![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De spoorwegmentaliteit is veel denken en hard werken(doen). Uw mentaliteit is alleen denken en niks doen als u in meetings en vergaderingen zit. Dat heb ik al geschreven. U denkt dat u doet maar u denkt alleen. 'Wij' denken en doen. Denkt daar maar eens aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op één dag tijd, 1 brief wegbrengen en het antwoord mee terugbrengen. Als dat denken en werken is, dan werkt u inderdaad heel hard. En ik ben nog steeds niet te beroerd om mee aan te pakken als het moet. Morgen de laatste werkdag van het jaar. Dan nog een week keihard werken in een school, zodat de kinderen zich op maandag 8 januari in een hernieuwde sporthal kunnen uitleven.
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U moet wel volgen. Maar ik zal het u voor de tig keer nog eens uitleggen : Ik was aan dossiers aan het werken toen 'mijn' baas een vrijwilliger vroeg om naar het station van Hasselt te treinen. Ik heb die dossiers eerst afgewerkt en ben toen naar het station van Hasselt gespoord. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat foto's te nemen onder mijn lunchpauze en ben daarna terug gespoord naar het station waar ik hard werk. Dus u ziet dat ik die dag meer gedaan heb dan 1 brief wegbrengen en terug bezorgen. Is dat die school waar u de kinderen iets kunt gaan leren want u wilt zo graag dat iemand van u iets leert? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, een hele dag voor één brief met het antwoord.
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De NMBS schiet inderdaad tekort voor Limburg maar dat is de verantwoordelijkheid van de bazen van de NMBS en van de politiek. En overbodig personeel. Personeelstekort bedoelt u. Want 'wij' staan allemaal verlof,cv, rust en kredietdagen achter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het personeel van de nmbs is lui, onbekwaam, onbeleefd en overbetaald. Tijd om daar eens grote kuis in te houden.
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het spoor kan me eigenlijk gestolen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik denk dat u rasarveke imiteert. Rasarveke wilt zo graag dan iemand hem imiteert. U heeft hem ook al geïmiteerd want u was ook afwezig op de afspraak in de tunnel van het station te Hasselt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat gaat juist niet gebeuren.
Door de files die ieder jaar groter worden gaan meer en meer mensen het openbaar vervoer nemen. Door dat Antwerpen sommige auto's gaat verbieden gaan er nog meer mensen het openbaar vervoer nemen. Het ziet er dus rooskleurig uit voor het openbaar vervoer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bij de Zwitserse spoorwegen werkt bijna evenveel volk als bij de Belgische (33.000), maar zij hebben een groter netwerk en meer stations, én vervoeren twee keer zoveel reizigers (in 2014 430 miljoen, tegenover 225 miljoen bij de NMBS). Hun treinen rijden bovendien superstipt, veel frequenter (alles om het half uur, rond de grote steden zelfs om het kwartier) en hun dienstverlening is de beste van Europa, met enige voorsprong. Verklaar, dat wetende, dan eens waarom die 34.000 man bij de NMBS niet genoeg is. Het probleem is niet dat de werknemers bij de NMBS 'luieriken' zouden zijn, het is dat het bedrijf bijzonder oubollig en nodeloos ingewikkeld in mekaar zit, en dat de organisatie van het werk er gewoon absoluut niet efficiënt is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Lees dtt dan maar eens. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...810-euro.dhtml Ze zouden beter daar eens ruschen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat de bazen en de politici er dan iets aan doen. De vakbonden willen er iets aan doen maar 'ze' willen niet luisteren. 34.000 mensen bij de NMBS waarvan iedereen dagen verlof, cv, rust en kredietdagen achter staat. Ik ga naar het jaar 2017 met welgeteld 76 dagen die ik teveel heb gewerkt in 2016 en jaren ervoor. En waar ik werk staat iedereen dagen achter. Maar voor mijn part mag ik 150 a 200 dagen achter staan. Gaat leuk zijn als ik binnen 2 jaar in welverdiend pensioen ga. Pensioen op 01/01/2019 - aantal dagen achterstand = thuis zijn ergens in 2018 tot begin 2019. Joepie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |