Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 4 maart 2014, 12:07   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Hoeveel zijn er zo in Vlaanderen?
Uit de wiki:
Kleinere productie is er in Duitsland, Hongarije, Portugal, Roemenië, België (West-Vlaanderen (Wervik, Harelbeke)) en Slowakije.

De streek rond Wervik (België) staat bekend om zijn tabaksteelt. Er is een nationaal tabaksmuseum.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 4 maart 2014, 12:10   #82
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
...
Doet u maar, maar dat betekent niet dat u gelijk heeft. Feit dat je uw mening moet staven met een grondwettelijk recht ipv met argumenten zegt al veel over wat uw mening waard is.
Het is mijn overtuiging dat ik gelijk heb.
Maar dat heeft niet veel belang in het leven.
Gelijk hebben telt niet; gelijk krijgen telt wel.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 4 maart 2014, 15:32   #83
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is mijn overtuiging dat ik gelijk heb.
Maar dat heeft niet veel belang in het leven.
Gelijk hebben telt niet; gelijk krijgen telt wel.
Over dat laatste zijn we het eens.

Want ondanks dat alle argumenten contra gerelativeerd of weerlegd kunnen worden (of zelf ronduit fantasie blijken te zijn), blijft men halsstarrig rondjes draaien en komen steeds dezelfde valse argumenten weer boven, die dan weer weerlegd worden etc etc.

Het is duidelijk dat het pro legalisering kamp gelijk heeft, maar er geen krijgt. Dat is best frustrerend, maar uiteindelijk zal het wel doorsijpelen. De dinosauriërs zijn ook uitgestorven geraakt.
plǝɹǝʍ ǝp is offline  
Oud 4 maart 2014, 15:47   #84
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Het is duidelijk dat het pro legalisering kamp gelijk heeft, maar er geen krijgt. Dat is best frustrerend, maar uiteindelijk zal het wel doorsijpelen. De dinosauriërs zijn ook uitgestorven geraakt.
Eerlijk wereld, heb je nu echt een legalisering nodig om eentje op te steken?
U rookt het al eens niet! Waarom dan zo'n pleidooi en actie?
Pure interesse hoor
Peche is offline  
Oud 4 maart 2014, 16:32   #85
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Eerlijk wereld, heb je nu echt een legalisering nodig om eentje op te steken?
U rookt het al eens niet! Waarom dan zo'n pleidooi en actie?
Pure interesse hoor
Omdat ik niet geïnteresseerd ben in cannabis als product. Het heeft mij jaren koud gelaten of het gelegaliseerd is of niet, maar door omstandigheden ben ik er veel over beginnen lezen en dan de voor- en nadelen van legaliseren gaan afwegen op alle niveaus. Gaandeweg ben ik het misdadige van cannabis gaan verbieden gaan inzien. Ja, ik vind iedereen die tégen legalisatie is eigenlijk iemand die medeplichtig is aan het ontstaan van misdaadbendes en waarom? Om een relatief onschuldig product te gaan verbieden, met alle gevolgen vandien.

Dat kost handenvol geld en brengt niets op en gaat bovendien in tegen het zelfbeschikkingsrecht van individuen. Moreel compleet verwerpelijk dus.

Misschien steek ik er eentje op als het gelegaliseerd is, maar ik heb geen zin om mijn geld aan "jongerenbendes" te geven, geen zin om naar Nederland te gaan of om plantjes in mijn hof te zetten waardoor een jaloerse buur een oude vete zou kunnen beslechten. Bovendien ben ik best tevreden met mijn wijntje, ook al weet ik dat alcohol slechter is, maar ik doe het verstandig. Kan ook zijn dat ik het nooit probeer, misschien eens op cirytrip in Amsterdam...
plǝɹǝʍ ǝp is offline  
Oud 4 maart 2014, 19:03   #86
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
In België mag je géén plant hebben. Cannabis is verboden en zo ook het bezit van 3 gram of minder of een plant. Wat wel is, is dat men zegt dat het bezit van één plant de laagste vervolgingsprioriteit heeft. Maar je kan dus wel nog vervolgd worden.
Dus eigenlijk een beetje flauw dat ze enerzijds oogluikend toelaten dat zo iemand een plant heeft maar zodra ze zin hebben diezelfde persoon voor de rechtbank zetten. Die mens doet dan nog moeite om zijn plant te verzorgen.
En die komt idd niet bij ongure verkopers terecht.
Op de Amerikaanse tv hebben ze er nu al reclame voor : http://www.youtube.com/watch?feature...&v=jyzxs33B6FA . Komt eigenlijk voor een deel overeen met wat je al eerder zei. Geen rauwe vis meer en ook geen aanbiedingen voor andere en harde vissen.
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline  
Oud 4 maart 2014, 22:25   #87
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dus eigenlijk een beetje flauw dat ze enerzijds oogluikend toelaten dat zo iemand een plant heeft maar zodra ze zin hebben diezelfde persoon voor de rechtbank zetten. Die mens doet dan nog moeite om zijn plant te verzorgen.
En die komt idd niet bij ongure verkopers terecht.
Eén plant is ook zo nutteloos. Dat maakt dat iemand die twee autoflowers laat groeien op zijn vensterbank strafbaar (die zou daar ongeveer 50-80 gram van kunnen halen, terwijl iemand die een nogal groot sativasoortje dat een half kilootje of meer opbrengt dan weer niet in het vizier zou komen. Ik kan niet geloven dat iemand een halve kilo per jaar zelf consumeert, die moet elke dag zo stoned als een kieken rondlopen. Dus die dealt, dealen kan bv. aan een vriend verkopen zijn.

Eén plant wil ook weer zeggen dat je een bepaalde cannabisindustrie ondersteunt. Je kan niet kweken van één plant en die dan ook nog consumeren ook (THC gehalte waar ze achter zijn is lager bij bevruchte planten), al ben ik niet technisch genoeg onderbouwd om te weten of het mogelijk is een tot hermafrodiet omgevormde plant (bv. met zilverthiosulfaat) zichzelf te laten bevruchten. Met het Nederlandse criterium 5 planten zou je de kwekers niet dwingen naar de growshop te gaan om nieuwe zaden.

Laatst gewijzigd door plǝɹǝʍ ǝp : 4 maart 2014 om 22:25.
plǝɹǝʍ ǝp is offline  
Oud 4 maart 2014, 23:29   #88
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Omdat ik niet geïnteresseerd ben in cannabis als product. Het ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Eén plant is ook zo nutteloos. Dat maakt dat iemand die twee autoflowers laat groeien op zijn vensterbank strafbaar (die zou daar ongeveer 50-80 gram van kunnen halen, terwijl iemand die een nogal groot sativasoortje dat een half kilootje of meer opbrengt dan weer niet in het vizier zou komen. Ik kan niet geloven dat iemand een halve kilo per jaar zelf consumeert, die moet elke dag zo stoned als een kieken rondlopen. Dus die dealt, dealen kan bv. aan een vriend verkopen zijn.

Eén plant wil ook weer zeggen dat je een bepaalde cannabisindustrie ondersteunt. Je kan niet kweken van één plant en die dan ook nog consumeren ook (THC gehalte waar ze achter zijn is lager bij bevruchte planten), al ben ik niet technisch genoeg onderbouwd om te weten of het mogelijk is een tot hermafrodiet omgevormde plant (bv. met zilverthiosulfaat) zichzelf te laten bevruchten. Met het Nederlandse criterium 5 planten zou je de kwekers niet dwingen naar de growshop te gaan om nieuwe zaden.
Laat me niet lachen.

Eerst afkomen met de zever dat het je geen barst interesseert.
En vervolgens met wat "dure" woorden komen - gelardeerd met "oh, ik ben niet technisch ditte en datte ..."

Je bent het levende bewijs dat er iets ernstig mis is met cannabis.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 5 maart 2014, 06:54   #89
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Eén plant is ook zo nutteloos. Dat maakt dat iemand die twee autoflowers laat groeien op zijn vensterbank strafbaar (die zou daar ongeveer 50-80 gram van kunnen halen, terwijl iemand die een nogal groot sativasoortje dat een half kilootje of meer opbrengt dan weer niet in het vizier zou komen. Ik kan niet geloven dat iemand een halve kilo per jaar zelf consumeert, die moet elke dag zo stoned als een kieken rondlopen. Dus die dealt, dealen kan bv. aan een vriend verkopen zijn.

Eén plant wil ook weer zeggen dat je een bepaalde cannabisindustrie ondersteunt. Je kan niet kweken van één plant en die dan ook nog consumeren ook (THC gehalte waar ze achter zijn is lager bij bevruchte planten), al ben ik niet technisch genoeg onderbouwd om te weten of het mogelijk is een tot hermafrodiet omgevormde plant (bv. met zilverthiosulfaat) zichzelf te laten bevruchten. Met het Nederlandse criterium 5 planten zou je de kwekers niet dwingen naar de growshop te gaan om nieuwe zaden.
Mah lol seg! Er zijn er die meer dan een kilo per jaar consumeren.
Sommigen cultiveren cannabis als gehele "levensstijl"/cultuur he.
Ze staan op en smeren een boterham met wietboter, drinken koffie, roken een joint, ...

De gebruikers zijn divers en zeer verschillend. Maar de doorsnee gebruiker die ik ken, blowed dagelijks. 3 gram per dag is al meer dan een kilo per jaar.
Peche is offline  
Oud 5 maart 2014, 07:56   #90
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.699
Standaard

sorry hoor, maar 3 gram per dag is geen occasionele gebruiker
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline  
Oud 5 maart 2014, 08:56   #91
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Laat me niet lachen.

Eerst afkomen met de zever dat het je geen barst interesseert.
En vervolgens met wat "dure" woorden komen - gelardeerd met "oh, ik ben niet technisch ditte en datte ..."

Je bent het levende bewijs dat er iets ernstig mis is met cannabis.

.
Je weet echt niet meer van welk hout pijlen maken he?

Als je argumenten zijn onderuit gegaan, dan heb je je moeten beroepen op een grondwettelijk recht op vrije meningsuiting (precies alsof die mening daardoor opeens de waarheid omvat) en nu ga je het op de man spelen.

Jij bent het levende bewijs dat er iets mis is met tegenstanders van legalisering van cannabis.

Zo simpel is dat...
plǝɹǝʍ ǝp is offline  
Oud 5 maart 2014, 09:00   #92
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Mah lol seg! Er zijn er die meer dan een kilo per jaar consumeren.
Sommigen cultiveren cannabis als gehele "levensstijl"/cultuur he.
Ze staan op en smeren een boterham met wietboter, drinken koffie, roken een joint, ...

De gebruikers zijn divers en zeer verschillend. Maar de doorsnee gebruiker die ik ken, blowed dagelijks. 3 gram per dag is al meer dan een kilo per jaar.
Is dat niet erg veel? Zit er in een joint niet 0,1 tot 0,6 gram, dat wil zeggen 5 tot 30 joints per dag met 3 gram. Sta me toe dit geen "normaal" gebruik meer te vinden, net zo min als 5 glazen alcohol per dag ook geen normaal gebruik meer is.
plǝɹǝʍ ǝp is offline  
Oud 5 maart 2014, 20:26   #93
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Is dat niet erg veel? Zit er in een joint niet 0,1 tot 0,6 gram, dat wil zeggen 5 tot 30 joints per dag met 3 gram. Sta me toe dit geen "normaal" gebruik meer te vinden, net zo min als 5 glazen alcohol per dag ook geen normaal gebruik meer is.
Tjah op een vaporizer doe je met 3 gram soms een week. Maar maak eens cake en ge komt met 3 gram belange niet toe.
Hoeveelheid is toch relatief?
Er zijn overal gebruikers en misbruikers.
Maar laten we consequent zijn, ge laat geen lampke branden om een weekske te kunnen paffen he. Hoe meer ge er uit haalt hoe beter en meeste blowers gebruiken dagelijks, dus?
Peche is offline  
Oud 5 maart 2014, 20:26   #94
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
sorry hoor, maar 3 gram per dag is geen occasionele gebruiker
Iemand dat dagelijsk rookt is dan ook geen occasionele gebruiker.
Peche is offline  
Oud 6 maart 2014, 00:01   #95
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
sorry hoor, maar 3 gram per dag is geen occasionele gebruiker
Dat is een junkie die zijn hersens uit zijn kop zit te smoren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline  
Oud 6 maart 2014, 09:00   #96
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Lol het preutse BE. '' Ohneeee 3gam!''
Het is niet weinig. Maar het gemiddeld gebruik van iemand die jarenlang dagelujks gebruikt.
Peche is offline  
Oud 6 maart 2014, 09:47   #97
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Lol het preutse BE. '' Ohneeee 3gam!''
Het is niet weinig. Maar het gemiddeld gebruik van iemand die jarenlang dagelujks gebruikt.
Bron?

Ik ben zelf eens gaan googelen en kwam al snel bij een gemiddelde van 123 joints op een jaar uit. Tegen 0,6 gram per joint is dat 74 gr per jaar of 0,2 gram per dag.

http://seattletimes.com/html/localne...mptionxml.html

Laatst gewijzigd door plǝɹǝʍ ǝp : 6 maart 2014 om 09:52.
plǝɹǝʍ ǝp is offline  
Oud 6 maart 2014, 09:53   #98
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Bron?
Maak u lid op wietforum, maak vriendjes en ga eens samen irl om. Wanneer Rick Simpson het oraal toediende medisch, kregen zijn patienten een equivalent van 10 tot 20 joints per dag. De doorwinterde grower blower neemt het zelfs mee op zijn boterham tijdens het werk. Laat de gebruikers de bron zijn? En ik heb het dan over volwassen mensen en niet over jeugdblowers die denken dat ze het gaan houden bij hun avondrokertje.

Laatst gewijzigd door Peche : 6 maart 2014 om 09:54.
Peche is offline  
Oud 6 maart 2014, 09:57   #99
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Bron?

Ik ben zelf eens gaan googelen en kwam al snel bij een gemiddelde van 123 joints op een jaar uit. Tegen 0,6 gram per joint is dat 74 gr per jaar of 0,2 gram per dag.

http://seattletimes.com/html/localne...mptionxml.html
In een andere draad zei iemand dat hij/zij 12 euro betaalde voor zo'n gram. Toch wel een stevig bedrag op jaarbasis...
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline  
Oud 6 maart 2014, 09:59   #100
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

http://business.time.com/2013/05/20/...abit-cost-you/

Hier spreekt men van 100 gram per jaar, of 0,27 gram per dag.
plǝɹǝʍ ǝp is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be