Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juli 2012, 21:40   #521
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
de enige statistiken van criminaliteit en vreemdelingen komen van het gerecht, maw. van degene die veroordeeld zijn. Als jij niet zo ver kan nadenken, moet je zeker mij niet verwijten van niet-logisch nadenken en begrijpend lezen, dat komt erg hypocriet over.
Maar Sywenkindje toch. Is het jou misschien ontgaan dat straffen van minder dan drie jaar tegenwoordig niet meer uitgezeten hoeven te worden? (één van de redenen waarom crimineel Belkacem nog gewoon rondliep).
Dat je dus gerust veroordeeld kan zijn zonder dat je in de gevangenis zit?

Daarbij komen niet alle statistieken enkel van het gerecht. De politie houdt ook statistieken bij van wie er verdacht worden bijvoorbeeld, of van wie er de draaideurcriminelen zijn, en ga zo maar door.

Maar goed, bouw gerust verder aan je stropopjes over gevangenissen, het gerecht, en wat je er verder nog bij wilt slepen, dan discussiëren de grote mensen intussen gewoon zonder jou verder over die criminaliteit onder allochtonen waar eno2 het over had.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2012, 10:44   #522
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Ik lees eventjes het onderwerp van deze discussie;
"waarom minder mensen iets krijgen tegen allochtonen"????
De inhoud van de postings klopt precies niet goed met wat de topicstarter wilde beweren...
Het wil maar niet lukken dat goedpraten en excuses zoeken voor onze multiculverrijkers...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2012, 12:04   #523
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik lees eventjes het onderwerp van deze discussie;
"waarom minder mensen iets krijgen tegen allochtonen"????
De inhoud van de postings klopt precies niet goed met wat de topicstarter wilde beweren...
Het wil maar niet lukken dat goedpraten en excuses zoeken voor onze multiculverrijkers...
Niet gewoon aan een genuanceerde benadering...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 11:29   #524
Yuki Aoi
Vreemdeling
 
Yuki Aoi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juli 2009
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Deze week, onderweg naar mijn Amsterdamse schrijfplek. Een passerende fietser zegt "Sow meid, wat een beejne". Ik ben verbluft. Omdat het goedmoedig, complimenterend, niet-bedreigend klonk. Omdat ik in Brussel al een dozijn keer agressief geschoffeerd was. Vooral: ik had onnadenkend een luchtige zijden zomerjurk aangetrokken. Dat waag ik thuis zelden.

Al sinds mijn puberteit word ik in Brussel lastiggevallen. Nooit met een man erbij, zelden met mijn kind, vaak met vriendinnen. Putain, sale conasse, je te la mets dans le cul. Het blijft schokkend.

Als ik de situatie aankaart, volgen drie mogelijke reacties. Eén, vrouwen (soms mannen) sympathiseren defaitistisch, twee, iets over nultolerantie en vuist maken en drie, men doet ongemakkelijk. Wat droeg ik, deed ik, wat veroorzaakte het? Zoiets komt toch niet vanzelf?

België: vastgeroest seksisme
Dat is een tekenende reactie van weldenkende mensen. In België zit doublethink ingebakken. PVDD: heksenjacht. Joëlle Milquet: overdreef toen ze seksuele intimidatie aankaartte. De golf van recente misbruikbiechten: "Waarom komen die er nu pas mee?" Goh: misschien omdat je zo'n reactie kan missen.

De heersende "wat droeg je?"-logica geeft Belgische straatintimideurs impliciet gelijk: als vrouw kan je 'het' veroorzaken, dus moet je het kunnen stoppen. De documentaire 'Femme de la rue' van Sofie Peeters toonde het tegendeel: meisjes in jeans zijn slachtoffer, vrouwen die het hoofd bogen, Marokkaanse meisjes - soms nog indringender, agressiever.

Er volgde veel loze kwek. Op Facebook: massaal het uitgekauwde "met zo'n kleding kan je reactie verwachten". Twitter liep over van de "vuile moslims"-praat. Wraak-intimidatie: dat lost vast de boel op. België. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.

Maar Sofie kreeg reactie en uitgebreid, impulsief, stormachtig debat. Misschien omdat de stilte eindelijk breekt? Om de scoormogelijkheid in verkiezingsaanloop? Politici trekken nu gul de cultuurkaart. Repressie wordt beloofd. Nultolerantie!

Moet ik nu juichen? Sorry: ik rol mijn ogen. Ten eerste: het werkt niet. Zo'n man volgt je niet braafjes richting politiekantoor. Ten tweede: het klopt niet. Er is geen onoverbrugbaar cultureel water. Wie er Maghrebijns of Afrikaans uitziet in mijn Brusselse buitenwijkje heeft geen andere afkomst of generatie, wel geld, gezonde woonplaats, diploma's, merkkleren: dat wist elk vooroordeel uit. Hun kinderen hebben speelpleinen, de politie controleert hen geen tienmaal daags. Als bij toverslag vallen zij niemand lastig.

Die twintigjarige jongeren zijn dé verliezers in de multiculturele samenleving. Hun vaders hebben rotjobs, zijzelf vinden nauwelijks werk. Ze worden van profitariaat verdacht, maar de helft van hun gezinnen leeft onder de armoedegrens.

Ik zou in hun plaats barsten van frustratie en boosheid over een staat, economie en politiek die me gebruiken als doelwit of kiesvee. Ik zou misschien religieuze extremisten volgen met hun belofte van pure toekomst. Het hangjongerepad lijkt in die impasse minder schadelijk: laverend tussen ergere alternatieven met de potes doen alsof je ergens de baas bent. Ik merk dat het maar een kleine minderheid is. Ik baal dat ik hun doelwit ben.

Accessoire van de actieheld
Pas echt surrealistisch: ik deel veel van hun frustraties. De gevolgen van het corrupte Brusselse stadssysteem: wanbeheerde gemeentes, onbeschaamd bedrijfscliëntelisme, falend schoolsysteem.

Ik leef net als zij in een mediabombardement vol seksuele objecten. Ik verbaas me ook over vrouwen gedrapeerd op auto's of sofa's, willoze accessoires van actiehelden. Alleen, mijn sociale context leert me: deze benenspreidende troela's zijn geen standaard werkelijkheid.

Gaat het trouwens om de vrouwen? Is de passante niet eerder rekwisiet in onderling groepsgebeuren, waarbij die jongeren onderling een tweedimensionaal beeld bevestigen? Ons wederzijds cliché is immers ook hetzelfde. Onze gemeenschap heeft medelijden met hun hardwerkende meisjes. Hun gemeenschap heeft hetzelfde cliché over onze mannen. Onze vrouwen, hun mannen: wij zijn allebei ongegrond de zwarte piet.

Tegenover zo'n gelaagd kruitvat komt het nultolerantie-blitzvoorstel futiel en kinderlijk over. De onmogelijke pakkans terzijde, negeert het alle oorzaken - die altijd een uitlaatklep vinden.

Maghrebijns uitziende kindjes worden meer genegeerd, sneller boos bekeken. De gedemoniseerde tieners staan opvallend vaak hun zitplaats af, dragen mijn kinderwagen de tram uit. Het is irritant en aha-moment tegelijk, dat een kind dekking en observatieruimte moet bieden.

Ik neem de gewoonte om muntthee te drinken in 'hun' cafés. De eerste twee keer voel ik een tersluikse schokgolf, de derde keer word ik begroet. Mijn dochtertje wordt vanzelfsprekend gekust en geknuffeld, niet getolereerd zoals bij Belgen. Onze kinderen spelen, en de hunne zijn merkelijk zorgzaam voor de kleintjes - ook die van mij. Ik praat met de vrouwen. Noot aan Bart Somers: als zij dienende lustobjecten zijn, ben ik er ook een. Ik merk hoe de omgang verpersoonlijkt. Een bekende begroet je en schoffeer je niet.

Mea culpa en investering
Sorry dus. Ik weet dat iedereen een leuke slogan wil. Maar dit symptoom heeft een meervoudig antwoord nodig.

Bestuur hoort die jongeren op te voeden, niet repressief tot vijand te maken. School heeft een enorme sociale functie, en het Brusselse onderwijs verdient een flinke injectie in pedagogie en Brede Scholen. Het gros van die jongeren is meelopende tiener, en hoort door uitgebreider buurtwerk ondersteund te worden.

Eerst mag het Brusselse bestuur erkennen dat repressie van zelf veroorzaakte en jarenlang verwaarloosde problemen pijnlijk misplaatst is. Deze jongeren en hun gedrag hebben ze mee gecreëerd. Dat wordt op de blaren zitten en flink investeren. Al verkoopt een nultolerantieslogan natuurlijk goed, in verkiezingstijd.

Ik drink verder muntthee. En hoop dat mijn eigen dochter ooit zorgeloos over straat kan.
de nagel op de kop
__________________
ばかほどこわいものはない (Er is niets zo gevaarlijk als een idioot)
Yuki Aoi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 12:37   #525
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Niet gewoon aan een genuanceerde benadering...
De multicul-kwelling verdient geen nuance.

Toch doe ik een poging:
Het zijn de 99% klootzakken die het verpesten voor de 1% goeie.

Blij nu?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 30 juli 2012 om 12:38.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 21:46   #526
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Citaat:
Het feestje vond plaats in een sociaal appartementsblok in de Parkstraat in Vilvoorde centrum. Rond 18.30 uur kreeg de politie een klacht van een bewoonster over geluidsoverlast. Een interventieploeg ging ter plekke en heeft de moeder geïnterpelleerd. Die was meteen akkoord om het volume van de muziek te verminderen.
Heel goed, zaak opgelost Hier zou het normaal gezien geëindigd zijn.

Citaat:
“Daarmee leek de zaak in de kiem gesmoord maar dan zijn er nog andere bewoners van het appartementsblok naar beneden gekomen en zich beginnen moeien”, vertelt burgemeester Bonte. “De teneur was: ‘Wij mogen zelfs geen verjaardagsfeestje meer geven’. Het werd stilaan allemaal wat agressief en men is beginnen roepen en filmen. Intussen had de politiepatrouille versterking opgeroepen en daarna is de interventie helemaal uit de hand gelopen. Er kwam duw- en trekwerk aan te pas en uiteindelijk is er ook pepperspray gebruikt.” Een nichtje dat Nederlands sprak en kwam vertalen werd daarbij ook opgepakt.
Ja, weeral maar eens boelmakers die de politie uitdagen.
Tiens, Vilvoorde. Er is toch ergens één nichtje gevonden die Nederlands sprak.

Citaat:
Naima Belkhatir, een PS-gemeenteraadslid uit Schaarbeek, is familie van het jarige meisje en spreekt over ‘duidelijk racisme en misbruik van de politiefunctie’.
Is wel duidelijk dat die flikken gewoon racistisch die boelzoekers geprovoceerd hebben. Ik stel voor dat heel die kliek uit dat blok verhuist naat Schaarbeek waar er een warme, inclusieve, multiculturele en niet-racistische gemeenschap leeft en waar men ook geen Nederlands hoeft te leren.

https://www.hln.be/in-de-buurt/vilvo...zoek~a060b193/
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2020, 08:18   #527
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Deze wil ik niemand onthouden, onze toekomst, niet voor gevoelige zielen.

https://twitter.com/Nelli_Gager/stat...44278163771393
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2020, 12:04   #528
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Deze wil ik niemand onthouden, onze toekomst, niet voor gevoelige zielen.

https://twitter.com/Nelli_Gager/stat...44278163771393
Dat krapuul moeten ze gewoon kapotschieten.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2020, 12:17   #529
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat krapuul moeten ze gewoon kapotschieten.
In Amerika waar het zich afspeelt en niet in Duitsland schieten ze elkaar inderdaad voor minder kapot.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2020, 12:26   #530
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
In Amerika waar het zich afspeelt en niet in Duitsland schieten ze elkaar inderdaad voor minder kapot.
Leg uit, waarom zou dit zich in Amerika afspelen?
Zelf moest het zich afspelen in Amerika, dan nog toont deze video alleen het ongebreidelde racisme en haat van de gekleurde mens naar de blanke.
PS Uitzondering? Hoeveel filmpjes wil je.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2020, 13:43   #531
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
In Amerika waar het zich afspeelt en niet in Duitsland schieten ze elkaar inderdaad voor minder kapot.
Hier nog iemand die voor onzen ouden dag komt zorgen. https://twitter.com/Jack26213047/sta...50683929522176
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2020, 11:28   #532
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Sint-Jans-Molenbeek, die mooie verrijkte Brusselse gemeente :

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200410_04919353

Na zijn vijfde corona-overtreding zelfs pogen aan te zetten op rellen

__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2020, 15:35   #533
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

edit
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2020, 15:37   #534
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Sint-Jans-Molenbeek, die mooie verrijkte Brusselse gemeente :

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200410_04919353

Na zijn vijfde corona-overtreding zelfs pogen aan te zetten op rellen

een werkstraf? Dat is de perfecte manier om dat allooi écht te straffen
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2021, 23:27   #535
DIBO
Burgemeester
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 578
Standaard

https://youtu.be/N2Aaw04AOLk?t=240
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 18:53   #536
Binnenweg
Burger
 
Geregistreerd: 31 december 2019
Berichten: 144
Standaard

Binnenweg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 23:43   #537
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

In Calais zijn er een paar die een trein hebben tegengehouden, ... wel ja, den trein heeft er filet americain van gemaakt. Maar ge zult maar weer staan wachten om na uw werk naar huis te rijden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 18:05   #538
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
Ik verstond er bitter weinig van !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 18:15   #539
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
In Calais zijn er een paar die een trein hebben tegengehouden, ... wel ja, den trein heeft er filet americain van gemaakt. Maar ge zult maar weer staan wachten om na uw werk naar huis te rijden.
https://www.standard.co.uk/news/worl...s-b964538.html
https://www.france24.com/en/europe/2...orthern-france
Tja , als ze zo lomp zijn , een trein kan niet zomaar ineens stoppen !!
Misschien zijn er wel die de treinbestuurder als schuldige willen aanduiden !!

BTW: Hoeveel verdient zo'n mensensmokkelaar ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2022, 07:24   #540
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.944
Standaard

Bij een arts geweest die niet van hier was, maar al wel voldoende Nederlands sprak.

Weet, ik loop al jaar en dag naar artsen; kwam daar buiten met het gevoel nooit geholpen te zijn of verliet de praktijk met een slechter gevoel.

Voor het eerst in jaren voel ik mij echt succesvol behandeld. Het was een half uurtje afzien, maar ik kwam daar als een nieuw mens buiten.
Zij is zoals dokter pimplepopper, maar dan hier achter den hoek.
Ik heb terug een afspraak en ga nu 2x per jaar op controle.
EINDELIJK
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be