Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 november 2010, 18:05   #21
Maximus Aurelius
Staatssecretaris
 
Maximus Aurelius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2008
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dat ze de prijs van de benzine en diesel gelijkschakelen dan is de discussie gedaan


dat ze eens stoppen met belastingen te verhogen (om redenen dezelfde als wie een hond wilt slaan en de spreekwoordelijke stok vindt): we betalen al de hoogste belastingen ter wereld.
__________________
"Shove those taxes up your ass, you f*en politicians!" - Maximus Aurelius met menig promille in het bloed, lente 2011.
Maximus Aurelius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 18:21   #22
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dat is wel grappig, in welke mate zou een kilometerheffing zo automatisch het onderscheid kunnen maken tussen privé en bedrijfskilometers om maar een voorbeeldje te bedenken ?

Stel ik moet naar zwitserland en rij naar de luchthaven: de forfait voorziet dat ik elke dag naar mijn werk rij, maar die dag rij ik naar de luchthaven, staat hij 3 dagen in de parking en keert hij dan terug op de meest onmogelijke uren van smorgen vroeg aanzetten en savond laat thuiskomen. Als je dan toevallig in de file gaat zitten omdat uw vlieger gewoon geland is om 18u, enige suggesties waarom je dan die filetaks zou moeten betalen ? En hoe ga je zijn privé kilometers tellen hier ? Het is wel 100% een bedrijfsrit, dat is duidelijk, maar wet dat systeem dat ? En gaan we daaruit besluiten dat het systeem dan moet wetenwat je aan het doen bent in de auto ik rij privé of ik rij voor het werk ?

Stel ik rij naar Venlo, moet daar 1 dagje werken, overnacht daar, dan rij ikdoor naar een leverancier in Munchen. En dagje later keer ik terug ? Hoe ga je daar de tracking van de kilometers bijhouden. Telkens ik aan de grens kom zal mijn kilometertellertje een sprongetje maken : was dat een reis of was dat voor het werk ?Foefelt die gast met zijn kilometers of niet ?

Je rijdt terug van het werk en je caboteert ondertussen een boodschap in delhaize, kindjes ophalen in de creche en dan naaar huis. Vanaf wanneer was uw rit naar huis een privérit, zoals de belastingen nu interpreteert is dat privé kilometers. Maar in feite naar uw werk rijden zijn wel echt geen privékilometers, omdat een 'jaloerse' ambtenaar niet met zijn bedrijfswagen naar het werk kan pendelen, is die notie ontstaan. In feite zijn privékilometers gewoon de kilometers dat je met uw gezin in de wagen zit... en dat je boodschappen doet het weekend met uw wagen, en zijn de pendelkilometers weldegelijk voor het werk. Dan kan de overheid best dan toch deze 'overtaxatie' eens corrigeren bij deze.

Je moet daar echt niet mee lachen, maar het zou mij niet verwonderen, tegen dat daar een het systeem met de paranoia van een belastingcontroleur op poten gezet heeft, dat hij via een 'bug' duizenden mensen een 'tour' zal lappen die feite gewoon niets te maken heeft met privékilometers. wait and see... zo werkt dat nu eenmaal, de paranoia van zo'n controleurs zal natuurlijk weer primeren op de realiteit. Wat die persoondaarboven zal zich zitten fixeren op een probleem, maar ondertussen fantasie tekort schieten om de normale realiteit op een normale manier te accepteren. En dan fetisjistisch met zijn databank queries gaan doen en bloed onder de nagels pesten van duizenden wagenbezitters, ... terwijl het in 90% van de gevallen gewone business as usual is.
Een bijzonder goede samenvatting...kafkaiaans bovendien

Kelt echter vindt dat,als het om het "milieu" moet gaan(het moest toch over milieu gaan niet?),er GEEN onderscheid mag zijn tussen privé-kilometers,en werk-kilometers (die kilometers weten dat niet,en het rookt even erg).Tevens is Vlaams-,en tot nader order Belgisch belastingsbetaler Kelt het stinkend beu dat "om Europese redenen,bvb,hoeveel kilometers heb je in belgie,en hoeveel daarbuiten) HIJ,geconfronteerd zal worden met een nieuwe laag half-ondoorzichtige belastingsmaatregelen EN ,ongetwijfeld,een uitbreiding van het ambtenariaat die dat moet "opvolgen"....o ja,en GEEN daling van het verkeer....

Zie je....Laat het ambtenariaat dat er al is zo ingewikkeld doen als ze willen,en belast mij desnoods,maar zorg dat het SIMPEL blijft voor de verbruiker....zoveel kilometers op de teller = zoveel centen...PUNT

Alternatief : optrekken van de brandstofprijzen....= zoveel verbruik = zoveel centen.Maar dan gaan de automobilisten lekker grensshoppen dus dat mislukt ogenblikkelijk....

Laatst gewijzigd door kelt : 28 november 2010 om 18:26.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 21:35   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Het zijn allemaal dieven. IK begin stilaan meer en meer de politiekers te haten. Ze werken traag, verdoen ons geld, hebben een luxejob en kloten ons constant.
Ongetwijfeld valt er kritiek te geven op "onze" politici; zelfs veel kritiek. Alleen meen ik dat onze mobiliteit ons, naast goede, ook veel wat minder goede zaken heeft gebracht. Misschien is het daarom tijd dat we eens gaan nadenken. Bijvoorbeeld over het gebruik van diesel- en benzinewagens.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 21:49   #24
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ongetwijfeld valt er kritiek te geven op "onze" politici; zelfs veel kritiek. Alleen meen ik dat onze mobiliteit ons, naast goede, ook veel wat minder goede zaken heeft gebracht. Misschien is het daarom tijd dat we eens gaan nadenken. Bijvoorbeeld over het gebruik van diesel- en benzinewagens.
We doen dat toch, daarom dat we hier op dit board zitten te posten ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 21:56   #25
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dat ze de prijs van de benzine en diesel gelijkschakelen dan is de discussie gedaan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Voila, meer moet dat niet zijn.
Idd.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 21:59   #26
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
dat ze eens stoppen met belastingen te verhogen (om redenen dezelfde als wie een hond wilt slaan en de spreekwoordelijke stok vindt): we betalen al de hoogste belastingen ter wereld.
Op de auto?
Bron?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 21:59   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Als ik het goed heb dan zal vanaf 1 jan. '11 de BIV op dieselwagens ongeveer met 1000€ verhogen. Ook op goedkope 2handswagens diesel.
Het spreekt vanzelf dat die markt gaat kapot zijn en dat iedereen met zijn diesel daar een serieuze financiële terugslag mag in verwachten.
Maar dat is een prioriteit hier bij ons, markten kapot maken.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 22:07   #28
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dat ze de prijs van de benzine en diesel gelijkschakelen dan is de discussie gedaan
Benzineprijs verlagen tot dieselprijs is ook gelijkschakelen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 22:07   #29
Maximus Aurelius
Staatssecretaris
 
Maximus Aurelius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2008
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Op de auto?
Bron?
overall.
__________________
"Shove those taxes up your ass, you f*en politicians!" - Maximus Aurelius met menig promille in het bloed, lente 2011.
Maximus Aurelius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 22:37   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als ik het goed heb dan zal vanaf 1 jan. '11 de BIV op dieselwagens ongeveer met 1000€ verhogen. Ook op goedkope 2handswagens diesel.
Het spreekt vanzelf dat die markt gaat kapot zijn en dat iedereen met zijn diesel daar een serieuze financiële terugslag mag in verwachten.
Maar dat is een prioriteit hier bij ons, markten kapot maken.
En? Bepaalde schadelijke producten zijn al meer dan eens verboden of de verkoop ervan bemoeilijkt. De markt is inventief genoeg om daarop te reageren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 00:04   #31
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Goed gezegd Jan.

Even de diesel/benzine-prijzen vergelijken in Europa (zonder rekening te houden met diverse vereerstaksen):

Mmmh UK moet niet veel van roetdiesels weten, de diesel is daar 5 cent duurder...

Het Europees gemiddelde is 9 cent goedkopere diesel, Be ligt daar met 22 cent goedkopere diesel nog ruim onder. Waar wachten ze op ?

__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 november 2010 om 00:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 00:05   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En? Bepaalde schadelijke producten zijn al meer dan eens verboden of de verkoop ervan bemoeilijkt. De markt is inventief genoeg om daarop te reageren.
Jaja, 70 of 80% van gans het wagenpark als verloren zetten is natuurlijk een zeer intelligente beslissing met als enige reden een duizendste van een microgram stof als reden. De eerste die doodgedieseld is moeten we nog tegenkomen maar soit...voorkomen is beter dan genezen.

Lang leve de benzine slurpers terug. Laat de draaikolken in de naftebakken maar komen. Open uw longen en vooral, zet terug uw portemonnee wagenwijd open.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 00:12   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Jaja, 70 of 80% van gans het wagenpark als verloren zetten is natuurlijk een zeer intelligente beslissing met als enige reden een duizendste van een microgram stof als reden. De eerste die doodgedieseld is moeten we nog tegenkomen maar soit...voorkomen is beter dan genezen.

Lang leve de benzine slurpers terug. Laat de draaikolken in de naftebakken maar komen. Open uw longen en vooral, zet terug uw portemonnee wagenwijd open.
Verloren? Waarom zou het "verloren" worden gezet? Als je met diesel rijdt die even duur is als benzine, doe je - louter bekeken op de kostprijs van het verbruik - nog steeds winst.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 00:13   #34
Maximus Aurelius
Staatssecretaris
 
Maximus Aurelius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2008
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Verloren? Waarom zou het "verloren" worden gezet? Als je met diesel rijdt die even duur is als benzine, doe je - louter bekeken op de kostprijs van het verbruik - nog steeds winst.

je vergeet de jaarlijkse taks op diesels
__________________
"Shove those taxes up your ass, you f*en politicians!" - Maximus Aurelius met menig promille in het bloed, lente 2011.
Maximus Aurelius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 00:15   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
je vergeet de jaarlijkse taks op diesels
In het geval van een kilometervreter doet hij nog profijt. Veel profijt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 00:17   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Verloren? Waarom zou het "verloren" worden gezet? Als je met diesel rijdt die even duur is als benzine, doe je - louter bekeken op de kostprijs van het verbruik - nog steeds winst.
Als de aankoop van een 2hands dieselwagen met circa 1000€ BIV omhoog gaat, koopt niemand die nog. En een markt die je aan niemand nog verkoopt die is kapot.

En voor wie nog met een dieselwagen nu rondrijdt, zal het verlies veel meer zijn dan 1000€ !
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 00:21   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als de aankoop van een 2hands dieselwagen met circa 1000€ BIV omhoog gaat, koopt niemand die nog. En een markt die je aan niemand nog verkoopt die is kapot.
Voor iedere dieselwagen die niet meer verkocht wordt, zal er dan een bezinewagen verkocht worden. De markt weet daar heel snel op in te spelen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 00:25   #38
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
je vergeet de jaarlijkse taks op diesels
Die is sinds 1.1.2008 gelijkgetrokken met de benzines moest je het niet weten.
(en in de jaren daarvoor geleidelijk verminderd)

Ik heb thuis ook een diesel hoor.

Citaat:
http://www.mobimix.be/thema/fiscaliteit
Verkeersbelasting

De verkeersbelasting wordt jaarlijks geïnd en wordt bepaald op basis van het fiscaal vermogen en/of effectief vermogen. De bedragen die u in de tabel hieronder kan terugvinden, zijn samengesteld uit de federale belasting en uit de opdeciemen (tien procent) toegekend aan de gewesten en de gemeenten. De bijkomende accijnscompenserende belasting voor wagens met een dieselmotor werd begin 2008 afgeschaft. Voor wagens die uitgerust zijn met een LPG-installatie is een bijkomende jaarlijkse verkeersbelasting voorzien.
Toen heeft men de dieselrijders niet horen reclameren...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 november 2010 om 00:27.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 00:27   #39
Maximus Aurelius
Staatssecretaris
 
Maximus Aurelius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2008
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In het geval van een kilometervreter doet hij nog profijt. Veel profijt.


ge moet het maar durven


ofwel ben jij een naïef dom studentje,
ofwel ben jij iemand die het openbaar vervoer neemt en (latent) jaloers is op autobezitters
__________________
"Shove those taxes up your ass, you f*en politicians!" - Maximus Aurelius met menig promille in het bloed, lente 2011.
Maximus Aurelius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 00:31   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
ge moet het maar durven


ofwel ben jij een naïef dom studentje,
ofwel ben jij iemand die het openbaar vervoer neemt en (latent) jaloers is op autobezitters
Geen enkele van de twee.

En, voor alle duidelijkheid, onze gezinswagen is een diesel. Gelukkig, anders had ons gezinbudget nog een groter gat aan mobiliteit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be