Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 februari 2011, 20:37   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard Automobilist rijdt doelbewust in op demonstratie

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...fietsers.dhtml

Kijk en huiver wat deze automobilist aanricht!
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 20:46   #2
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...fietsers.dhtml

Kijk en huiver wat deze automobilist aanricht!
Ze moesten de lezerscomments van hln afschaffen
Citaat:
Erg voor een mens als mens, maar helemaal niet erg voor fietsers die TEGEN de auto demonstreren.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 20:58   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Tegen "de auto" demonstreren ? Is dat ook tegen de ziekenauto, de brandweerauto, de ... auto (zorg/ arts/ politie) ?


Auto´s moeten toch gereden worden.
Citaat:
au·to·mo·bi·list de; m,v -en iem die in een auto rijdt
Topiclink:

Citaat:
Gek rijdt vol gas in op menigte demonstrerende fietsers

Schokkende beelden laffe daad

In de Braziliaanse stad Porto Alegre is een gek in volle snelheid ingereden op een groep van 130 betogende fietsers, onder wie kinderen en bejaarden. Als bij wonder vielen er geen doden, wel enkele gewonden. Op de schokkende beelden onder dit artikel is te zien hoe de fietsers tijdens hun vreedzame en rustige manifestatie totaal verrast zijn door de laffe daad.

Het vreselijke drama speelde zich vrijdag af in Porto Alegre in het zuiden van Brazilië. Meteen na de zware impact sloeg paniek toe bij de fietsers. De razende chauffeur raakte in zijn zware VW Golf liefst 30 fietsers. Er vielen enkele gewonden, negen van hen moesten behandeld worden in een ziekenhuis. Gelukkig vielen hun verwondingen mee en is iedereen ondertussen weer thuis. Een echt bloedbad is maar nipt vermeden.

Wagen teruggevonden
De fietsers namen deel aan een demonstratie tegen auto's in Porto Alegre. De dader zou een discussie met de fietsers hebben gehad. De politie vond de zwaar beschadigde wagen terug, maar de 47-jarige chauffeur is nog altijd spoorloos. Hij riskeert te worden aangeklaagd voor poging tot moord.

Gehaast
Een ooggetuige die deelnam aan de betoging sprak kort voor het drama met de dader. Hij vroeg hem rustig te blijven en zich niet zo agressief te gedragen tegenover de betogers. Hij voegde eraan toe dat er kinderen en bejaarden deelnamen aan de manifestatie. De dader antwoordde dat hij gehaast was en gaf plankgas. Het regent wereldwijd verontwaardigde reacties op dit schandalige incident. (kh)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 28 februari 2011 om 21:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 21:51   #4
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tegen "de auto" demonstreren ? Is dat ook tegen de ziekenauto, de brandweerauto, de ... auto (zorg/ arts/ politie) ?


Auto´s moeten toch gereden worden.


Topiclink:
That's questioning the obvious. Natuurlijk heeft niemand iets tegen brandweer, artsen, politie enz die zich met de wagen verplaatsen om snel terplekke te zijn.

Het gaat om het misbruik en ondoordacht gebruik van de wagen. De wagen kan zeker nuttig zijn, maar thans lijkt het voor veel mensen een vergiftigd geschenk. Maar dan meer voor de andere mensen in de maatschappij dan voor de bestuurder zelf ( deze heeft immers geen last van zijn eigen uitlaatgassen en verkeerslawaai om er maar een paar te noemen ).

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 28 februari 2011 om 21:51.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 21:56   #5
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...fietsers.dhtml

Kijk en huiver wat deze automobilist aanricht!
En nu zijn alle automobilisten gekken of zo ?
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 22:16   #6
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Ik zie alle dagen dingen op de baan waarvan ik huiver.
Deze kerel heeft de grens serieus overschreden. Wat hij deed, was opzettelijke poging tot doodslag. Rijbewijs levenslang afnemen en kerel laten afkoelen in de bak.
Anderzijds kan ik begrijpen dat je over de rooie gaat wanneer je opzettelijk gehinderd wordt. Wat zijn daad uiteraard niet goed praat.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 22:30   #7
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
En nu zijn alle automobilisten gekken of zo ?
Niet allemaal, al een geluk. Maar er zullen waarschijnlijk ook wel gekken met een auto rondrijden.

Het is overigens niet zeker dat deze man gek zou zijn, misschien is het gewoon een van de mogelijk gevolgen van autorijden. Tenslotte zit je "gevangen" in een stoel in je auto en kan je auto ook geen kant op en kan je al de negatieve energie die je opbouwt tijdens je rit hoegenaamd niet kwijt. Door files en situaties in het verkeer stijgt je bloeddruk en geraken mensen steeds meer opgedraaid en ben je "tempted" om dwaze dingen te doen. Zo zie je vaak dat mensen na situaties in het verkeer er met gierende banden vandoor scheuren. Sommigen proberen zich op die manier af te reageren door op iets in het interieur te kloppen of door hun gaspedaal hard in te trappen of andere slaan door en gaan over tot verkeersagressie met blinde woede zoals deze automobilist.

De auto is een potentieel moordwapen en dat wordt hier nogmaals bewezen.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 28 februari 2011 om 22:31.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 23:37   #8
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Niet allemaal, al een geluk. Maar er zullen waarschijnlijk ook wel gekken met een auto rondrijden.

Het is overigens niet zeker dat deze man gek zou zijn, misschien is het gewoon een van de mogelijk gevolgen van autorijden. Tenslotte zit je "gevangen" in een stoel in je auto en kan je auto ook geen kant op en kan je al de negatieve energie die je opbouwt tijdens je rit hoegenaamd niet kwijt. Door files en situaties in het verkeer stijgt je bloeddruk en geraken mensen steeds meer opgedraaid en ben je "tempted" om dwaze dingen te doen. Zo zie je vaak dat mensen na situaties in het verkeer er met gierende banden vandoor scheuren. Sommigen proberen zich op die manier af te reageren door op iets in het interieur te kloppen of door hun gaspedaal hard in te trappen of andere slaan door en gaan over tot verkeersagressie met blinde woede zoals deze automobilist.

De auto is een potentieel moordwapen en dat wordt hier nogmaals bewezen.
Jouw standpunt is even geschift als die kerel zijn actie.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 05:49   #9
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Al bij apen - blijkt uit proefondervindelijk onderzoek - maakt de stok die ze hanteren om makkelijker aan voedsel te kunnen deel uit van het lichamelijke zelfbeeld dat zich in neurale patronen manifesteert in de hersenen. Zo ook bij de mens die auto of fiets rijdt. De neurale patronen die ons lichaam voorstellen breiden zich uit met de auto. In onze hersenen wordt die auto dus onderdeel van ons lichaam. Daarom dat automobilisten dikwijls zo gepikeerd kunnen reageren.

Laatst deed ik teken naar iemand die aanstalte maakte om te vertrekken omdat zijn lichten nog niet opstonden. Die vent sprong uit zijn auto en begon me gelijk voor het vuil van de straat en fietser uit te maken. Na mijn eerste verwondering begon het me langzaam te dagen dat hij dacht dat ik teken deed omdat hij twintig centimeter op het fietspad stond. Nu op die drukke baan gebeurt het dagelijks dat auto's op het fietspad staan gezien ze druk bezig zijn om een plaatsje in het verkeer te vinden. Ik maak me daar al lang niet meer druk in. Dagelijks moet ik in de remmen en enkele keren per maand wanneer het glad is zit ik er gewoon los op. Meer dan af en toe een trekje in mijn gelaat voel ik daar niet van en hoewel ik fietsterrorist ben en een uitdagende rijstijl hanteer bij wijlen is dit nu een van de voorvallen die me nooit uit evenwicht brengen. Waarschijnlijk omdat enkel mijn ego daar aangevallen wordt en niet mijn zintuigen daar de auto meestal zo ongeveer stil staat en weinig lawaai maakt en om te zeggen bijna geen stinkende uitlaatgassen in mijn gezicht slaat. Dit even terzijde.

Meer on topic : ik rijd zelf ook nog af en toe met de auto zoals laatst wanneer ik verhuist ben en ik sluit me aan bij Blue Sky : een auto is een moordwapen in handen van iemand die zich ingesloten voelt, het is zo een beetje als iemand met een mes een kamertje van drie op drie met twintig mensen in sturen. Zolang die mens geen claustrofobie of pleinvrees heeft kan dat weinig kwaad maar met iemand waar al iets aan scheelt kan dat faliekant aflopen. Bovenstaande nieuwsbericht is daar het bewijs van.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 07:17   #10
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...fietsers.dhtml

Kijk en huiver wat deze automobilist aanricht!
Gewoon waanzinnig.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 13:58   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
That's questioning the obvious. Natuurlijk heeft niemand iets tegen brandweer, artsen, politie enz die zich met de wagen verplaatsen om snel terplekke te zijn.

Het gaat om het misbruik en ondoordacht gebruik van de wagen.
Voila, het gaat om misbruik.
En zowat alles kan men misbruiken.

Citaat:
De wagen kan zeker nuttig zijn, maar thans lijkt het voor veel mensen een vergiftigd geschenk. Maar dan meer voor de andere mensen in de maatschappij dan voor de bestuurder zelf ( deze heeft immers geen last van zijn eigen uitlaatgassen en verkeerslawaai om er maar een paar te noemen ).
Ik heb vooral last van "mijn buren" die tijdens smogalarm (bij weersinversie= windstil) in de winter hun allesstoker volle bak zetten of nog met dieselolie stoken in hun slecht geïsoleerde huizen. (alhoewel er aardgasleidingen liggen) ( om er maar een paar te noemen... )
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 maart 2011 om 14:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 14:09   #12
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
en kan je al de negatieve energie die je opbouwt tijdens je rit hoegenaamd niet kwijt.
Jointje roken achter het stuur voorkomt al die negatieve energie.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 19:05   #13
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Meer on topic : ik rijd zelf ook nog af en toe met de auto zoals laatst wanneer ik verhuist ben en ik sluit me aan bij Blue Sky : een auto is een moordwapen in handen van iemand die zich ingesloten voelt, het is zo een beetje als iemand met een mes een kamertje van drie op drie met twintig mensen in sturen. Zolang die mens geen claustrofobie of pleinvrees heeft kan dat weinig kwaad maar met iemand waar al iets aan scheelt kan dat faliekant aflopen. Bovenstaande nieuwsbericht is daar het bewijs van.
Ik kan met mijn handen ook iemand vermoorden, dus ik ben geschift omdat ik handen heb ?
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 11:52   #14
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Ik kan met mijn handen ook iemand vermoorden, dus ik ben geschift omdat ik handen heb ?
Dat spreekt voor zich
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 11:53   #15
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Jointje roken achter het stuur voorkomt al die negatieve energie.
Nog beter, effe stoppen en samen met de fietsers een jointje gaan roken...
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 12:17   #16
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Voila, het gaat om misbruik.
En zowat alles kan men misbruiken.


Ik heb vooral last van "mijn buren" die tijdens smogalarm (bij weersinversie= windstil) in de winter hun allesstoker volle bak zetten of nog met dieselolie stoken in hun slecht geïsoleerde huizen. (alhoewel er aardgasleidingen liggen) ( om er maar een paar te noemen... )
En omdat jij dat vindt, is iedereen verplicht direct zijn ketel buiten te gooien en op aardgas te stoken ?

Laatst gewijzigd door Yves38 : 5 maart 2011 om 12:17.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 12:18   #17
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Dat spreekt voor zich
En uw punt is ?
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 13:54   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
En omdat jij dat vindt, is iedereen verplicht direct zijn ketel buiten te gooien en op aardgas te stoken ?
Lees wat ge zelf van mij geciteerd hebt, slimme.

En ja veel mensen zijn naar aardgas overgeschakeld als hun (oude) stookolieketel niet meer dát was.

Natuurlijk is het oerdom èn totaal milieuvreemd - als ge nieuw bouwt - op stookolie te stoken als er aardgasleidingen in de straat liggen.

Daarbij is het ook duurder. Ook het totaalplaatje:
http://www.politics.be/persmededelingen/10238/
Citaat:
http://www.habitos.be/bouwen/item.asp?item_id=321

Nieuwbouw

Voor nieuwbouw ligt het wat anders. Test-Aankoop ontwikkelde twee modellen voor de vergelijking van energiesystemen voor verwarming, warm water en koken. Eén voor het verbruik van een equivalent van 2 000 liter stookolie per jaar, en één voor 3 000 liter stookolie per jaar. Daarbij wordt niet alleen de prijs in rekening gebracht (die is overigens nauwelijks doorslaggevend), maar ook de afschrijving van de installatie, het onderhoud, de jaarvergoeding of aansluiting, koken, warm water en verwarming, en dat telkens in zeven combinaties (bijvoorbeeld verwarming en boiler op stookolie, koken met gasflessen). Telkens komt de aardgas-condensatieketel als goedkoopste oplossing naar voor.

In het model met een verbruik vergelijkbaar met 2 000 liter stookolie, komt de berekening op een jaarlijkse kost van 1 679 euro voor de aardgas-condensatieketel. Een stookolieinstallatie volgt dan met een kostprijs van 1 952 euro per jaar. Het zijn vooral de kosten voor de installatie en het onderhoud, en de grotere kosten voor het koken, die de meerprijs verklaren. Als brandstof is stookolie eigenlijk niet echt duurder. Elektrische verwarming is wel een stuk duurder: 2 239 euro per jaar voor elektrische verwarming met accumulatie, en 2 567 euro per jaar voor directe elektrische verwarming.
Zelfs een eenvoudige hoogrendementsketel HR+ op aardgas is goedkoper.
In 1994 was dat al tot ca. 150.000 Bef meer startkapitaal of meer hypotheek tov die ´stookolieboel´.
"Men" moet nog al onwetend zijn om zoiets te doen.

En (meer thema-topic) die tankvrachtwagens voor eens 1000 of 2000 liter bij te tanken rijden ook door de woonwijken hé.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 maart 2011 om 14:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 15:19   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

edit: moet natuurlijk 150.000 Bef minder zijn tov stookolie.
PS. Ik heb het grootste deel van dat geld in de "huisisolatie" gestoken.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 15:23   #20
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Voila, het gaat om misbruik.
En zowat alles kan men misbruiken.


Ik heb vooral last van "mijn buren" die tijdens smogalarm (bij weersinversie= windstil) in de winter hun allesstoker volle bak zetten of nog met dieselolie stoken in hun slecht geïsoleerde huizen. (alhoewel er aardgasleidingen liggen) ( om er maar een paar te noemen... )
Tja vandaar de noodzaak van isolatie normen. Die normen zijn er niet zomaar hé. Yves stookt trouwens zijn eigen afval op zoals hij zelf heeft aangegeven, dus al een geluk dat ge hem niet als buur hebt.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 5 maart 2011 om 15:24.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be