Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 november 2017, 09:47   #21
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

De Catalaanse nationalisten hebben op 1 oktober in eigen huis al getoond wat voor gewelddadig gespuis ze zijn door honderden Guardia Civil te verwonden.

Ik roep de bevoegde politici op geen buitenlandse conflicten en bijhorend schorremorrie te importeren.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 09:47   #22
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Wat een geluk dat het geen turken zijn die massaal komen protesteren bij de EU. De commentaren zouden plots heel anders zijn. Twee maten en 2 gewichten, ze kunnen het niet laten
Wanneer dit gebeurt op een geciviliseerde manier is daar geen bezwaar tegen, alleen gaat uw vergelijk niet op. De Catalanen behoren tot Europa de Turken niet, die hebben dus inderdaad hier niets te zoeken.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 09:51   #23
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
We hebben het hier niet over Marokkanen hé. Die hebben aan 100 man al genoeg om een spoor van vernieling achter te laten. De Catalanen daartegen zijn al een geciviliseerde bevolking.
En ook niet over brave Belgische boerkes, en werkmensen....
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 10:35   #24
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wanneer dit gebeurt op een geciviliseerde manier is daar geen bezwaar tegen, alleen gaat uw vergelijk niet op. De Catalanen behoren tot Europa de Turken niet, die hebben dus inderdaad hier niets te zoeken.
Vele turken behoren ook tot Europa, maar ook van hen worden manifestaties niet getolereerd onder het voorwendsel "geen buitenlandse conflicten importeren"

U zal dus beter moeten verzinnen om de spreidstand te verklaren.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 13:40   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Onze boeren zullen morgen massaal in Catalonië gaan betogen omdat ze te weinig steun krijgen van de EU...
Toch maar eerst aan Rajoy vragen ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 13:46   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik denk dat iedereen dit wel weet.

Maar waar ik op aanstuurde is dat de Catalanen hun zaak maar moeten oplossen in hun eigen land.
Zeker wat 'grote betogingen' betreft.
Dat er een delegatie naar Brussel komt om te gaan protesteren voor de gebouwen van de EU, daar heb ik hoegenaamd geen enkel probleem mee.

Trek de lijn anders nog wat verder, en mocht elk land binnen de EU dit beginnen te doen, 't zou schoon worden hier in Brussel...

En, de Catalanen hebben al hun zegje mogen doen in Brussel, dus reden tot klagen hebben ze helemaal niet.
Hetgeen je voorstelt, druist in tegen zowel onze grondvod, de rechten van de mens, de geest van de EU en de wil van de actuele en alle vorige b. regeringen.
Wat ik persoonlijk eens meemaakte, lang geleden, ergens 1997, zo: een aantal Spaanse boeren kwamen betogen in Brussel. Ik bemerkte hen in de luchthaven van Zaventem. Ongeveer 500 tot 1000 man, die in de oude hall van het toenmalige gebouw, wachtten op hun terugvlucht.
En zowat elke boer rookte. Ik waande me in de krater van een vulkaan ..

Al bijeen denk ik dat de economische winst die we halen uit dat informele hoofdstadgedoe en eu-parlement, ver de kosten overstijgt. Zeer ver.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 13:48   #27
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Als die 100.000, eens ze in Brussel zijn, allemaal ne Brusselse wafel eten en voor de rest hunne wafel houden, heb ik daar geen enkel probleem mee.
Is nog goed voor onze middenstand ook.

Maw, dat ze ons met rust laten en gaan betogen in Madrid.
Ze hebben al eens hun zegje mogen doen bij de EU, dus ze mogen niet klagen.
er zijn veel efficiëntere maatregelen mogelijk. gewoon alle manifestaties die u niet aanstaan verbieden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 13:50   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wat een verbod op zo'n betoging betreft....
Weet ik zelfs niet tot op welk niveau de burgervader van Brussel daar iets in de pap te brokken heeft.
Het is eerder een Europese aangelegenheid, en geen Belgische betoging, bij manier van spreken dan toch.
Stel dat ze de betoging verbieden, hebben we 9/10 weer een diplomatieke rel aan ons been.
Reden te meer dat ze in hun eigen land gaan betogen.
Betogingen + de bijhorende miserie, daar hebben de mensen van Brussel al meer dan hun part van gekregen denk ik.
Ik denk dat de wetgeving zo in mekaar zit in b.:
er is maar één autoriteit aan wie je kan en moet vragen om toestemming om te betogen: de burgemeester.
Er is maar één instantie waarbij je in beroep kunt gaan tegen diens beslissing, en dat is de raad van state. (en de vvb heeft daar ervaring mee. Ervaring die niet ongunstig is: de grondwettelijke vrijheden worden maar beperkt indien er heel goede argumenten aangevoerd worden ... bla bla ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 13:54   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Vele turken behoren ook tot Europa, maar ook van hen worden manifestaties niet getolereerd onder het voorwendsel "geen buitenlandse conflicten importeren"

U zal dus beter moeten verzinnen om de spreidstand te verklaren.
In een van de actualiteitsprogramma's van de vrt van de afgelopen week, heeft voorzitter Bart De Wever haarfijn uitgelegd wat het verschil is tussen het importeren van buitenlandse problemen zoals de Erdogan-Turken doen, en anderzijds wat de Catalanen en Puigdemont doen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 14:07   #30
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Dat wordt vast een daverend success.

Getuige alle snelle en efficiente wijzigingen die Europa doorvoerde na vorige internationale betogingen te Brussel.

De EU is verworden tot logge bureaucratische oligarchie met een doolhof aan instellingen die alle effectieve beslissingsmacht uit het Parlement wegzuigen , met aan het hoofd de Eurocraten.

Die gaan die datum noteren en zorgen dat ze die dag in hun buitenverblijf in de Alpen ongestoord hun weekend hebben. De maandag zullen ze dan hun krantenknipsel selectie krijgen met de vermelding dat er wat Catalanen in Brussel gepasseerd zijn , en dan gaat dat nieuws en agendapunt samen de vuilbak in.

"Het is een nationale aangelegenheid."
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 14:35   #31
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In een van de actualiteitsprogramma's van de vrt van de afgelopen week, heeft voorzitter Bart De Wever haarfijn uitgelegd wat het verschil is tussen het importeren van buitenlandse problemen zoals de Erdogan-Turken doen, en anderzijds wat de Catalanen en Puigdemont doen.
heb je een link of een samenvatting? ik kan haast niet wachten op zijn woordenvitterij en gekronkel, om recht te trekken wat krom is, als hem dat past.

Laatst gewijzigd door spherelike : 14 november 2017 om 14:36.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 14:42   #32
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
'Brussel, dat sinds een aantal decennia de Europese instellingen huisvest, wordt beschouwd als de de facto hoofdstad van de Europese Unie (EU). Officieel heeft de Europese Unie echter geen hoofdstad noch de intentie er een vast te leggen. '

Bron: Wiki
Bruselas es un gigantesco imán para todo tipo de crisis. En un giro inesperado con aires de sainete tragicómico, el expresidente de la Generalitat, Carles Puigdemont, se trasladó ayer a Bruselas juntamente con cinco de sus consejeros, según fuentes del Ministerio del Interior.
Bron: El Pais
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 15:20   #33
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
heb je een link of een samenvatting? ik kan haast niet wachten op zijn woordenvitterij en gekronkel, om recht te trekken wat krom is, als hem dat past.
Er is helaas nog geen verzamelde database van alle uitspraken van alle politici overal ooit gedaan.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 16:23   #34
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er zijn veel efficiëntere maatregelen mogelijk. gewoon alle manifestaties die u niet aanstaan verbieden.
Helemaal niet.
Ik denk dat ik hier duidelijk genoeg geweest ben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
....
Dat er een delegatie naar Brussel komt om te gaan protesteren voor de gebouwen van de EU, daar heb ik hoegenaamd geen enkel probleem mee.

Trek de lijn anders nog wat verder, en mocht elk land binnen de EU dit beginnen te doen, 't zou schoon worden hier in Brussel...

En, de Catalanen hebben al hun zegje mogen doen in Brussel, dus reden tot klagen hebben ze helemaal niet.
Maw, democratisch gezien hebben ze dat recht, maar wat rekening houden met een andere, in die geval de Brusselaars, mag ook wel.
In zo'n geval is het altijd het gewone volk, en hier dan nog duidelijk mensen die er helemaal niets mee te maken hebben, die er de dupe van zijn.
Gewoon de kerk wat in het midden proberen te houden.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 16:35   #35
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat de wetgeving zo in mekaar zit in b.:
er is maar één autoriteit aan wie je kan en moet vragen om toestemming om te betogen: de burgemeester....
Er is maar één instantie waarbij je in beroep kunt gaan tegen diens beslissing, en dat is de raad van state. (en de vvb heeft daar ervaring mee. Ervaring die niet ongunstig is: de grondwettelijke vrijheden worden maar beperkt indien er heel goede argumenten aangevoerd worden ... bla bla ...)
Klopt perfect.
Maar stel nu dat de betoging verboden wordt.
Wat zouden dan de diplomatieke gevolgen kunnen zijn denk je of al de commentaren die Brussel & België dan te slikken zal krijgen ?

Dat is dan de andere kant van de medaille, dus zo eenvoudig is het volgens mij nu ook weer niet.

Vandaar dat ik het in vraag stelde.
Er komt meer bij kijken dan bij een 'gewone betoging'.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 14 november 2017 om 16:36.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 16:40   #36
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Er is helaas nog geen verzamelde database van alle uitspraken van alle politici overal ooit gedaan.
Een database, die kan anders wel heel groot worden, maar ook deze is beperkt om nog optimaal te kunnen werken.
Zeker als ik denk al al de onzin die er dan ook in opgenomen zal moeten worden.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 16:41   #37
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Klopt perfect.
Maar stel nu dat de betoging verboden wordt.
Wat zouden dan de diplomatieke gevolgen kunnen zijn denk je of al de commentaren die Brussel & België dan te slikken zal krijgen ?

Dat is dan de andere kant van de medaille, dus zo eenvoudig is het volgens mij nu ook weer niet.

Vandaar dat ik het in vraag stelde.
Er komt meer bij kijken dan bij een 'gewone betoging'.
Ze moeten wel beginnen met een aanvraag in te dienen voor die betoging, anders mag het sowieso niet.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 16:42   #38
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
heb je een link of een samenvatting? ik kan haast niet wachten op zijn woordenvitterij en gekronkel, om recht te trekken wat krom is, als hem dat past.
Het zal wel zijn dat de Catalanen dat democratisch zelfbeschikkingsrecht hebben en de Turken niet. Waarom? Dat mag Joost weten
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 16:54   #39
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze moeten wel beginnen met een aanvraag in te dienen voor die betoging, anders mag het sowieso niet.
Ik dacht gehoord te hebben dat die er al was, of waren het maar geruchten ?
Ben dit nog niet gaan opzoeken.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 18:01   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
heb je een link of een samenvatting? ik kan haast niet wachten op zijn woordenvitterij en gekronkel, om recht te trekken wat krom is, als hem dat past.
Leuke motivering om mij te doen zoeken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be