Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 november 2019, 19:38   #21
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Als ze overtredingen begingen zie ik geen enkel probleem met zware straffen. Welke overtredingen mss?

Maar preventieve arrestaties zonder overtredingen zijn een totale willekeur.
De lokale politie kon vrijdag verontrustende berichten onderscheppen die onder jongeren circuleerden via het sociale medium Snapchat. Uit de berichten bleek dat de jongeren wilden samentroepen in het stadscentrum om winkels te plunderen en amok te maken. De aanstoker van de actie, een zestienjarige, werd vrijdagmiddag al gearresteerd. Hij zal zich bij de jeugdrechter moeten verantwoorden voor poging inbraak en vereniging van misdadigers.

Aanzetten tot ... is nog steeds een overtreding.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 19:41   #22
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De lokale politie kon vrijdag verontrustende berichten onderscheppen die onder jongeren circuleerden via het sociale medium Snapchat. Uit de berichten bleek dat de jongeren wilden samentroepen in het stadscentrum om winkels te plunderen en amok te maken. De aanstoker van de actie, een zestienjarige, werd vrijdagmiddag al gearresteerd. Hij zal zich bij de jeugdrechter moeten verantwoorden voor poging inbraak en vereniging van misdadigers.

Aanzetten tot ... is nog steeds een overtreding.
We zullen zien wat de rechter vindt van die politionele inschatting, maar ik vermoed dat dit meteen naar de prullenbak vliegt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 19:50   #23
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Dat is het begin van de Belgische winter overgewaaid en binnengehaald door het profitariaat na de Arabische lente.
Het Belgische gedoogbeleid, het negeren van kleine criminaliteit mede de straffeloosheid bij delicten en een falende justitie heeft ons ver gebracht.
Met dank aan de politie die deze keer zeer alert was, gepast heeft opgetreden en van mij mogen zelfs wat lager dan in de lucht schieten .....
2

Wat baat het dat de politie goed werk levert als justitie niet functioneert en steeds weer de gedrochten vrij spel geeft!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 19:57   #24
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
We zullen zien wat de rechter vindt van die politionele inschatting, maar ik vermoed dat dit meteen naar de prullenbak vliegt.
Ik hoop dat uw vermoeden onjuist is.
Indien wel, dan zijn we nog niet aan de nieuw patatten.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 20:31   #25
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Hoe zie jij anders dat zwembaden, sportclubs enzovoorts plots moeten gaan "overleggen" met de "gebruikers" als die laatsten vinden dat het reglement niet in harmonie is met hun geloof ?
Dit is niet plots maar al 20-30 jaar, of meer, aan de gang. Er was zelfs geen overleg, de moslims hielden zich gewoon niet aan de regels. Ik heb ooit zo een vlammende en roepende discussie gehad met een moslim in een Passage Fitness die weigerde zijn zwembroek uit te doen in de sauna, wat een haard van microben kan zijn. Het verbod stond nochtans ingekaderd naast de sauna deur. Toen ik woedend naar de balie trok om het personeel er op te wijzen, met alleen een handdoek rond mijn middel tussen de verschrikte fitnessers, had er niemand geen tijd om te gaan kijken. Ze scheten in hun broek, het bord is gewoon weggenomen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 20:34   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dit is niet plots maar al 20-30 jaar, of meer, aan de gang. Er was zelfs geen overleg, de moslims hielden zich gewoon niet aan de regels. Ik heb ooit zo een vlammende en roepende discussie gehad met een moslim in een Passage Fitness die weigerde zijn zwembroek uit te doen in de sauna, wat een haard van microben kan zijn. Het verbod stond nochtans ingekaderd naast de sauna deur. Toen ik woedend naar de balie trok om het personeel er op te wijzen, met alleen een handdoek rond mijn middel tussen de verschrikte fitnessers, had er niemand geen tijd om te gaan kijken. Ze scheten in hun broek, het bord is gewoon weggenomen.
Welk bord? Dat van de spaghetti?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 20:39   #27
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
We zullen zien wat de rechter vindt van die politionele inschatting, maar ik vermoed dat dit meteen naar de prullenbak vliegt.
Als ik fysiek bewijs hebt dat iemand mij dreigt te vermoorden mag de politie niets doen tot ik vermoord ben ?
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 20:44   #28
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Welk bord? Dat van de spaghetti?
Een bord of plakkaat whatever met een figuur met een zwembroek aan met een rood kruis door (omdat moslims het ook zouden verstaan) en uitleg met tekst. Ik vermoed dat ge ook zo een lafbek zijt die alles laat passeren en dan gaat janken als het verkeerd loopt. Dat de moslims op ons schijten is de schuld van de Belgen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 20:50   #29
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een bord of plakkaat whatever met een figuur met een zwembroek aan met een rood kruis door (omdat moslims het ook zouden verstaan) en uitleg met tekst. Ik vermoed dat ge ook zo een lafbek zijt die alles laat passeren en dan gaat janken als het verkeerd loopt. Dat de moslims op ons schijten is de schuld van de Belgen.
Denkt u echt dat ik zo'n schijtlaars ben?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 21:27   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Als ik fysiek bewijs hebt dat iemand mij dreigt te vermoorden mag de politie niets doen tot ik vermoord ben ?
Dat is exact wat de politie dit jaar alleen al tegen 21 vrouwen zei die allen aangifte deden van partnerbedreigingen en allen slachtoffer werden van femicide. Ga maar naar huis, we hebben het opgeschreven.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 21:30   #31
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Dat is exact wat de politie dit jaar alleen al tegen 21 vrouwen zei die allen aangifte deden van partnerbedreigingen en allen slachtoffer werden van femicide. Ga maar naar huis, we hebben het opgeschreven.
Dus, dan is het toch beter dat ze in Antwerpen wel actie nemen aan de hand van bewijs dat er een gewelddadige actie op touw gezet werd ? Je ben precies tegen wel actie nemen, maar ook tegen niet actie nemen. Zit jij soms in het Brits parlement ?
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 21:50   #32
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dus, dan is het toch beter dat ze in Antwerpen wel actie nemen aan de hand van bewijs dat er een gewelddadige actie op touw gezet werd ? Je ben precies tegen wel actie nemen, maar ook tegen niet actie nemen. Zit jij soms in het Brits parlement ?
Alsof het zo makkelijk is. Juridisch is het zo dat een doodsbedreiging weldegelijk strafbaar is. Dus letterlijk iemand bedreigen met hem/haar te vermoorden is strafbaar. Iemand bedreigen met geweld of in elkaar kloppen, daar schiet de politie niet voor in actie.

Dus als ge u of uw naaste ooit bedreigd genoeg vindt dat ge naar de politie stapt, dan weet ge nu wat ge moet zeggen hé.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 21:59   #33
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het begon allemaal met het verdwijnen v.d. ELEMENTAIRE discipline die meestal bestempeld werd als "betutteling".
Niet wij hebben betuttelt maar onze "exellenties?" telden de stemmetjes en de jobs er rond.
En De Block zal niet toegeven dat nadat haar partij de pandoering van haar leven kreeg zij toch nog in stelling kwam negeert ze ook nog de stem van het volk.
Laat ze een referendum houden voor of tegen migratie, uitholling van onze soc zekerheid, bezetten van sociale woningen door die gasten.
Uitkeringen zoals kindergeld, dop enz. Wij moeten presteren eer we tegemoetkomingen kunnen krijgen zij niet maar hangen wel de grote jan uit.
En waarom moeten wij al dat kindergeld betalen 6 bij hen 2 bij de Belgen het duurt geen 30 jaar meer of we zijn in de minderheid en zij zullen niet werken voor ons of we zullen naar de moskee moeten. Die zijn wel slimmer.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 22:17   #34
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Als ik fysiek bewijs hebt dat iemand mij dreigt te vermoorden mag de politie niets doen tot ik vermoord ben ?
Zo ongeveer ja maar je moet je wel gaan melden als vermoord bent.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 22:40   #35
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Niet wij hebben betuttelt maar onze "exellenties?" telden de stemmetjes en de jobs er rond.
En De Block zal niet toegeven dat nadat haar partij de pandoering van haar leven kreeg zij toch nog in stelling kwam negeert ze ook nog de stem van het volk.
Laat ze een referendum houden voor of tegen migratie, uitholling van onze soc zekerheid, bezetten van sociale woningen door die gasten.
Uitkeringen zoals kindergeld, dop enz. Wij moeten presteren eer we tegemoetkomingen kunnen krijgen zij niet maar hangen wel de grote jan uit.
En waarom moeten wij al dat kindergeld betalen 6 bij hen 2 bij de Belgen het duurt geen 30 jaar meer of we zijn in de minderheid en zij zullen niet werken voor ons of we zullen naar de moskee moeten. Die zijn wel slimmer.
Inderdaad: heel wat politiekers, in alle partijen, spraken gaarne over betuttelen: ze hadden hiermee "sukses"...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 23:08   #36
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.868
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Als ik fysiek bewijs hebt dat iemand mij dreigt te vermoorden mag de politie niets doen tot ik vermoord ben ?
Dat is zo'n beetje als die berichten op sociale media over nog een asielcentrum in de fik steken.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 23:20   #37
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat is zo'n beetje als die berichten op sociale media over nog een asielcentrum in de fik steken.
Hoe bedoelt u, steekt de lokale politie asielcentra in de fik ?
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 23:22   #38
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.868
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Hoe bedoelt u, steekt de lokale politie asielcentra in de fik ?
Nee, men zou degenen die dergelijke berichten hebben gepost best preventief arresteren.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 23:25   #39
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een bord of plakkaat whatever met een figuur met een zwembroek aan met een rood kruis door (omdat moslims het ook zouden verstaan) en uitleg met tekst. Ik vermoed dat ge ook zo een lafbek zijt die alles laat passeren en dan gaat janken als het verkeerd loopt. Dat de moslims op ons schijten is de schuld van de Belgen.
Daar hebt u het al! In een sauna een zwembroek met een rood kruis erdoor! Een rode 'halve maan' had dit wellicht duidelijker gemaakt.
Alhoewel, 'onbesneden' mannen zijn ook haram, zeker in hun zwetende nakie. Nochtans is de islam een religie, die de mannen veroorlooft minstens 4 verwisselbare liefst jonge vrouwen er op na te houden. Hoog tijd, dat u inziet, dat een bekering tot het ware geloof veel voordelen inhoudt.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 07:14   #40
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Als ze overtredingen begingen zie ik geen enkel probleem met zware straffen. Welke overtredingen mss?

Maar preventieve arrestaties zonder overtredingen zijn een totale willekeur.
Straffen???? Die mannekes doen wat ze willen, daarbij komt hun familie eer er nog bij kijken, "ik niet gedaan" ontkennen tot op de graat. En dan komt er de volgende stap, iedereen is onschuldig aangehouden dus:
https://sceptr.net/2019/11/marokaans...KKJkf0eDPKzlQY
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be