Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 maart 2023, 18:54   #101
R. Kipling
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 oktober 2020
Berichten: 1.090
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Bij mijn weten is dit enkel een forumgebruiker en geen internationale krant. Dat Tommm soms wat hard van stapel kan lopen kan wel zijn.

The telegraph zelf vermeldde eergisteren :"The battle for Bakhmut is close to its end'. Dat is dus niet hetzelfde als veroverd. En eigenlijk lijkt me dit ook een correcte analyse van de feiten: Bakhmut is nu voor 50% in handen van Wagner & co en het AFU blaast de aftocht in kleine groepjes op onverharde wegen. Ik vermoed dat de stad in de volgende weken valt. (in het beste geval in de volgende dagen).
__________________
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 7 maart 2023 om 18:55.
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2023, 08:17   #102
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

Luidens Oekrainse bronnen zijn ondertussen al over de 200k Moskovitische militairen op Hemelvaartstrip vertrokken.

Het KMI (Kelts Militair Instituut) schat het eerder op de helft om dubbeltellingen en "enthousiasme" te verwijderen plus 10% om de niet waargenomen hemelvaarders in te calculeren....

Dan nog gaat het om waarlijk massieve verliezen...

De "kwaliteit" van de krijgsgevangenen die de UKR's nemen bewijst het ook,dit zijn minder en minder echte soldaten....

Misschien is "het grote Oekrainse offensief" niet eens nodig,ze gaan plots "op" zijn ,Generaal Gerasimovs beschikbaar kanonnenvlees.

Er is nog steeds geen beslissing in Moskovia om dienstplichtigen naar UKR te zenden en zowat 100-200k "echte" Russische landmachtmilitairen dienen ook nog elders een oogje in het zeil te houden hé...

Laatst gewijzigd door kelt : 18 mei 2023 om 08:18.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2023, 13:18   #103
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Luidens Oekrainse bronnen zijn ondertussen al over de 200k Moskovitische militairen op Hemelvaartstrip vertrokken.

Het KMI (Kelts Militair Instituut) schat het eerder op de helft om dubbeltellingen en "enthousiasme" te verwijderen plus 10% om de niet waargenomen hemelvaarders in te calculeren....

Dan nog gaat het om waarlijk massieve verliezen...

De "kwaliteit" van de krijgsgevangenen die de UKR's nemen bewijst het ook,dit zijn minder en minder echte soldaten....

Misschien is "het grote Oekrainse offensief" niet eens nodig,ze gaan plots "op" zijn ,Generaal Gerasimovs beschikbaar kanonnenvlees.

Er is nog steeds geen beslissing in Moskovia om dienstplichtigen naar UKR te zenden en zowat 100-200k "echte" Russische landmachtmilitairen dienen ook nog elders een oogje in het zeil te houden hé...
Als je ziet wat een vleesmolen het daar is voor de Russische piotten, die met slecht materiaal en vaak incompetente (onder)officieren naar het front moeten, ben ik dan onrealistisch als ik de vraag stel of daar op den duur geen grootschalge muiterij van gaat komen?
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2023, 17:31   #104
R. Kipling
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 oktober 2020
Berichten: 1.090
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Luidens Oekrainse bronnen zijn ondertussen al over de 200k Moskovitische militairen op Hemelvaartstrip vertrokken.

Het KMI (Kelts Militair Instituut) schat het eerder op de helft om dubbeltellingen en "enthousiasme" te verwijderen plus 10% om de niet waargenomen hemelvaarders in te calculeren....

Dan nog gaat het om waarlijk massieve verliezen...

De "kwaliteit" van de krijgsgevangenen die de UKR's nemen bewijst het ook,dit zijn minder en minder echte soldaten....

Misschien is "het grote Oekrainse offensief" niet eens nodig,ze gaan plots "op" zijn ,Generaal Gerasimovs beschikbaar kanonnenvlees.

Er is nog steeds geen beslissing in Moskovia om dienstplichtigen naar UKR te zenden en zowat 100-200k "echte" Russische landmachtmilitairen dienen ook nog elders een oogje in het zeil te houden hé...
Dat lijkt me nog altijd een factor 1.5-2 te veel. Ex CIA figuren zoals Larry Johnson & Scott Ritter, alsmede voormalig colonel Douglas MacGregor schatten de Russische verliezen op tussen de 50.000-80.000. Het merendeel daarvan lijkt te komen uit de PMC Wagner en eigenlijk is het grootste deel daarvan dus kanonnenvoer. Dezelfde bronnen schatten trouwens dat het AFU tussen de 200.000 -300.000 man kwijt is: deze zouden naast militairen ook voor een deel bestaan uit vrijwilligers & opgeroepen burgers
__________________
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2023, 20:10   #105
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Dat lijkt me nog altijd een factor 1.5-2 te veel. Ex CIA figuren zoals Larry Johnson & Scott Ritter, alsmede voormalig colonel Douglas MacGregor schatten de Russische verliezen op tussen de 50.000-80.000. Het merendeel daarvan lijkt te komen uit de PMC Wagner en eigenlijk is het grootste deel daarvan dus kanonnenvoer. Dezelfde bronnen schatten trouwens dat het AFU tussen de 200.000 -300.000 man kwijt is: deze zouden naast militairen ook voor een deel bestaan uit vrijwilligers & opgeroepen burgers
Wat voor ons telt is de som. Het zijn nog steeds teleurstellend lage cijfers. Het zou ideaal in de tientallen miljoenen moeten lopen.

Want niet vergeten, eens we de puinhoop van wat overblijft van Oekraine aan de Russen laten, is elke Oekrainer nu een vijand van Europa. Dus moeten die er maximaal aan ook. Er zijn meer dan 10 miljoen sneuvelbare Oekrainers onder de mannen, en ik zie zelfs niet in waarom vrouwen ook niet door de vleesmolen zouden kunnen. En daarmee zouden we toch wel een paar miljoen Russen ook naar de eeuwige jachtvelden kunnen laten sturen, alvorens de ruine aan de Vladimir te laten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 mei 2023 om 20:12.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2023, 21:48   #106
R. Kipling
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 oktober 2020
Berichten: 1.090
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat voor ons telt is de som. Het zijn nog steeds teleurstellend lage cijfers. Het zou ideaal in de tientallen miljoenen moeten lopen.

Want niet vergeten, eens we de puinhoop van wat overblijft van Oekraine aan de Russen laten, is elke Oekrainer nu een vijand van Europa. Dus moeten die er maximaal aan ook. Er zijn meer dan 10 miljoen sneuvelbare Oekrainers onder de mannen, en ik zie zelfs niet in waarom vrouwen ook niet door de vleesmolen zouden kunnen. En daarmee zouden we toch wel een paar miljoen Russen ook naar de eeuwige jachtvelden kunnen laten sturen, alvorens de ruine aan de Vladimir te laten.
Dat zou twee erg nefaste gevolgen hebben:

1. Vooraleer het aantal slachtoffers in de tientallen miljoenen zou lopen, zou Rusland zorgen door middel van hun nucleair arsenaal dat de bilan hier ook in die richting zou uitslaan... en gezien er in ons landje wel wat instellingen staan zoals het NAVO-hoofdkwartier of het Europees Parlement ben ik daar niet echt grote voorstander van.

2. Bij het volgen van dat gedachtegoed krijg je natuurlijk ook veel van die 'verse vijanden' die zich in onze staten bevinden (en ik ga ervan uit dat die geen zin zullen hebben om gerepatrieerd te worden naar hun moederland)?

Van mij mag die oorlog zo stilletjesaan eindigen: het liefst voor de Russen aan de Poolse grens staat zodat er nog een stukje bufferland is tussen de EU & Rusland (Finland niet meegerekend maar dat is nu hun probleem) en voor de volgende presidentsverkiezingen in de VS zodat men daar eens wat grote kuis kan houden in dat neoconbeleid en de verantwoordelijken voor dit nieuwe toekomstige debacle de nodige aandacht kan geven.
__________________
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 18 mei 2023 om 21:50.
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2023, 06:13   #107
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Dat zou twee erg nefaste gevolgen hebben:

1. Vooraleer het aantal slachtoffers in de tientallen miljoenen zou lopen, zou Rusland zorgen door middel van hun nucleair arsenaal dat de bilan hier ook in die richting zou uitslaan... en gezien er in ons landje wel wat instellingen staan zoals het NAVO-hoofdkwartier of het Europees Parlement ben ik daar niet echt grote voorstander van.
Helemaal niet. Enfin, ik zou zeggen, dat is kifkif: als ze dat doen, dan wordt zowel het westen als gans het bebouwde deel van Rusland verglaasd. Nee, nee, de Russen zijn nu de vazallen van de Chinezen, en die hebben aan Vladimir duidelijk gemaakt dat hij geen kernwapens mag gebruiken, en de Vladimir gaat gehoorzamen hoor.

En doet hij dat niet, dan wordt zijn Rusland verglaasd (en wij ook, maar dat is niet erg).

Dat is nu bewezen met kernwapens: die hebben NIKS te zien met wat er op niet-nucleair vlak gebeurt, omdat de MAD doctrine overeind blijft: wie ze gebruikt wordt er ook door vernietigd. Kernwapens hebben enkel een existentieel nut als uw eigen land TOCH riskeert van opgeblazen te worden op een andere manier. Maar hier is er niet het kleinste minste gevaar voor Rusland (op het imago na natuurlijk, dat ondertussen toch naar de knoppen is). In alle andere gevallen is het inzetten van kernwapens om iets anders te bekomen onbruikbaar.

De Russen zijn niet verplicht om miljoenen doden te hebben, ze doen het uit eigen goesting ginder. De dag dat ze het beu zijn, kunnen ze stoppen. Het enige dat er dan gebeurt is dat ze een puinhoop moeten opgeven, en dat zou ONS dik dwars zitten. Maar gelukkig zijn Russen bijzonder domme wezens die dat niet inzien, en dus blijven vrijwillig naar een nutteloze vleesmolen gaan. DAT is de opportuniteit die we daar hebben: Russen die UIT EIGEN BEWEGING naar een vleesmolen komen zonder inzet.

DAARVOOR kernwapens gebruiken heeft geen enkele zin, het zou enkel de rest van Rusland ook nog eens vernietigen.

Wat WIJ in het westen doen is gewoon de opportuniteit laten aan de Russen om zichzelf door een vrijwillige vleesmolen blijven te draaien, meer niet. Dat komt ons goed uit.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 mei 2023 om 06:14.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2023, 06:18   #108
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
2. Bij het volgen van dat gedachtegoed krijg je natuurlijk ook veel van die 'verse vijanden' die zich in onze staten bevinden (en ik ga ervan uit dat die geen zin zullen hebben om gerepatrieerd te worden naar hun moederland)?
Nee, natuurlijk niet: Oekrainers worden enkel maar vijanden als ze door Russen gedwongen worden. Die die hier zitten zijn dat niet. En die geloven onze smoezen he daarvoor vertellen we ze ook dat we aan de kant van Oekraine staan en veel gesnotter en zo. Op die mensen werkt dat he. Die zijn wel goeie inzetbare terroristen op Russisch grondgebied achteraf, om hun vaderland te wreken. Die kunnen gebruikt worden als subversieve elementen achteraf.

Waar ik het over had zijn Oekrainers die zoals die Russische jongeren ingelijfd worden door de Russen, niet dat die heel gemotiveerd zouden zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2023, 06:20   #109
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Van mij mag die oorlog zo stilletjesaan eindigen: het liefst voor de Russen aan de Poolse grens staat zodat er nog een stukje bufferland is tussen de EU & Rusland
Juist niet. Ik zou wensen dat die nog minstens 10 jaar duurt. Toch aan het trage tempo dat het kanonnenvlees opgesmoord wordt.

We kunnen toch niks meer doen met Oekraine nu, dat wordt een grote kostenpost en IN ELK GEVAL zou het stuk Oekraine dat niet door Russen veroverd wordt NATO gebied worden. Het is beter dat ze Oekraine helemaal opsmoren en daar nog 10 miljoen soldaten voor door de vleesmolen draaien of zo, en zich daar 10 jaar aan uitputten.

Het geeft ons ook de tijd om militair terug zwaar te investeren, want we waren totaal ingedommeld. En die zware militaire investeringen zullen we toch kunnen gebruiken later om andere volkeren gaan uit te moorden he. Let's make the West Dangerous Again

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 mei 2023 om 06:21.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be