten: 1.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Grondstoffen besparen, geld is maar een middel om ruilhandel te vergemakkelijken.


Ik noem het gewoon kijken naar de toekomst

In mijn geval betere kwaliteit gereedschap, zodanig ik nog beter, sneller en gerichter grondstoffen kan besparen. Tijd is voor mij een heel beperkte grondstof, waar ik niks van kan bijmaken, en maar met veel moeite kan ruilen of aankopen.

Nog meer? Je lijkt wel een linkse rakker, die als enige oplossing voor enig probleem gewoon meer taxen wil heffen om de "rijkdom" nog dunner te spreiden zodanig niemand nog enige reden heeft om meer moeite te doen om een meer materialistisch/hedonistisch leven te leiden.

Dat doen we. Het enige verschil is dat transport van deze verreweggistan tomaten goedkoper uitkomt dat de overtaxeerde tomaat van lokale boeren. Die Peruviaanse tomatenboer moet geen 25 optellende milieutaxen betalen op zijn persoonlijk transportmiddel. Die Chileense bonenboer ontsnapt aan een inkomenbelasting die meer dan 50% bedraagt.
Je hebt gelijk hoor,
Als ik ergens geld kan besparen doe ik het ook,
Maar het gaat over milieu,
Ik zie de oplossing als ; hoe meer vervuilend hoe meer betalen,
Elektrabel doet juist het omgekeerde hoe hoger uw verbruik hoe lager de tarieven.
Zie jij een andere oplossing?
Het omgekeerde hoe minder vervuilend hoe meer kadoo's(subsidie's)zie ik geen oplossing , tenzij men het bespaarde geld in zijn kast legt.
Wat voor zin heeft het om aan de ene kant minder vervuilend te zijn en aan de andere kant meer?
Je zou kunnen met het bespaarde geld de lokale duurdere tomaten te kopen,maar denk niet dat je dat zal doen.
Ook de lokale producten goedkoper maken is een oplossing via btw verlagen bvb.

Laatst gewijzigd door stropke1000 : 26 november 2010 om 20:52.
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 21:06   #102
stropke1000
Parlementslid
 
Geregistreerd: 27 maart 2010
Berichten: 1.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Grondstoffen besparen, geld is maar een middel om ruilhandel te vergemakkelijken.


Ik noem het gewoon kijken naar de toekomst

In mijn geval betere kwaliteit gereedschap, zodanig ik nog beter, sneller en gerichter grondstoffen kan besparen. Tijd is voor mij een heel beperkte grondstof, waar ik niks van kan bijmaken, en maar met veel moeite kan ruilen of aankopen.

Nog meer? Je lijkt wel een linkse rakker, die als enige oplossing voor enig probleem gewoon meer taxen wil heffen om de "rijkdom" nog dunner te spreiden zodanig niemand nog enige reden heeft om meer moeite te doen om een meer materialistisch/hedonistisch leven te leiden.

Dat doen we. Het enige verschil is dat transport van deze verreweggistan tomaten goedkoper uitkomt dat de overtaxeerde tomaat van lokale boeren. Die Peruviaanse tomatenboer moet geen 25 optellende milieutaxen betalen op zijn persoonlijk transportmiddel. Die Chileense bonenboer ontsnapt aan een inkomenbelasting die meer dan 50% bedraagt.
Wat heeft links/rechts daar nu mee te maken?
Wat die overtaxeerde lokale boer betreft en die chileense bonenboer zonder taxen, het moet omgekeerd.

Laatst gewijzigd door stropke1000 : 26 november 2010 om 21:10.
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2010, 05:12   #103
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.793
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 Bekijk bericht
Je hebt gelijk hoor,
Als ik ergens geld kan besparen doe ik het ook.
Maar het gaat over milieu,
Dat het milieu er voordeel bij heeft is voor mij maar bijzaak hoor. Uiteindelijk heb ik geen nageslacht waar ik me zorgen over moet maken. Als Uw kinderen kreperen in mijn net plat volgescheten seniele pampers, da's een zorg voor later.

Citaat:
Ik zie de oplossing als ; hoe meer vervuilend hoe meer betalen,
Koop maar eens een vuilzak.

Citaat:
Elektrabel doet juist het omgekeerde hoe hoger uw verbruik hoe lager de tarieven.
Voor particulieren is dat zeer zelden een optie. We spreken dan wel over firma's die per 100 000Kw/u inkopen. En als Electrabel hier te duur voor is, dan gaan die firma's hun eigen oplossingen bouwen, en misschien wel een echte concurent voor Electrabel worden.

Citaat:
Zie jij een andere oplossing?
Jazeker, en ik ben eraan aan't werken. Dat ieder huis/huizenblok/appartementsgebouw zelfvoorzienend kan zijn. Dan sparen we dat toch al uit qua fossiele brandstoffen, nep groene energie en kernbrandstof.

Citaat:
Het omgekeerde hoe minder vervuilend hoe meer kadoo's(subsidie's)zie ik geen oplossing , tenzij men het bespaarde geld in zijn kast legt.
Geld moet rollen. Als iedereen op zijn centen gaat zitten gaat het kapitalisme plat, en zolang er geen levensvatbaar alternatief is, vind ik dat geen goed idee. Tenzij ik Conan de barbaar wil gaan spelen in een Mad Max setting. (nog zo'n slecht idee nog niet, moet wel even een goed recept voor Solyent Green uitdokteren dan)

Citaat:
Wat voor zin heeft het om aan de ene kant minder vervuilend te zijn en aan de andere kant meer?
Je kan je meer wentelen in luxe. Ik zou meer en beter gereedschap kopen, zodanig ik mijn waanzinnige ideen sneller en gemakkelijker kan uitwerken.

Citaat:
Je zou kunnen met het bespaarde geld de lokale duurdere tomaten te kopen,maar denk niet dat je dat zal doen.
Probeer dat nu al, gewoon omdat ik liever heb dat die groentenboer gemakkelijker mijn diensten zal inroepen ipv een tijdelijke oplossing uit "lageloonslavenkamp X" te kopen.

Citaat:
Ook de lokale producten goedkoper maken is een oplossing via btw verlagen bvb.
Dat zou ik dus net niet doen, ik zou de vlaktax in't leven willen roepen, met alleen belasting op consumptie, niet op arbeid.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 17:40   #104
stropke1000
Parlementslid
 
Geregistreerd: 27 maart 2010
Berichten: 1.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat het milieu er voordeel bij heeft is voor mij maar bijzaak hoor. Uiteindelijk heb ik geen nageslacht waar ik me zorgen over moet maken. Als Uw kinderen kreperen in mijn net plat volgescheten seniele pampers, da's een zorg voor later.




Vervuil minder dan moet je er minder kopen.


Voor particulieren is dat zeer zelden een optie. We spreken dan wel over firma's die per 100 000Kw/u inkopen. En als Electrabel hier te duur voor is, dan gaan die firma's hun eigen oplossingen bouwen, en misschien wel een echte concurent voor Electrabel worden.

Dit is wel zo, als u minder dan een bepaald verbruik hebt is er een hoger tarief




Jazeker, en ik ben eraan aan't werken. Dat ieder huis/huizenblok/appartementsgebouw zelfvoorzienend kan zijn. Dan sparen we dat toch al uit qua fossiele brandstoffen, nep groene energie en kernbrandstof.

Veel succes, als u het kan zonder subsidie's

Geld moet rollen. Als iedereen op zijn centen gaat zitten gaat het kapitalisme plat, en zolang er geen levensvatbaar alternatief is, vind ik dat geen goed idee. Tenzij ik Conan de barbaar wil gaan spelen in een Mad Max setting. (nog zo'n slecht idee nog niet, moet wel even een goed recept voor Solyent Green uitdokteren dan)

Goed om te horen, hoemeer ik kan sparen(hangt af van mijn loon)hoemeer het kapitalisme er aan verdient?


Je kan je meer wentelen in luxe. Ik zou meer en beter gereedschap kopen, zodanig ik mijn waanzinnige ideen sneller en gemakkelijker kan uitwerken.

Laat dat net de oorzaak zijn van de milieuproblemen.

Probeer dat nu al, gewoon omdat ik liever heb dat die groentenboer gemakkelijker mijn diensten zal inroepen ipv een tijdelijke oplossing uit "lageloonslavenkamp X" te kopen.

Daar ben je het met mij eens.


Dat zou ik dus net niet doen, ik zou de vlaktax in't leven willen roepen, met alleen belasting op consumptie, niet op arbeid.
Koop maar eens een vuilzak


Voor particulieren is dat zeer zelden een optie. We spreken dan wel over firma's die per 100 000Kw/u inkopen. En als Electrabel hier te duur voor is, dan gaan die firma's hun eigen oplossingen bouwen, en misschien wel een echte concurent voor Electrabel worden.

Dit is wel zo, als u minder dan een bepaald verbruik hebt is er een hoger tarief

Jazeker, en ik ben eraan aan't werken. Dat ieder huis/huizenblok/appartementsgebouw zelfvoorzienend kan zijn. Dan sparen we dat toch al uit qua fossiele brandstoffen, nep groene energie en kernbrandstof.

Veel succes, als u het kan zonder subsidie's

Geld moet rollen. Als iedereen op zijn centen gaat zitten gaat het kapitalisme plat, en zolang er geen levensvatbaar alternatief is, vind ik dat geen goed idee. Tenzij ik Conan de barbaar wil gaan spelen in een Mad Max setting. (nog zo'n slecht idee nog niet, moet wel even een goed recept voor Solyent Green uitdokteren dan)

Goed om te horen, hoemeer ik kan sparen(hangt af van mijn loon)hoemeer het kapitalisme er aan verdient?


Je kan je meer wentelen in luxe. Ik zou meer en beter gereedschap kopen, zodanig ik mijn waanzinnige ideen sneller en gemakkelijker kan uitwerken.

Laat dat net de oorzaak zijn van de milieuproblemen.

Probeer dat nu al, gewoon omdat ik liever heb dat die groentenboer gemakkelijker mijn diensten zal inroepen ipv een tijdelijke oplossing uit "lageloonslavenkamp X" te kopen.

Daar ben je het met mij eens.

Dat zou ik dus net niet doen, ik zou de vlaktax in't leven willen roepen, met alleen belasting op consumptie, niet op arbeid.[/quote]

Dan ga ik toch mijn aankopen doen in het buitenland?
Niet goed voor het milieu.

Laatst gewijzigd door stropke1000 : 29 november 2010 om 17:48.
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 17:54   #105
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 Bekijk bericht
Dat zou ik dus net niet doen, ik zou de vlaktax in't leven willen roepen, met alleen belasting op consumptie, niet op arbeid.
Citaat:
Dan ga ik toch mijn aankopen doen in het buitenland?
Niet goed voor het milieu.
Wel off topic maar zolang ge belastingen verschuift verandert de prijs van het produkt niet (gemiddeld natuurlijk).
Het is enkel de consument die alle belastingen betaald. Als ge belasting op arbeid verschuift naar belasting op consumptie met hetzelfde bedrag dan verandert de verkoop prijs niet. Hetzelfde geldt voor alle belastingen, belasting op winst, enz..

Paul
__________________

Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 29 november 2010 om 17:54.
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 18:04   #106
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
Wel off topic maar zolang ge belastingen verschuift verandert de prijs van het produkt niet (gemiddeld natuurlijk).
Het is enkel de consument die alle belastingen betaald. Als ge belasting op arbeid verschuift naar belasting op consumptie met hetzelfde bedrag dan verandert de verkoop prijs niet. Hetzelfde geldt voor alle belastingen, belasting op winst, enz..

Paul
Jawel, lokale producten worden heel goedkoop en import wordt duur. Export gaat dan ook heel goed draaien.

De producten die in het buitenland worden geproduceerd zullen namelijk niets merken van die zeer goedkope arbeid.
__________________
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 18:29   #107
stropke1000
Parlementslid
 
Geregistreerd: 27 maart 2010
Berichten: 1.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
Wel off topic maar zolang ge belastingen verschuift verandert de prijs van het produkt niet (gemiddeld natuurlijk).
Het is enkel de consument die alle belastingen betaald. Als ge belasting op arbeid verschuift naar belasting op consumptie met hetzelfde bedrag dan verandert de verkoop prijs niet. Hetzelfde geldt voor alle belastingen, belasting op winst, enz..

Paul
Wat die vlaktax betreft , dit was niet mijn uitspraak.

Dat dit de belastingontwijking/fraude zal oplossen daar twijfel ik sterk aan .
Of de belasting 30% of 40% is als ze het kunnen vermijden zullen ze het niet laten.
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 18:31   #108
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Jawel, lokale producten worden heel goedkoop en import wordt duur. Export gaat dan ook heel goed draaien.

De producten die in het buitenland worden geproduceerd zullen namelijk niets merken van die zeer goedkope arbeid.
ja, juist, ik had het enkel over lokale producten. Bij een belasting op consumptie wordt het veel minder belangrijk om uw productie naar het buitenland te verhuizen. Een en ander moet toch in stapjes gebeuren zodat men ongewenste effecten kan detecteren en bijsturen. Economie is toch veel natte vinger werk.

Paul
__________________
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 18:34   #109
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 Bekijk bericht
Wat die vlaktax betreft , dit was niet mijn uitspraak.

Dat dit de belastingontwijking/fraude zal oplossen daar twijfel ik sterk aan .
Of de belasting 30% of 40% is als ze het kunnen vermijden zullen ze het niet laten.
om fraude te vermijden is het wellicht beter om zoveel mogelijk soorten belasting te heffen, men kan er één ontwijken maar niet allemaal .
De inning wordt natuurlijk zeer duur en er zijn andere effecten die misschien belangrijker zijn zoals de vlucht van bedrijven naar lage loon landen.

Paul
__________________
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 18:45   #110
stropke1000
Parlementslid
 
Geregistreerd: 27 maart 2010
Berichten: 1.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
om fraude te vermijden is het wellicht beter om zoveel mogelijk soorten belasting te heffen, men kan er één ontwijken maar niet allemaal .
De inning wordt natuurlijk zeer duur en er zijn andere effecten die misschien belangrijker zijn zoals de vlucht van bedrijven naar lage loon landen.

Paul
Ik kan mischien mijn werkgever betalen om hier te blijven.
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 19:17   #111
stropke1000
Parlementslid
 
Geregistreerd: 27 maart 2010
Berichten: 1.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
om fraude te vermijden is het wellicht beter om zoveel mogelijk soorten belasting te heffen, men kan er één ontwijken maar niet allemaal .
De inning wordt natuurlijk zeer duur en er zijn andere effecten die misschien belangrijker zijn zoals de vlucht van bedrijven naar lage loon landen.

Paul
Duur? is relatief.
Of je deze belastingcontrolleurs een werkloosheidsuitkering geeft of hen effectief laat controleren, wat denk je wat het beste is?
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 19:27   #112
stropke1000
Parlementslid
 
Geregistreerd: 27 maart 2010
Berichten: 1.710
Standaard

Belastingontwijking:
De bedoeling dat je belasting betaald, maar door allerlei wetgevende fouten het niet betaald.
Is hetzelfde als een misdadiger die zijn straf ontloopt.
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 19:38   #113
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

de nieuwbouw-appartementen aan leuven station zijn volledig geisoleerd, zuiders gerichte ramen, centrale verwarming, en efficiente ventilatie.

Amper 241.000 euro voor het goedkoopste, tot 350.000 voor de beste (dewelke publiekelijk te koop zijn)
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 19:39   #114
stropke1000
Parlementslid
 
Geregistreerd: 27 maart 2010
Berichten: 1.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
Wel off topic maar zolang ge belastingen verschuift verandert de prijs van het produkt niet (gemiddeld natuurlijk).
Het is enkel de consument die alle belastingen betaald. Als ge belasting op arbeid verschuift naar belasting op consumptie met hetzelfde bedrag dan verandert de verkoop prijs niet. Hetzelfde geldt voor alle belastingen, belasting op winst, enz..

Paul
Is niet off topic, als de belasting verschuift naar consumptie ga ik mijn inkopen doen in het buitenland, en dat is niet goed voor het milieu.
Tenzij dit europees wordt aangepakt.
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 19:46   #115
stropke1000
Parlementslid
 
Geregistreerd: 27 maart 2010
Berichten: 1.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
de nieuwbouw-appartementen aan leuven station zijn volledig geisoleerd, zuiders gerichte ramen, centrale verwarming, en efficiente ventilatie.

Amper 241.000 euro voor het goedkoopste, tot 350.000 voor de beste (dewelke publiekelijk te koop zijn)
240.000 euro voor het goedkoopste appartement lijkt me niet goedkoop,
lijkt dat de toekomstige besparingen reeds in de prijs verrekend zijn.

Men concentreerd zich teveel op de verwarming.
Ik persoonlijk heb een rekening van 600euro voor verwarming en dit in een rijwoning van in het begin van 1900, geen spouwmuren, opstijgend vocht.
Mijn elektriciteitrekening daarentegen bedraagt 1400-1500euro.
Dus mijn aandacht gaat uit naar energiezuinige apparaten.

Laatst gewijzigd door stropke1000 : 29 november 2010 om 20:12.
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 20:38   #116
stropke1000
Parlementslid
 
Geregistreerd: 27 maart 2010
Berichten: 1.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat het milieu er voordeel bij heeft is voor mij maar bijzaak hoor. Uiteindelijk heb ik geen nageslacht waar ik me zorgen over moet maken. Als Uw kinderen kreperen in mijn net plat volgescheten seniele pampers, da's een zorg voor later.


Koop maar eens een vuilzak.


Voor particulieren is dat zeer zelden een optie. We spreken dan wel over firma's die per 100 000Kw/u inkopen. En als Electrabel hier te duur voor is, dan gaan die firma's hun eigen oplossingen bouwen, en misschien wel een echte concurent voor Electrabel worden.


Jazeker, en ik ben eraan aan't werken. Dat ieder huis/huizenblok/appartementsgebouw zelfvoorzienend kan zijn. Dan sparen we dat toch al uit qua fossiele brandstoffen, nep groene energie en kernbrandstof.

Geld moet rollen. Als iedereen op zijn centen gaat zitten gaat het kapitalisme plat, en zolang er geen levensvatbaar alternatief is, vind ik dat geen goed idee. Tenzij ik Conan de barbaar wil gaan spelen in een Mad Max setting. (nog zo'n slecht idee nog niet, moet wel even een goed recept voor Solyent Green uitdokteren dan)


Je kan je meer wentelen in luxe. Ik zou meer en beter gereedschap kopen, zodanig ik mijn waanzinnige ideen sneller en gemakkelijker kan uitwerken.


Probeer dat nu al, gewoon omdat ik liever heb dat die groentenboer gemakkelijker mijn diensten zal inroepen ipv een tijdelijke oplossing uit "lageloonslavenkamp X" te kopen.


Dat zou ik dus net niet doen, ik zou de vlaktax in't leven willen roepen, met alleen belasting op consumptie, niet op arbeid.
QUOTE=maddox;5129952]Dat het milieu er voordeel bij heeft is voor mij maar bijzaak hoor. Uiteindelijk heb ik geen nageslacht waar ik me zorgen over moet maken. Als Uw kinderen kreperen in mijn net plat volgescheten seniele pampers, da's een zorg voor later.



Gelukkig dat je geen nageslacht hebt, we kunnen toch niet blijven de stront opkuisen.

Laatst gewijzigd door stropke1000 : 29 november 2010 om 20:44.
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 04:41   #117
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.793
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat het milieu er voordeel bij heeft is voor mij maar bijzaak hoor. Uiteindelijk heb ik geen nageslacht waar ik me zorgen over moet maken. Als Uw kinderen kreperen in mijn net plat volgescheten seniele pampers, da's een zorg voor later.
Gelukkig dat je geen nageslacht hebt, we kunnen toch niet blijven de stront opkuisen.
Ik heb zo de indruk dat U mijn potentieel nageslacht stront noemt.

Gelukkig dat ik dat niet zeg over uw nageslacht, ik beoordeel mensen op hun daden. Ik heb nog hoop voor uw nageslacht.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 21:31   #118
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard

De Vlaamse regering heeft deze middag besloten dat nieuwbouw vanaf 2012 zullen moeten voldoen aan de E70-norm en vanaf 2014 de E60-norm. Men zal daarna toch wel een tandje moeten bijspringen om de Europese richtlijn van energieneutrale woningen te halen tegen 2021 .

http://www.standaard.be/artikel/deta...4&kanaalid=824
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 10:25   #119
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard

De Graetzel cel is nog altijd mijn favoriete ontwikkeling

http://www.millenniumprize.fi/news/1...lls/d,news_en/

Citaat:
In 1989, by mimicking the processes in natural photosynthesis, Swiss chemist Michael Grätzel managed to build a type of solar cell that was completely new. In June 2010, when he received the Millennium Technology Grand Prize for his research, he expressed his gratitude to the global research community for developing his innovation further.

"There are at least 10,000 research papers in the dye-sensitised solar field. A world-wide community is now tackling the research issues," he said.

One of these researchers is Professor Peter Lund from Finland's Aalto University. Led by Professor Lund, the university's New Energy Technologies group began its research into Grätzel cells in 2000. Ten researchers are now employed on the subject and three dissertations are on their way. "Interest in researching Grätzel's technology has risen dramatically in the past five years," says Lund.

In February 2010, Professor Lund was searching for an opponent for a doctoral thesis being prepared by one of his researchers. Minna Toivola's work dealt with the preparation of Grätzel cells on steel surfaces and Lund decided to invite the best expert available. To his surprise, Professor Grätzel, busy father of the technology, accepted the assignment. He had just heard that he was one of the 2010 Millennium Technology Prize Laureates.

In April 2010, as opponent at the public defence of Toivola's dissertation, Professor Grätzel became familiar with Finnish research into his innovation. Researchers at the Aalto University had achieved very promising cell efficiencies for Grätzel cells manufactured on steel plate. When the method is ready for mass production, roofing components could be coated with energy-harvesting Grätzel cells at minimal extra cost.

Using building materials for electricity generation is one of the most promising applications for Grätzel's technology. The European Photovoltaic Industry Association (EPIA) estimates that 40% of all building roofs and 15% of all building facades in Europe are suitable for photovoltaic applications. In purely technical terms, roofs alone could generate up to 40% of total EU demand for electricity by 2020.

.........................
Paul
__________________
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 10:30   #120
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Ik denk dat er nieuwe manieren van bouwen op komst zijn gedreven door de noodzaak om anders om te gaan met bouwmaterialen, met werkkrachten, én met energie. Tot deze conclusie kwam ik na diep nadenken. Daarom wil ik graag een topic openen waarin we dit onderwerp kunnen bespreken.
  • Kent u voorbeelden van "groen bouwen"?
  • Gewoon gemoduleerde pakketten die het bouwproces versimpelen?
  • Bouwmaterialen die je "groen" kunt noemen?
  • Architecten die zich specialiseren in deze materie?
  • Bouwstijlen die meer geschikt zijn dan andere?
  • Voorbeelden uit de praktijk?
Mvg
Ik werk in een architectuur- en ingenieursbureau dat zich toelegt op duurzame, bioecologisch bouwen (90% van de projecten).
Dit gaat van experimentele nieuwbouw tot common-sense renovatie
van ontwerp tot berekenen van technieken. (multidisciplinair)

En uit (mijn) ervaring vind ik dat men nog steeds te veel commercieel niet essentieel omgaat met ecologisch bouwen. Te veel gadget hype en minder common sense.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 1 februari 2011 om 10:31.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be