Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 mei 2008, 10:58   #441
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Onzin. De meeste Vlamingen zullen er geen traan om laten als België verdwijnt.
De meeste Vlamingen zijn nog steeds voor het behoud van België, dat u het wil of niet.
Everytime is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2008, 11:06   #442
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De meeste Vlamingen zijn nog steeds voor het behoud van België, dat u het wil of niet.
Vlamingen zijn verre van het meest revolutionaire volk van de wereld. Er moet al heel wat gebeuren voor ze iets daadwerkelijk zullen veranderen. Me dunkt dat er heel veel oogklepjes opengegaan zijn de laatste jaren en dat er nog heel wat zullen bijkomen.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2008, 11:11   #443
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Dat een vrouw die al jaren wordt afgetuigd, toch telkens weer terug wil naar haar beul, is slechts voor weinigen een reden om haar dan maar aan zijn klauwen over te laten. Vlaanderen kan mutatis mutandis met zo'n vrouw vergeleken worden, maar wel één die zich stap voor stap aan het losmaken is. Wat jij doet is haar steeds weer opnieuw naar haar beul duwen: zie je wel, daar voel je je goed, blijf er dan ook maar.
Dan heb je me echt niet goed begrepen, of niet goed gevolgd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Veel van de uitgangspunten van de Baarle Werkgroep zijn alleen geldige argumenten tegen Belgie, maar niet voor een Verenigde Nederlanden. Als men constateert dat Belgie een democratisch tekort heeft, dan moet men daar inderdaad wat aan doen - of de boel opheffen.

Maar jij ziet voor de Vlamingen geen mogelijkheid om daar wat aan te doen? Kunnen of willen ze het niet? Mischien ontberen ze wel het lef om Belgie te hervormen. Zich afscheuren, en daarna aansluiten bij Nederland zou dan helemaal te radicaal voor ze zijn.
En later in die discussie:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Naar mijn idee haal je hier twee dingen door elkaar: een onafhankelijk Vlaanderen, en een hereniging met Nederland. Als een jaloerse partner de relatie onder druk zet, dan wordt het mischien tijd om uit elkaar te gaan. Maar dat betekent nog niet automatisch dat je moet trouwen met je minnaar.
Zie je, ik duw haar niet terug naar haar beul. Ik snap alleen niet waarom ik met haar zou moeten trouwen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2008, 11:21   #444
Rob Roy
Minister
 
Rob Roy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Locatie: De Schotse Highlands
Berichten: 3.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De meeste Vlamingen zijn nog steeds voor het behoud van België, dat u het wil of niet.
U weerlegt mijn stelling op geen enkele wijze. Dat doet me plezier.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy
De meeste Vlamingen zullen er geen traan om laten als België verdwijnt.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 3 mei 2008 om 11:22.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2008, 14:02   #445
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De meeste Vlamingen zijn nog steeds voor het behoud van België, dat u het wil of niet.
De meeste Vlamingen (behalve de elite uiteraard) waren ook voor het behoud van Verenigd Koninkrijk der Nederlanden in 1830.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2008, 14:10   #446
Rob Roy
Minister
 
Rob Roy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Locatie: De Schotse Highlands
Berichten: 3.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
De meeste Vlamingen (behalve de elite uiteraard) waren ook voor het behoud van Verenigd Koninkrijk der Nederlanden in 1830.
De elite in Vlaanderen was juist voor het behoud van het VKN. Het was enkel hier en daar in de lagere bevolkingslagen dat sommigen opgejut door de zwartrokken zich tegen het wettige gezag keerden.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2008, 14:13   #447
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
De meeste Vlamingen (behalve de elite uiteraard) waren ook voor het behoud van Verenigd Koninkrijk der Nederlanden in 1830.
Een elite die Frans sprak net zoals Everytime.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2008, 11:38   #448
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
De elite in Vlaanderen was juist voor het behoud van het VKN. Het was enkel hier en daar in de lagere bevolkingslagen dat sommigen opgejut door de zwartrokken zich tegen het wettige gezag keerden.
Enkele ondernemers waren Oranje gunstig gezind, inderdaad. Zowel in Wallonië als in Vlaanderen, dat vergeet men wel eens. Willem deed de ondernemers geld verdienen. Maar niet heel de elite. Indien het merendeel van de toenmalige elite niet had gewild dat er een scheiding kwam, dan was die er ook niet gekomen. En het was heus niet slechts het 'janhagel' dat de scheiding wilde zoals u dit vroeger schreef zonder veel nadenken (vlug vlug copy+ past van Wikipedia?) . Lees een goed boek over de Omwenteling. Zo weten we dat in de streek van het Turnhoutse het de middenklasse en de burgerij was die de scheiding wilden. Ik heb u dat toen aangetoond op basis van een proefschrift van iemand uit de Antwerpse kempen. Dus u moet niet steeds afkomen met simplismen. Dat scoort misschien goed, maar is historisch beneden de waarheid.

Laatst gewijzigd door system : 4 mei 2008 om 11:50.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2008, 15:40   #449
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Op een paar uitzonderingen na, scoren de Waalse artiesten al niet in Wallonië. De overgrote meerderheid van de Franstalige liedjes of producties , die in de Franstalig Belgische hitparade staan, zijn FRANSE of CANADESE producties. As de meeste Waalse artiesten al niet in Wallonië scoren, wat wil je dan van Vlaanderen verwachten? In de Vlaamse hitparade zal je op een andere kant meer Vlaamse producties dan Nederlandse producties vinden.

Artiesten zijn meer dan alleen zangers. (Het aantal franstalige muzikanten i/h algemeen dat succes heeft in vl is trouwens ook veel kleiner dan het aantal Nederlanders.)

Ik neem aan dat wallonië toch wat acteurs en actrices, presentatoren, komieken, schrijvers enz heeft die ginder bekend zijn. En hoeveel daarvan kennen we in VL? En hoeveel Nederlandse equivalenten kennen we? En u mag het ook weer gerust uitbreiden naar alle franstaligen hoor.

Vlaanderen is niet hetzelfde als Nederland (hoewel het verschil met zuid nederland relatief klein is imo), maar het past er alleszins veel beter bij dan bij Wall. Net zoals Wall veel beter bij FR past.

Waarom luisteren zij anders niet naar Vlaamse zangers enz. en liever naar Fransen, zeker aangezien ze er zelf blijkbaar geen hebben?

Als de walen dachten dat ze er beter van gingen worden door bij FR te gaan zouden zij imo de eersten zijn om het land op te blazen.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 4 mei 2008 om 15:42.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2008, 22:54   #450
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Hetzelfde verwijt kun je de Vlamingen maken. Waar zijn de gematigde Vlamingen als Ollanders weer eens beschimpt en bevuild worden? Wanneer Vlaanderen (vermeend) onrecht wordt aangedaan, dan is er altijd een Bart de Wever of een Filip Dewinter die het zwaard oppakt.

Het zij mij een stuk milder stemmen als uitingen van ollanderhaat ook publiekelijk weersproken zouden worden. Maar het blijft daarentegen altijd oorverdovend stil in Vlaanderen na dergelijke incidenten. En dan moet ik volgens Rob Roy en anderen toch maar uitgaan van de goede wil van de zwijgende meerderheid? En als ik er dan toch tegen ageer, dan stoppen een aantal mensen hier op dit forum mij in hun negeerlijst.
Beste Spinoza,

Dat gebeurt dus ook maar dan moet je het ook wel willen zien. Toen De Gucht zijn beruchte uitspraken deed over Balkenende viel heel politiek Vlaanderen over hem heen. Een paar voorbeelden:
Citaat:
,,Europa ligt al knock-out, dan is het niet het juiste moment om nog wat klappen uit te delen'', zegt het Europees parlementslid Anne Van Lancker (SP.A). ,,Trouwens, het is compleet ongepast om met een grote mond te beweren dat België zeker 'ja' had gestemd. Daar ben ik nog niet zo zeker van. De Gucht heeft wel gelijk dat het Nederlandse ja-kamp een erg weinig begeesterde campagne heeft gevoerd, maar daarom moet hij nog niet Balkenende schofferen. Typisch De Gucht.''
Citaat:
CD&V en N-VA reageren erg scherp op De Guchts woorden over de Nederlandse premier Balkenende. ,,Laag bij de grondse proza,
Citaat:
Moest De Gucht het ook maar wagen om dezelfde woordenschat boven te halen over de politieke leiders in Frankrijk, dan bestond er nu geen regering Verhofstadt meer.'' Pieter De Crem stelt dan ook dat hij De Gught deze week ter verantwoording zal roepen.
Citaat:
Het Vlaams Belang eist ,,publieke, plechtige en onvoorwaardelijke excuses'' in de Kamer
Verder zul je wel hebben gemerkt dat Kathleen Van Brempt pijlsnel werd teruggefloten i.v.m. het wegenvignetplan wat Nederland extra zou benadelen.

De contacten met de Vlamingen en de Vlaamse regering (Peeters) zijn op dit moment zeer goed te noemen. Leterme en Balkenende kunnen het zeer goed met elkaar vinden, het eerste staatsbezoek van Leterme als premier was naar Nederland.

En misschien mag ik je aandacht vestigen op de volgende notities:
http://www.baarlewerkgroep.org/belei...d%20(2006).pdf
http://www.baarlewerkgroep.org/beleid/Sterkere_samenwerking_loont_(Ben_Weyts).htm
De eerste is wat lang maar zeer de moeite waard. De tweede is van de woordvoerder van Geert Bourgeois en gaat over samenwerking met Nederland.

Beste Spinoza, zo kan ik wel door blijven gaan. Laat je niet ontmoedigen door wat tegenstand van de hardnekkige Belgicisten of misleide Flaminganten. Voor het merendeel zijn het opportunisten die hun kar keren naarmate hun (economisch) belang ergens anders blijkt te liggen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 00:16   #451
Rob Roy
Minister
 
Rob Roy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Locatie: De Schotse Highlands
Berichten: 3.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
En misschien mag ik je aandacht vestigen op de volgende notities:
http://www.baarlewerkgroep.org/belei...d%20(2006).pdf
http://www.baarlewerkgroep.org/beleid/Sterkere_samenwerking_loont_(Ben_Weyts).htm
De eerste is wat lang maar zeer de moeite waard. De tweede is van de woordvoerder van Geert Bourgeois en gaat over samenwerking met Nederland.
De tweede link werkt niet. Dit is de correcte versie: http://www.baarlewerkgroep.org/belei...Ben_Weyts).htm
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 13:02   #452
De_ Republikein
Vreemdeling
 
De_ Republikein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
@ republikein: ik zie dat je weinig begrijpt van de staatsstructuur van je eigen land. Je krijgt straks geen twee staatshoofden. In ieder koninkrijk in Europa is het heel gewoon dat de echtgenote van de Koning de titel Koningin krijgt. Het is slechts een titel. Nederland had Koningin Sophie, Koningin Anna Paulowna, Koningin Emma...Koninginnen omdat ze met een Koning getrouwd waren. Voor de wet kwam een man altijd boven de vrouw en daarom kon in de erfelijke lijn de echtgenoot van een Koningin uit het Huis van Oranje-Nassau nooit de titel Koning krijgen omdat dit zou betekenen dat hij BOVEN de erf-vorstin zou komen te staan. Volgens mij is het zelfs zo dat in de Grondwet wordt gesproken over het feit dat de Nederlandse regering bestaat uit de Koning (ook als het een vrouw betreft) en de Ministers. En als republikein moet je gewoon de knop van je teevee indrukken als je de Koninklijke familie zie, anders ga je je alleen maar opwinden en dat is slecht voor je rikketikker.
Koning plus koningin is laatst nog aan de orde geweest op de t.v. Verwarrend is zo'n combinatie voor ons Hollanders toch wel, vooral wanneer we zo lang een koninging als staatshoofd hebben gehad. Ik ben voor inkrimping van het koninklijk huis, voor louter ceremoniële functies van het staatshoofd en, indien de meerderheid toch een koning of koningin wil, laten we dan om de 6 jaar stemmen of we dit inderdaad willen. Is wat demoratischer. M'n rikketik gaat om heel andere redenen sneller.

En voor u dit gedichtje van de vader des vaderlands:

HET STOCKSKE VAN JOAN VAN OLDENBARNEVELT, VADER DES VADERLANTS
Myn wensch behoede u onverrot,
O STOCK en stut, die, geen' verrader,
Maer 's vrydoms stut en Hollants Vader
Gestut hebt op dat wreet schavot;
Toen hy voor't bloedigh zwaert most knielen,
Veroordeelt, als een Seneka,
Door Neroos haet en ongena,
Tot droefenis der braefste zielen.
Ghy zult noch, jaeren achter een,
Den uitgangk van dien Helt getuigen,
En hoe Gewelt het Recht dorf buigen,
Tot smaet der onderdruckte steên.
Hoe dickwyl streckt ghy onder 't stappen
Naer 't hof der Staeten stadigh aen
Hem voor een derden voet in 't gaen
En klimmen, op de hooge trappen:
Als hy, belast van ouderdom
Papier en schriften, overleende,
En onder 't lastigh lantspack steende!
Wie ging, zoo krom gebuckt, noit krom!
Ghy ruste van uw trouwe plichten,
Na 'et rusten van dien ouden stock,
Geknot door 's bloetraets bittren wrock:
Nu stut en styft ghy noch myn dichten.

Laatst gewijzigd door De_ Republikein : 5 mei 2008 om 13:19.
De_ Republikein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 22:52   #453
Unie der Provinciën
Parlementslid
 
Unie der Provinciën's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Locatie: Klein Stadje Aan Groot Water
Berichten: 1.837
Standaard

Het spijt me, ik heb geen cursus oud-nederlands gedaan. Maak even een hedendaagse vertaling en misschien heb ik er dan wat aan.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 07:36   #454
De_ Republikein
Vreemdeling
 
De_ Republikein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Het spijt me, ik heb geen cursus oud-nederlands gedaan. Maak even een hedendaagse vertaling en misschien heb ik er dan wat aan.
Bis repetita non placent
De_ Republikein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 12:48   #455
De_ Republikein
Vreemdeling
 
De_ Republikein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Lees een goed boek over de Omwenteling. Zo weten we dat in de streek van het Turnhoutse het de middenklasse en de burgerij was die de scheiding wilden. Ik heb u dat toen aangetoond op basis van een proefschrift van iemand uit de Antwerpse kempen.
In Nederland lijkt men nu toch wel algemeen overtuigd van het feit dat in de jaren 20 van de 19de eeuw de Zuidelijke Nederlanden niet of nauwelijks bij het regeringsbeleid van Willem I betrokken werd. De economie van de Noordelijke Nederlanden voer er wel bij. Dat zie je wel meer in dictatoriaal geregeerde landen.
De_ Republikein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 16:56   #456
Unie der Provinciën
Parlementslid
 
Unie der Provinciën's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Locatie: Klein Stadje Aan Groot Water
Berichten: 1.837
Standaard

Terug naar school! Economisch gezien heeft het zuiden tijdens het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden weinig te klagen gehad. Misschien moet je eens te rade gaan bij mensen die er iets meer van weten. Hertog van Gelre en Rob Roy kunnen je d'r meer van vertellen dan ik. Of lees het boek ''Het Verloren Vaderland''.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 16:58   #457
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Terug naar school! Economisch gezien heeft het zuiden tijdens het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden weinig te klagen gehad. Misschien moet je eens te rade gaan bij mensen die er iets meer van weten. Hertog van Gelre en Rob Roy kunnen je d'r meer van vertellen dan ik. Of lees het boek ''Het Verloren Vaderland''.
De mensen die u aanhaalt weten er niet veel meer van. Copy en pasten van Wikipedia. Deze magische handeling is vaak de essentie van hun kennis.

Laatst gewijzigd door system : 6 mei 2008 om 16:59.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 17:05   #458
Unie der Provinciën
Parlementslid
 
Unie der Provinciën's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Locatie: Klein Stadje Aan Groot Water
Berichten: 1.837
Standaard

En jouw kennis komt van het feit dat je er wel bij was? Of heb je het tijdens de dorpsraadsvergadering van opa horen vertellen? Die had het weer van zijn opa en die hoorde het weer van zijn opa! Jouw kennis komt helemaal van uit je duimpje volgens mij. De bovengenoemde personen zijn nog in staat om bronnen te raadplegen waar jij moord en brand schreeuwt. Of kun jij wel bewijzen dat Antwerpen en Gent tijdens hun periode van het VKN er zo slecht voor stond dat zelfs de ratten er niet wilden zijn? En Brussel, van slaperig provinciestadje naar hoofdstad van het VKN, da's ook niet echt een degradatie lijkt me. Of vergis ik me en was de het al die eeuwen de hoofdstad van het Oostenrijks-Habsburgse Rijk?
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 17:12   #459
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
En jouw kennis komt van het feit dat je er wel bij was? Of heb je het tijdens de dorpsraadsvergadering van opa horen vertellen? Die had het weer van zijn opa en die hoorde het weer van zijn opa! Jouw kennis komt helemaal van uit je duimpje volgens mij. De bovengenoemde personen zijn nog in staat om bronnen te raadplegen waar jij moord en brand schreeuwt. Of kun jij wel bewijzen dat Antwerpen en Gent tijdens hun periode van het VKN er zo slecht voor stond dat zelfs de ratten er niet wilden zijn? En Brussel, van slaperig provinciestadje naar hoofdstad van het VKN, da's ook niet echt een degradatie lijkt me. Of vergis ik me en was de het al die eeuwen de hoofdstad van het Oostenrijks-Habsburgse Rijk?
Neen maar het ging in deze discussie ook over het feit dat de mensen die u aanhaalt (of tenminste één van hen) de Belgische omwenteling meende te moeten herleiden tot wat janhagel en Fransen. Uit een proefschrift blijkt nu dat in de Antwerpse kempen (Turnhout en omgeving) de Belgische opstand wel degelijk gedragen werd door de middenklasse. Natuurlijk heeft het Zuiden er ook belang bij gehad, maar ik denk nog meer het industriële Wallonië dan Vlaanderen

Laatst gewijzigd door system : 6 mei 2008 om 17:12.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 11:14   #460
De_ Republikein
Vreemdeling
 
De_ Republikein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Terug naar school!
Eén van de vele voorbeelden uit de jaren vóór de afscheiding: van de 116 ambten op het Ministerie van Buitenlandse Zaken toen werden er slechts 11 door de Belgen bekleed.
Het Zuiden keerde zich tegen de economische maatregelen die voor de kooplieden uit het Noorden in verband met de economische malaise broodnodig waren, maar voor het Zuiden nadelig uitwerkte. (dit mbt de concurrent vanuit Engeland).

Laatst gewijzigd door De_ Republikein : 7 mei 2008 om 11:19.
De_ Republikein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be