![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee geen K&K. Eerder 'essence of life' kind of stuff (excuseer me de taal).
https://www.youtube.com/watch?v=s_nc1IVoMxc |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]()
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Ren doet me denken aan Pink Floyd (The Wall). Dat niveau. Deze 'song' is instant top 100 voor mij. De muziek ![]() The lyrics ![]() Laatst gewijzigd door Bach : 23 januari 2023 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Lyrics
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Ok. Niemand kent Ren hier en dat equals geen opinie in het algemeen.
Nog wat 'genialiteit' (I used to deny it's existence) en levenslessen. Ren - Sick Boi Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Niet slecht, maar als je zijn andere werk beluisterd is het wel een beetje een one trick pony, narcistisch ook, de wereld is zo evil. Zijn gehuil gaat al snel tegen steken. Geef me dan toch maar de tegenover die gast ingetogenere Eminem of anders John Maus en co. Bye Ren.
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen! Evenementen zijn of maken geen sociaal weefsel. Woke = reactionair psychologisch terrorisme Laatst gewijzigd door Vlad : 24 januari 2023 om 06:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Helemaal niet akkoord met het one trick pony thing. Als je 'reaction videos' zou bekijken (meestal van muzikanten) merk je juist dat de veelzijdigheid van Ren's talent benadrukt wordt. Niet dat ik, eerder vanuit het standpunt van 'publiek', dat alleen zou vinden. Persoonlijk kreeg ik met mijn beperkte 'kennis' terzake eerder een vibe type Roger Waters of Kurt Cobain, diep doorleefde verhalen en veel potentieel op lange termijn. Natuurlijk erg prematuur die vergelijking. Als hij zijn anti commerciële houding (ook daar een tweestrijd waar ik aan kan relateren) vol houdt zullen we dat misschien ook nooit weten. https://www.youtube.com/watch?v=35yALr_opeg Ik hou van muziek uit het hart, doorleefd, authentiek en nog niet bezoedeld door geld of macht. Pure geconcentreerde energie. Met 'Hi Ren' vindt hij bijna een nieuw genre uit zeggen sommigen. Ik wil daar niet over oordelen. Rap is maar het genre vehikel hier. Veel rap / Reguetón vindt ik vrij platvloers commercieel. Met geld en pistolen zwaaiende gasten, luxe autos, wulpse vrouwen als decor, dure horloges en gouden kettingen, stoer smoelwerk. Die cultuur heeft iets pathetisch en zielig. Ik vermoed dat Eberhard Leclerc daar dan weer niet mee akkoord zou zijn. Dat oppervlakkige van veel rap heeft Ren niet. De song Hi Ren heeft trouwens de nodige dosis zelfkritiek, juist op het 'gehuil' waar u het over heeft. Eminem wordt er ook in vernoemd. De tekst van 'Hi Ren' reflecteert ergens een dualistische levensvisie. De innerlijke tweestrijd van de mens, dat wat je naar beneden trekt en dat wat je zou willen zijn. Later verheven tot een strijd sinds 'the dawn of time' tussen 'het kwade' en 'het goede' om het zo samen te vatten. Dit blijft voor mij persoonlijk eerder een open levensbeschouwelijke vraag. Maar het intrigeert me wel wat zo'n framing van het leven doet met een mens, een cultuur. John Maus kan ik niet echt inkomen eerlijk gezegd. Laatst gewijzigd door Bach : 24 januari 2023 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |