Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 september 2018, 08:02   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Brexit en Catalunia zijn twee serieuze reality checks geweest voor EU criticasters.
In tegendeel. Het is de moeite niet om te strijden tegen een dinges dat zichzelf de das aan het omdoen is. Binnen het FN was er een tweestrijd tussen de radicale anti-EU en zij die niet pro-EU zijn, maar daar geen prioriteit van maken. Marine's extreem slechte performantie ten aanzien van Macron was essentieel gebaseerd op haar totaal onvoorbereid "plan" om uit de Euro te stappen zonder enig economisch serieux. Het is datgene wat haar zeker 10 procentpunten heeft gekost: iedereen zag daar een onbekwaam iemand met grootse, onvoorbereide plannen waarvan ze zelf niet goed wist wat ermee te doen.

Aangezien er nu een EU/anti-EU experiment aan de gang is (de Brexit) is het idioot van uw munitie te verschieten op iets dat nog moet uitgevist worden. Daarentegen, de Fransen staan gloed-heet betreffende al dat immigrantengedoe, en Macron weet niet goed hoe daarmee om te gaan.

Het is electoraal dus veel interessanter om dat misbakken anti-EU plan waar ze haar tanden op gebroken heeft, in de kast te steken en af te wachten wat er met de lont, die de Brexit is, gaat gebeuren alvorens koffiedik willen te kijken, maar in te spelen op een succesthema dat enkel maar kan groeien: de islam/immigratie catastrofe. Spijtig genoeg voor haar is ze daar veel te laat achter gekomen, en heeft ze haar incompetentie al nationaal uitgesmeerd.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 09:11   #22
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Mocht ze zichzelf intellectueel niet zo erg hebben laten kennen als idiote zonder economisch doorzicht had ik er minder een probleem voor gehad.
Idem trouwens voor de blokkers in jouw Vlonders.
Ik volg niet alles van Marine Le Pen. Ik weet wel dat zij zeer keurig en eloquent Frans spreekt.

Waaruit blijkt dat ze zich laat kennen als een idiote zonder economisch doorzicht ?

Waaruit blijkt hetzelfde voor "de blokkers uit de Vlonders" ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 09:23   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waaruit blijkt dat ze zich laat kennen als een idiote zonder economisch doorzicht ?
Tijdens de campagne tegen Macron is ze echt afgegaan gelijk een gieter met haar plan om uit de Euro te stappen dat duidelijk niet doordacht was. Dat was Philippot zijn gedacht, en ze heeft hem daarin gevolgd, maar het was totaal ridicuul.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 14:40   #24
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dat jij nog niet in een knoop ligt, daar heb ik geen verklaring voor.
De slipcursus doet zijn werk naar behoren.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 september 2018 om 14:41.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be