Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 september 2019, 09:33   #401
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.520
Standaard

Synchroon met de selectieve westerse media aandacht verloopt het vullen van draden op dit forum. Hong Kong herkouwen tot op het bot zoals de VRT en consoorten doen, en over de veel groffere toestand in Kasjmir niet eens een draad. Zelfs het gele hesje op de hoek van de straat mag niet op zoveel interesse rekenen als de gemiddelde Hong Kong vandaal (ik bedoel 'arme onschuldige VS vlaggen zwaaiende student op zoek naar democratie') aan de andere kant van de wereld.

Ondertussen in Kasjmir " Kashmir has seen an average of nearly 20 protests a day against Indian rule over the last six weeks despite a security lockdown to quell unrest, a senior government source told AFP news agency." 170 politieke leiders gearresteerd ook. Onze media bonzen zoeken echter geen handelsoorlog met Indië maar met China. Vandaar dient het publiek wat in die laatste richting gekneed te worden. "China bad" dienen de westerse main stream media schapen te blaten....meeeeh...

Laatst gewijzigd door Bach : 16 september 2019 om 09:42.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 09:57   #402
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Synchroon met de selectieve westerse media aandacht verloopt het vullen van draden op dit forum. Hong Kong herkouwen tot op het bot zoals de VRT en consoorten doen, en over de veel groffere toestand in Kasjmir niet eens een draad. Zelfs het gele hesje op de hoek van de straat mag niet op zoveel interesse rekenen als de gemiddelde Hong Kong vandaal (ik bedoel 'arme onschuldige VS vlaggen zwaaiende student op zoek naar democratie') aan de andere kant van de wereld.

Ondertussen in Kasjmir " Kashmir has seen an average of nearly 20 protests a day against Indian rule over the last six weeks despite a security lockdown to quell unrest, a senior government source told AFP news agency." 170 politieke leiders gearresteerd ook. Onze media bonzen zoeken echter geen handelsoorlog met Indië maar met China. Vandaar dient het publiek wat in die laatste richting gekneed te worden. "China bad" dienen de westerse main stream media schapen te blaten....meeeeh...
Voor iemand die alle kanten van het verhaal wenst te belichten, bent u extreem dogmatisch en eenzijdig bezig.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 10:15   #403
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Voor iemand die alle kanten van het verhaal wenst te belichten, bent u extreem dogmatisch en eenzijdig bezig.
Ik zie het als een klein tegengewicht tegen de dagelijkse dosis eenzijdigheid op TV en in de krant.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 11:25   #404
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Synchroon met de selectieve westerse media aandacht verloopt het vullen van draden op dit forum. Hong Kong herkouwen tot op het bot zoals de VRT en consoorten doen, en over de veel groffere toestand in Kasjmir niet eens een draad. Zelfs het gele hesje op de hoek van de straat mag niet op zoveel interesse rekenen als de gemiddelde Hong Kong vandaal (ik bedoel 'arme onschuldige VS vlaggen zwaaiende student op zoek naar democratie') aan de andere kant van de wereld.

Ondertussen in Kasjmir " Kashmir has seen an average of nearly 20 protests a day against Indian rule over the last six weeks despite a security lockdown to quell unrest, a senior government source told AFP news agency." 170 politieke leiders gearresteerd ook. Onze media bonzen zoeken echter geen handelsoorlog met Indië maar met China. Vandaar dient het publiek wat in die laatste richting gekneed te worden. "China bad" dienen de westerse main stream media schapen te blaten....meeeeh...
Eerlijk gezegd kan het me geen kloten schelen wat er in Kashmir of zelfs in het totale Indische subcontinent gebeurd. Moet niet veel van dat volk hebben.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 12:00   #405
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Mits het nodige bedrag is een langdurige visa geen probleem er is hoe dan ook grotere zekerheid dan die landen die u opnoemt. Ik heb een zakenrelatie die in Cambodia een fabriek had en nu in Bangkok woont. Hij is daar In Cambodia méér dan 4 miljoen dollar verloren en had geen enkele rechtszekerheid. Dat is hem duur te staan gekomen. Wat Russen betreft als die geld hebben zijn het varkens. Voor hen zijn mensen ongedierte, ik heb zo één eens bezig gezien tegen personeel van een 5 sterren hotel in China.
Er zijn varkens onder alle nationaliteiten. De jaren 90 waren een gekke periode in Rusland toen flipte de maatschappij helemaal dus in die periode was dat wel mogelijk.

https://www.youtube.com/watch?v=dubQtF3aKrA

Ik ken genoeg buitenlanders die zaken hebben in Cambodia en Laos. En ook buitenlanders die volledig in de zak werden gezet in Thailand, vooral door de regel dat het meerderheidsaandeel in handen van Thai moet zijn.
Volgens m'n oom is het niet meer mogelijk om zaken te doen in Thailand, word je per definitie bedrogen, en is het een van de meest leugenachtige volkeren ter wereld. Hij zegt dat je niet kunt rekenen op de correcte werking van het gerecht. (in Cambodia evenmin)

In al die landen moet je oppassen. Ik ken ook iemand die in Japan, nochtans beschouwd als een van de meest correcte en beschaafde landen in Azië, bedrogen werd, en niet correct behandeld werd door justitie.
Dit omdat volgens hem Japanners altijd voorgetrokken worden.

Wat ik opvang is dat Chinezen slimmer zakenmensen zijn, maar dat als je goede afspraken maakt die ook nageleefd worden. Over het Chinese gerecht durf ik geen uitspraken doen geen ervaring mee of ken geen mensen die er ervaring mee hebben.

Er wordt ook gezegd dat Chinezen en Vietnamezen veel werklustiger zijn dan de meeste Zuid-Oost-Aziaten. En gezegde in de regio luidt "Vietnamezen verbouwen rijst, de Cambodianen kijken toe hoe de Vietnamezen dat doen, de Laotianen kijken naar de Cambodianen". Wat luiheid betreft vind ik Tanzania en de kustbewoners van Kenia onovertroffen.

Laatst gewijzigd door tomm : 16 september 2019 om 12:11.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 12:06   #406
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik zie het als een klein tegengewicht tegen de dagelijkse dosis eenzijdigheid op TV en in de krant.
Door zelf dogmatisch en eenzijdig te zijn? U bezondigt u aan hetzelfde euvel waarvan u de anderen beticht.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 12:12   #407
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Door zelf dogmatisch en eenzijdig te zijn? U bezondigt u aan hetzelfde euvel waarvan u de anderen beticht.
Als er iets feitelijk fout is in wat ik zeg hoor ik het graag. Voor de rest ben ik geen nieuwsagentschap. De info die ik geef kan je best als aanvullend zien op de dagelijkse dosis 'overheidsnieuws'. Voor meer wil ik de tijd niet nemen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 12:15   #408
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Eerlijk gezegd kan het me geen kloten schelen wat er in Kashmir of zelfs in het totale Indische subcontinent gebeurd. Moet niet veel van dat volk hebben.
Ik ook niet, vind die landen zelfs miserabeler dan Afrika, maar het is wel hypocriet dat er zoveel lawaai is in onze media over Hong Kong maar dat er over Kashmir niet gesproken wordt.
En als het over minderjarigen gaat in de prostitutie, en andere zaken die de mensenrechten schenden, moeten ze vooral die landen eens grondig onderzoeken... in Bangladesh schijnen er meisjes gekweekt te worden om vanaf 12 in de prostitutie te belanden, hun kinderen worden op hun beurt ook prostituéés, de jongetjes worden verkocht om als slaaf in steenbakkerijen te gaan werken... recent een reportage gezien over Pakistan op Vranckx tjonge jonge jonge... Religieuze minderheden die al 5 jaar op hun doodstraf zitten te wachten omdat ze een sticker waarop de naam Mohamed stond op de grond zouden hebben geworpen, en zo van die dingen...

Laatst gewijzigd door tomm : 16 september 2019 om 12:20.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 12:25   #409
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Als er iets feitelijk fout is in wat ik zeg hoor ik het graag. Voor de rest ben ik geen nieuwsagentschap. De info die ik geef kan je best als aanvullend zien op de dagelijkse dosis 'overheidsnieuws'. Voor meer wil ik de tijd niet nemen.
Als Navalny of Ai Wewe bij wijze van spreken een scheet laten, of er ergens in Siberië een homo in elkaar is geslagen, is het hoofdpaginanieuws, maar vreselijke mistoestanden zoals inderdaad in Kashmir die neigen naar volkerenmoord komen niet aan bod... daar op wijzen is niet doctrinair maar noodzakelijk...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 15:35   #410
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

? Russen ¿- no thanks DAVAI...
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 16:40   #411
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik zie het als een klein tegengewicht tegen de dagelijkse dosis eenzijdigheid op TV en in de krant.
ja, we weten welke nobele taak u u zelf hebt gegeven.

wacht, wat was het nu ook weer: 'verdediger van alle leven op aarde'?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 17:06   #412
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik ook niet, vind die landen zelfs miserabeler dan Afrika, maar het is wel hypocriet
niemand houdt u tegen om over ander onrecht ind e wereld zoals vrouwenhandel een topic te openen

maar in dit topic hierover beginnen is klassiek vluchtgedrag
gij geeft geen moer om vrouwenrechten, het mag gewoon niet meer over hong kong de Chinese dictatuur en communisme gaan.

gij gebruikt de miserie van die meisjes in een zielige poging om mensen heir de mond te snoeren
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 17:41   #413
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Synchroon met de selectieve westerse media aandacht verloopt het vullen van draden op dit forum. Hong Kong herkouwen tot op het bot zoals de VRT en consoorten doen, en over de veel groffere toestand in Kasjmir niet eens een draad. Zelfs het gele hesje op de hoek van de straat mag niet op zoveel interesse rekenen als de gemiddelde Hong Kong vandaal (ik bedoel 'arme onschuldige VS vlaggen zwaaiende student op zoek naar democratie') aan de andere kant van de wereld.

Ondertussen in Kasjmir " Kashmir has seen an average of nearly 20 protests a day against Indian rule over the last six weeks despite a security lockdown to quell unrest, a senior government source told AFP news agency." 170 politieke leiders gearresteerd ook. Onze media bonzen zoeken echter geen handelsoorlog met Indië maar met China. Vandaar dient het publiek wat in die laatste richting gekneed te worden. "China bad" dienen de westerse main stream media schapen te blaten....meeeeh...
Tjonge, de frustratie zit wel erg diep.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 19:41   #414
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.520
Standaard

Analyse van journalist Escobar die lange tijd in Hong Kong woonde en voor Asia Times online schrijft.
On the ground, feeling the pulse of Protest Hong Kong

In tegenstelling tot de nogal cynische houding van de Hong Kong kenners op dit forum met hun anti Chinese houding, merk ik bij deze journalist eerder oprechte liefde en triestheid over wat er aan het gebeuren is in Hong Kong. Goede diepgang en nuancering ook.

Citaat:
What’s going on deep down in Hong Kong? For a former resident with deep cultural and emotional ties to the Fragrant Harbor, it’s quite hard to take it all in just within the framework of cold geopolitical logic. Master filmmaker Wong Kar-Wai once said that when he came up with the idea for Happy Together, he decided to shoot the story of his characters in Buenos Aires because that was as far away from Hong Kong as possible.

A few weeks ago I was walking the streets of far away Buenos Aires dreaming of Hong Kong. That Hong Kong that Wong Kar-Wai refers to in his masterpiece no longer exists. Unfortunately deprived of Christopher Doyle’s mesmerizing visuals, I ended up coming back to Hong Kong to find, eventually, that the city I knew also no longer exists.

I started my journey in my former ‘hood, Sai Ying Pun, where I lived in a studio in an average, slim, ultra-crowded Cantonese tower (I was the only foreigner) across the street from the beautiful, art deco St Louis school and not far from Hong Kong University. Although only a 20-minute walk over the hills to Central – the business and political heart of the city – Sai Ying Pun is mostly middle class with a few working-class pockets, only recently marching towards gentrification after a local MTR – subway – station was launched.

Mongkok, across the harbor in Kowloon, with an unfathomably large population density, is the haven of frenetic small business Hong Kong, always crammed with students in search of trendy bargains. In contrast, Sai Ying Pun is a sort of languid glimpse of Hong Kong in the 1950s: it could easily have been the set for a Wong Kar-Wai movie.

From retirees to Mrs Ling, the laundry lady – still there, but without her previous, sprawling cat population (“At home!”) – the refrain is unanimous: protests, yes, but they must be peaceful. In Kowloon the previous night I had heard harrowing stories of teachers brainwashing elementary school pupils into protest marches. Not at St Louis – they told me.

Hong Kong University is another story; a hotbed of protest, some of it enlightened, where the golden hit in humanities is to analyze China as a “perfect dictatorship” where the CCP did nothing but ratchet up crude nationalism, militarism and “aggression,” in propaganda and in dealing with the rest of Asia.

As we reach Central, the Hong Kong matrix of hyper turbo-capitalism, “protests” dissolve as an unwashed-masses, bad-for-business, dirty word, dismissed at the restaurants of the old, staid Mandarin and the glitzier Mandarin Oriental, the Norman Foster/IM Pei headquarters of HSBC and Bank of China, the headquarters of JP Morgan – with a swanky Armani outlet downstairs – or at the ultra-exclusive China Club, a favorite of old Shanghai money.
Prada meets class struggle

It’s on weekends, especially Sunday, that all of Hong Kong’s – and turbo-capitalism’s – internal contradictions explode in Central. Filipina maids for decades have been staging an impromptu sit-in, a sort of benign Occupy Central in Tagalog with English subtitles, every Sunday; after all they have no public park to gather in on their only day off, so they take over the vault of HSBC and merrily picnic on the pavement in front of Prada boutiques.

To talk to them about the protests amounts to a PhD on class struggle: “It’s we who should have the right to protest about our meager wages and the kind of disgusting treatment we get from these Cantonese madames,” says a mother of three from Luzon (70% of her pay goes for remittances home). “These kids, they are so spoiled, they are raised thinking they are little kings.”

Virtually everyone in Hong Kong has reasons to protest. Take the cleaning contingent – who must do the heavy lifting after all the tear gas, burnt-out bins, bricks and broken glass, like on Sunday. Their monthly salary is the equivalent of US$1,200 – compared with the average Hong Kong salary of roughly $2,200. Horrible working conditions are the norm: exploitation, discrimination (many are from ethnic minorities and don’t speak Cantonese or English) and no welfare whatsoever.

As for the ultra-slim fringe practicing wanton destruction for destruction’s sake, they surely have learned tactics from European black blocs. On Sunday they set fire to one of the entrances to ultra-congested Wanchai station and broke glass at Admiralty. The “strategy”: breaking off MTR nodes, because paralyzing Chek Lap Kok airport – one of the busiest on the planet – won’t work anymore after the August 12/13 shutdown that canceled nearly 1,000 flights and led to a quite steep drop in passengers coming from China, Southeast Asia and Taiwan.

In France, the government unleashes the feared CRS against these people – and nobody invokes human rights to complain about it. Not to mention that any occupation of Charles de Gaulle, Heathrow or JFK is simply unthinkable. Chek Lap Kok, on a weekday, is now eerily quiet. Police patrol all the entrances. Passengers arriving via the Airport Express fast train must now show passport and boarding pass before being allowed inside the terminal.

Western media accounts, predictably, focus on the radical fringe, as well as the substantial fifth-columnist contingent. This weekend a few hundred staged a mini-protest in front of the British consulate asking, essentially, to be given asylum. Some of them are holders of British National Overseas (BNO) passports, which are effectively useless, as the provide no working or residency rights in the UK.

Other fifth-columnists spent their weekend waving flags from Britain, Australia, Canada, France, Germany, Japan, Poland, South Korea, Ukraine, US, Taiwan, and last but not least, the Hong Kong colonial flag.
Meet homo Hong Kong

Who are these people? Well, that necessarily brings us to a crash course on homo Hong Kong.

Not many people in Hong Kong can point to ancestors in place before the Opium War of 1841 and the subsequent rule of imperial Britain. Most don’t know much about the People’s Republic of China, so essentially there’s no grudge. They own their own homes, which means, crucially, they are insulated from Hong Kong’s number one problem: the demented, speculative property market.

Then there are the old China elites – people who fled Mao’s victory in 1949. At first they were orphans of Chiang Kai-shek. Then they concentrated on hating the Communist Party with a vengeance. The same applies to their offspring. The ultra-wealthy gather at the China Club. The less wealthy at least can afford $5 million apartments at The Peak. Canada is a preferred destination – hence Hong-Couver as a substantial part of Vancouver. For them Hong Kong is essentially a transit stop, like a glitzy business lounge.

It’s this – large – contingent that is behind the protests.


The lower strata of the Escape from China elites are the economic refugees of 1949. Tough luck: still today they don’t own property and have no savings. A great many of the easily manipulated teenagers taking over the streets of Hong Kong dressed in black and singing “Glory to Hong Kong” and dreaming of “independence” are their sons and daughters. It’s certainly a cliché, but it does apply to their case: trapped between East and West, between an Americanized lifestyle on steroids and the pull of Chinese culture and history.

Hong Kong cinema, with all its pulsating dynamism and exhilarating creativity, may offer the perfect metaphor to understand the inner contradictions of the Fragrant Harbor. Take Tsui Hark’s 1992 masterpiece New Dragon Gate Inn, with Donnie Yen and gorgeous Maggie Cheung, based on what happened at a crucial pass in the Ancient Silk Road six centuries ago.

Here we may place Hong Kong as the inn between imperial despotism and the desert. Inside, we find fugitives imprisoned between their dream of escaping to the “West” and the cynically exploitative owners. That connects with the ghostly, Camus-infused existential terror for the modern homo Hong Kong: soon he may be liable to be “extradited” to evil China before he has a chance to be granted asylum by the benevolent West. A fabulous line by Donnie Yen’s character sums it all up: “Rain in the Dragon Gate mountains makes the Xue Yuan tiger come down.”
Good to be a tycoon

The drama played out in Hong Kong is actually a microcosm of the Big Picture: turbo-charged, neoliberal hyper-capitalism confronted to zero political representation. This “arrangement” that only suits the 0.1% simply can’t go on like before.

In fact what I reported about Hong Kong seven years ago for Asia Times could have been written this morning. And it got worse. Over 15% of Hong Kong’s population now lives in actual poverty. According to figures from last year, the total net worth of the wealthiest 21 Hong Kong tycoons, at $234 billion, was the equivalent of Hong Kong’s fiscal reserves. Most of these tycoons are property market speculators. Compare it to real wages for low-income workers increasing a meager 12.3% over the past decade.

Beijing, later rather than sooner, may have awakened to the number one issue in Hong Kong – the property market dementia, as reported by Asia Times. Yet even if the tycoons get the message, the underlying framework of life in Hong Kong is not bound to be altered: maximum profit crushing wages and any type of unionization.

So economic inequality will continue to boom – as an unrepresentative Hong Kong government “led” by a clueless civil servant keeps treating citizens as non-citizens. At Hong Kong University I heard some serious proposals: “We need a more realistic minimum wage. “We need real taxes on capital gains and on property.” “We need a decent property market.”

Will that be addressed before a crucial deadline – October 1st – when Beijing will be celebrating, with great fanfare, the 70th anniversary of the People’s Republic of China? Of course not. Trouble will continue to brew at the Dragon Inn – as those underpaid, over-exploited cleaners face the bleakest of futures.
Moesten de 'democratie' protesten echt authentiek zijn dan zouden ze niet zo gewelddadig zijn en niet gericht op boycot of het zwaaien met koloniale vlaggen. Mooie democraten die vandalen-betogers die zich niets aantrekken van de wens van de meerderheid van de Hongkongers tot vreedzame acties. De protesten in Catalonie waren in vergelijking hiermee veel authentieker en democratischer van inslag.

Het authentieke protest in Hong Kong is het sociale protest kan men begrijpen uit deze analyse. Maar dát komt niet aan bod in de westerse media want dat is een protest dat men ook in westerse landen zou kunnen horen. Het past ook niet in de hyperkapitalistische logica van de regime changers in Washington.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 20:13   #415
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
niemand houdt u tegen om over ander onrecht ind e wereld zoals vrouwenhandel een topic te openen

maar in dit topic hierover beginnen is klassiek vluchtgedrag
gij geeft geen moer om vrouwenrechten, het mag gewoon niet meer over hong kong de Chinese dictatuur en communisme gaan.

gij gebruikt de miserie van die meisjes in een zielige poging om mensen heir de mond te snoeren
Ik heb al over zulke onderwerpen draden geopend en geen katis geinteresseerd. Ik ben daar wel in geinteresseerd maar sta alleen.
Het is omgekeerd deze draad en dit onderwerp is populair omdat mensen als u dan ongeremd aan China en communisme bashing kunnen doen, en dat is ook de reden dat de westterse media zo geinteresseerd is in die jonge relschoppers en niet in, bvb., Kashmir of slavenhandel in Bangladesh. Het enige dat nog populairder is in het Westen dan China bashing is Rusland bashing.

Laatst gewijzigd door tomm : 16 september 2019 om 20:13.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 20:26   #416
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Tjonge, de frustratie zit wel erg diep.
Ik vind net de westerse media gefrustreerd. Probeer eens een nieuws- programma of artikel te vinden over Rusland of China dat niet negatief is in de westerse media... En dan maar zeggen dat RT propaganda is.
En al dat gejank in de VS over zogezegde Russische beinvloeding, dat gejank over skipral, dat gejank over Poetin hele dagen, over het uitleveren van die militair aan Rusland, dat gejank over Assad, over Maduro, nu weer over die relschoppers die bovenmatig veel westerse mediaandacht krijgen... de frustratie zit blijkbaar heel diep...

Laatst gewijzigd door tomm : 16 september 2019 om 20:28.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 20:32   #417
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Propagana ga je overal wel wat tegenkomen, maar dan is onze media toch stukken minder 'propaganda' dan RT.
Zoveel is wel zeker.
De Amerikaane media, die zit zo wat tussen die 2 in.
En als je wat verder gaat kijken naar de persvrijheid, dan klopt dit trouwens ook.

En kom nu niet af met te zeggen dat de persvrijheid groter is in Rusland dan in Amerika hé.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 16 september 2019 om 20:34.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 20:46   #418
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik vind net de westerse media gefrustreerd. Probeer eens een nieuws- programma of artikel te vinden over Rusland of China dat niet negatief is in de westerse media... En dan maar zeggen dat RT propaganda is.
En al dat gejank in de VS over zogezegde Russische beinvloeding, dat gejank over skipral, dat gejank over Poetin hele dagen, over het uitleveren van die militair aan Rusland, dat gejank over Assad, over Maduro, nu weer over die relschoppers die bovenmatig veel westerse mediaandacht krijgen... de frustratie zit blijkbaar heel diep...
Je hebt me overtuigd. Ik ga vanaf nu enkel Moscow Times lezen en Russische TV bekijken.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 21:04   #419
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Je hebt me overtuigd. Ik ga vanaf nu enkel Moscow Times lezen en Russische TV bekijken.
Het precies of/of bij u. Symptoom van het koude oorlog virus.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 22:07   #420
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Je hebt me overtuigd. Ik ga vanaf nu enkel Moscow Times lezen en Russische TV bekijken.
Nee je moet zoveel mogelijk verschillende bronnen lezen. Tenzij u geinteresseerd bent in het bevestigen van uw wereldvisie in plaats van in de realiteit.

Laatst gewijzigd door tomm : 16 september 2019 om 22:07.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be