Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 december 2022, 12:11   #21
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Waarom stelt niemand ooit de vraag waarom de regeringen, van die landen vanwaar al die vluchtelingen komen, hun plicht niet doen en zelf voor hun bevolking zorgen???????
Waarom wijzen die "bezorgde" hypocriete politiekers hier niet eens naar hun collega machthebbers uit al die landen en eisen dat ze zelf voor hun eigen onderdanen zorgen?!
Dan hadden we hier geen probleem met vluchtelingen opvang en geen migratie en veiligheidsproblemen!!!
Ik vind dat het zinloos is om zich die vraag te stellen. Grenzen sluiten om emigratie te voorkomen gebeurt quasi nergens. Je kan hoogstens de Europese grenzen sluiten om immigratie te voorkomen. Echter, er zijn overal gaten, en gelukszoekers vinden wel hun weg. Zoals elders gezegd, het gras is in Europa groener.
Feit is dat Europa, vergeleken met de VS, veel te laks is als het om migratie gaat.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 12:29   #22
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik vind dat het zinloos is om zich die vraag te stellen. Grenzen sluiten om emigratie te voorkomen gebeurt quasi nergens. Je kan hoogstens de Europese grenzen sluiten om immigratie te voorkomen. Echter, er zijn overal gaten, en gelukszoekers vinden wel hun weg. Zoals elders gezegd, het gras is in Europa groener.
Feit is dat Europa, vergeleken met de VS, veel te laks is als het om migratie gaat.
de EU-commissie heeft de EU-lidstaten verlamd met hun vermaledijde migratie-politiek.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 13:08   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Zoals Zuster Nicole alias staatssecretaris De Moor terugsneerde naar de Groensels, met haar opmerking hoeveel gemeentelijke dinges-opvang er was in Mechelen en in Leuven ... twee steden waar die groensels mee in de meerderheid zitten .... priceless.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 14:15   #24
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zoals Zuster Nicole alias staatssecretaris De Moor terugsneerde naar de Groensels, met haar opmerking hoeveel gemeentelijke dinges-opvang er was in Mechelen en in Leuven ... twee steden waar die groensels mee in de meerderheid zitten .... priceless.
Dat was er boenk op
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 14:26   #25
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zoals Zuster Nicole alias staatssecretaris De Moor terugsneerde naar de Groensels, met haar opmerking hoeveel gemeentelijke dinges-opvang er was in Mechelen en in Leuven ... twee steden waar die groensels mee in de meerderheid zitten .... priceless.
en dat met een Marokkaanse burgemeester in Leuven.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 14:27   #26
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik vind dat het zinloos is om zich die vraag te stellen. Grenzen sluiten om emigratie te voorkomen gebeurt quasi nergens. Je kan hoogstens de Europese grenzen sluiten om immigratie te voorkomen. Echter, er zijn overal gaten, en gelukszoekers vinden wel hun weg. Zoals elders gezegd, het gras is in Europa groener.
Feit is dat Europa, vergeleken met de VS, veel te laks is als het om migratie gaat.
Wat zinloos? Die vraag is de kern van de hele zaak!
"Waarom zorgen de regeringen van die landen vanwaar al die vluchtelingen komen niet zelf dat hun bevolking een beter leven in eigen land heeft, dat is hun PLICHT en dan zijn er helemaal geen vluchtelingen."

Er hoeven helemaal geen europese grenzen gesloten te worden als regeringen voor hun eigen bevolking in eigen land zorgt want dan emigreren ze niet om een beter leven te gaan zoeken, amai..tis weer moeilijk, hoor....

Geleuter over opvang is weer enkel symptoombestrijding en volledig naast de kwestie over de kern en oorzaak van het vluchtelingenprobleem.
Wij zijn helemaal niet verantwoordelijk om onderdanen van andere landen een beter leven te geven en dan nog wel ten koste van onze eigen welvaart, het zijn de regeringen van die vluchtende burgers die hen een beter leven in eigen land moeten geven zodat ze niet hoeven te vluchten voor armoede, dat is hun PLICHT en JOB als overheid, net als in elk ander land!
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.

Laatst gewijzigd door Oma : 17 december 2022 om 14:28.
Oma is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 18:35   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het kan in een silo van 7,5m diameter en 7 meter hoog.
Maar dan moet je een hoop energie spenderen om te cremeren.
Euh, dat lijkt mij dan toch onder hoge druk, he.

Ik doe dat als volgt. Laat ons zeggen dat een gemiddeld lijk ongeveer 70 kg weegt, en we nemen een lijk aan de densiteit van water. Dus 70 liter. We nemen aan dat als je lijken stapelt, je ongeveer 50% van de ruimte echt gebruikt (de ideale bolstapeling gebruikt meer dan 70% maar lijken zijn van allerlei vormen, ik ben wat terughoudender).

Kortom, ik neem grosso modo 150 liter voor een lijk. Of 6 in een kubieke meter.

Een piramide van 100 m op 100 m op 60 m heeft een volume van 100 * 100 * 60 / 3 = 200 000 m3. 6 lijken in een m3 geeft ons 1 200 000 lijken, wat ik als orde van grootte op 1 miljoen neem.

Ik heb het van buiten geleerd om mij een idee te geven hoeveel plaats je nodig hebt voor de lijken als je aan genocides doet.

Dat is een wat kleinere piramide dan de grote piramide van Gizeh, die 230 op 230 meter als basis heeft, en 146 m hoog is. Maar ik zou denken dat lijken minder solide zijn dan steen, dus zou het te ambitieus zijn om ze zo hoog te stapelen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 18:36   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Was dat 'den bananenboot?"
Het idiote was dat westerlingen toen betaalden om die binnen te halen, en nu komen ze vanzelf en willen we ervan af
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 18:39   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Euh, dat lijkt mij dan toch onder hoge druk, he.

Ik doe dat als volgt. Laat ons zeggen dat een gemiddeld lijk ongeveer 70 kg weegt, en we nemen een lijk aan de densiteit van water. Dus 70 liter. We nemen aan dat als je lijken stapelt, je ongeveer 50% van de ruimte echt gebruikt (de ideale bolstapeling gebruikt meer dan 70% maar lijken zijn van allerlei vormen, ik ben wat terughoudender).

Kortom, ik neem grosso modo 150 liter voor een lijk. Of 6 in een kubieke meter.

Een piramide van 100 m op 100 m op 60 m heeft een volume van 100 * 100 * 60 / 3 = 200 000 m3. 6 lijken in een m3 geeft ons 1 200 000 lijken, wat ik als orde van grootte op 1 miljoen neem.

Ik heb het van buiten geleerd om mij een idee te geven hoeveel plaats je nodig hebt voor de lijken als je aan genocides doet.

Dat is een wat kleinere piramide dan de grote piramide van Gizeh, die 230 op 230 meter als basis heeft, en 146 m hoog is. Maar ik zou denken dat lijken minder solide zijn dan steen, dus zou het te ambitieus zijn om ze zo hoog te stapelen.
Na crematie is er ongeveer 3 l aan as over. Een silo van D7.5m*H7m kan iets meer dan 3 000m³ bevatten. Kan dus prima op atmosferische druk.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 18:45   #30
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Na crematie is er ongeveer 3 l aan as over. Een silo van D7.5m*H7m kan iets meer dan 3 000m³ bevatten. Kan dus prima op atmosferische druk.
Zou je daarmee een elektriciteitscentrale kunnen laten draaien ?
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 18:46   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Na crematie is er ongeveer 3 l aan as over. Een silo van D7.5m*H7m kan iets meer dan 3 000m³ bevatten. Kan dus prima op atmosferische druk.
Ah, ja, crematie. Maar dat vergt gans een logistiek, brandstof en wat weet ik allemaal. Nee, ik ga voor het gewoon stapelen van lijken. Heeft trouwens ook iets
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 18:47   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Zou je daarmee een elektriciteitscentrale kunnen laten draaien ?
Ik denk niet dat mensen goeie brandstof zijn. Bevatten veel te veel water. Het is eerder andersom, om die te cremeren heb je veel brandstof nodig.

Vandaar dat ik ga voor het gewoon stapelen. Maar ja, dat neemt meer plaats.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 18:50   #33
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Euh, dat lijkt mij dan toch onder hoge druk, he.

Ik doe dat als volgt. Laat ons zeggen dat een gemiddeld lijk ongeveer 70 kg weegt, en we nemen een lijk aan de densiteit van water. Dus 70 liter. We nemen aan dat als je lijken stapelt, je ongeveer 50% van de ruimte echt gebruikt (de ideale bolstapeling gebruikt meer dan 70% maar lijken zijn van allerlei vormen, ik ben wat terughoudender).

Kortom, ik neem grosso modo 150 liter voor een lijk. Of 6 in een kubieke meter.

Een piramide van 100 m op 100 m op 60 m heeft een volume van 100 * 100 * 60 / 3 = 200 000 m3. 6 lijken in een m3 geeft ons 1 200 000 lijken, wat ik als orde van grootte op 1 miljoen neem.

Ik heb het van buiten geleerd om mij een idee te geven hoeveel plaats je nodig hebt voor de lijken als je aan genocides doet.

Dat is een wat kleinere piramide dan de grote piramide van Gizeh, die 230 op 230 meter als basis heeft, en 146 m hoog is. Maar ik zou denken dat lijken minder solide zijn dan steen, dus zou het te ambitieus zijn om ze zo hoog te stapelen.
De druk op die onderste lijken is waarschijnlijk hoog genoeg om ze helemaal plat te drukken dus die pyramide zal wel inzakken.

Doet me denken aan de Mongolen die een houten plateau installeerden op de lichamen van hun levende gevangenen en daarop een banket hielden terwijl die POW's onder hen verpletterd werden.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 19:20   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
De druk op die onderste lijken is waarschijnlijk hoog genoeg om ze helemaal plat te drukken dus die pyramide zal wel inzakken.

Doet me denken aan de Mongolen die een houten plateau installeerden op de lichamen van hun levende gevangenen en daarop een banket hielden terwijl die POW's onder hen verpletterd werden.
Oei, als 1 laag mongolen al lijken doet instorten, dan is mijn 60 meter veel te ambitieus. Maar het geeft mij een visueel beeld van wat te verwachten als ge een miljoen doden hebt.

De ganse Belgische bevolking afgemaakt zou een 10-tal van zulke piramides zijn bijvoorbeeld. Om de Chinezekes af te maken moet ge al 3 kilometer op 3 kilometer van die piramiden stapelen. Maar het blijft doenbaar in gedachten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 19:47   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, ja, crematie. Maar dat vergt gans een logistiek, brandstof en wat weet ik allemaal. Nee, ik ga voor het gewoon stapelen van lijken. Heeft trouwens ook iets
Daarom het voorstel van te shredderen en in de garnaalkweekbassins te dumpen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 23:36   #36
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, ja, crematie. Maar dat vergt gans een logistiek, brandstof en wat weet ik allemaal. Nee, ik ga voor het gewoon stapelen van lijken. Heeft trouwens ook iets
Zo een beetje a la Stonehenge, maar wat anders gevormd?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 17 december 2022 om 23:37.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2022, 11:04   #37
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Soylent Green?¿

https://nl.wikipedia.org/wiki/Soylent_Green
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2022, 12:45   #38
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het kan in een silo van 7,5m diameter en 7 meter hoog.
Maar dan moet je een hoop energie spenderen om te cremeren.
kan je ziet gewoon vergisten en met de vrijgekomen methaan onze huizen verwarmen ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2022, 12:50   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het idiote was dat westerlingen toen betaalden om die binnen te halen, en nu komen ze vanzelf en willen we ervan af
de markt voor katoenplukkers is dan ook verzadigd en nu zitten we met een overstock he.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2022, 15:06   #40
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Daarom het voorstel van te shredderen en in de garnaalkweekbassins te dumpen.
Oh, een goei ouderwetse industriële strijkrol kan ook wonderen verrichten, platwalsen tot een paar cm dik en al het vocht eruit en ziezo klaar om op te stoken.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be