Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Tot wanneer zou je abortus toelaten?
Niet 2 7,41%
tot 2 weken na de conceptie 0 0%
tot 4 weken na de conceptie 0 0%
tot 6 weken na de conceptie 0 0%
tot 8 weken na de conceptie 2 7,41%
tot 10 weken na de conceptie 2 7,41%
tot 12 weken na de conceptie 7 25,93%
tot 14 weken na de conceptie 1 3,70%
tot 16 weken na de conceptie 0 0%
tot 20 weken na de conceptie 3 11,11%
tot 24 weken na de conceptie 2 7,41%
ander voorstel 8 29,63%
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 december 2019, 14:01   #881
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, zodra u uw visie rond die "levensvatbaarheid" verduidelijkt. Dat heb ik toch al eerder onderstreept, nietwaar?!
Dit is opnieuw tergen, trollen en pertinent weigeren om vragen te beantwoorden.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 14:02   #882
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, alleen heb ik een argumentatie erbij gegeven. Alice niet. Buiten het schouderophalend "we moeten toch ergens de grens leggen", kon ze niet aangeven waarom de grens komt te liggen bij de levensvatbaarheid van de vrucht.
Obsessief gedrag...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 14:03   #883
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Meningen zijn natuurlijk subjectief. Alleen gaat het daar niet over. Wel over het schrijnend gebrek aan argumentatie bij alice.

Als u mijn berichten gelezen zou hebben, dan wist u niet dat het zomaar over "DNA" gaat. De unieke DNA-combinatie in een bevruchte eicel zal ervoor zorgen dat naar de wetten van de natuur er een hele ontwikkeling zal plaatsgrijpen. Bij een afzonderlijke zaadcel niet. Evenmin bij een onbevruchte eicel.

Ik weet trouwens niet waar u het vandaan haalt dat het DNA van het sperma niet gelijk is aan het DNA van de "producent" van dat sperma.
En weer over Alice...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 14:04   #884
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dit is een goed voorbeeld van hoe u denkt een " discussie" te voeren.
U tergt, trolt, maar negeert totaal de aan u gestelde vragen. Maakt u er even uw werk van ? Dank u wel.
Beste alice, als u heel lang een vraag uit de weg gaat, dan lijkt het me fair daar eerst op in te gaan vooraleer u afkomt met een waslijst andere vragen. Dan schept u immers het beeld dat u de zijweg zoekt om de aandacht af te leiden op uw onvermogen tot het geven van argumentatie. Maakt u daar eerst even werk van? Dan kunnen we gerust verder!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 14:04   #885
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoezo?

Jullie zijn voorstander van de mogelijkheid tot abortus tot een bepaalde tijd?!

Of toch niet meer?

Kijk, patrickve gaat met jullie mee tot het punt waarop jullie verklaren: "Nu stoppen we ermee, want de vrucht is levensvatbaar. Geen zelfbeschikkingsrecht meer voor de vrouw."

Patrick wil doorgaan en legt jullie de vraag voor: "Waarom stoppen jullie bij de levensvatbaarheid?"

Ik stel ook al lang die vraag naar de onderbouw van dat element, maar dan wordt het blijkbaar voor jullie moeilijk.

Dan wordt gegoocheld met "jamaar, we moeten toch ergens een streep trekken", "jamaar, je moet rekening houden met de context (welke?)", "jamaar, dat is nu eenmaal het compromis".
En weer over alice, nu over mijn ( verdraaide ) standpunten...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 14:05   #886
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En weer over Alice...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Obsessief gedrag...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Beste alice, al die energie die u steekt in zaken die geen enkel nut hebben. Ik heb u al de goede raad gegeven om de tijd die u nu besteedt aan het schrijven van inhoudloze berichten, te besteden aan het nadenken over de logische samenhang van uw standpunt. Hopenlijk kunt u dan enige argumentatie vinden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 14:06   #887
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En weer over alice, nu over mijn ( verdraaide ) standpunten...
Echt? Dan wordt het dringend tijd u vertelt welke van de vier stappen in het onderstaand bericht niet overeenkomen met uw standpunt.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En ik herhaal met gemak voor de X keer dat dit niet het geval was. Kijk, we gaan eens herhalen en uw redenering volledig uitschrijven:

Stap 1: Alice vindt dat een vrouw het recht heeft op abortus. Zelfbeschikking van de vrouw.

Stap 2: Alice vindt dat we ergens een grens moeten trekken waarna abortus niet meer mogelijk is.

Stap 3: Alice vindt dat die grens ligt op 22 weken als de vrucht levensvatbaar wordt.

Stap 4: Alice vindt dat een vrouw vanaf 22 weken (behoudens medische redenen) geen recht meer heeft op een abortus.


Van stap 1 naar 2 is niet duidelijk waarom er een grens moet worden getrokken. U stelt gewoon "er moet toch ergens een grens worden getrokken". Wel, waarom moet dat dan wel?

Van stap 2 naar 3 is niet duidelijk waarom de grens bij de levensvatbaarheid van de vrucht komt te liggen. Waarom is levensvatbaarheid zo belangrijk dat het voortaan niet meer legaal zal zijn om een abortus uit te voeren (behoudens medische redenen)?

Op die twee vragen is er nergens een antwoord te lezen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 14:07   #888
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Beste alice, al die energie die u steekt in zaken die geen enkel nut hebben. Ik heb u al de goede raad gegeven om de tijd die u nu besteedt aan het schrijven van inhoudloze berichten, te besteden aan het nadenken over de logische samenhang van uw standpunt. Hopenlijk kunt u dan enige argumentatie vinden.
En weer, met opnieuw het toeschrijven van negatieve eigenschap, inhoud loze berichten versus logische samenhang standpunten..met opnieuw trollen , nog maar eens negeren wat al X keer gezegd werd.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 14:09   #889
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U herhaalt uw groteske fout: het DNA van een eicel is niet verschillend van het DNA van de vrouw van wie de eicel komt, net zo met de zaadcel.
En kijk hier, de mening van anderen zijn " groteske fouten" met opmerkingen langs de kant van Jan die totaal naast de kwestie zijn..
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 14:12   #890
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En kijk hier, de mening van anderen zijn " groteske fouten" met opmerkingen langs de kant van Jan die totaal naast de kwestie zijn..
Bent u dan ook van mening het DNA van het sperma niet hetzelfde is als het DNA van de man van wie dat sperma afkomstig is?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 14:15   #891
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alweer een bericht vol fouten. Jan heeft heel duidelijk op de stellingname van patrickve gereageerd: afwijzend over de hele lijn. Alleen heb ik wel onderstreept dat patrickve in zijn redenering volkomen logisch en coherent is, iets wat bij uw standpunt onmogelijk kan gezegd worden.

Beste alice, aan de rest ga ik allemaal voorbij. Ik stop energie liever in inhoudelijk zaken, iets wat ik u ook al enkele malen heb aangeraden.
En kijk, anderen schrijven " berichten vol fouten" met opnieuw een negatieve eigenschap toeschrijven, zonder ook maar enige vraag te beantwoorden!

Dit is obsessief gedrag, vanuit een ( religieuze) superioriteit waan, en denk dat nu wel duidelijk aangetoond te hebben.
Maar zolang mensen zelf dat probleem niet zien, blijft dat gedrag doorgaan.
Maar het is wel ergerlijk, storend, en ronduit vervelend voor wie gewoon de discussie voorop wil zetten, wat moet je doen met dit soort getrol zoals van Jan?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 14:22   #892
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bent u dan ook van mening het DNA van het sperma ...
da's geen mening da's een feit. jij denkt dat het dna in jouw sperma en je haar gewoon hetzelfde is.


moest het 1 op 1 hetzelfde zijn zou dna-onderzoek op sperma, bv ifv voortplantingsproblemen, volstrekt zinloos zijn.
neem 1 van je haren en klaar.

dus het DNA van jou, je sperma, en als je sperma een cel bevrucht is 3x anders.
het is volstrekt onlogische arbitraire willekeur om dan te zeggen dat het dna vd bevruchte eicel waardevoller zou zijn als het dna vd sperma die, bv bij 13 jarigen, net in een zakdoek geland is.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 14:26   #893
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
da's geen mening da's een feit. jij denkt dat het dna in jouw sperma en je haar gewoon hetzelfde is.


moest het 1 op 1 hetzelfde zijn zou dna-onderzoek op sperma, bv ifv voortplantingsproblemen, volstrekt zinloos zijn.
neem 1 van je haren en klaar.

dus het DNA van jou, je sperma, en als je sperma een cel bevrucht is 3x anders.
het is volstrekt onlogische arbitraire willekeur om dan te zeggen dat het dna vd bevruchte eicel waardevoller zou zijn als het dna vd sperma die, bv bij 13 jarigen, net in een zakdoek geland is.
Als u beweert dat het DNA van het sperma verschilt van het DNA van de man die het sperma produceert, dan hebt u het over feiten. Niet over meningen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 14:27   #894
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En kijk, anderen schrijven " berichten vol fouten" met opnieuw een negatieve eigenschap toeschrijven, zonder ook maar enige vraag te beantwoorden!

Dit is obsessief gedrag, vanuit een ( religieuze) superioriteit waan, en denk dat nu wel duidelijk aangetoond te hebben.
Maar zolang mensen zelf dat probleem niet zien, blijft dat gedrag doorgaan.
Maar het is wel ergerlijk, storend, en ronduit vervelend voor wie gewoon de discussie voorop wil zetten, wat moet je doen met dit soort getrol zoals van Jan?
Alice, dat is toch heel simpel: antwoorden op de vraag die u al vele berichten uit de weg gaat.

Bij het woord "getrol" kunnen we trouwens wel het een en ander opmerken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 14:32   #895
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
da's geen mening da's een feit. jij denkt dat het dna in jouw sperma en je haar gewoon hetzelfde is.


moest het 1 op 1 hetzelfde zijn zou dna-onderzoek op sperma, bv ifv voortplantingsproblemen, volstrekt zinloos zijn.
neem 1 van je haren en klaar.

dus het DNA van jou, je sperma, en als je sperma een cel bevrucht is 3x anders.
het is volstrekt onlogische arbitraire willekeur om dan te zeggen dat het dna vd bevruchte eicel waardevoller zou zijn als het dna vd sperma die, bv bij 13 jarigen, net in een zakdoek geland is.
Maar de reden waarom sperma wordt onderzocht bij ifv is toch om te kijken hoe groot de kans is dat de kwaliteit goed genoeg is om te bevruchten? Wat is dan juist de link met dna?
Voor de rest volg ik uw redenering en natuurlijk is dit zo. Dat verklaart immers ook de verschillen tussen kinderen onderling en tussen kinderen en ouders.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 14:44   #896
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maar de reden waarom sperma wordt onderzocht bij ifv is toch om te kijken
ik ben geen bioloog geneticus,

ik stel gewoon vast dat men dna onderzoek uitvoert op sperma. Moest dit dna 1 op 1 gelijk zijn met de man? pak dan mijn haar of zweet hé

erzijn verschillen dus moet jantje, doet 'm niet, uitleggen waarom eht ene DNa belangrijker is als het andere of meer bescherming meot hebben als het andere.

is onze 13 jarige een massamoordenaar? alle dna is gelijk hé
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 14:48   #897
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ik ben geen bioloog geneticus,

ik stel gewoon vast dat men dna onderzoek uitvoert op sperma. Moest dit dna 1 op 1 gelijk zijn met de man? pak dan mijn haar of zweet hé

erzijn verschillen dus moet jantje, doet 'm niet, uitleggen waarom eht ene DNa belangrijker is als het andere of meer bescherming meot hebben als het andere.

is onze 13 jarige een massamoordenaar? alle dna is gelijk hé
ben benieuwd!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 14:48   #898
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ik ben geen bioloog geneticus,

ik stel gewoon vast dat men dna onderzoek uitvoert op sperma. Moest dit dna 1 op 1 gelijk zijn met de man? pak dan mijn haar of zweet hé

erzijn verschillen dus moet jantje, doet 'm niet, uitleggen waarom eht ene DNa belangrijker is als het andere of meer bescherming meot hebben als het andere.

is onze 13 jarige een massamoordenaar? alle dna is gelijk hé
Euh, u stelt eerst "geen bioloog geneticus" te zijn om dan toch weer snel te beweren dat "er verschillen" moeten zijn.

Onderzoek van spermacellen houdt helemaal niet in dat het DNA tussen spermacel en de man die het sperma produceert, verschilt. Er kan immers sprake zijn van beschadiging, maar dat is iets totaal anders dan wat u beweert.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 14:53   #899
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, zodra u uw visie rond die "levensvatbaarheid" verduidelijkt. Dat heb ik toch al eerder onderstreept, nietwaar?!
deal! Dus wanneer ik mezelf nog eens herhaal gaat u die tien vragen beantwoorden? Of breekt u uw woord en gaat u verder met ondervragen over zaken die dan voor de zoveelste keer werden toegelicht, alsof het antwoord er niet staat? En voor de goede orde, ik verduidelijk het begrip levensvatbaarheid buiten de baarmoeder versus recht op keuze tot abortus, dat is immers mijn stellingname. Wanneer u dan de gestelde 10 vragen beantwoord, zal ik mezelf nog één keer herhalen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 15:08   #900
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Euh, u stelt eerst "geen bioloog geneticus" te zijn om dan toch weer snel te beweren dat "er verschillen" moeten zijn.
da's gewoon logica hoor
als het dna hetzelfde zou zijn dan is specifiek dna-onderzoek zinloos. daarvoor heb je geen master biologie nodig

dat men ook nog andere dingen onderzoekt in eht sperma (kwaliteit, hoeveelheid,nbeschadigingen, ...) klopt maar daar gaat het natuurlijk niet om.

Het dna verschilt dus meot jij uitleggen waarom het ene dna superieur zou zijn aan het andere. waarom eht ene dna leven zou zijn en eht andere niet
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be