![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bevolkingsuitwisselingen lijken mij juist een redelijk middel om veel van de problemen op te lossen, al kan men zich natuurlijk afvragen of het middel niet erger is dan het doel.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Nee,
als het al ooit gerechtvaardigd was om lappen grond zomaar op te eisen voor een ander volk (en ik geloof dat dat niet gerechtvaardigd is), dan hebben de Irsaeli's hun kans verspeeld door steeds meer in te pikken en niet tevreden et zijn met het land dat ze kregen. De geweldplegingen van het zionisme hebben alle recht op de staat Israël verloren doen gaan. Overigens ben ik tegenstander van iedere onverdraagzame theocratie, zoals Iran, Israël, Saoudi-Arabië en eigenlijk ook de VS.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De jonge generatie Israëli's geboren en getogen in Israël hoeft niet te boeten voor welke fouten ook uit het verleden. Ze werden er geboren, ze wensen er te blijven, hun toekomst uit te werken, en ik zie niet in wie dat hen zou moeten kunnen beletten.
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be) Laatst gewijzigd door Rudy : 25 maart 2008 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onmogelijk. Een groot deel van de Israëlische economie draait op de goedkope arbeid die de ingezetene Palestijnen er leveren, van de andere kant hebben de Israëli's weer veel kapitaal in de enclaves zitten, alsook emotionele waarde die ze aan het gebied toekennen. Hoe dan ook, deze ''oplossing'' komt geen van beide landen ten goede. De Palestijnse staat zou immers een gigantische hoeveelheid Palestijnse werklozen krijgen die uit Israël gestroomd zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Zij kunnen wel wonen in Israel, alleen niet massaal. Vreemde vraag trouwens van iemand bij wie de verfransing van Brussel een doorn in het oog is. Of vergis ik me, en vind je het niet erg als er massaal Walen in de rand gaan wonen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Ik sluit mij aan bij wat ik de main-stream dreig te noemen:
- Israel is wel heel verdacht en op het randje van illegaal in het leven geroepen - jedoch is het nu een voldongen feit. een fout beantwoorden met een ergere fout is niet aanvaardbaar. - Een aparte erkende palestijnse staat naast Israel is de enige oplossing. Maar laten we er geen doekjes om winden. Ten eerste zijn er zowel in Palestina als in Israel genoeg die geen oplossing willen. En het gebied gaan herkoloniseren met eurocentristisch beleid of zo?...nee dank u! Ten tweede kan je niet ontkennen dat Israel massaal veel westerse steun krijgt die het broodnodig heeft om te overleven in een arabisch gebied. Daarenboven krijgt Palestina ook veel steun van dezelfde instanties. Hoe komt dat? Omdat het westen het conflict draaiende wil houden uiteraard. Een conflict zorgt voor chaos en voorwendselen, waarbinnen de petroleum-roofbouw ongemerkt zijn gang kan gaan. Denk je nu echt dat indien de petroleum op is of toch bijna, Israel het lang op zichzelf zal uithouden? ![]()
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe dat voor mekaar krijgen, daar ben ik niet slim genoeg voor. Dat federatie-model met gewesten en een hoofdstedelijk gewest waarover hier ergens sprake, dat leek me wel wat.
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Het is een fout om de beweegredenen aan arabische zijde als oorspronkelijk religieus te beschouwen.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 26 maart 2008 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Ach, er zijn er ja, maar niet alle Palestijnen denken zo. En dan nog gaat het vooral over de staat Israel die weggevaagd moet worden, niet Joden. Net zoals er enkele rechts-extreme Joden zijn die een Joods Rijk voor ogen hebben tot aan Iran.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 26 maart 2008 om 15:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Zijn Duitsers per definitie nazis omdat daar een Hitler het voor het zeggen heeft gehad? Hoe democratisch is die Hamas-ruggengraat eigenlijk? Wie weet zijn de meesten al weer tegen maar durven ze niets te zeggen.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 26 maart 2008 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |