Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2023, 20:41   #21
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toen ik mijn huidig appartement wou kopen, deed ik dus telefonisch een bod, dat 10.000 euro lager lag dan de vraagprijs, en 14 dagen geldig.
Ik belde dat bod naar de makelaar, omdat we dat appartement absoluut wilden kopen, en dus de eerste te zijn.
Wat ik dan verwachtte, gebeurde ook, en zeer correct. Ik werd verzocht om dat telefoontje te bevestigen per mail.
Even later ontving ik de mail van de makelaar dat de verkoper het bod aanvaard had.
Zo hadden we beiden zo vlug als mogelijk zekerheid.

Heksie Perfeksie tevreden, dus ikke tevreden.
Fijn voor u. Je bent niet de enige die van geluk mag spreken.
Oud 18 januari 2023, 12:47   #22
Oma
Minister-President

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
In welke zin is de overheid de grootste oplichter ?
Het gaat om phishing.
Phishing is individuele oplichting.
Als energiefacturen toch peperduur blijven terwijl de prijzen gezakt zijn dan wordt de hele bevolking opgelicht en bestolen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Oplichterij door phishing heeft niets met overheid te maken. Laten we dit gescheiden houden aub.
Voor sommigen schijnt het belangrijker te zijn voor "maatschappij en samenleving" om te zeuren over domme individuen die na jaren waarschuwen nog steeds in phishing trappen dan dat de hele bevolking opgelicht en bestolen wordt met woekerprijzen voor basisbehoeften.

Een discussie gescheiden houden door te wijzen naar individuen die door eigen schuld opgelicht worden, maar erover zwijgen dat ze zelf, en de hele bevolking/maatschappij/samenleving, door de overheid opgelicht wordt.
Goe bezig, laten we zwijgen over energie woekerprijzen en braaf blijven betalen want het is niet eens bespreekbaar en phishing schijnt belangrijker te zijn voor de hele maatschappij.
Oud 1 februari 2023, 18:27   #23
Pol Dolf
Minister

Pol Dolf's schermafbeelding

Standaard

De correctionele rechtbank in Oudenaarde heeft drie maanden later dan voorzien een vonnis geveld in het dossier van curator Guy D.B. Die is schuldig bevonden aan de verduistering van meer dan vijf miljoen euro en krijgt daarvoor vijf jaar gevangenis, een boete van 8.000 euro en de verbeurdverklaring van alle verduisterde gelden. De man maakte talloze slachtoffers, probeerde bewijzen te laten verdwijnen en leidde een opvallend luxeleven.
Oud 2 februari 2023, 09:21   #24
Pol Dolf
Minister

Standaard

Een 25-jarige Oostendenaar heeft een jaar cel gekregen, omdat hij z’n bankkaart en pincode uitleende aan een phishingbende. M.H. werd volgens het parket geronseld via Snapchat.

en hij werd dus gesnapt
Oud 2 februari 2023, 09:35   #25
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Phishing is individuele oplichting.
Als energiefacturen toch peperduur blijven terwijl de prijzen gezakt zijn dan wordt de hele bevolking opgelicht en bestolen.

Voor sommigen schijnt het belangrijker te zijn voor "maatschappij en samenleving" om te zeuren over domme individuen die na jaren waarschuwen nog steeds in phishing trappen dan dat de hele bevolking opgelicht en bestolen wordt met woekerprijzen voor basisbehoeften.

Een discussie gescheiden houden door te wijzen naar individuen die door eigen schuld opgelicht worden, maar erover zwijgen dat ze zelf, en de hele bevolking/maatschappij/samenleving, door de overheid opgelicht wordt.
Goe bezig, laten we zwijgen over energie woekerprijzen en braaf blijven betalen want het is niet eens bespreekbaar en phishing schijnt belangrijker te zijn voor de hele maatschappij.
Niemand belet je om een discussie te starten over oplichting door de overheid.
Hier gaat het over een vorm van oplichting via e-mail, en waarvoor de politie waarschuwt.
Dat er nog heel wat mensen daar intrappen wil ik best geloven. Dat je ze als dom beschouwt is voor uw rekening.
Oud 2 februari 2023, 09:45   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een paar weken geleden de Netlfix sms ontvangen en francais, ... nu mocht het nog een officiele brief geweest zijn van Netflix als ze die in t Frans sturen dan versta ik dat niet en betaal ik niet ook.

wel gemeld aan netflex hun fraude departement, de computer crime dingens en de url laten blacklisten bij microschoft, die gasten gaan niet veel replykes meer gehad hebben.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2023, 11:55   #27
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Een romantische Nigeriaanse prins wil mij 50 miljard overmaken. 't Staat er expliciet in zijn mail.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2023, 11:56   #28
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Henri1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Een romantische Nigeriaanse prins wil mij 50 miljard overmaken. 't Staat er expliciet in zijn mail.
Ik had een bedrijf in India dat mij 100.000.000 wilde overmaken plus nog eens 10.000 per maand.
Ik heb in Duitsland een aantal Walen ontmoet. Geen van hen kon zich verstaanbaar maken in een andere Europese taal dan alleen het Frans. Echte 'Belgen', behept met een sociaal gebrek en met een onbegrepen, aandoenlijke idee dat de hele wereld Frans spreekt.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2023, 12:24   #29
Pol Dolf
Minister

Standaard

had jij een bedrijf ??
Oud 18 februari 2023, 16:51   #30
Pol Dolf
Minister

Standaard

Mantelzorger steelt 100.000 euro van blinde vrouw: “Ik ben te goedgelovig geweest”

https://www.hln.be/roeselare/mantelz...579a6cf09ef273

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2023, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be