![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#37521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37522 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37523 |
Minister-President
|
![]() tot deze conclusie kwam ik een tijd geleden ook. Een soort van noord-korea/zuid-korea of noord-vietnam/zuid-vietnam stale-mate.
![]() |
#37524 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het is vechten tot iedereen het beu is...
![]() |
#37525 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ff afwachten toch
welk verschil maken de tanks echt? hoeveel raketten hebben de russen nog echt en hoe doeltreffend zijn ze nog? Himars was ook verwoestend voor het russische leger de opening naar de f16's is ingezet met de reeds bekende dans nu wil niemand, dan openen de oostbloklanden, dan overweegt een groot land hetzelfde en opt einde worden die gewoon geleverd |
![]() |
![]() |
![]() |
#37526 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37527 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Direct binnenvallen en denazifieren !
Laatst gewijzigd door patrickve : 31 januari 2023 om 15:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37528 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37529 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() eigenlijk is er maar één brug te ver, vanaf je zelf 100%deelneemt met troepen, want defacto betrek je de nato in de oorlog
maar ik denk dat die F16 gewoon te moeilijk zijn om aan te leren in die korte periode om dan met succes te kunnen vechten tegen russische migs, dus defacto zou dat de nato zelf moeten zijn die vliegt
![]() |
#37530 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat wel verstandelijk is op dit ogenblik in de oorlog.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 31 januari 2023 om 23:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37531 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het russisch leger is zo’n puinhoop dat ge misschien zelfs tot op 50 km van moskou geraakt om een himars raket op het rode plein te planten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37532 | |
|
![]() Citaat:
Toch worden de wapens steeds zwaarder omdat Rusland deze noodzaak veroorzaakt citaat telegraaf: Nieuw miljardenpakket VS voor Oekraïne bevat mogelijk langeafstandwapens De Verenigde Staten bereiden nieuwe militaire hulp voor Oekraïne voor die naar verwachting voor het eerst raketten met een groot bereik bevat, meldt persbureau Reuters op basis van gesprekken met twee hoge Amerikaanse regeringsfunctionarissen. Het pakket ter waarde van ruim 2 miljard dollar (1,84 miljard euro) zal ook munitie en andere wapens omvatten. De militaire hulp wordt naar verwachting later deze week aangekondigd, aldus de functionarissen. Het bevat vermoedelijk ook "ondersteunend materiaal" voor Patriot-luchtverdedigingssystemen, precisiegeleide munitie en Javelin-antitankwapens. Een aanzienlijk deel van het pakket, ruim1,7 miljard dollar (1,56 miljard euro), zou afkomstig zijn van een fonds dat bekendstaat als het Ukraine Security Assistance Initiative (USAI). Daardoor kan de regering de wapens bij de wapenindustrie bestellen in plaats van ze uit bestaande Amerikaanse wapenvoorraden te halen. Het geld van de USAI zou worden besteed aan de aankoop van een nieuw wapen, de Ground Launched Small Diameter Bomb (GLSDB), met een bereik van 150 kilometer. De VS hebben verzoeken afgewezen van onder meer wapenfabrikant Boeing om de zogeheten ATACMS-raket, met een bereik van 297 kilometer, naar Oekraïne te sturen. Overige hulp zou onder meer tegen mijnen bestendige voertuigen (MRAP's), geleide meervoudige raketsystemen (GMLRS) en munitie omvatten. https://www.telegraaf.nl/nieuws/6135...-naar-oekraine Laatst gewijzigd door cato : 1 februari 2023 om 08:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37533 | |
|
![]() Citaat:
Lula nam zopas ook het initiatief tot een Latijns Amerikaanse munteenheid. Plus wil Lula zich inzetten om landen samen te krijgen rond vrede in de NATO Rusland oorlog in Europa. Dat het zuiden zo iets doet is op zich al een stap vooruit naar een multipolaire wereld. Laatst gewijzigd door Bach : 1 februari 2023 om 09:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37534 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al denk ik dat Bolsonaro toch banden had met het republikeinse establishment, wat een sterkere band met Rusland en China, en een sterkere Latijns-Amerikaanse eenheid, mogelijk in de weg kon staan.Zeker moest er in de VS een republikeinse regering en president komen. Het is geen toeval dat hij zijn toevlucht zocht tot Miami. Maar het klopt wel dat ook Bolsonaro geen Amerikaanse puppet was, en geen partij trok in het conflict tussen het Westen en Rusland. Lula heeft zich steeds afgekeerd van het hele Amerikaanse establishment, en was niet onder indruk van de blabla van de laatste weken. Hij heeft genoeg ervaring om te weten dat dit niet vrijblijvend en niet gemeend is. Laatst gewijzigd door tomm : 1 februari 2023 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37535 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen wil ik mijn volste steun uiten aan het Palestijnse volk dat opnieuw in opstand komt tegen de wrede en illegale onderdrukking en bezetting door Israel, dat de facto westerse steun krijgt. Dit toont nog maar eens de hypocrisie en dubbele standaard van het Westen aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al even hypocriet dus als je pro-ongedierte standpunten en terwijl op het 'Verdomde Westers' goed leven parasiteren.
![]() |
![]() |
#37537 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37538 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37539 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37540 | |
|
![]() Citaat:
dat landen in Zuid Amerika iets gaan doen aan de armoede in die landen. Het kan zo niet doorgaan van, het volk arm houden door een steenrijke bovenlaag . Het kan zo niet doorgaan, met een constante migranten stroom van gelukzoeker' s , van Zuid naar de VS. |
|
![]() |
![]() |